| | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 16:59 | |
| | Tak myslím, že na vydání verze 1.0 už jsem to s Martinovou pomocí vypiplal i odchytal zapomenuté linky na knihovny z nějaké ranně vývojové verze, než jsem začal objekty upravovat.
Martin se nezdá, do problému meshe se zakousl jako buldog, dnešní ranní varianta vypadá velmi slibně, prakticky má snad jen jednu chybičku. Mesh se stejně instaluje extra, takže časem možná ještě Martin vydá na svých stránkách pro tuhle scenerku i upravený mesh.
Všechno info, odkaz na galerii s více screeny, vývojové poznámky k převodu MSFS scenerek do XP12 i odkaz ke stažení najdete zde:
https://willhelm.info/x-plane-12/lkkv |
| |
|
| | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 17:03 | |
| | Klobouk dolů. Dobrá práce. |
| |
|
| | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 18:13 | |
| | Pane kolego, velke DIKY |
| |
|
| | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 18:56 | |
| | Wille, pouzivam zOrtho4XP_EU_Region_03_Czech_Slovakia_Hungary.
Musim nieco riesit, aby to bolo korektne ? |
| |
|
| | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 19:23 | |
| | No tak tahle kombinace mě nenapadla. Tam může teoreticky být problém s tím, že tohle ortho má svůj vlastní mesh a někde nemusí sedět nějaké objekty. Budeš muset prubnout bojem. Chápu ale tvé důvody, protože Martinovo nové ortho co nejebe do meshe se mu povedlo udělat jen pro ČR, pro SK jestli dobře vzpomínám nebyl ani jeden mapový podklad bez mraků, takže vůle byla, ale nebylo z čeho. Romanu Golovinovi jsem 3 měsice platil práci na retušování mraků na tom zOrtho4XP_EU_Region_03_Czech_Slovakia_Hungary. V éře XP11 to bylo asi nej ortho co jsme mohli mít. Ale už tehdy jsem narážel na to že ne každý ho měl a používal a největší nepřítel vývojáře scenerek bylo nejednotné ortho resp. mesh na straně uživatelů. |
| |
|
| | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 19:47 | |
| | Přesně tak, problém všech scenérek je jiný terén. Někde to ani nelze postřehnout a jinde to bije do očí. Nevím jak to bylo nastavené, ale některé výstupy z ortho4xp mají zploštělá letiště, tam by problém být nemusel.
SK jsem měl v plánu, ale kvůli licenci jsem chtěl použít orto z geoportalu.sk jako pro ČR. Bohužel všude je vodoznak a ostatní zdroje kromě licencí mají i zmíněné mraky atd. Nedávno jsem se zaradoval, geoportal sk vydal nové barevně vyladěné orto pro západ SK, ale po stažení tam byl ještě otravnější vodoznak. |
| |
|
| | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 20:27 | |
| | Predevsim kluci dekuji za vynikajici praci. Je to nadherny projekt. Vse jsemvykonal podla navodu od Willhelma. Zustali mi jen soubory .pol s temi si neumim poradit. Vytvoril jsem adresar podle navodu a dal tam ten podadresar Textury odpoved xOrganizer pripojuji:
════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════
Issues that need attention are listed below. Please review them and apply a fix if needed.
Some issues are reported only once and further on ignored. With a complete rescan they are reported again.
If there are any bad links found (= symlinks, junctions or shortcuts), just delete and recreate them.
Lines: # = Serious error | ! = Needs Attention | - = For your information.
════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════════
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nov 5 2024 20:19:34 | Scan of the custom scenery folder
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
! No apt.dat, library or dsf files : I:\X-Plane 12\Custom Scenery\YZ_CZ_ZL17plus_SimulatorsCzech\
|
| |
|
| | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 20:32 | |
| | Kde asi muze byt chyba? Anebo autor ma na mysli prepsani 49741 POL souboru v jednotlivych orthosouborech YZ_ortoCZ_N48E013_ZL17plus az po YZ_ortoCZ_N51E015_ZL17plus?????
