| | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 18:17 | |
| | Ahoj,
kde jinde se pokusit získat odbornou pomoc než tady. Rád bych se zeptal, jestli mi někdo neporadí co v následujícím nastavení je možné ještě třeba stáhnout nebo úplně vypnout pro plynulejší let. Co by mohlo ještě přidat nějaké to FPS bez větší ztráty kvality zobrazování krajiny? Budu moc rád, když na to koukne nějaký odborník.
Díky moc za pomoc.
Tomáš |
| |
|
| | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 19:19 | |
| | jak se projevuje Lens Flare - já budu tento příspěvek také se zájmem sledovat |
| |
|
| | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 19:43 | |
| | Láďo, psal odborník... |
| |
|
| | | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 20:01 | |
| | Petře nerozumím reakci , v nastavení má tazatel spuštěnu tuto záložku a ptá se na možnost zvýšit počet snímků pokud někde něco ubere. Tak co je špatného na mé reakci ? Rád se poučím a snad jsem moc nenarušil ten příspěvek nebo myslíš že ano ? |
| |
|
| | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 20:47 | |
| | Myslel jsem to jako srandu, viz jeho poslední věta: Budu moc rád, když na to koukne nějaký odborník. |
| |
|
| | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 21:08 | |
| | Lens flare je problém optické soustavy snímající intenzivní zdroj světla (slunce) v záběru, projevující se světlými barevnými fleky na výsledném obrázku. Fleky vznikají rozličnými odrazy od povrchů jednotlivých čoček v objektivu. Protože se tento problém poměrně těžko odstraňuje - jako, že je problém vyrobit objektiv, co lens flare nevyrábí - tak se TO prohlásilo za záměr a tato vada se povýšila na estetický doplněk snímku se sluncem, či jiným silným zdrojem světla. Pravda, některé lens flare efekty nevypadají úplně zle. Příklady např: https://www.openshot.org/blog/2011/01/23/create-beautiful-animated-lens-flare/ |
| |
|
| | | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 21:10 | |
| | | |
|
| | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 10:31 | |
| | Ano, lens flare je optická vada a vývojáři her v honbě za zobrazením grafiky co nejvíce napodobující reálné záběry, přemýšleli co generování digitální grafiky proti reálu chybí. A zjistili, že digitální grafika netrpí vadou optiky a začali je tam simulovat |
| |
|
| | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 10:58 | |
| | Ano máte pravdu , ono se dá toto vše krásně dohledat pomocí strýčka Googla , ale po pravdě uhnuli jste od základní otázky a to jestli to povolenní tohoto efektu má nějaký podstatný vliv na celkový výkon počítačové sestavy.
Tak se nezlobte na mou nemístnou poznámku |
| |
|
| | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 12:18 | |
| | V poho, odpověď je snadná, tohle má jen nepatrný vliv. Každopádně zkus a uvidíš |
| |
|
| | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 11:52 | |
| | Akorát, když se člověk zamyslí, tak optické přístroje tyhle fleky dělají, ale oko pilota ne. Takže simulují něco, co vlastně vůbec není potřeba. |
| |
|
| | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 12:10 | |
| | Simulace svého reál letu - jako, když si promítáš natočené nebo nafocené záběry z reál letu |
| |
|
| | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 12:23 | |
| | V podstatě se to dá říct tak, že při samotném letu je to nesmysl používat, pilot nic takového svýma očima nevnímá. Ale pokud z toho děláš záznam pro dodatečné promítání a chceš, aby to vypadalo jako video z reálného světa natočené běžnými kamerami, tak naopak se tam ten efekt hodí. |
| |
|
| | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 12:51 | |
| | Ano s tínto se nedá nic jak souhlasit , je vcelku zajímavé jak se nakonec proberou všechny možnosti co vlastně to ON/OFF umožní. |
| |
|
| | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 12:21 | |
