| | | Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 08:52 | |
| | Tak mě vzhledem ke včerejším zkouškám na IVAO napadlo, že bych ATC připravil horkou chvilku (a vlastně i sobě) tím, že bych simuloval výpadek motoru. Došlo mi ale, že neznám frazeo pro tento případ a ani postupy - myšleno nastavení odpovídače, výška apod.
Dá se někde najít popis (návod) co v takové situaci dělat? |
| |
|
| | | Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 08:53 | |
| | Na IVAO webu Trenink - treninkovy balicek - L5
Je to frazeo pro IFR |
| |
|
| | | | Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 09:23 | |
| | Ó díky, nějak jsem si neuvědomil, že tam může být Emmergency. Jinak tam není zmíněno zda se měni squawk i u méně závažných situací (předpokládám, že ne) a zda jsou pro tyto případy i nějaké zvl. navigační postupy - ztráta tlaku = sklesání na ..... rychlostí .... apod. Je mi jasné, že to závisí i od typu letadla, ale nějaké obecné rady určitě existují.
Můžu ještě prosit info, jaké se nastavují squawk při výpadku rádia a jiných nestandartních situacích (únos letadla ). |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 09:24 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 09:31 | |
| | Jak jednoduché. Díky za pomoc - jdu se tou anglinou prokousat. (Česká verze se nechystá?) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 10:08 | |
| | Pro úplnou správnost bych doporučoval provozní příručku "RADIOTELEFONNÍ POSTUPY A LETECKÁ FRAZEOLOGIE A TERMINOLOGIE PRO POSKYTOVÁNÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB A PROVÁDĚNÍ LETŮ" vydanou Ministerstvem dopravy ČR pod Leteckou Informační Službou (LIS). Tísňové volání má v radiokomunikaci velmi přesné a striktní předpisy a protože má ze všech volání nejvyšší prioritu musí být také náležitě provedeno. V uvedené příručce je sekce nazvaná "Tísňová radiotelefonní korespondence", kde najdeš vše potřebné. Dovolil bych si malý výtah i zde:
3.1.1. Kromě toho, že před tísňovou zprávou vysílanou letadlem
v tísni předchází třikrát opakovaný tísňový radiotelefonní signál
MAYDAY, musí být tísňová zpráva :
a) vysílaná na kmitočtu „letadlo-země“, který je v dané době
používán,
b) sestavena z nejvyššího možného počtu následujících částí,
zřetelně vyslovovaných a pokud možno, v následujícím pořadí:
1) název stanice, které je zpráva adresována (jestliže to čas a
okolnosti umožní),
2) identifikace letadla,
3) povaha tísňového stavu,
4) úmysl velitele letadla,
5) současná poloha, hladina (tj. letová hladina, altitude atd., dle
potřeby) a kurs letadla.
Ja jen doplním že zase jiný nadřízený předpis specifikuje i bod č. 6 a to je informace o dalším předpokládaném hlášení (kdy, kde) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 10:09 | |
| | Este k tomu unosu lietadla, v reale sa tusim ze pouziva squawk 7500 ale mozem sa mylit, co vy nato? je to tak? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 10:11 | |
| | Scandall tady pred casem publikoval soukromou pomucku, ktera mne pomaha dodnes :
nejdriv nas unesou 7500
pak nam seberou radio 7600
a pak jsme v prdeli 7700 |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 10:12 | |
| | Je to tak, 7500 - únos, 7600 - ztráta spojení, 7700 - nouze. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 15:08 | |
| | No 7500 je nezákoný zásah |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 23:36 | |
| | Ještě přesněji nezákoný čin (teda třeba i bomba na palubě). |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 2. 6. 2005 / 08:54 | |
| | A jeste uplne specificky IVAO presneji: Squawk 7500 - hijack je na siti IVAO zakazano pouzivat - vcetne moznych "emergency" situaci s nim spojenych...
Edit:
uziti kodu 7600 - ztrata radia a 7700 - stav nouze je povoleno a plati pro ne potom nouzove postupy popsane na jinych mistech v tomto threadu a v instruction packu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 2. 6. 2005 / 09:37 | |
| | Snažil jsem se najít na IVAO kde je to explicitně vyloučeno a nenašel jsem. Např i v Instruction pack je kod 7500 uveden, ale o zákazu jeho použití ani slovo. Kde je teda uvedeno že se to nesmí? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 2. 6. 2005 / 10:16 | |
| | IVAO - Pravidla, bod 4. - Obecna pravidla a omezeni:
4.4.5 - On the IVAO network Hi-jacking, war simulation and all other forms of aggression are not allowed.
Edit:
tim padem pod vyse uvedeny bod spada i uzivani squawku 7500 |
| |
|
| | | Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 13:38 | |
| | | |
|
| | | Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 15:34 | |
| | Můžu ti říct, že tam včera bylo Emergency, přesněji požár. Nějak jsem pak nepostřehl už čeho, ale udivilo mne, že pilot s klidem pak s letadlem odtaxoval. Což je jaksi "nezpůsobilé". Tady bych raději volil volbu SLEW, jako že mne tahají. Ale to je můj názor. |
| |
|
| | | | Re: Re: Stav nouze - co dělat 1. 6. 2005 / 23:37 | |
| | A jak se ti libila nasledna kontrola povrchu drahy ??? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 2. 6. 2005 / 09:19 | |
| | Ta byla naprosto geniální. Moc dobrý nápad a jen tak dál.
Ještě to chce "ptáčníka" nebo měřící vůz brzdných účinků, hlavně v zimě a bude to dokonalé. )) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat 2. 6. 2005 / 18:07 | |
| | C1cky se s tim budou setkavat pravidelne
|
| |
|
| | | | Re: Re: Stav nouze - co dělat 2. 6. 2005 / 18:36 | |
| | No já ne, pač nevim (možna se to dá někde nastavit), ale SLEW mod mam hrozně citlivej |
| |
|
|