Dekuji za odpoved. |
| |
|
| | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 20:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 21:04 | |
| | Nesloucil a je evidentni, ze jsem to odignoroval. To udelam pozdeji. Ted skusim jen ten ctverec s letistem LKKV. |
| |
|
| | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 20:51 | |
| | Pokud máš Karol Ortho v jednotlivých složkách tak v tvém případě bude stačit opravit pol soubory jen ve čtverci Karlovarsko tedy +50+012. Tohle jsou ty krásy vydávání a nekonečné variability na straně uživatelů. Vydrž do zítra, možná je více lidí co to mají extra. Stáhnu jen Karlovarský čtverec, udělám ještě jeden patch pro ty co nemají Martinovo ZL17 Ortho sloučeno do jedné složky. Ale dneska už to nedávám. |
| |
|
| | | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 21:06 | |
| | Jdu to vyzkouset, Jen ten ctverec +50+12.
Dik za nakopnuti. Jinak letiste (scenerka) je OK. Je to krasna prace, dekuji velmi pekne. |
| |
|
| | | | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 21:12 | |
| | Pokud jsi nezálohoval .pol soubory, můžu je ještě nahrát samostatně, ale jak píše Wilhellm, moje můžou problikávat nad ortem letiště. U mě se to naštěstí neprojevilo, ale já jsem u sebe zasahoval i do souborů default xpl, tak možná tím. Xpl to prostě vezme a nějak seřadí. |
| |
|
| | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 07:54 | |
| | Karol doplnil jsem na své stránce v instalačních instrukcích bod pro ty co nemají ZL17 Ortho sloučené a nahrál jsem archiv s upravenými *.pol soubory pro čtverec YZ_ortoCZ_N50E012_ZL17plus tady: https://pixeldrain.com/u/ordmDKtp |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 09:44 | |
| | Dekuji Ti Willhelm, uz jsem to vcera vecer udelal pomoci copy-paste. Vse se zda, ze je v poradku.
Jeste budu met dotaz na Martina ohledne LiveTraffiku. Na LKKV mi na stojence vypise, ze vidi napr. 4 letadla, ale neukaze ani na jedno. Potom poslu Martinovi screen, ze jak to vypada. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 09:59 | |
| | Ahoj, tak live traffic me zkoumat nenapadl. Zkoušel jsem klasická AI letadla, dokonce i ai na vlastní letoun ale live Trafic jsem sice zapnutý měl, pozornost jsem mu při tom nevěnoval.
Večer se na to podívám. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 10:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 10:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 20:35 | |
| | Karol používáš ortho od Martina? https://simulators.cz/download-category/orto_cuzk_zl17/
Ty *.pol soubory jsou jen pro ty uživatele co používají ortho.
Problém byl v definici hladin. Martinovo Ortho, WED ortho a LR Lawn assety byly všechny definované v jedné hladině. Pořadí vykreslování tak nebylo garantované. XPL je měl na stejné prioritě.
Proto jsem upravil hladiny u Martinova ortha pod WED ortho a LR Lawn assety nad WED ortho aby se nahoře prioritně vykreslily LR Lawn assety, pod nimi WED ZL20 Ortho a teprve pod ním aby bylo Martinovo ZL17 Ortho.
Pokud ZL17 Ortho nepoužíváš, tak třetí krok instalace ( C) ) musíš vynechat. |
| |
|
| | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 21:00 | |
| | Ahoj Willhelm, ano pouzivam Martinovou scenerku orto CR. Skusim stahnout ten slouceny soubor.