| | Jj, tahle myšlenka mě taky kdysi napadla. Proto to ve všech hrách zásadně vypínám Ono to je fajn, když se někdo snaží vytvořit ze hry nějaké cinematické záběry. Ale na samotné vlastní létání je to jak píšeš nesmysl, protože oko tou vadou netrpí a nevypadá to reálně. Přesněji řečeno, oko trpí velkou hromadou optických vad (optická soustava oka je velmi zjednodušená a nemá žádné prvky, které se používají ke kompenzaci v objektivech kamer), ale mozek je důkladně filtruje, takže je člověk sám o sobě nevidí |
| |
|
| | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 3. 8. 2024 / 10:47 | |
| | Ano, stejně jako Motion blur. V reálu se mozek snaží tento jev eliminovat, ale herní vývojáři ho tam naschvál dávaj. Tuhle kravinu taky vypínám. Sice asi nesežere moc výkonu, ale je naprosto zbytečná. |
| |
|
| | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 20:21 | |
| | | |
|
| | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 20:33 | |
| | Ahoj,
jestli to je dotaz na mě, tak mám pouze Nvidii gtx960 a s tímto nastavením jsem někde na 29fps. Rád bych získal aspoň 35, kdyby to šlo. Už jsem si s tím dost hrál, ale přesto bych toto nastavení rád s někým probral. díky |
| |
|
| | | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 22:23 | |
| | A aký procesor? Lebo ak ten nestíha, môžeš dať všetko aj OFF alebo LOW a nebudeš mať ani o fps viac... |
| |
|
| | | | | Nastavení MSFS (FPS) 31. 7. 2024 / 23:59 | |
| | Zapni si Developer Mode, Debug a tam Display FPS, kde máš zobrazené, čo Ti kde brzdí...Main Thread je procesor...
|
| |
|
| | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 1. 8. 2024 / 14:23 | |
| | Díky!
Co si myslíte o tom DX12 beta? Proč to beta vlastně je a spíš zapnout nebo vypnout? Díky |
| |
|
| | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 1. 8. 2024 / 15:04 | |
| | Obecně spíše vypnout (je to přece jen Beta), na tvé sestavě 100% vypnout. |
| |
|
| | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 1. 8. 2024 / 18:39 | |
| | Ok, diky moc, hlavne ted resim ze se mi zacala sekat letadla pri pojizdeni, ve vzduchu ok ale to pojizdeni se seka. Driv to bylo v pohode. Jake nastaveni by to mohlo zpusobit? Diky |
| |
|
| | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 1. 8. 2024 / 20:13 | |
| | Myslím si, že mám silnější sestavu a po posledním WU mi to dělá to samé.
V kombinaci s nějakou detailnější scenerkou letiště je z toho promítání diapozitivů. Nastavení roky neměním.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 1. 8. 2024 / 20:32 | |
| | Skús si zapnúť tu betu DX12, možno to prestane sekať ...A ak máš NVIDIU, tak drivery 552.44 (May 9. 2024), DLSS 3.7.20.0 ... Novšie drivery boli všetky naho*no... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 07:58 | |
| | Ja som prave naopak prehodil na DX11 a uz nemam sekanie. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 09:01 | |
| | Každý nech vyskúša, čo mu ide lepšie. Hra ponúka rôzne možnosti nastavenia, takže každý by si mal byť schopný nájsť čo najlepšiu kombináciu nastavení. Samozrejme netreba mať nereálne požiadavky... Čo sa týka DX12, používam ho ho v msfs dlho, už aj na starom pc ešte s GTX1060, potom s GTX1660s, RTX3060ti, aj teraz na RTX4070s, a vždy pocitovo lepšie ako DX11. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 09:05 | |
| | Do posledneho updatu som ho aj ja pouzival, ale je fakt, ze mam ja posledny update ovladacov GPU, takze nejaka blba spolupraca
Prislo zrazu velke zranie VRAM a zacalo sekat, proste DX12 viac vyuziva GPU, cim odlahci CPU.
Tak som prehodil na DX11 a je po probleme |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 13:05 | |
| | Jeste dotaz, pokud zmena nastaveni vyzaduje restart tak staci vyskocit ze hry do menu a zase spustit hru, nebo uplne do win? Diky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 13:13 | |
| | No mě se načítá MSFS cca 3,5 minuty tak si du udělat kafe a není co řěšit |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 13:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 16:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 16:12 | |
| | Dnes som pozoroval sekanie v MSFS a to mám kartu RTX4080s s posledným NVIDA driverom. Vrátim sa k majovevému releasu ako doporučuješ. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 16:22 | |
| | A co tak skusit vymazat shadercache ?
