FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 12.1 Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 05:42
orl
Ahoj, XPL 12.1 Beta je venku, já se k počítači asi pár dní pořádně nedostanu, napište zde prosím vaše dojmy, díky.
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 08:20
Willhelm   
3,1 GB dat, co jsem pozoroval tak to kopírovalo: letadla, vodu, hlasy pilotů a řídících, scenery assety, nějaké dll knihovny, nové shadery, global airport scenerky a nové pozadí menu.

Nového pozadí menu si člověk asi všimne nejdříve, Austinova chlouba byla nahražena 738.
V settings přibyl nový posuvník. Škarohlídi co si mysleli, že LR vyřeší AA stejnou metodou jako to dělá komunita přes settings.txt sloučením FXAA a MSAA, se spletli. AA posuvník je stejný, přibyl nový, jimž se řídí vyhlazování hran a zachovává ostrost malého písma.

Dal jsem vše na max a proletěl se z LKTB na Prygl EC135. XPL hlásil chybu v X-Europe overlay, ale zobrazuje. X-Europe byl vždy celkem error log fest - koukal jsem co XP12.1 vadí tak moc, že háže chybu a jsou to nějaké fasády. Předpokládám, že Armin do pár dnů či týdnů vydá update. Double nody a chybné mip mapy u DDS textur už jsou celkem evergreen. DDS chyby jsou i starších českých scenerek.
Fps mi běhalo v rozmezí 25-35, vizuál se subjektivně zlepšil. Hlavně tedy objekty letiště, ty už mají ostré hrany bez manuálního zásahu do settings.txt. Problém stále dělají dálnice, kde je při nízkém letu těch čar k zobrazení a vyhlazení asi nějak více. Na Prygl jsem letěl schválně a bohužel zklamání - to nepřirozené zrcadlení ve vodní hladině rozšuměné vlnama zůstalo.

Jukl jsem i na svoje scenerky LKFR a LKHN - jestli už se do release dostaly ty upravené travnaté assety na které jsme přišli při testování tvého ortha a Artoo nám dával vědět, že to už opravoval a pushnul k release. Budu na to muset mrknou znovu ve WEDu, protože na LKFR pořád nemám travnaté polygony nad orthem, ale přechodové lajny s trávou už jsou vidět. Na LKHN pro změnu vidím překrytí travnatými polygony, ale nevidím linky. Předpokládám, že to už je OK a chyba bude někde na mé straně. Snad o víkendu.

Další věc co si roky upravujeme v settings.txt je velikost textury stínů v kokpitu - tohle jsem bohužel zatím nezkoušel. Mám to v to-do listu - dopravák, den, hezké počasí.
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 09:15
orl
Díky za info, jinak k tomu vyhlazování, v changelogu je uvedeno, že při nastavení na MSAA by se mělo automaticky kombinovat s FXAA
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 10:40
Baragin
vyhlazování nefunguje, stejně jako v předchozí verzi.
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 11:09
Willhelm   
Funguje. A škarohlídové asi měli pravdu. Ta komunitní úprava setting.txt je momentálně oficiální. Koukal jsem teď na to FXAA je kombinované s MSAA, do 12.1 komunitní úprava, v 12.1 oficiální nastavení:
SETTING_1 renopt_HDR_antial 0 hdr/use_post_aa 0 hdr/msaa_hw 0
SETTING_1 renopt_HDR_antial 1 hdr/use_post_aa 1 hdr/msaa_hw 0
SETTING_1 renopt_HDR_antial 2 hdr/use_post_aa 1 hdr/msaa_hw 1
SETTING_1 renopt_HDR_antial 3 hdr/use_post_aa 1 hdr/msaa_hw 2
SETTING_1 renopt_HDR_antial 4 hdr/use_post_aa 1 hdr/msaa_hw 3

Zkoušel jsem několik GA letadel a vyhlazování mi jede s posuvníkem na 3 a 4 bez větších problémů.
FPS propad mezi 3 a 4 nastavením už není tak propastný, ale cca 10-15 fps si 4. stupeň cucne.
Ten nový posuvník jsem dal na 0% i na 100% ale nevnímám co to tedy dělá. Nemá to u mě žádný dopad na fps ani na vzhled.

