Počasí definuje nějaká konfigurace, tu si vytváří MSFS, případně ten jiný SW.
Pokud na jedné straně má být jasno, na druhé padat trakaře, tak to tak bude v obou případech. Pokud dojde ke změně počasí - aktuální metar uvádí naprosto něco odlišného - tak se ten přechod pokusí co nejvíce zmírnit. Dělá to simulátor (nevím s live počasím nelítám) a dělají to ty programy.
Ten program prostě v čase změny naservíruje nové počasí uzpůsobené novým podmínkám stejně jako by si ho vytvořil simulátor sám. Rozdíl je v tom že v simulátoru to nijak nemůžeš ovlivnit, kdežto v těch programech má uživatel možnost do způsobu jakým se to prolne zasáhnout, stejně jako si to může přikrášlit, třeba mnou oblibené v ASN že BKN5/8 vykreslí jako 7/8 nebo z toho udělá rovnou OVC a více vrstvách pro dramatičtější výsledek.
Počasí které ten program vytvoří může okamžitě aplikovat do simulátoru a v bezprostřední vzdálenosti od letadla adekvátně dát nějaký preferovaný přechod.
Ano to injektnutí počasí způsobí fakticky jeho reset a jelikož ty mraky jsou generované nějakým randomizovaným způsobem, tedy že neříkáš jaký mrak bude přesně na daném pixelu, tak ti to poskočí a ano tohle může simulátor eliminovat. Ale to uvidíš maximálně 1x za 10 minut, což je interval stahování nového metaru a za předpokladu že se předpověď změnila tak, že to vyhodnotí tak, aby tomu musel vkládat nová data, což nemusí, pokud nedošlo ke změně.
To že bys letěl v blýskanici a během jednoho snímku měl azuro ty programy umí eliminovat |
|