To obcas pomaha.
Momentalne letim, skusim az vecer |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 16:47 | |
| | Ahoj, ten manual cache vam funguje? Mam tam mastavenou prahu, ale budovy se risujou az kdyz priletim nad prahu. Diky za info |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 2. 8. 2024 / 16:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 3. 8. 2024 / 22:13 | |
| | Po premazani obidvoch cachi sekanie zmizlo ,takže zostávam u najnovších ovládačoch. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 3. 8. 2024 / 23:22 | |
| | Za me beta best! To pomohlo me! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 4. 8. 2024 / 09:44 | |
| | A k čemu tu manual cache potřebuješ? Tu nepoužívej a rolling cache úplně vypni. To by mělo smysl snad v případě, že bys lítal pořád na stejném místě někde kolem komína. Jinak to je k ničemu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 4. 8. 2024 / 10:59 | |
| | Já je nechám výplet. Mám rychlost internetu 500 mb/s létám všude možně. Ale rekl bych že se když zapnu rolling cache. Sim rychleji načítá při spuštění a je možná plynulejší. Ta mezi pmat b měla být asi zapnutá. Ale je dost možný že u někoho to zlepší trhání. Taky jsem četl příspěvek že načítání tě mezipaměti rolling cache nefunguje tak jak bylo zamyšlení a ne lepší to vypnout. Ale ti... Co mají pomalejší internet by ji měli zapnout. Je to kus od kusu.
Ale co se Nividia mezipaměti týká mám WIn 10 prokázán složku GlCache, ale služku DxCache nemohu najít. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 4. 8. 2024 / 11:06 | |
| | Tvl. jak to píšeš, zkoušel sis to po sobě přečíst? Jinak ta rolling cache teoreticky může pomoc při pomalejším internetu, ale hlavně je to spíš kvůli tomu, aby to šetřilo datový tok ze serverů MS. I když i tam se to může projevit jedině u lidí, co lítají pořád na ve stejných lokalitách. Ale pokud spouštíš let jinde, než jsi minule skončil, na rychlost spuštění to těžko může mít vliv |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 28. 9. 2024 / 13:53 | |
| | Ahoj, ještě dotaz ohledně sníženému FPS při pojíždění s dopravákem po zemi. Jinak FPS je v pohodě, ale po zemi se mi to začalo sekat. Co určitě doporučíte z následujícího seznamu od AI. Díky moc za pomoc.
Snížení FPS během pojíždění po zemi v Microsoft Flight Simulatoru (MSFS 2020) může být způsobeno různými faktory. Mezi hlavní oblasti, které mohou ovlivnit výkon, patří detaily terénu, stíny, nasvícení a počet objektů v okolí. Níže jsou uvedeny konkrétní nastavení, která můžete upravit pro zlepšení výkonu během pojíždění:
Terrain Level of Detail (LOD):
Toto nastavení ovlivňuje úroveň detailů na zemi a v okolí letadel. Snižte hodnotu tohoto nastavení (např. z 200 na 100 nebo nižší), abyste snížili zatížení GPU a CPU při pojíždění.
Buildings & Trees:
Snižte úroveň detailů budov a stromů. Vysoké detaily mohou způsobovat větší nároky na zpracování scenerie, zejména na letištích.
Texture Resolution:
Textury letiště, ranvejí a objektů na zemi mohou způsobovat propady výkonu. Zkuste snížit rozlišení textur na „Medium“ nebo „Low“.
Shadows (Stíny):
Stíny objektů na zemi jsou velmi náročné na výkon, především v hustých oblastech letišť. Snižte nebo vypněte stíny (Terrain Shadows, Object Shadows) a Ambient Occlusion.
Anisotropic Filtering:
Toto nastavení zlepšuje kvalitu textur na velké vzdálenosti, což však může být náročné na výkon během pojíždění. Zkuste nastavit tuto volbu na „4x“ nebo „2x“.
