Ahoj
Tak podle posledního příspěvku na blogu, se snad na verzi x-plane 12.1 chystá dlouho očekávané zapracování na podpoře scenérií s ortem a vodou.
Moje hrabání se v tom mě zatím dostalo do dvou řešení, která mohu začít připravovat, protože 12.1 bude bůhví kdy a jistota v podpoře také nic moc (narazil jsem na foru na příspěvek, kde Ben v roce 2018 psal o nové připravované záplatě na vývoj scenérek, že ji do pár týdnů zveřejní a v roce 2024 nic.
Moje doposud dosažené výsledky:
1. Překopánín Ortho4XP vzniknou mezi břehem a vodou díry v modelu a výsledek není nic moc, mezera se dá minimalizovat ale stále zůstává u vnitrozemské vody, mořský břeh je většinou lepší.
+ rychlé, jednoduché
- mezera mezi břehem a vodou
2. Použít orto jako overlay.
+ Voda funguje parádně
+ Poměrně jednoduché
+ Funguje na default mesh, na ortho4xp mesh, hd, UHD + mnou vytovořený mesh s detailním vodstvem v ČR
- Občas chyba zobrazení kde mesh sahá pod hladinu
- ještě jsem nezkoušel decals
-! překrývá default letiště --- budovy jsou vidět ale například travnaté dráhy jsou pod ortem, řeším to scenérkou, kde mám letiště z gateway
- není autogen, ale to je u každého orta, možnost je použít x-europe nebo overlay z ortho4xp
Pokud jde o mesh, je vytvořen s vodou z CZUK dat, neobsahuje autogen a má textury z xpl 10, novější xes soubory nejsou tudíž je určen pro překrytí ortem, nebo pokud by to někomu nevadilo může i bez.
Dále nevyhlazuji plochy pod letišti, zůstává zakřivený terén.
Následkem hrabání se v tom jsem našel částečný důvod, proč vzniká chyba převodu ortho4xp s 3d vodou. Jelikož meshtool je zastaralý ortho jde vytvořit pouze absolutně bez vody, funkční vodu jsem tam dostal neskutečně složitou ruční úpravou vertexů a ter. souborů. Takže nepoužitelné.
Ortho4xp využívá zataralou technologii pro vytvoření meshe, z dob xpl8 a tudíž lze orho s vodou částečně zprovoznit. od XPL 10 neví v meshy zadána přesná výšková souřadnice bodu vertexu ale je tvořen 2D a nasazem na DEM. Ortho4XP udává každému bodu i výšku a DEM nepoužívá. Pokud tedy do něho dostatnu 3D Vodu a DEM, který je vyžadován, ROzdíl těchto výpočtů vytvoří rozdíl výšky terénu DEM a bodů z Ortho4xp, Hladina je jinde na DEM než na meshy z Ortho4XP, proto to u mořského pobřeží není takový problém, výška je zde 0.
Pokud by měl někdo zájem, může otestovat čtverec 5016 ale asi až příští týden.
|
|