FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 11. 2024, svátek má Liběna Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKKV XP12 Jeden příspěvek | Celý strom
LKKV XP12   5. 11. 2024 / 16:59
Willhelm   
Tak myslím, že na vydání verze 1.0 už jsem to s Martinovou pomocí vypiplal i odchytal zapomenuté linky na knihovny z nějaké ranně vývojové verze, než jsem začal objekty upravovat.
Martin se nezdá, do problému meshe se zakousl jako buldog, dnešní ranní varianta vypadá velmi slibně, prakticky má snad jen jednu chybičku. Mesh se stejně instaluje extra, takže časem možná ještě Martin vydá na svých stránkách pro tuhle scenerku i upravený mesh.

Všechno info, odkaz na galerii s více screeny, vývojové poznámky k převodu MSFS scenerek do XP12 i odkaz ke stažení najdete zde:

https://willhelm.info/x-plane-12/lkkv
57226 B / 750 x 314 / LKKV_XP12_01.jpg
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 17:03
OK-MSS
Klobouk dolů. Dobrá práce.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 18:13
xWing   
Pane kolego, velke DIKY
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 18:56
xWing   
Wille, pouzivam zOrtho4XP_EU_Region_03_Czech_Slovakia_Hungary.
Musim nieco riesit, aby to bolo korektne ?
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 19:23
Willhelm   
No tak tahle kombinace mě nenapadla. Tam může teoreticky být problém s tím, že tohle ortho má svůj vlastní mesh a někde nemusí sedět nějaké objekty. Budeš muset prubnout bojem. Chápu ale tvé důvody, protože Martinovo nové ortho co nejebe do meshe se mu povedlo udělat jen pro ČR, pro SK jestli dobře vzpomínám nebyl ani jeden mapový podklad bez mraků, takže vůle byla, ale nebylo z čeho. Romanu Golovinovi jsem 3 měsice platil práci na retušování mraků na tom zOrtho4XP_EU_Region_03_Czech_Slovakia_Hungary. V éře XP11 to bylo asi nej ortho co jsme mohli mít. Ale už tehdy jsem narážel na to že ne každý ho měl a používal a největší nepřítel vývojáře scenerek bylo nejednotné ortho resp. mesh na straně uživatelů.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 19:47
orl
Přesně tak, problém všech scenérek je jiný terén. Někde to ani nelze postřehnout a jinde to bije do očí. Nevím jak to bylo nastavené, ale některé výstupy z ortho4xp mají zploštělá letiště, tam by problém být nemusel.
SK jsem měl v plánu, ale kvůli licenci jsem chtěl použít orto z geoportalu.sk jako pro ČR. Bohužel všude je vodoznak a ostatní zdroje kromě licencí mají i zmíněné mraky atd. Nedávno jsem se zaradoval, geoportal sk vydal nové barevně vyladěné orto pro západ SK, ale po stažení tam byl ještě otravnější vodoznak.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:27
oldboy
Predevsim kluci dekuji za vynikajici praci. Je to nadherny projekt. Vse jsemvykonal podla navodu od Willhelma. Zustali mi jen soubory .pol s temi si neumim poradit. Vytvoril jsem adresar podle navodu a dal tam ten podadresar Textury odpoved xOrganizer pripojuji:
════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════
Issues that need attention are listed below. Please review them and apply a fix if needed.
Some issues are reported only once and further on ignored. With a complete rescan they are reported again.
If there are any bad links found (= symlinks, junctions or shortcuts), just delete and recreate them.
Lines: # = Serious error | ! = Needs Attention | - = For your information.
════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nov 5 2024 20:19:34 | Scan of the custom scenery folder
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
! No apt.dat, library or dsf files : I:\X-Plane 12\Custom Scenery\YZ_CZ_ZL17plus_SimulatorsCzech\
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:32
oldboy
Kde asi muze byt chyba? Anebo autor ma na mysli prepsani 49741 POL souboru v jednotlivych orthosouborech YZ_ortoCZ_N48E013_ZL17plus az po YZ_ortoCZ_N51E015_ZL17plus?????