Stíny v kabině pořád zubatí, u ULL jako Eurofox to není moc poznat, ale čím větší éro tím větší zuby na stínech.
předpokládám, že tady si ještě nějakou dobu budeme přepisovat hodnoty v setting.txt na:
fbo/shadow_cam_size 8192

 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 11:18
Baragin
Tak ja bohuzel zadny rozdil oproti 12.09 nevidim. Porad se na to neda koukat.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 14:21
JirkaK
Nový posuvník.. pokud se někde část obrazu generuje v nižším rozlišením, ty části jsou často hodně mázlé a CAS je doostřuje.

Není to jako DLSS, XeSS nebo FSR, kde se v nižším rozlišení generuje celá scéna a celá se upscaluje na nativ.

V nižším rozlišení se může generovat jen třeba nepodstatná část scény nebo část, která je primitivní a snížení rozlišení se nemusí zásadně projevit na vizuálu. Takové věci ale bývají často rozmazané a tím posuvníkem si to doostříš dle chuti.

X-Plane to ale používá jen pro ground shadows, takže pokud nemáš zapnuto, tak to nemáš šanci poznat. A jinak dopad na FPS je bezpředmětný, je to jednoduchý filtr který na výkonu nepoznáš.

 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 20:19
oldboy
Ahojte. Proletel jsem to od LKCM Medlanky az po hranici se SR a A. V celku jako amaterovi se mi to libi. Protoz letam na 4k tak AA a jine ficurky nepouzivam. Akurat nevim presne na co slouzi to nove posouvadlo RCAS? Jinak spokojenost. i me to hlasi tu chybu v X-Europe. Predpokladam, ze Austin a spol budou dale X-Plane 12 vylepsovat.
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 20:39
Willhelm   
Armin opravil X-World v podstatě hned, akorát to nemá u sebe ale na orgu: Patch 12.1: https://forums.x-plane.org/applications/core/interface/file/attachment.php?id=851508&key=7726e26c0a950a31293f2ccdce88cea0
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 20:52
xWing   
Simheaven uz neexistuje, ked dava patch na forum ?
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 22:48
Willhelm   
Taky mě to zarazilo. Stránky mu normálně jedou.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 20:12
Willhelm   
ToLiss A319 test stínů - bez obvyklého zásahu do settings.txt
Jako nějaké zlepšení tam je, ale je to tak nějak na půl cesty. Levá strana kokpitu má obvyklé výchozí zubaté stíny jak je známe z celého vývojového cyklu XP11 až po XP12.0.9. Stíny na pravé straně se něco snaží vyhlazovat, ale je to v takových vlnách, kde se střídá ostrá a zubatá hrana. Dával jsem široký okruh kolem EFHK se slunečným počasím, abych měl vůči odpolednímu slunci celou otočku.
Nemám teď ZIBO nebo další dopraváky a protože v GA érech jsem problém se zubatými stíny nezaregistroval, nejsem si jist jestli to není problém ToLiss modelu.

Co jsem však otestoval je vliv nastavení kvality stínů. Na nejnižší nastavení jsot tam jakoby dva stíny - jeden tmavý ostrý a zubatý a druhý jakoby stín stínu rozmazaný nějakým blurr efektem ale bez zubů. Tento dvojí efekt se vytratí až u předposledního a nejvyššího nastavení kvality stínů. Rozdíl v fps byl u mě 5 mezi nejnižším a nejvyšším nastavením kvality stínů.

Chápu je to beta, trochu doufám, že slibované vylepšení vizuálu se ještě dočká nějakého vylepšení do finální verze 12.1.
 

X-Plane 12.1   15. 5. 2024 / 09:08
Pips   
Jsem na to zvědav. Ale začnu asi nalezením nějakého volného disku a záložní kopií aktuálně hezky fungujícího XPL Snad na to tento týden najdu chvíli.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 08:57
Pips   
Včera jsem si odkopíroval zálohu a aktualizoval. Než jsem se v tom rozkoukal, tak to zbuchlo na chybu vulcan device lost. Pak jsem si všiml, že po aktualizaci si to zase samo zaplo nějaký ten Zinek, který jsem před tím zaplý neměl. Pak už nebyl čas s tím laborovat.

