|  | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 10:18 | |
|  | ´´Jsi holt hnidopich i na poměry XPlane uživatelů ´´
Tos docela trefil. Proto mě nebere MSFS s měřítky +/- autobus. (Pushback vozítka 140% proti reálu, kdy jejich kabina nekoliduje s trupem letadla jen o milimetry, lidé vysocí 2,2m atd.)
U XPL mě vytáčí, že 95% autorů gateway scenerek, vůbec nepracuje s vektory draped polygonů, i v XP11 bez krycích lišt se s tím dalo solidně kouzlit teď v XP12 s paletou 4x4 pro asfalt a 4x4(+2) pro beton a krycíma lajnama se s tím dají dělat zázraky.
Tvorba do MSFS ve srovnání s XP12 má své výhody i nevýhody.
WED je super časově efektivní co se týče kladení polygonů. CADové prostředí XPL mi proti online WYSIWYG editaci scény MSFS vyhovuje více. PC neřve na plný výkon a vizualizace ve zjednodušeném 3D preview okně je efektivnější než pomalý developer ´´full 3D´´ mod MSFS.
Nicméně MSFS má fíčury, které bych uvítal v XPL:
- exclude polygon (jeden polygon vs. XPL potřeba mít to definované desítkou obdélníků)
- water polygon (velmi snadná definice vodní hladiny - např. pro požární nádrže které na letištích bývají)
- flatten polygon (perfektní pro vodorovné srovnání terénu pod budovu, ale lokální editace meshe letiště je dlouholetá bolístka XPL a ani s meshremexe nebo muxp nejde dosáhnout takových výsledků jako s default MSFS nástrojem pro lokální editaci meshe. Osobně mě dost zaráží, že lokální editace meshe byla v přání uživatelů XPL na tak nízkém místě - to bude tím, že uživatelů kteří tvoří a kteří to potřebují je holt strašně málo.)
Možnost definice měřítka objektu je na první pohled super, ale v konečném důsledku podle mě MSFS spíše kurví, resp. tvůrci to nepoužívají správně. |
| |
|