Dekuji za odpoved.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:40
Willhelm   
Karol tys to nesloučil podle kroku 2. do jedné scenerie?
https://simulators.cz/download/orto_cz-zl17plus-czuk-cela-cr-ctverce/

Tak aplikovat ten můj patch na jednotlivé čtverce bude problém se kterým jsem jaksi nepočítal.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:04
oldboy
Nesloucil a je evidentni, ze jsem to odignoroval. To udelam pozdeji. Ted skusim jen ten ctverec s letistem LKKV.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:51
Willhelm   
Pokud máš Karol Ortho v jednotlivých složkách tak v tvém případě bude stačit opravit pol soubory jen ve čtverci Karlovarsko tedy +50+012. Tohle jsou ty krásy vydávání a nekonečné variability na straně uživatelů. Vydrž do zítra, možná je více lidí co to mají extra. Stáhnu jen Karlovarský čtverec, udělám ještě jeden patch pro ty co nemají Martinovo ZL17 Ortho sloučeno do jedné složky. Ale dneska už to nedávám.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:06
oldboy
Jdu to vyzkouset, Jen ten ctverec +50+12.

Dik za nakopnuti. Jinak letiste (scenerka) je OK. Je to krasna prace, dekuji velmi pekne.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:12
orl
Pokud jsi nezálohoval .pol soubory, můžu je ještě nahrát samostatně, ale jak píše Wilhellm, moje můžou problikávat nad ortem letiště. U mě se to naštěstí neprojevilo, ale já jsem u sebe zasahoval i do souborů default xpl, tak možná tím. Xpl to prostě vezme a nějak seřadí.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 07:54
Willhelm   
Karol doplnil jsem na své stránce v instalačních instrukcích bod pro ty co nemají ZL17 Ortho sloučené a nahrál jsem archiv s upravenými *.pol soubory pro čtverec YZ_ortoCZ_N50E012_ZL17plus tady: https://pixeldrain.com/u/ordmDKtp
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:44
oldboy
Dekuji Ti Willhelm, uz jsem to vcera vecer udelal pomoci copy-paste. Vse se zda, ze je v poradku.
Jeste budu met dotaz na Martina ohledne LiveTraffiku. Na LKKV mi na stojence vypise, ze vidi napr. 4 letadla, ale neukaze ani na jedno. Potom poslu Martinovi screen, ze jak to vypada.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:59
orl
Ahoj, tak live traffic me zkoumat nenapadl. Zkoušel jsem klasická AI letadla, dokonce i ai na vlastní letoun ale live Trafic jsem sice zapnutý měl, pozornost jsem mu při tom nevěnoval.
Večer se na to podívám.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 10:12
oldboy
Dekuji Ti Martine.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 10:13
orl
Ještě jedna otázka. Jak se to chová s default letištěm? Pošlu ti odkaz na FAQ, je to častý problém a vychází z technologie sledování letadel v live traffic, že adf přijímače nedokáží sledovat letadla na zemi.
https://twinfan.gitbook.io/livetraffic/reference/faq#check-coverage
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:35
Willhelm   
Karol používáš ortho od Martina? https://simulators.cz/download-category/orto_cuzk_zl17/
Ty *.pol soubory jsou jen pro ty uživatele co používají ortho.

Problém byl v definici hladin. Martinovo Ortho, WED ortho a LR Lawn assety byly všechny definované v jedné hladině. Pořadí vykreslování tak nebylo garantované. XPL je měl na stejné prioritě.

Proto jsem upravil hladiny u Martinova ortha pod WED ortho a LR Lawn assety nad WED ortho aby se nahoře prioritně vykreslily LR Lawn assety, pod nimi WED ZL20 Ortho a teprve pod ním aby bylo Martinovo ZL17 Ortho.

Pokud ZL17 Ortho nepoužíváš, tak třetí krok instalace ( C) ) musíš vynechat.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:00
oldboy
Ahoj Willhelm, ano pouzivam Martinovou scenerku orto CR. Skusim stahnout ten slouceny soubor.

Dik za odezvu.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:20
orl
Pokud jsi omylem vymazal něco navíc kromě .pol, napiš a pošlu ti jednotlivé soubory, ať nemusíš stahovat celou scenérku.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 20:28
Willhelm   
Vzpomínám jak mi projekt Šumperské nemocnice testovali Víťa s Jirkou. Já to modeloval na základní XP11 mesh, oni používali každý jiné ortho (každé samozřejmě se svým meshem), jeden poslal screeny jak byly AGL objekty moc vysoko a druhý je zase měl utopené. A nebylo to úplně o málo, v jednom případě to byly snad dva metry. Jak je něco ve svahu pod dvěma úhly tak to je hned. Z tohoto důvodu jsem pak zabalil i další projekty které byly na tak členitých lokacích. Proto se mi tak zamlouvá tvá metoda ortha, která to má jen draped polygony na výchozí mesh. Pak je v podstatě jedno jestli uživatel má ortho nebo jede na default landclass. Scenerka vždy sedí. Počkáme na zpětnou vazbu xWinga jestli mu to na tom starém CZ/SK orthu nebude dělat nějakou neplechu. Největší půdorysnou plochu má terminál, tipuji, že pokud se nějaká chyba projeví, bude to tam.
 

