| | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 29. 7. 2024 / 21:17 | |
| | Dobrý den,zdravím všechny přítomné. Chtěl bych požádat o pomoc. Stáhl jsem si ATR 72/42 z Marketpace Microsoftu jenž je v uvodní nabídce hry MS 2020. Po instalaci a spuštění je nefunkčí panel s displeji. Na horním panelu po zapnutí baterii se panel rozvítí,ale spodní s displeji nereaguje ani po kliknutí na tlačítko PWR pod displeji. Měl by někdo nějakou radu? Předem děkuji |
| |
|
| | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 30. 7. 2024 / 10:21 | |
| | Ano, budeš si muset přečíst tutoriál. To letadlo je poměrně pokročilé a není to na pár kliknutí. Nebo si na YouTube najdi videotutoriály, je jich tam dost, to ti napoví |
| |
|
| | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 12:22 | |
| | Ahoj, děkuji ti za radu, ale stále jsem tam kde jsem byl. Nepomohli ani návody na youtube. Jediné co funguje, je první krok ,zapnutí baterií a tim jsem skončil. Displeje stále nereagují. |
| |
|
| | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 13:33 | |
| | | |
|
| | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 14. 8. 2024 / 21:35 | |
| | Už je to fakt strašně let, co jsem lítal ATRku, takže nevím, z jaké sběrnice se napájela avionika, ale určitě ne z baterky. Z tý šly maximálně tak stby budíky. Tedy bez vnějšího zdroje (myslím že DC, AC byl potřeba u starších mašin na splachování záchodů na zemi) nebo bez nahozených motorů (případně dvojky v Hotel modu) ti displaye nemůžou ani jít. |
| |
|
| | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 15:11 | |
| | ...A keď ho dáš rovno na dráhu a nie na studenú stojánku, ide normálne? |
| |
|
| | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 17:20 | |
| | Kurňa, když jsme byli schopni oživit, rozchodit a lítat taková monstra, jako 747, 767 nebo 737 (tím to začalo) od PMDG tak proč by nešlo dnes jít lítat s takovým játrem? Všechno to tenkrát bylo fakt jen o študování manuálů a o pochopení letadla jako celku. Né jako nějaká klikačka ve správném pořadí na nějaké čudlíky.. Jéžiš, to bylo času stráveného nad listováním v PDFkách, co se daly sehnat... Heh, a to radši nemluvím o super martyriích s lítáním třeba s STS Concordem, , nebo se svatým grálem maniaků FS9 klasiky - Tůčkem 154 od PRo-TU, nebo třeba s vynikajícím MD-80 Fly The Maddogem... Dnes už je to holt trochu jiné.. |
| |
|
| | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 19:30 | |
| | Pre mňa je to dnes presne to, čo na začiatku môjho lietania a teda o klikaní na čudlíky v správnom poradí... A to som si prešiel tebou spomínanými 737 a 747 od PMDG, aj 767 od LevelD pre FS2004. Nie každý je hard core borec (ale určite sa aj dnes nájdu takí), ktorý pokiaľ nestrávi polhodinu štartovaním éra, tak sa mu to ani neráta. Kedysi to bolo iné iba v tom, že neexistovalo také množstvo videí, aké je k dispozícii dnes a preto možno bolo viac študovania PDF manuálov. Ale aj to študovanie manuálov bolo v konečnom dôsledku len na to, aby človek klikal na čudlíky v tom správnom poradí. Takže nechápem, v čom je to dnes vlastne iné... Aj keď jeden rozdiel by som asi našiel - kedysi sem ľudia chodili po rady, dnes je najčastejšou radou ''použi Google'', čo je dosť smutné...:/ |
| |
|
| | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 20:19 | |
| | Vždycky šlo v první řadě o ten zážitek. Umět jakože jako laik a simulátorčík spustit stroj jako ve skutečnosti a umět s ním odletět ten svůj LEG, svůj úkol. Takhle jsme si prostě jakože jen tak hráli na piloty, učili se systémy letadel a pravidla a praxi let. provozu, i když ve velice zjednodušené formě, nebyli jsme real v luftě, jak se říká. A díky tomu fandovství, let. simům a taky perfektním, zdaleka nevyužitým možnostem třeba tohoto Jirkova dnes už zlatého fóra, jsme se zabavili fakt na velice dlouhou dobu a díky komunitě získávali zkušenosti, o kterých by se nám jinde asi ani nezdálo. Sakra... asi zas povalím po dlouhé době spustit APU u F-16, popoženu tu herku k životu a zkusím s AGM-88 HARM proletět nepozorovaně po tichu, s vypnutým vším, při zemi k cíli do oblasti Novi Sad, Srbsko, skoro historické operace... |
| |
|
| | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 12. 8. 2024 / 20:43 | |
| | ...Ja asi tuším, kde má problém a prečo mu to nejde, len čakám, čo napíše na moju otázku... |
| |
|
| | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 13. 8. 2024 / 12:45 | |
| | Pokud jde o takhle základní věci, je asi jiná odpověď, nežoužij Google! ztráta času. ¯\_(ツ_/¯
Něco jinýho je, když pak člověk řeší nějaký extrabuřty v postupech nebo zjišťuje, jak se to, či ono, řeší v reálu. |
| |
|
| | | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 13. 8. 2024 / 15:58 | |
| | No, občas byla chyba, že přístroje nefungovali ani když si člověk dal nastartované letadlo na dráhu. To už pak nejde svádět na problém mezi klávesnicí a židlí. Proto se ho na to ptali. A zatím bez odpovědi. |
| |
|
| | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 13. 8. 2024 / 16:50 | |
| | Dnes je to jiné v tom, že se lidi naučí naklikat ten nějaký postup, aby se mu rozsvítilo to a to...tak nějak automaticky, bezmyšlenkovitě. Jako návod na skládání rubikovy kostky. Ale vůbec nevědí, proč je potřeba to a to v letadle udělat Když pochopíš ty systémy letadla, tak pak budeš vědět logicky sám, bez pouček, co je potřeba udělat. To je pak taková malá odměna třeba za letu, kdy víš sám kam v trablech šáhnout, a kdy si pak můžeš skromně říct, že jsi konečně aspoň trochu simulátorčík ... |
| |
|
| | | | | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 14. 8. 2024 / 23:08 | |
| | Ahoj. Ja rozumiem, čo máš na mysli, ale nemyslím si, že vtedy to bolo iné, ako je to dnes... Skrátka, tak ako vtedy, tak aj dnes sa nájdu fajnšmekri, ktorí idú viac do hĺbky, lebo chcú rozumieť tomu, čo robia. Ale takých je ako šafránu. Myslím, že drvivá väčšina ľudí (a opäť - tak ako vtedy, tak aj dnes) nemá záujem o informácie o fungovaní systémov, ale ide im len o to oživiť lietadlo a v kľude absolvovať let. Takže ešte raz - chápem, čo chceš povedať, ale podľa mňa to čo sa dialo pred x rokmi sa deje (+/-) aj dnes - žiadny veľký rozdiel v tom nevidím... |
| |
|
| | | ATR 72/42 Nefunkční avionika 13. 8. 2024 / 16:50 | |
| | Skus prosim Te pripojit externy zdoj, najdes to na tom tabletu. |
| |
|
|