| | | EC 135 14. 12. 2023 / 17:48 | |
| | Zdravím, k čemu se prosím využívá vypnutí SAS? |
| |
|
| | | EC 135 14. 12. 2023 / 19:53 | |
| | Nějak matně si vybavuji rozhovor s kýmsi, kdo popisoval styl trimování mašiny. Snad to bylo tak, že normálně létáš s tím stability augmentation systémem zapnutým a trimuješ stroj trimovacím kloboučkem. Pokud máš vypnuté ty SAS, trimuješ Force trim release stylem. Takže to by mohl být důvod, proč ty SAS vypnout, třeba kvůli rychlosti přetrimování. Ale snad sem napíše někdo, kdo tomu rozumí a jehož odpověď bude mít nějakou váhu, narozdíl od mých domněnek |
| |
|
| | | | EC 135 14. 12. 2023 / 20:23 | |
| | No právě z laického pohledu mě nenapadá důvod pro dobrovolné vypínání stabilizačního systému, tak bych chtěl vědět, k čemu je to užitečný |
| |
|
| | | | | EC 135 14. 12. 2023 / 20:36 | |
| | Uvědom si, že letadlo není auto, kde se spousta asistentů ani vypnout nedá, protože to není potřeba. Ale u letadel (vč. vrtulníků) se dá vypnout prakticky cokoliv samostatně, protože to může v případě poruchy některého systému může pomoct záchraně. Takže tam najdeš mraky vypínačů všeho možného, které se běžně v provozu vůbec nepoužívají, ale v nouzi se může hodit je vypnout. |
| |
|
| | | | | | EC 135 14. 12. 2023 / 22:22 | |
| | V aute kdyz neco nefunguje jak ma, muzes:
1. Do pojistek ( to v letadle taky)
2. Zastavit a odpojit baterku ( to v letadle ne).
|
| |
|
| | | | | | | EC 135 14. 12. 2023 / 23:17 | |
| | Nedá se tu hvězdičkovat, ale odpověď PV je dokonale přesná, vychází z realu chlapa, který v tom mnoho let funguje. ... Jinak řečeno - musíš mít možnost v určitýcch momentech automatiku vypnout, protože to letadlo prostě musíš mít možnost vzít do svojich ruk. Jako Trabanta. Jsi letec. Vše vnímáš. Je to jen na Tobě. I když se třeba ohromě pleteš. To je právě ta záludnost letecví. I v autech, ve vlacích nebo raketoplánech |
| |
|
| | | | | | | | EC 135 15. 12. 2023 / 06:07 | |
| | Díky za vysvětlení, chápu. |
| |
|
| | | | | | | EC 135 15. 12. 2023 / 09:57 | |
| | To sice můžeš, ale auto ani zdaleka nemá na každou blbinku samostatnou pojistku a hlavně ti po vypnutí některých pojistek prostě nepojede, protože ty systémy jsou tam víc provázané a nepočítá se s tím, že bys je individuálně vypínal. U letadel jde vypnout prakticky cokoliv samostatně, pokud je to nutné pro bezpečné dokončení letu. Takže tohle fakt není srovnatelné. |
| |
|
|