| | | dlssg-to-fsr3 30. 3. 2024 / 10:51 | |
| | Ospravedlnujem sa, ak je to tu vseobecne znama vec, ale pre mna s mojim dozivajucim, ale neznicitelnym CPU (4960K) a GPU 3080Ti, bol toto zasadny objav na vylepsenie FPS v MSFS.
Mod ktory spristupnuje FRAME GENERATION na grafikach serie 30xx. (nahradi nvidiacky dlss za amd fsr).
U mna konkretne bol vzostup FPS dvojnasobny.
Mod dostupny aj s podrobnym navodom:
https://www.nexusmods.com/site/mods/738
videonavod:
https://www.youtube.com/watch?v=26_LjzlPGr8
|
| |
|
| | | dlssg-to-fsr3 30. 3. 2024 / 11:50 | |
| | Reálně si žádné FPS nezískal, jsou to jen fake generované snímky, které grafika nikdy nepočítala, jen si je vymyslela.
Proto to taky tahá fousaté CPU dává, počítám že myslíš 4960X ne 4960K neexistuje, pokud tedy nemyslíš na dnešní poměry 10 let starou kalkulačku 4690k, i nejlevnější prodávaná i3-12100F, dva roky stará je výrazný upgrade proti i7-4960X, v multicore 20-30% v singlu o 75%. Proti dnešním moderním procesorům, třeba docela levná Ryzen 5 7600, která to v multi překoná tak 2,5x a 2x v singlu, při poloviční spotřebě...
To co se generuje neodpovídá realitě, což samozřejmě civilního leteckého simulátoru ničemu nevadí.
Otázkou je, to jsi měl za FPS že si potřeboval něco navyšovat. Mám obstarožní 10gen 10400F, je to velká brzda pro MSFS i XPL11 v malém rozlišení 3440x1440. S highend presetem v MSFS to tahá 35-45 FPS, takže mám na monitoru nastaveno 60Hz a v simu half refresh rate, takže konstantních 30FPS, CPU si brblá na 15W spotřeby a grafika jede na půl plynu na 100-150W.
Pokud zrovna nelítáš nějaký race, tak 30FPS je víc než dostačující, obzvlášť pokud několik hodin ve FL350 sedíš v trubce. |
| |
|
| | | | dlssg-to-fsr3 30. 3. 2024 / 12:34 | |
| | Nazdar Jirko, myslim presne ten 10 rocny procesor i74690k.
Po tomto mode sa pre mna stali lietatelne s fenixovym airbusom komplexne scenerky ako je ebbr, loww, takze pre mna vyrazny pokrok aj na tejto obstaroznej mašine, takže tato info bola hlavne pre tých so starym cpu gpu rady 30xx.
|
| |
|
| | | | | dlssg-to-fsr3 30. 3. 2024 / 13:50 | |
| | Framegen opravdu smysl u těch historických kousků HW, který se pere se vším dává, grafiku musíš mít dost nevytíženou, takže má spoustu prostoru na vymýšlení mezisnímků, o které se CPUčko vůbec nestará.
V MSFS používám DLSS pro DLAA, jiné formy AA jsou buď blurry nebo s jaggies. DLAA má ostrost srovnatelnou s nativem a DLAA odstraní otravné jaggies.
Každopádně pokud máš RTX3080Ti, tak stará i3-12100F, levná Bčková deska, 32GB RAM DDR4 3200 CL16 vyjdou pod 6 tisíc a zvednou výkon do jiné dimenze, když se dá cca 10, máš Ryzen 7 5800X3D, alternativně Ryzen 5 7600 který je na nové AM5 platformě a výkonu má podobně a je to jen cca 20% pod aktuální herní výkonovou špičkou.
Osobně bych toho Haswella poslal dál, proti budget i3 se to za chvíli vrátí v elektřině protože to musí žrát jak hovado
|
| |
|
| | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 16:16 | |
| | Máš na mysli tu věc, co z každýdho digi-kokpitu udělá animovanou zaghostovanou mazanici?
ale tak proti gustu ... |
| |
|
| | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 17:05 | |
| | Netuším co zmiňuješ, pokud DLSS upscaling, ano maže, ale DLSS není jen upscaling že. Deep learning AA nemaže o nic víc než temporal AA ale oproti TAA DLAA nemá tak výrazné jaggies. |
| |
|
| | | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 17:41 | |
| | Nejde o upscaling ani další chytry slovíčka, co ses nově naučil.
Znovu a lépe - všechny tyhle DLSS/DLAA věci rozmázavaj rychlé animace na digikokpitech. TAA je prakticky jedná, která je schopná tyhle věci udržet ostré a plynulé. |
| |
|
| | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 18:40 | |
| | tobě DLAA maže, mě DLAA nemaže. TAA má jaggies, DLAA ne. Takže za mě je jasná volba DLAA. Ty si používej co uznáš za vhodné, je to tvuj business, stejně jako moje DLAA |
| |
|
| | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 18:50 | |
| | Tvl .. maže celýmu světu, kromě Jiříka
Ok, hraj si dál .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 19:15 | |
| | Třeba lítá jen s analogovými budíky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 19:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 1. 4. 2024 / 01:38 | |
| | C172, Comanche 250... ještě jsem chvíli blbnul s X-cubem. Analogy
S glass kokpitem jsem dal tři lety, dohromady něco přes hoďku v glass C172 a asi půlhodinový let v Baronu, jiné letadla jsem v MSFS neletítal. Ale v MSFS mám odlítáno jen 18h.
