FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Departure možnosti Jeden příspěvek | Celý strom
Departure možnosti   20. 2. 2024 / 17:22
Maidens
Ahoj. Víte prosím někdo, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými cestami? Viz tady třeba odlety z Říma a tři možnosti v téže směru: SOSA5A, SOSA5D, SOSA9R. Díky
49362 B / 750 x 519 / Snímek obrazovky 2024-02-20 171817.png
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 17:54
Willhelm   
Pokud je na jeden bod více odletovek, je to obvykle pro různé typy letadel. Typicky je krátká, střední a dlouhá. S tím, že v Dash 8/ATR apod. ti stačí krátká, B73X/A31X/A32X budou mít střední a pro Heavy éra bude ta nejdelší. Hezky to je vidět u 24 na LKPR při odletu na sever, játra to lomí v podstatě už na konci dráhy, střední éra až minou Jeneč a Hjůstn, Heavy získávající výšku jen díky zakřivení nazemkoule se proletí až do Pavlova.
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 23:32
Tragédie v JRD
Tohle tak úplně automaticky neplatí. Zrovna v případě Prahy (a samo i dalších letišt) je výskyt odletovek pro propy a non-propy kvuli hlukovým opatřením, ale není to něco vyloženě typického, jen jedna z mnoha možností.


Zrovna v případě říma je to nejspíš kvůli organizaci provozu, kdy 5A můžeš plánovat (čili ji nalepit do flightplanu), zatímco krátkou verzi (5D) plánovat nemůžeš, musí ti ji explicitně povolit řídící.
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 17:57
Pips   
Když si rozklikneš ty jednotlivé mapy, tak uvidíš, že každá z těch odletovek vede trochu jinak. Obrázek s hrubými barevnými čárami je takový spíš úplně k ničemu.
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 18:18
Maidens
Skvělé pánové, už mi to trochu dává smysl. No a poznám z tohoto chartu nějak, pro jaké éro je ta odletovka ideálně určená? U LKPR to vidim hezky v poznámce (ARTUP 5M only for props). Jinak díky, už nebudu prudit dalšíma dotazama.
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 18:19
Maidens
26802 B / 328 x 550 / Snímek obrazovky 2024-02-20 181200.jpg
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 19:49
Pips   
Tady už se to dostává trochu za hranice toho, co o tom vím. Takže pokud to není definováno pro jaký typ letadel to přeně je, může to být ještě děleno na to, jaký climb gradient má tvoje éro a jestli je schopno stoupat tak, jak to požaduje mapa. Další věci kolem toho nám bude muset ozřejmit asi někdo fundovanější. Já se tímhle při svém létání do až takových detailů nezabývám. Létám si sám, offline, vyberu si odletovku, která se mi líbí a letím
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 20:30
Fabo™   
no a nebo treba kvuli hluku, i kdyz teda, zrovna nad morem asi ne
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 20:45
Pips   
Abys třeba pří mírném stoupání neplašil ryby!
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 21:41
Maidens
To je škoda, že forum tak degraduje obrázky, je to ode mě skoro nečitelné. Každopádně já taky létám jen tak na pohodu, vůbec mě netrápilo, když dneska vedle mě nad Brnem kdosi větral ornitoptéru, ale zrovna nad tímto jsem už delší dobu dumal..
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 22:14
Rumperstross
Hele, ono ani v reálu to nejde dopředu odhadnout. Někdy pomůže třeba nalezení poznámky na mapce (to be used when XXX VOR U/S), tedy použitelná v případě nefunkčnosti příslušného radiomajáku. Jinde, třeba v Paříži, dávají na ATISU např. departures 9A, 9H, což ti taky umožní dopředu určit, jaký SID asi dostaneš. Nebo třeba pomohlo podívat se na aplikaci CTOT, která ti pro tvůj let na letišti s CDM procedures řekla třeba dvě hodiny předem, jaký SID budeš mít (mluvím v minulém čase, protože od ledna přestal EUROCONTROL poskytovat tyhle data aplikacím, do kterých má přístup veřejnost). Ale většinou, pokud je někde víc odletů ze stejné dráhy na stejný traťový bod, se dozvíš svůj SID až při vyžadování odletového povolení. V simulátoru bych to tedy vůbec neřešil. Pokud to jde, zvol SID podle pravidel na mapce napsaných (např ten prop/jet), a jinak si prostě vyber podle chuti a moc se tím netrap
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 22:36
Maidens
Díky za detailní odpověď. Zajímalo mě to rozlišení jednotlivých tras a taky jestli lze to pojmenování nějak dekódovat, co ta poslední dvě čísla/písmena znamenají. Třeba právě to výše uvedená SOSA5A, SOSA5D, SOSAR9. Z nějakého důvodu to není SOSA5A, SOSA5B, SOSA5C.
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 23:21
Tragédie v JRD
To označení je .. čistě náhodně a nic konkrétního neznamená.