LKKV XP12   5. 11. 2024 / 21:08
orl
Jak jsem psal, v ortho4xp šlo, možná i pořád jde nastavit vyrovnání letiště, to jsem zkoušel i teď u té poslední úpravy(sice ručně ale zkoušel). To udělá letiště téměř ploché a je to bez problému.
S těmi různými výškami je problém. Jak ortho4xp tak Meshtool tvoří vše nějakým algoritmem a i když vstupní parametry a nastavení se shodují, každé generování bude jiné. Já když vygeneruji mesh a ihned beze změn znovu, každý bude také jiný. Právě proto jsem udělal jen orto nezávislé na terénu.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 05:57
xWing   
Tak xWing pozrel tu budovu pri stojanke a je o par centimetrov vyssie od terenu.
A teda ludia vnutri su po kolena utopeny
48035 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2024.11.06 - 05.53.30.05.png
36515 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2024.11.06 - 05.54.17.71.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 06:57
Willhelm   
Čekal jsem něco takového. Jak si Martin hrál s meshem, tak z DEM dat to mělo tendenci dělat pod terminálem svah s převýšením cca 1m a lámalo to i plochu se stojánkama. Tady musím kolegům v MSFS závidět možnost flatten polygonu pod budovy a water polygonu pro tvorbu vodních hladin. Lidé v budově jsou přitom usazení v AGL 30cm nad povrch, takže to tipuji na výškovou chybu tak 80cm - když bys ve WEDu u terminálu nastavil AGL -0.8 tak to sedne na jedné straně ale zase to výrazně utopíš pod terén na druhé, pivot point je cca ve středu. Tak to mě mrzí, ale scenerka prostě nebude kompatibilní s orthomeshem.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 07:40
xWing   
To je v poho, stejne z letadla nelezu ven
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:38
orl
WED má tuto funkci také ale skrytou, jen je tak nedokonalá, že vykreslí rovinu do nadmořské výšky 0 a hraje si na to, že udělá plynulý přechod--- výsledek katastrofa
Poslední možnost dát always flatten, ale to vyhladí celé letiště.

Dal jsem pod ten malý domek uprostřed zarovnat plochu
64386 B / 750 x 394 / Jetranger - 2024-11-06 09.37.26.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 09:45
orl
Zkusím večer najít v dsf co to tvoří, jestli by to nešlo následně doladit ručně
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 12:48
orl
Tak o obědové pauze jsem si skočil domů a ručně s tím asi půjde něco udělat.
31772 B / 750 x 394 / Jetranger - 2024-11-06 12.46.55.png
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 12:52
Willhelm   
Počkej nechtěli jsme tu pyramidu spíše snížit?
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 13:16
orl
Když pyramida, tak pořádná.
Ale hlavní je, že to jde, jen nám to LR tají. Podle mě hájí ještě nějakou svoji verzi WEDu, kde to funguje dobře + jak jsem ti psal, ten dsf2text a opačně, který umí zachovat jemnější terén než 1m
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 16:57
orl
čistě teoreticky mě to vede k otázce: není to cesta k lokální úpravě terénu? Vytvořit polygony (vrstevnice) a vkládat je do xpl? Otázka: spojí cpl polygon s výškovou souřadnicí s podkladem nebo s nejbližším výškovým polygonem????
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 16:59
Willhelm   
Tak tohle fakt netuším, co tuším, že to bude třeba vyzkoušet pokus omylem.
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 17:04
orl
Už na tom pracuji
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 17:28
oldboy
Ahoj Martine, tak se mi zda, ze ten LiveTraffic funguje, akurat jsem na Ruzyni vysledoval, ze kdyz leti masinka na pristani tak se mi ukazuje napr. jako RYRxxx ale v okamziku kdy pristane zmeni se na auto vypadajici jako Followme Car. Navic ta Ruzyne je uplne temer prazdna par letadel velmi maol budov atd. Mam LKPR od Alliverti.

 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 17:27
orl
Tak nic, každý polygon to bere od podkladového terénu
 

LKKV XP12   6. 11. 2024 / 18:06
Willhelm   
Myslím si, že pokud nedají Triplemon s Benem hlavy dohromady a nevěnují tomohle problému pár týdnů času, tak jsme v pér... pane hrábě!
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