Krátce po vydání MSFS jsem si dal od letadel pauzu a vrátil se nedávno. V MSFS asi 12 letových hodin. V X-Plane jsem v C310R strávil skoro 40h, 10h v REP C172. Jako daily driver mám Macbooka, takže XPL si na něm pustím, nemusím zapínat PCčko, což je strašná otrava. Ale koupil jsem si druhou licenci XPL11, byla teď za 8€ na Steamu, takže jsem to nahodil i na PCčko, kvůli té C310R, můžu si tam dovolit HD ORBX ortho region, na Macbooku mě limituje RAMka. |
| |
|
| | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 1. 4. 2024 / 01:15 | |
| | Bavíme se o DLAA nebo DLSS s volbou DLAA?
konkrétně tohle nastavení: http://download.jirikocman.cz/dlaa/dlaa_dlss.png
DLAA maže
http://download.jirikocman.cz/dlaa/dlaa_nodlss_1.png
DLSS DLAA nikoli,
http://download.jirikocman.cz/dlaa/dlaa_dlss_1.png
TAA je o něco ostřejší, ale v pohybu to způsobuje jaggies
http://download.jirikocman.cz/dlaa/taa.png
A jak tu bylo naznačeno v MSFS lítám v podstatě exkluzivně C172 a nově Comanche 250.
Zvažuju koupit Milviz/Blackbird C310R, ale jelikož čekám vydání Duků, tak se mi do toho moc nechce, všechno to pak neulítám a tu 310R mám v XPL.
Ještě uvažuji o Black Square modifikacích Barona a Bonanzy, jsou teď ve slevě, ale to je podobné jako ta C310R, nebudu stíhat lítat všech. Stačí mi jeden low wing, jeden high wing silgle prop, jeden twin prop a turboprop.
Kromě default C172 vše study level letadla, vše analog. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 1. 4. 2024 / 18:10 | |
| | Bavíme se o DLSS DLAA a samozřejmě maže.
jinak teda nemám slov - ty dáš obrázek ze statickýho stojícího letadla ... MSFS není o tom, že sedíš ve stojícím letadle na apronu a koukáš kolem sebe. MSFS je o tom, že to letadlo nastartuješ a začneš se v něm pohybovat - stoupat, klesat, občas zatáčet a tak.
tvl, i desetiletýmu děcku je jasný, že když stojíš na místě, tak se nemá co mazat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 1. 4. 2024 / 18:37 | |
| | Ty si dělej co chceš, mysli si co chceš, pokud mě to vyhovuje více, tak to budu klidně jako jediný na světě, nechápu proč máš tu touhu se mnou tohle diskutovat, |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 1. 4. 2024 / 19:40 | |
| | Nikdo ti nerika, co mas delat a co delat nemas. Klidne si měj MSFS puštěnou deset hodin v kuse na letisti a koukej na ptáčky, a třeba i s antialiasingem úplně vyplým.
Jen tady nekaž nesmysly typu, že DLSS/DLAA nerozmázává digi budíky apod. Tyhle bludy ti budu vyvracet (a asi i nejen já) ochotně a s radostí dál. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | dlssg-to-fsr3 1. 4. 2024 / 20:30 | |
| | A jenom aby to nebylo o plácání prázdný slámy, ale by jsi konečně pochopil, jak to vypadá, když se MSFS hýbe (a ostatní, komu se s tím nechce sr*** a roz***** si nastavení MSFS, aby viděli, co je pro někoho ostrý obraz) posílám názorné ukázky:
DLSS/DLAA
https://www.youtube.com/watch?v=WMYgJSIESbQ
TAA
https://www.youtube.com/watch?v=vSXvE6UsJCs
Rozdíl naprosto zásadní. A tvrdit o DLSS/DLAA verzi vyhlazování, že je ostré a bez mazanic, může jen člověk, který to buď v životě neviděl, a nebo je slepej jako patrona.
celej digikokpit je rozmazanej a rozpatlanej, až to bolí. |
| |
|
| | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 16:19 | |
| | | |
|
| | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 16:57 | |
| | | |
|
| | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 17:12 | |
| | A co teď máš za stroj, CPUčka se neskutečně posunuly, od 12gen Intelu nebo Ryzeny 5xxx3D popřípadě Ryzeny 7xxx, tam je proti čemukoli dřív dost výrazný skok.
Intely hlavně 12100F nebo 12400F jsou luxusní low budget volba třeba se starší 3060 nebo novější 4050, ale ideální vyvážený stroj dnes bude R7 5800X3D/R5 7600 a 4070 Super, takový midrange za cenu o trošku vyšší než slušný telefon, ale cca 3 tisíce a je z toho top Ryzen 7 7800X3D |
| |
|
| | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 17:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 18:39 | |
| | Jaj, tak to netuším kde je problém, mám horší CPU i GPU a něco takového na lepší FPS netřeba.
S 10400 a 3060Ti mi to stačí abych měl při high end presetu 35-45 FPS. Brzda je samozřejmě CPU. Ano nad náročnějšími oblastmi to tu a tam dropne pod 30 ale abych kvůli tomu cokoli omezoval? To ne Jinak stejně mám locknuto na 30 FPS, grafika aspoň neběží tak vytížená, má až o desítky W nižší spotřebu a je pak v podstatě neslyšitelná, jako celý zbytek PC (CPU fan 400rpm, 400rpm fany v bedně, 1000rpm fany na grafice) |
| |
|
| | | | | | | | dlssg-to-fsr3 31. 3. 2024 / 20:13 | |
| | Lítám na ultra. Jen něco mám na high. |
| |
|
| | | dlssg-to-fsr3 3. 4. 2024 / 16:54 | |
| | | |
|
| | | | dlssg-to-fsr3 3. 4. 2024 / 17:32 | |
| | Long story short
DLSS 3.5 podporují všechny řady RTX karet
Frame Generation uvedené v DLSS 3.0 je podporováno jen na RTX 4000 řadách |
| |
|
|