Každopádně ví tu někdo, k čemu je ten zink vlastně dobrý? Já vím, že na to vyšlo mnohostránkové pojednání Laminaru, ale přiznám se, že mě to celé nějak minulo.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 09:30
orl
Podstatné zvýšení fps na GPU od AMD, u mě to tedy mělo velký vliv. Nějak to souvisí s vulkanem, pluginy atd.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 09:47
Pips   
Díky, amd grafiku nemám, takže proto to asi nvidii nešmakovalo. Nechám to vypnuté, jak to vždycky ku mé spokojenosti bylo.

Také jsem zkoušel tahat za to nové šoupátko nad vyhlazováním. Nějaký robust a pak asi ještě další tři divná slova, která jsem v paměti neudržel. V základu vlevo na nula. Posunutím se sice změní poloha toho šoupátka, ale nějak jsem nespatřil v obraze žádnou změnu. Já těmhle technologiím nerozumím vůbec, takže nemám tušení, kde tu změnu přesně hledat
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 14:03
JirkaK
Šoupátko je AMD Fidelity CAS, je to v kdejaké hře.

Dnes je normální že se používá dynamické rozlišení, tzn. ne vždy a ne vše se renderuje v nativním rozlišení, ale v nižším, což logiky šetří výkon, obvykle se tak renderují části scén, které nejsou ve focusu uživatele, nebo nepotřebují nutně nejvyšší detail.

Ten upscale samozřejmě degraduje kvalitu a maže ty části obraz, které jsou renderované v horší kvalitě, sharpening má za úkol ty místa doostřit


https://gpuopen.com/fidelityfx-cas/ hlavně ten příklad s měsícem je na první pohled zcela jasně viditelný rozdíl s a bez.

Dynamické renderování je absolutní must have na konzolích. Tam má vývojář frame budget a pokud se do něj vygenerování framu nevejde, tak se zmenšuje rendering resolution a následně upscaluje. Většina her na konzolích na 4k rozlišení reálně renderuje něco mezi 1440p až 2160p, podle situace.

A i když za tím stojí AMD, tak je to open source a nepotřebuje žádný speciální SW, takže to běhá na AMD, NVIDIA, Intel, Apple, Qualcomm, Mediatek grafikách...
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 14:39
Pips   
Já tam šoupátko Fidela od AMD nemám. Je to Robust Contrast Adaptive Sharpening (RCAS). Ale ať jsem šoupal, jak jsem šoupal, na obrazu jsem nezjistil, co to má dělat. Ale třeba je to fakt pro AMD a nvidie se to netýká. Nevím.

Zbytku grafických technikálií jsem nerozuměl, promiň. To jsou pro mě zcela nevýznamné vsi kdesi východně od Portugalska.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 15:21
JirkaK
No tak si přečti na odkazu k čemu se to používá.

Ještě jednou, část scény se může na grafice počítat v jiném, typicky menším rozlišení. Příklad máš 4k monitor a negeneruje se celý obraz v 4k, ale třeba okraje nebo místo které není příliš detailní, se bude generovat jen ve FHD rozlišení, takže se při zobrazení na 4k monitoru zvětší, což může znamenat že to místo bude rozmazané a ta funkce slouží k tomu aby ty části obrazu generované v nižším rozlišení doostřila.

V jednom článku spojili RCAS jen s doostřováním ground shadows. Což dává smysl, protože v rámci optimalizací se stíny často generují ve výrazně nižších rozlišeních a pak se zvětšují.

