| | XP12 WED tip - fasádní střešní prvky 18. 2. 2024 / 10:34 | |
| | Možná jsem právě objevil nový kontinent, tak nevím jestli se tím chlubit nebo to brát jako ostudu, že jsem na tohle nedošel (nebo někde nevyčetl) dříve. Každopádně dám do placu pro WED hračičky tip na střešní fasádní prvky.
- term_ *roof* prvky slouží pro oživení velkých ploch střech a rozbití jejich velké monotónní plochy.
Problém: používají pivotní point fasádního prvku a pokud je objekt na meshi který není úplně rovný, tyto prvky levitují , nebo jsou moc utopené, nebo mají rozdílnou výšku.
- problém rozdílné výšky jde teoreticky řešit tím, že se fasádní prvky naklikají do velkého hada o několika segmentech, kde se střídá segment s prvkem s technologickým segmentem empty atd.
- osobně jsem u Ústecké nemocnice použil fintu se střešním prvkem na tři segmenty (4 body fasády):
1. samotný prvek
2. vynášecí čára
3. pivot segment
Nakliknu jeden střešní prvek pomocí tří segmentů. Nadefinuji výšku střešního prvku podle výšky fasády. Exportuju scenerku. Načtu v XPL. Zkontroluji jestli střešní prvek levituje nad střechou, nebo je naopak utopený. Vracím se do WEDu, posouvám pivot segment ve svahu nahoru/dolů podle potřeby, dokud nenajdu místo kde střešní prvek sedí na fasádě jako prdel na míse. Ve WEDu pak kopíruji Ctrl+Shift+D střešní prvek, nechávám pivot segment a posunuji první segment se samotným prvkem na místo podle ortho podkladu tam kde má být.
Touhle fintou můžete mít perfektní kontrolu nad střešními prvky na fasádních střechách v šikmých svazích.
Obrázek někdy za třistatřicettři slov: |
| |
|