FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 12.1 orto Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 12.1 orto   15. 2. 2024 / 19:11
orl
Ahoj
Tak podle posledního příspěvku na blogu, se snad na verzi x-plane 12.1 chystá dlouho očekávané zapracování na podpoře scenérií s ortem a vodou.
Moje hrabání se v tom mě zatím dostalo do dvou řešení, která mohu začít připravovat, protože 12.1 bude bůhví kdy a jistota v podpoře také nic moc (narazil jsem na foru na příspěvek, kde Ben v roce 2018 psal o nové připravované záplatě na vývoj scenérek, že ji do pár týdnů zveřejní a v roce 2024 nic.

Moje doposud dosažené výsledky:
1. Překopánín Ortho4XP vzniknou mezi břehem a vodou díry v modelu a výsledek není nic moc, mezera se dá minimalizovat ale stále zůstává u vnitrozemské vody, mořský břeh je většinou lepší.
+ rychlé, jednoduché
- mezera mezi břehem a vodou
2. Použít orto jako overlay.
+ Voda funguje parádně
+ Poměrně jednoduché
+ Funguje na default mesh, na ortho4xp mesh, hd, UHD + mnou vytovořený mesh s detailním vodstvem v ČR
- Občas chyba zobrazení kde mesh sahá pod hladinu
- ještě jsem nezkoušel decals
-! překrývá default letiště --- budovy jsou vidět ale například travnaté dráhy jsou pod ortem, řeším to scenérkou, kde mám letiště z gateway
- není autogen, ale to je u každého orta, možnost je použít x-europe nebo overlay z ortho4xp

Pokud jde o mesh, je vytvořen s vodou z CZUK dat, neobsahuje autogen a má textury z xpl 10, novější xes soubory nejsou tudíž je určen pro překrytí ortem, nebo pokud by to někomu nevadilo může i bez.
Dále nevyhlazuji plochy pod letišti, zůstává zakřivený terén.

Následkem hrabání se v tom jsem našel částečný důvod, proč vzniká chyba převodu ortho4xp s 3d vodou. Jelikož meshtool je zastaralý ortho jde vytvořit pouze absolutně bez vody, funkční vodu jsem tam dostal neskutečně složitou ruční úpravou vertexů a ter. souborů. Takže nepoužitelné.
Ortho4xp využívá zataralou technologii pro vytvoření meshe, z dob xpl8 a tudíž lze orho s vodou částečně zprovoznit. od XPL 10 neví v meshy zadána přesná výšková souřadnice bodu vertexu ale je tvořen 2D a nasazem na DEM. Ortho4XP udává každému bodu i výšku a DEM nepoužívá. Pokud tedy do něho dostatnu 3D Vodu a DEM, který je vyžadován, ROzdíl těchto výpočtů vytvoří rozdíl výšky terénu DEM a bodů z Ortho4xp, Hladina je jinde na DEM než na meshy z Ortho4XP, proto to u mořského pobřeží není takový problém, výška je zde 0.

Pokud by měl někdo zájem, může otestovat čtverec 5016 ale asi až příští týden.
 1x  

X-Plane 12.1 orto   15. 2. 2024 / 21:36
Willhelm   
Zdar, díky za to že ses s námi podělil o výsledky tvého zájmu o nějakou rozumnou konverzi Ortho4XP do XP12.

K bodu 1. Výsledek nemůže být nic moc, protože základ je nic moc. Když jsem dělal Děčínskou nemocnici a tu pak testoval, z prdele jsem si zaletěl údolím Labe do Hřenska. Voda je v jakýchsi schodech, jsou v ní často díry kolem 0,5-1m, menší přítoky mají hloubku 10+ metrů a když v takovém meshi pak chybí vodní plocha tak to jsou solidní Macochy, no trpěl jsem. Dal jsem ten samý let v MSFS, tady jsem trpěl při distorzi rybího oka, letovém modelu EC-135, zpracování přístrojů EC-135, ale co se týkalo meshe, jeho detailů a aplikace vody, tak popravdě nevím co by musel LR dělat, aby se na tuhle úroveň krajiny dostal. Jedině, že bych své úspory investoval do akcií Microsoftu, s tím co už mám a pokud by mi Tragéd prodal svých 5% bych mohl mít kontrolní balík a prosadit přístup ke globálnímu orthu a meshi pro LR zdarma. Mám ale strach, že než by se systém LR adaptoval na nový mesh, byly by to tak dva roky.

K bodu 2. To mi příjde tak komplikované, že budu raději dál používat XP12 jen jako IFR simulátor s landclass krajinou. A sem tam si zajdu zalítat VFR do MSFS s nějakým analogem s vypiplaným letovým modelem.

K poznámkám: Když jsem tvořil ortho přes Ortho4XP, tak co vzpomínám, bylo ho třeba krmit DEM daty, jinak vznikaly na přechodech dlaždic ty šíleně vysoké jehlanové artefakty. (Mimochodem MSFS je má taky, takže mají stejný problém jako LR, ty technologie MS/LR se možná až tolik lišit nebudou, největší rozdíl bude v tom, že MS díky tomu že scenerku streamuje nemusel hledět na data a SRTM mesh má nekomprimovaný, proto tak detailní.)
 

X-Plane 12.1 orto   15. 2. 2024 / 21:53
Fabo™   
Proted bych doporucil A2A Commanche.
 

X-Plane 12.1 orto   15. 2. 2024 / 22:29
orl
Ortho4xp krmis DEM daty ale ten je převede na vertexy se souřadnicemi a výškou každého bodů, kdežto meshtool udělá 2d souřadnice a k tomu DEM převede na raw, na který to promítne a proto nemá výškově body, výška je většinou skoro - 4000 metrů n.m., pokud mu tedy zadas Otto, nebo nedodas sea level z defaultu, tak ti u břehu udělá 4km díru až do ...
To samé udělá i s ortem, které má být na vodě průhledné.
 

