| | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 08:53 | |
| | přátelé jednoduchý dotaz. jak vysoko lítá 737 potažmo 320 mezi prahou a blavou? děkuji za odpověď. |
| |
|
| | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 09:26 | |
| | Treba zrovna ted travel servis - FL230
toliko poslouží jako příklad. jinak lítá tak, jak ti to vyjde nejekonomicteji. a to ti spocita treba simbrief.
Z pohledu plánování je tam pak ještě omezení na max. FL305 |
| |
|
| | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 10:52 | |
| | | |
|
| | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 16:48 | |
| | | |
|
| | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 17:05 | |
| | No jo to byly doby kdy spotřeba nebyla v civilním komerčním letectví Alfou a Omegou všeho, lítalo se nad M0.85 atd. Taky pamatuji jak jsem lítal z Vídně do Manchesteru za 55min - 1h15minut (dle větru). Dnes než to ta žába vystoupá do FL360, tak jsme na konci Německa, rychlost nejde přes M0.68 a celý let trvá kolem 2h15min. Taky pivo stálo 2,50 CZK, rohlík pod korunu, ženské si neřešily komplexy tetováním a ještě měly pevné kozy. To už se nevrátí... |
| |
|
| | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 17:23 | |
| | Když už si chceš vymejšlet, tak si aspon nevymejšlej čísla, který jsou očividně mimo. Pak ti mozna i nekdo uveri
Já jen, že z VIE do MAN to je 1441 km ... takže pokud jste to dali za 55minut, tak to odpovídá průměrný rychlosti 1572 kilometrů za hodinu. od vzletu až po dosednutí .. to musel teda fičák ten vítr... tak nějak kolem 700-800 km /h .
O té pomalejší variantě (1:15), která odpovídá variantě 1152 km/hodina (a to k tomu nemáme ani přičtený ten protivítr, příblížení a přistání...) snad raději ani nemluvě
PS: jojo, to byly časy, když sice pivo stálo 2,50 , ale vejplata byla 1500 Kč, a letenka z Prahy do Mnichova stála tolik, co dva měsíční platy. Ano, doufám, že ty doby už se opravdu nevrátí. |
| |
|
| | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 18:40 | |
| | A spotreba na KSC-BTS ve FL280 je min nez treba v 240. |
| |
|
| | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 18:41 | |
| | No dobře lítalo se 966km/h, tak to možná byla hodina a půl. Dnes je to dvě a půl hodiny.
Tobě ta pamět ale taky moc neslouží, já měl nástupní plat učně ve fabrice počátkem 90. letech 3200 Kč a za Praha Mnichov jsem dával kolem 1800 Kč. Když jsem dodělal při práci školy a vrátil se z vojny, měl jsem nový nástup 7500 Kč (půlka devadesátek).
Tyhle věci mi fakt nechybí, ale tak nějak tuším, že po vzoru Maďarska, Polska a teď i Slovenska se zpátečka zpět do RVHP a náručí Rudého bratra zařadí i u nás. Můžeme pomalu začít zakládat klub budoucích emigrantů a snažit se vymyslet co neoriginálnější způsob překročení hranice, pro údiv budoucích generací. Baloo máš ještě Sluku v provozu? Kolik se nás do toho narve? |
| |
|
| | | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 19:36 | |
| | pánové dotau zněl na FL mezi LKPR a LZIB. děkuji za odpovědi |
| |
|
| | | | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 21:32 | |
| | Co ti vyhodi SimBrief dle nakladu, ale pro letadla kategorie 737-738 potazmo a319-a320 to bude nekde mezi 210 az 270
plus minus omezeni dle konkretni trati |
| |
|
| | | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 19:43 | |
| | dneska je to sice dve hodiny, ale jo, to uz uzname… |
| |
|
| | | | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 20:24 | |
| | https://www.flightradar24.com/data/flights/os463
2h16 má sice blíž k 2,5h - ale zase dlouhodobý čas je 2h11, tak to uznáme.
A protože nás tady zakladatel vlákna vrací k letové hladině Praha Bratislava - tak ARAIG je to 0m AGL - páč na téhle trase nic než vládní speciály za poslední tři měsíce neletělo (zdroj: FR24) a jezdí to Bus/Vlak. |
| |
|
| | | | | | | | | praha bratislava 13. 10. 2023 / 20:31 | |
| | Ano, posledních pár dnů panuje docela silný protivítr. Doporučuji se podívat také do historie, ne jen na poslední řádku. |
| |
|
|