Pokud ten článek nekecal, tak pokud nemáš vykreslování stínů na zemi zapnuté (a čekal bych to i u SSAO) tak rozdíl nemůžeš vidět, protže tam žádný nebude, zapni si to a pokud budeš hledat v těch ground shadouws, tak rozdíl poznat můžeš.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 15:31
JirkaK
https://www.facebook.com/AMDRyzenRadeon/videos/3015739061769648/ sorry nenašel jsem video jinde, fb to dost mrší kvalitou ale v hd jde vidět rozdíl, když renderuješ 4k nebo 1440p a použiješ/nepoužiješ RCAS.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 15:44
Pips   
Dík. 4K sice neprovozuji, ale na tomhle videu je to pro mě představitelný. Nicméně je to furt nějaká amd funkce. Já nemám nic od amd. Ani procesor, ani grafiku. Nedaří se mi dovědět, jestli ta funkce, co je v x-plane, je tedy pouze pro amd, nebo je to jedno? Zinek se mi neosvědčil. U zapnutého RCAS v x-plane, jsem tedy s určitostí neprohledával vyloženě stíny a změny tedy nespatřil. To můžu někdy výhledově zkusit, je to aspoň nějaká stopa.
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 18:00
JirkaK
Je to technologie od AMD, ale jak jsem psal o kousek vedle, běhá to na Intel, AMD, NV, Apple, Qualcomm grafikách...

To samé platí pro FSR (upscaling od AMD) nebo XeSS (upscaling od Intelu), i když u XeSS si nejsem jistý jestli to umí Qulacomm pod Windows for Arm, AMD i NV to umí, umí to i Apple. NV pak má vlastní DLSS.

Nejlepší upscaling co do kvality je DLSS (ale spešl HW NV), pak XeSS (Intel Arc mají HW podporu, jiné jen SW) a na chvostu FSR (žádná extra HW podpora nikde).

Vlastní upscaling má i Apple, ale je to jen v Metalu a ten běží jen na MacOS... Je kvalitativně podobný XeSS, ale LR ho v X-Plane nemají, mají tam jen FSR
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 15:07
Willhelm   
Pozor taky nemám AMD grafiku, ale vlastně mám. Procák od AMD má integrovanou grafiku, tu jsem u nového PC ihned vypnul v BIOSu, ale je to tak cca dva měsíce, co nějaká ta Win11 aktualizace detekovala a aktivovala integrovanou grafiku od AMD instalací nějakých MS ovladačů, XPL se mi od té doby pokoušel spouštět na integrované grafice z procáku. Vypnutí / zákaz v HW zařízeních pomohlo (aspoň do nějaké další vypečené aktualizace widlí.)
 

X-Plane 12.1   16. 5. 2024 / 16:00
Pips   
Inu, já bych grafiku amd v mým procesoru od intelu asi neočekával. Ale zase kdyby to dělalo všechno, co by to dělat mělo a nepotřebovalo by to ku svému chodu nějaké mé interakce, asi by mi to bylo nakonec i fuk
 

X-Plane 12.1   18. 5. 2024 / 11:54
orl
Díky všem za zprávy.
Tak jsem se k tomu včera na chvíli dostal. Na to, jak stařičké GPU mám, FPS je stabilnější. Stíny mám na minimum, takže tam zlepšení moc nevidím, ale zlepšení v počasí jsem si všiml.
Věc, které jsem si všiml hned byla, že voda není průhledná a tudíž textury na ortu končí na břehu i u krásných pláží na Mallorce, Menorce, Ibize, atd atd.
Orto nicméně aktualizovat nebudu a ani by to nepomohlo.
Ale co pomůže, bude čas .
Už jsem stihl napsat Michaelovy z LR a odpověď byla jednoduchá. XPL 11 a XPL 12.0 - 12.09 měly křišťálově čistou vodu a všude bylo vidět až na dno, proto mě to fungovalo bez problému. Textura byla na dně a ne součást vody jako ortho4xp.
Takže momentálně otho4xp funguje (textura je na hladině)
XPL 12.1 má novou technologii a využívá zákal vody dle oblastí, takže dno není vidět.
Michael mě však ujistil, že vše bude opět fungovat ale zřejmě ne v xpl 12.1. Je na tom spousta práce a voda bude mít průhlednost jak je tomu přibližně v reálném světě podle oblasti a hloubky.

 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