Resp. tedy není náhodné, ono se při revizi té odletovky změní (typicky číslo, ale může i písmeno). Je to prostě rozdělení, av každý zemi se k tomu chovají IMHO dost specificky.

Ale pokud míříš tím směrem, zda-li se z toho čísla dá zpětně a univerzálně něco odvodit, tak ne.
 

Departure možnosti   21. 2. 2024 / 00:13
Maidens
Jop, přesně tímhle směrem jsem mířil. Takže díky, vše potřebné jsem se dozvěděl.
 

Departure možnosti   26. 2. 2024 / 22:37
Algy   
SOSA tady znamená konec odletové tratě, tedy fix (SOSAK), na kterém odletovka končí.

Číslice 1 až 9 znamená pořadové číslo změny (buďto minimální výšky MFA, nebo magnetického směru). Tj. když se jedno z toho změní, číslo se zvýší o jedna, aby bylo poznat, že došlo ke změně. Když číslo dosáhne 9, při další změně se jede opět od 1.

No a to písmeno by mělo označovat směr odletu - tedy odlišovat různé tratě vedoucí na jeden bod.

A ještě něco: na mapě to není (tam je to jasné), ale v rádiové korespondenci se za označením tratě musí uvádět ještě DEPARTURE, nebo ARRIVAL, aby bylo jasné, zda je řeč o odletové, nebo příletové trati.
 

Departure možnosti   20. 2. 2024 / 23:23
Tragédie v JRD
Tam, kde není odletovka omezená např. typem letadla (což je třeba případ Prahy) nebo minimálním gradientem (kopcovitější kraje, třeba v popradu), tak pokud letíš jen tak, tak si prostě nějakou z nich vybereš.

Pokud jsi na ivao / vatsimu a je tam řídící, tak ti odletovku přidělí.
 

Departure možnosti   25. 2. 2024 / 08:49
Rozšafín Ctibum   
no jo, at zije LIDO charting...Jeppesen, jakozto prohlizec PDF, ktery se nezmenil nekdy od roku 1918, je fakt prezitej shit.
39595 B / 750 x 341 / sidslido.jpg
 

Departure možnosti   25. 2. 2024 / 10:33
Tragédie v JRD
nejak uplne nechapu, jak tenhle obrazek dokazuje, ze retro jepik je shit, a lido je lepsi?

jako ze jepik neobsahuje informaci, ze je to pro jety, nebo?
 

Departure možnosti   26. 2. 2024 / 09:17
Pips   
Já mám Jeppíka rád. Ta forma, co mi poskytuje navigraph mi vyhovuje. Co potřebuju vědět, vím, kde na těch mapách mám hledat. Na těch mapách, ze kterých jsi dal obrázek, jsem vždycky naprosto ztracen, ale díky navigraphu na ně už tedy nenarážím Takže já si, s dovolením, nechám žlutej špendlík za Jeppíka
 

Departure možnosti   21. 2. 2024 / 05:42
xWing   
A este len doplnim, ze niektore odletovky (alebo aj priletovky) mozu byt rozdelene na RNAV a NON-RNAV.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