Trafik (AI Traffic):
Snižte množství AI provozu (letadla, vozidla, lodě) nebo ho zcela vypněte. AI letadla a vozidla na zemi mohou výrazně zatížit výkon při pojíždění na letišti.
Airport Vehicles & Ground Crew Density:
Toto nastavení kontroluje počet pozemních vozidel a personálu na letišti. Snížení této hodnoty může zlepšit FPS na zemi.
Reflections (Odrazy):
Reflections a Water Waves mohou způsobit zhoršení výkonu v blízkosti vodních ploch nebo mokrého povrchu ranvejí. Zkuste snížit tyto parametry na „Low“ nebo je vypnout.
V-Sync:
Pokud máte zapnutý V-Sync, zkuste ho vypnout nebo nastavit na adaptivní režim. To může pomoci při nestabilním FPS.
Object Level of Detail:
Tento parametr řídí detaily objektů na letišti. Snížením této hodnoty můžete snížit zatížení grafické karty při pojíždění.
Vyzkoušejte tyto úpravy a zjistěte, která z nich má největší vliv na výkon na zemi. Zkuste také nastavit předvolbu grafiky na „High“ místo „Ultra“, pokud máte nastavené vše na maximální detaily, což může přinést stabilnější FPS během pojíždění a vzletu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 29. 9. 2024 / 10:37 | |
| | Bláboly od AI zásadně odmítám číst Je to z velké části snůška nekonkrétních plků, které se snaží vypadat odborně, ale obvykle nepomůžou vůbec s ničím. Zkus nějaké normální zdroje informací, bude to lepší, uvidíš |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 29. 9. 2024 / 14:01 | |
| | Na to mám podobný názor, ale pokud tomu člověk umí dávat dotazy a přesně se ptá, tak to není úplně špatný. Jinak to taky v některých případech nenávidím a dokonce to i lže. Ale něco to občas řeší, třeba úpravy CSS kódu nebo počítání. Toto jsem dal opravdu jen jako příklad a budu rád, když mi někdo zareaguje k tématu protože mám pocit, že od nějaké aktualizace to fakt bere hodně FPS navíc. Možná ty města |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 29. 9. 2024 / 14:09 | |
| | Ano, právě proto, že tam nemáš žádnou jistotu, jestli ta odpověď není úplně nesmyslná nebo dokonce lživá, to zásadně nepoužívám. A k tomu ten stupidní přehnaně zdvořilý styl komunikace, při kterém ti naservíruje úplnou blbost zabalenou v důvěryhodném tónu řeči, kterému každý laik uvěří Takže ne, AI v takových konkrétních věcech není použitelné. AI je použitelné možná tak k sepisování pohádek a jiných příběhů, kde nejde o fakta. V technice stěží. Hledej jinde a nebo ideálně, pokud to máš doma, tak přece můžeš zkoušet sám. Na každé sestavě je lepší trochu jiné nastavení. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 29. 9. 2024 / 17:27 | |
| | Drze se zeptám - četls vůbec ten text, nebo jsi došel ke slovu AI a začal trolit? .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 30. 9. 2024 / 21:53 | |
| | Klidně se zeptej. Samozřejmě četl A je to prostě taková běžná, nicneříkající AI omáčka. Není tam žádná vyložená lež, ale ani nic, co by řešilo nějaký problém. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 30. 9. 2024 / 21:54 | |
| | V podstatě jen překvapivé konstatování, že snížení úrovně nastavení grafiky může zlepšit fps Na to člověk fakt nepotřebuje AI. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Nastavení MSFS (FPS) 29. 9. 2024 / 17:29 | |
| | Smysl z toho dává prakticky všechno - zejména terrain level of detail, stromy, anisotropic filtering.
No a co doporučíme vypnout? Nic prostě si to vyzkoušej, ktery z toho budou mít u tebe pozitivní vliv a budš spokojený s výsledkem. |
| |
|
| | | Nastavení MSFS (FPS) 29. 9. 2024 / 17:53 | |
| | Ahoj. Určitě bych vypl. Motion Blur a Depth od Field to žere FPS i u DCS World. |
| |
|
|