FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 21. 11. 2024, svátek má Albert Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKKV XP12 poslední trable - Světla, ANIM_show Jeden příspěvek | Celý strom
LKKV XP12 poslední trable - Světla, ANIM_show   31. 10. 2024 / 10:52
Willhelm   
Včera jsem dokončil poslední úpravy LKKV scenerky pro XP12 - dvě autíčka z R2 knihovny jsem překopal na PBR textury a dal jim TILTED parametr, naučil jsem se v Blkenderu konečně BAKE Texture - takže jsem slučoval některé modely co byl rozdělené třeba na 4 obj soubory a 8 textur na 1 soubor a 2 textury (alb/nrm). To už je falt spíše optimalizace scenerky.

Když pominu prapodivný mesh Vítkova vrchu, kde jsme s Martinem (orl) zkoušeli všechno možné i nemožné - bohužel bez pozitivního výsledku, mám dva problémy na kterých jsem se zasekl:

1. Světla
Po konverzi MSFS/Gaya assetů jsem zkoušel různé druhy světel a nejpřirozenější mi přišly
amb_street_light2
amb_street_light3
Protože hezky simulují bodový zdroj světla bez zbytečně velkého halo efektu a mají moc pěkné difůzní ambientní světlo které měkce nasvětluje noční scenerku. Bohužel z nějakého důvodu se tyto světla ve dne nevypínají, i když by měly. U několika placených scenerek jsem dokonce registroval patche na odstranění těchto světel z modelů, protože scenerky ve dne měly šíleně nízké fps - vykreslovaly totiž přes sebe denní a noční nasvětlení scény a daly CPU slušně zahulit. Toto je evidentně problém na straně LR - protože takto se chovají i jejich default lampy - viz. poslední obrázek - kde je vidět žlutá aura kolem rantlu svítidla.
Bohužel nepovedlo se mi pomocí custom lights docílit tak realistického efektu a pěkného měkkého světla. Což jsem vnímal jako jedno možné řešení. Druhé řešení ja tak nějak komplementárně spojeno s problémem č.:


2. Show/Hide animace
Některé objekty bych chtěl vykreslovat jen za denního světla a v noci je schovat.
Přijde mi, že ideální by bylo použít ANIM_hide/ANIM_show funkci - tu používá LR např. u GSE objektů pro schovávání majáků a světel u objektu v statickém stavu a zobrazení v pohybu.
Na org fóru jsem našel od Lionella z Aerobasku tip na optimální řídící dataref: sim/graphics/animation/draw_light_level který má hodnotu 0 za denního světla a 1 v noci. Ověřil jsem si to v DataRefTool a pak zkusil extrapolovat zápis v obj souboru z LR assetů takto:

ANIM_begin
ANIM_hide 1 1 sim/graphics/animation/draw_light_level
ANIM_show 0 0 sim/graphics/animation/draw_light_level
TRIS 0 299298
ANIM_end

Nefunguje to ale jak by asi mělo, nebo jak bych chtěl. Objekt je zobrazen pořád den/noc - zkoušel jsem přehazovat pořadí na show a hide, zkoušel jsem laborovat s hodnotama v1/v2 na 0 - 0.5/0.5 - 1.5 Zkoušel jsem mít mezi ANIM_begin a ANIM_hide jen hide a celou grupu pak zopakovat s show to celé pak mít v nadřazené Animaci, zkoušel jsem mít TRIS před animací a dát jen hide. Podle XPlane2Blender ( https://xp2b-docs.gitbook.io/xplane2blender-docs/index-1/animations ) jsem pak zkusil objektu přiřadit animace přímo v Blenderu. Blender mi pak vysypal přesně ten kód výše, ke kterému jsem došel aproximaxí z LR assetů. Nevím kde dělám chybu. Mám pocit že už jsem vyzkoušel snad všechny možné logické i nelogické kombinace, ale stavu aby to bylo funkční jsem nedosáhl. Mohl bych sice v Blenderu udělat animaci jako třeba FF u B777v2 GSE assetů a animovat posun v ose Z -10m a schovat tak assety pod zemský povrch, ale to mi příjde příliš prasácké, když by to mělo jít elegantně přes show/hide funkci.

Na org jsem stále od SSG cenzorské aféry zabanovaný, takže na developerské fórum XPL napsat nemůžu. Chápu, že lidí co do XPL něco dělají tady napočítáme na prstech, ale trochu doufám, že na tenhle příspěvek narazí Milan, Petr, Přemek, možná i Jirka nebo Víťa by měli nějakou radu stran jejich programátorské praxe, nebo si jej přeloží Tibor - pochopil jsem, že se to spíše používá pro schovávání kniplů apod.

Nechci zatím scenerku dát ani k testování, když tam vím o problému se světly. Ale možná oba tyto problémy mají stejnou příčinu v tom jak XPL detekuje den/noc, resp. jak s tou detekcí nakládají světla. Předem díky za rady, tipy na obechcávky apod.
31740 B / 750 x 486 / Amb3_2024-10-31 10.12.49.jpg
32915 B / 750 x 556 / Amb2_ 2024-10-31 10.13.03.jpg
22056 B / 750 x 456 / LRlamp-2024-10-31 10.13.53.jpg
 

LKKV XP12 poslední trable - Světla, ANIM_show   31. 10. 2024 / 11:33
ulitej
No hlavně aby vnich byly ekologické žárovky Neskutečné jak to tuníš.
 

LKKV XP12 poslední trable - Světla, ANIM_show   31. 10. 2024 / 12:13
Willhelm   
Jazan mi právě dal po SZ tip na obechcávku k těm objektům, vytvořit _lit texturu která bude prázná a 100% průhledná. To si myslím je dobrý a pravděpodobně funkční nápad jak schovávat objekty v noci a mít je zobrazené ve dne i bez ANIM_show/hide. Díky Jardo, je vidět, že i dnes může fungovat synergie mezi XPL a MSFS vývojáři, když dojde na takovéhle principielní záležitosti. Fakt super out of box nápad, na který bych při mém fokusu jak to vyřešit animačním příkazem asi nedošel.

Tak fčil už snad jen co s těmi světly.
 

LKKV XP12 poslední trable - Světla, ANIM_show   31. 10. 2024 / 16:05
Willhelm   
Tak obechcávka s prázdnou noční texturou nefunguje. XPL místo průhledné textury noční zobrazuje texturu denní - a to i když se u objektu nastaví parametry pro průhledný objekt. Ale už mi funguje animace - jen bylo třeba zvolit jiný řídící dataref - sim/graphics/scenery/sun_pitch_degrees

ANIM_begin
ANIM_hide -90 7.99 sim/graphics/scenery/sun_pitch_degrees
ANIM_show 8 90 sim/graphics/scenery/sun_pitch_degrees
TRIS/LIGHT_NAMED atd.
ANIM_end

- 6 = začátek svítání
8 = konec svítání plné denní světlo

Letištní světla se zapínají/vypínají na hranici 8°

Nevím kdo z vás je lanmancz z LKTB: https://forums.x-plane.org/index.php?/profile/372101-lanmancz/
Ale děkuji mu tímto před nastoupeným pérákem za řešení mého problému. Můžu jít editovat obj soubory a připravovat upload scenerky.
 1x  

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