X-Plane 12.1 orto   16. 2. 2024 / 07:43
orl
Ještě byla možnost 3. Nějakým záhadným způsobem jsem upravoval vstupní script tak, že jsem drobnou úpravou ter a dsf donutil fungovat s ortem i meshtool. Ale bohužel problikl proud a externí disk odešel do věčného nebe, bylo mu 16 let a měl externí napájení, tak ho to odrovnalo. Od té doby se snažím přijít na to, co jsem do toho scriptu napsal ale po nejméně 100 pokusech a desítkách hodin na to nemůžu přijít. Vše dělám formou pokus omyl.
 

X-Plane 12.1 orto   18. 2. 2024 / 22:39
orl
Začínám nabývat dojmu, že vše bude brzy zcela jinak a budem začínat od znova.
https://developer.x-plane.com/2024/02/the-turtle-needs-a-new-shell/
 

X-Plane 12.1 orto   18. 2. 2024 / 23:16
Willhelm   
Myslel jsem si to, jen jsem netušil že základy jsou už 20 let staré - i když mě to mohlo napadnout z wavefront obj formátu jako základu pro xpl obj8. Holt engine XPL už LR dře na kost a náraz na limity musel přijít. Obávám se ale, že to budou tak rozsáhlé změny, že budou muset obětovat zpětnou kompatibilitu. Prakticky se to stejně děje s každou verzí XPL. Všechny moje placené scenerky pro XP11 mají v XP12 nějaký problém a prakticky jsou pro takového hnidopicha jako jsem já nepoužitelné. Fakt mi vadí offsety parkovacích čar, objektů atd. způsobené odlišným rozbalením zeměkoule v XP11 a XP12.

Co jsem si sáhl na modelování do MSFS, musím uznat, že výhody glTF formátu jsou super. Sice umožňují někdy až neskutečně prasácké modelování, ale engine MSFS s tím evidentně zásadní problémy nemá.
Nejde jen o použití více materiálů a textur, ale super je i možnost přidělení materiálu úplně bez textury - sklo, kov, plast...

Další problém jenž Ben zmiňuje a který citelně vnímám od doby, kdy jsem dělal scenerku nemocnice Šumperk do XP11 je to, že stav komprimovaného meshe v default XPL žene lidi do různých vylepšení a tak v podstatě z tří lidí co mi testovali scenerku přišly tři sady chyb. Každý totiž používal jiný mesh, ani jednomu to nesedělo jako mě a jednomu objekty na AGL levitovaly druhému se utápěly trochu, třetímu se utápěly o několik metrů. Tohle je pro tvůrce scenerek neskutečný problém. Většina placených scenerek tak používá místo default XPL nástrojů pro tvorbu scenerie modelování na placku v 3D studiu nebo Blenderu, flatten airport fíčuru apod.

Uvidíme jakým směrem se to bude ubírat.
 

X-Plane 12.1 orto   19. 2. 2024 / 09:02
xWing   
Mozo by to nebolo od veci urobit cervenu ciaru a zacat na zelenej luke.
Tak ako Microsoft zacal s novym MSFS, aj ked tomu predchadzala cca. 15 rocna pauza

 

X-Plane 12.1 orto   19. 2. 2024 / 23:10
orl
Tak je to potvrzeno, končím s pokusy a budu čekat.

Ben Supnik says:
February 19, 2024 at 12:36 pm
DSF is the “old” shell – the container for both base meshes and 3-d clutter now. We are building _new_ file formats for next-gen work, while supporting DSF for backward compatibility. We are not extending DSF.

Ben Supnik says:
February 19, 2024 at 12:37 pm
I would expect WorldEditor to keep on working and adapt, but MeshTool to be retired.

 

X-Plane 12.1 orto   19. 2. 2024 / 23:44
oldboy
Ja take koncim, protoze ten cas co jsem venoval ortho scenerii s vodou v X-Plane 12 (ctverce na pobrezi okolo Barcelony) je az prilis dlouhy a navic bych cele Spanelsko stejne nezvladl. Vodu a ortho jsem tam sice dostal, ale stromy a autogen jen pomoci X-Wold-Europa.
Uvidime co vymysli kluci z X-plane tymu.
 

X-Plane 12.1 orto   22. 2. 2024 / 16:12
orl
To vypadá, jako by editace meshe byla součástí WEDu
11065 B / 750 x 221 / Snímek obrazovky 2024-02-22 160748.png
2078 B / 750 x 26 / Snímek obrazovky 2024-02-22 161119.png
 

X-Plane 12.1 Mesh bude přes WED   6. 3. 2024 / 22:58
orl
Tak to vypadá, že mesh se bude vkládat do WEDu
23916 B / 750 x 246 / Snímek obrazovky 2024-03-06 225647.png
 

X-Plane 12.1 Mesh bude přes WED   7. 3. 2024 / 06:13
mano
Som zvedavy ako to vlastne budr, ci to bude len mesh okolo letiska, alebo wed bude sluzit na upravu meshu
 

X-Plane 12.1 Mesh bude přes WED   7. 3. 2024 / 08:28
orl
Vše bude asi ve vrstvách
 

X-Plane 12.1 Mesh bude přes WED   7. 3. 2024 / 08:39
orl
Podle předběžných informací, je snaha aby, jak jsem psal bylo vše ve vrstvách a tím pádem by mělo jít upravit i lokální terén bez potřeby překrytí celé dlaždice, ale jak to dopadne se zatím moc neví
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