| | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 15:56 | |
| | V reakci na Martenovo vyjádření na Discordu, že na vývoj SAM už z vysoka sere a bude raději scamovat MSFS uživatele, začínám postupně z mých placených scenérek odstraňovat SAM fíčury.
Více jsem se o tom rozepsal tady:
http://willhelm.info/x-plane-12
Každopádně v rámci přechodu na výchozí LR assety mi chyběla podpora automatického připojování/odpojování podle Beacon light jako jsme na to byli zvyklí v AutoGate a SAM. Aktuální manuální ovládání přes Shift+G mě popravdě trochu zklamalo.
Pro FlyWithLua plugin, kterým si nazvučuji ToLiss Airbusy a zprovozňuji některé funkce Thrustmaster TCA kvadrantu, jsem si tak napsal jednoduchý smyčkový skript:
https://willhelm.info/files/Toggle_XP12_jetways.zip
Testováno s ToLiss A319,320NEO a ZIBO 738.
Mimochodem věděl by někdo jak je to v reálu? Musí si přistavení nástupního mostu posádka žádat, nebo jej pozemní obsluha připíná automaticky jakmile vidí, že éro vypne majáky a je bezpečné založit klíny pod kola apod.? Ono jak byl člověk roky zvyklý na atomatickou funkci možná nechce vnímat, že to LR má voláním přes Ground dobře. |
| |
|
| | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 17:27 | |
| | Víme, jakmile je letadlo zašpalkováno a handlingový agent (TCO) prohlédne prostor dveří stran nějakých poškození, dává pokyn mostaři k přistavení nástupního mostu.
Posádka na to nemá žádný vliv, jestli přijede most, schody, schody na stání s mostem, nebo nic a vystoupěj si přes airstairs, mají-li je |
| |
|
| | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 17:42 | |
| | Super a moc díky dobrá duše za uklidňující informace. Takže systémy, které v simu připojí most automaticky bez zásahu simpilota i když na základě Beacon signálu v podstatě simulují realitu lépe než volání přes ground menu. Příště možná začít dotazem, než něco zbastlit a teprve pak řešit jestli je to vlastně OK.
Tak teď jen ať nám v XPL ještě pár let funguje FWL protože bez podpory tohodle skriptovacího pluginu, nevím jak bychom si tyhle drobnosti řešili. |
| |
|
| | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 17:47 | |
| | Jasně, se zapnutým beaconem se ground staff k letadlu nesmí vůbec přiblížit, posádka ho vypíná až při poklesu N1 někam k 20% tuším, ale to je odhad, našel bych to v FCOMu, je-li to důležité.
Takže úplně ARAIG je beacon OFF, 10 sekund, most. |
| |
|
| | | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 18:26 | |
| | Tak tohle je dost cenná informace. Jak jedu podle checklistů tak tam je většinou ENG´s OFF a hned poté následuje BEACON OFF, mě už kolikrát vrtalo hlavou, že to asi není úplně OK, když motory mají poměrně dlouhý doběh. Dohledávat nemusíš, nasměroval jsi mě správným směrem a pamatováka máš mimochodem dost dobrého. Není to tak jednoduché a není jednotný parametr. Třeba A320 co jsem teď našel na jedné odborné diskuzi pilotů a rádoby pilotů na téma Beacon off parameters accorging FCOM, to má odlišné podle typu motorů a piloti píší, že se to ještě může lišit od company policy 5, 15, 20%. Nicméně pokles pod 20% N1 je aktuálně asi nejčastější parametr pro A320 s CFM motory. Přidám do skriptu 10s zpoždění jako simulaci reakčního času obsluhy mostu a do Ačkových checklistů si dám po ENG´s OFF bod CHECK N1´s TO DROP BELOW 20% před vypnutím beaconu. U 73X pak to samé akorát s 10% N1.
Jinak pikoška z oné odborné diskuze od jednoho rampáka:
Co bychom fakt potřebovali, je normalizovaný ruční signál pro: Zase jsi kudla nechal zapnuté ty zasrané majáky!
V originále:
What one really needs, is a standardized handsignal for: You left the bloody beacons on again! |
| |
|
| | | | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 19:18 | |
| | No, ten signal je stejny jako kdyz davas z okynka do okynka v aute signal rozsvit svetla (takovyto kvak kvak prsty, v jinych situacich se to interpretuje jako meles nesmysly), podporeno stanim a uprenym cucenim na kokpit.
Kdyz to nepochopej, vezmes sluchatka, pripichnes se a jemne mu sdelis, ze ma zapnutej majak a ze bez toho se nepohnem .
Jo a taky zacinas pocitat zpozdeni na turnaroundu, a hned muzes 2 minutky vykazat na posadku |
| |
|
| | | | | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 22:33 | |
| | A jak se připíchneš, když se k letadlu se spuštěným beaconem nesmíš ani přiblížit? |
| |
|
| | | | | | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 26. 3. 2024 / 23:02 | |
| | Zavoláš Saxanu a ta udělá trik se špičatým kloboukem. |
| |
|
| | | | | | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 28. 3. 2024 / 23:32 | |
| | Nesmis do urcitych mist. Rozhodne nesmis k podvozku, pred a za motory v urcitem rozmezi, ktery si nepamatuju, ale na letadle je kvuli tomu namalovana cara na trupu...
Vsak handlingar venčí letadlo každý pushback a tam stojis na sluchatkach až do úspěšného spuštění obou motorů.
Jenze, aby jsi mohl přimostit most, musíš mít letadlo zašpalkovaný. A aby ses dostal ke kolům, musíš mít vypnutý motory.
A jako všechno, má to i výjimky. Příkladem je start přes ASU, kdy sice spouštíš ten motor, kde nemáš techniku (většinou jedničku) ale máš tam chlapa u podvozku. Je to extrémně debilní, motá se tam strašně lidí a neměl jsem to rád. |
| |
|
| | | | | | | XP12 Jetways automaticky na Beacon light 27. 3. 2024 / 07:44 | |
| | Tak ono tam moc změn není potřeba, např. ToLiss A319 má volnoběh na 21% N1 a to na rovince zvládne jet 15KT. Což je při parkování na stojánku více než dost. Motory pod 20% N1 jdou v podstatě okamžitě po vypnutí. |
| |
|
|