Dik za odezvu. |
| |
|
| | | | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 21:20 | |
| | Pokud jsi omylem vymazal něco navíc kromě .pol, napiš a pošlu ti jednotlivé soubory, ať nemusíš stahovat celou scenérku. |
| |
|
| | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 20:28 | |
| | Vzpomínám jak mi projekt Šumperské nemocnice testovali Víťa s Jirkou. Já to modeloval na základní XP11 mesh, oni používali každý jiné ortho (každé samozřejmě se svým meshem), jeden poslal screeny jak byly AGL objekty moc vysoko a druhý je zase měl utopené. A nebylo to úplně o málo, v jednom případě to byly snad dva metry. Jak je něco ve svahu pod dvěma úhly tak to je hned. Z tohoto důvodu jsem pak zabalil i další projekty které byly na tak členitých lokacích. Proto se mi tak zamlouvá tvá metoda ortha, která to má jen draped polygony na výchozí mesh. Pak je v podstatě jedno jestli uživatel má ortho nebo jede na default landclass. Scenerka vždy sedí. Počkáme na zpětnou vazbu xWinga jestli mu to na tom starém CZ/SK orthu nebude dělat nějakou neplechu. Největší půdorysnou plochu má terminál, tipuji, že pokud se nějaká chyba projeví, bude to tam. |
| |
|
| | | | | | | LKKV XP12 5. 11. 2024 / 21:08 | |
| | Jak jsem psal, v ortho4xp šlo, možná i pořád jde nastavit vyrovnání letiště, to jsem zkoušel i teď u té poslední úpravy(sice ručně ale zkoušel). To udělá letiště téměř ploché a je to bez problému.
S těmi různými výškami je problém. Jak ortho4xp tak Meshtool tvoří vše nějakým algoritmem a i když vstupní parametry a nastavení se shodují, každé generování bude jiné. Já když vygeneruji mesh a ihned beze změn znovu, každý bude také jiný. Právě proto jsem udělal jen orto nezávislé na terénu.
|
| |
|
| | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 05:57 | |
| | Tak xWing pozrel tu budovu pri stojanke a je o par centimetrov vyssie od terenu.
A teda ludia vnutri su po kolena utopeny
|
| |
|
| | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 06:57 | |
| | Čekal jsem něco takového. Jak si Martin hrál s meshem, tak z DEM dat to mělo tendenci dělat pod terminálem svah s převýšením cca 1m a lámalo to i plochu se stojánkama. Tady musím kolegům v MSFS závidět možnost flatten polygonu pod budovy a water polygonu pro tvorbu vodních hladin. Lidé v budově jsou přitom usazení v AGL 30cm nad povrch, takže to tipuji na výškovou chybu tak 80cm - když bys ve WEDu u terminálu nastavil AGL -0.8 tak to sedne na jedné straně ale zase to výrazně utopíš pod terén na druhé, pivot point je cca ve středu. Tak to mě mrzí, ale scenerka prostě nebude kompatibilní s orthomeshem. |
| |
|
| | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 07:40 | |
| | To je v poho, stejne z letadla nelezu ven |
| |
|
| | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 09:38 | |
| | WED má tuto funkci také ale skrytou, jen je tak nedokonalá, že vykreslí rovinu do nadmořské výšky 0 a hraje si na to, že udělá plynulý přechod--- výsledek katastrofa
Poslední možnost dát always flatten, ale to vyhladí celé letiště.
Dal jsem pod ten malý domek uprostřed zarovnat plochu |
| |
|
| | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 09:45 | |
| | Zkusím večer najít v dsf co to tvoří, jestli by to nešlo následně doladit ručně |
| |
|
| | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 12:48 | |
| | Tak o obědové pauze jsem si skočil domů a ručně s tím asi půjde něco udělat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 12:52 | |
| | Počkej nechtěli jsme tu pyramidu spíše snížit? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKKV XP12 6. 11. 2024 / 13:16 | |
| | Když pyramida, tak pořádná.
Ale hlavní je, že to jde, jen nám to LR tají. Podle mě hájí ještě nějakou svoji verzi WEDu, kde to funguje dobře + jak jsem ti psal, ten dsf2text a opačně, který umí zachovat jemnější terén než 1m |
| |
|
|