FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 5. 10. 2024, svátek má Eliška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 12 příšerný výkon Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 09:29
Vačice   
Zdravím ve spolek.

Rozhodl jsem se, že dám X-Plane 12 poslední šanci. Mám, řekl bych, docela slušnou sestavu. i9-13900Kf, 32GB Ram 3600 Mhz a RTX4090. 2K monitor. Poslední dobou létám hlavně MSFS (Fenix A320, TFDi MD-11, PMDG 777). Tam i s addonama letišť krásných 60+ FPS. V Xplane, různá větší default letiště s Hot Start Challengerem 650 max 15-20 FPS. Ve vzduchu pohoda, ale už je tam to znechucení, že na finále a na zemi to prostě není plynulé Ten Challenger mi fakt chybí. Nemáte někdo tip, jak z XPL vytřískat víc? Zkoušel jsem různé tipy co jsem pohledal, ale nic nepomohlo Zkoušel jsem laborovat s nastavením v XPL ale rozdíl byl tak minimální, že to nestálo za řeč... Ale pro jistotu sem přikládám i screen s nastavením XPL
35438 B / 750 x 422 / Snímek obrazovky 2024-10-04 092613.png
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 09:44
Pips   
Teď v posledních verzích šel výkon nějak dolů, proto jsem se vrátil na 12.1.2beta3, kde to šlape trochu svižněji. Aktuálně je venku rc3, kde se dají vypnout lodní provoz, který byl nedávno do XPL uveden. Ale nezkoušel jsem, nebyl zatím pořádně čas. Další věcí, která se diskutovala a která přidá výkon je nastavení nějakýho scaling, nebo DSR, já tomuhle nerozumím. Jak je možné, že počítáním většího obrazu s větším rozlišením a potom jeho zmenšením na rozlišení monitoru, může počítač předvádět větší výkon, než počítání rovnou malého rozlišení, to je mi opravdu záhadou. Ale někteří v tom spatřují cestu. Snad to tu někdo bude umět vysvětlit líp.
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 09:51
orl
Já scaling nemám rád. Ale mám i5 11600 + rx580 a mám s default letadly okolo 20 - 30 FPS na téměř max a Fulhd ale zásadní vliv má druhý jezdec s ssao a stíny, to mám na min.
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 10:03
xWing   
Tiez som neni zastancom deformacnych procedur a (up)(de)scalingov, potom je z toho akurat rozmazany font v pristrojoch
Co sa vykonu tyka, ja sa snazim dosahovat miesto vyssieho FPS, radsej plynulejsi obraz s nizsim FPS.
Mam monitor s GSYNC 144 Hz. a grafika sa snazi dosahovat 144 FPS, aj ked v XP12 bez sance.
V ovladacom panely NVIDA nastavim monitoru 60Hz a grafika uz nmemuisi tak prudit a staci, ked dosiahne 60 FPS.
Cize zaverom je, ked som mal nastaveny monitor na default 144 Hz, tak pri 60 FPS to sekalo, lebo FPS oscilovalo medzi 60 az 80 FPS .
Ked som nastavil, ze monitor bude iba 60 Hz, tak pri 60 FPS obraz ide plynulejsie.
Len doplnim, ze mam zapnuty aj VSYNC v ovladacom panely NVIDIA a v XP12 vypnuty.
Ak to seka aj pri nastaveni monitoru 60HZ, potom uz limitujem na 50 FPS, lebo hranica funkcneho GSYNC u mojho monituru je 48 Hz.
Ak som to napisal nezrozumitelne, tak sorry, lepsie to neviem
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 10:52
orl
Tak tohle řešit nemusím, mám 60HZ monitor, takže 30FPS je plynulé
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 11:05
xWing   
To, co som popisal, plati hlavne pre GSYNC monitory
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 09:48
orl
To mám víc FPS s podstatně slabším PC ale nemám CH650.
Je možné, že to dělá nějaký plugin nebo ovladače. Zkus Benchmarky.
vytvoř zástupce na cpl a přidej jim do cíle toto:
X-Plane 12\X-Plane.exe x-plane --fps_test=1 --load_smo=Output/replays/test_flight_737.fps
X-Plane 12\X-Plane.exe x-plane --fps_test=2 --load_smo=Output/replays/test_flight_737.fps
X-Plane 12\X-Plane.exe x-plane --fps_test=3 --load_smo=Output/replays/test_flight_737.fps
X-Plane 12\X-Plane.exe x-plane --fps_test=4 --load_smo=Output/replays/test_flight_737.fps
X-Plane 12\X-Plane.exe x-plane --fps_test=5 --load_smo=Output/replays/test_flight_737.fps
X-Plane 12\X-Plane.exe x-plane --fps_test=54 --load_smo=Output/replays/test_flight_737.fps

Každý je v jiném nastavení kvality a vypni custom scenerie a pluginy.
 

X-Plane 12 příšerný výkon   4. 10. 2024 / 11:38
Willhelm   
Sestava v profilu, rozlišení 3440x1440 fullscreen.
XP12 settings vše úplně doprava, AA mám o zub dolů na 4xMSAA.
Zapnuto: FXAA, 3D vegetation, Vsync (bez něj to je ve fullscreenu na epileptický záchvat).
FPS s ToLiss, Zibo, FF B777v2, Rotate MD-11 je mezi 43-65 - podle velikosti letiště.
Nad ČR a UK kde mám ortho to jde o 5-8 fps níže.
Nicméně fps klesají a stoupají s každou aktualizací.
Jako by: optimalizujeme a honíme výkon, pak se přidá fíčura či dvě a jde to zase dolů a pak zase optimalizujeme.

Z pluginů používám Traffic Global, Ground Handling Deluxe, Better Pushback, OpenAutogate, OpenSAM, FlyWithLua, Avitab, NetScenery, TerrainRadar, Xchecklist.

Ve FWL mám skripty:
- autotoggle jetway pro XP12 default gejty - aby se připojovaly a odpojovaly automaticky podle beacon stavu na éru. Ten jsem si napsal sám a je aktivní vždy.
- A330 parking brake (pro kompatibilitu s Thrustmaster Airbus TQ HW)
- scripty pro ToLiss:
- Pilot monitoring callouts - pro V1, VR, V2, Positive rate, gear-up hlášky
- realistický boarding time.

Myslím tedy, že tomu nakládám docela solidně.
Pozor na originál SAM plugin (už dva roky abandonware i když se někde ještě prodávají jeho placené rozšíření, kuck, kuck Nicolas) - ten není pro XP12 optimalizovaný a prokazatelně způsobuje pokles fps, cukání, vysoké vytížení procesoru a v approach fázi je tu 50/50 šance na CTD.

Laboroval jsem taky, ale vytšinou je to trade 1-2fps za nějaký ten grafický artefakt, takže jsem hledání nějakého optimálního sweet spotu vzhled/výkon vzdal.

Lehce mě krkají zubaté stíny v kokpitu, je na to sice od XP10 obezlička zásahem do configu, ale to je třeba dělat po každé aktualizaci. Už na to kašlu, navíc je to éro od éra jiné. Některé mají intériérové stíny pěkně ostré, některé to mají jak zuby na katru. Dále je tu nějaký problém se skly - nejvíce je to znatelné u skleněných jetways - tam to prostě problikává, u nataženého skleněného gejtu při průhledu sklem nejdou vidět objekty za sklem.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