| | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 17:08 | |
| | Ahoj,
učím se dělat v Blenderu liverky pro MSFS a zasekl jsem se na jedné věci a nevím, jak s ní pohnout. Maluji přes šablonu na trup letadla nápisy a přestože mám u materiálu vypnutou symetrii, tak se mi některé části přesto prokreslují i na druhou stranu. Divné je, že jen nějaké části. Na obrázku je to vidět slovo letecká škola je na vzor celé, na zadní části jen kus. Potřebuji přijít na to, jak tomu zabránit nebo jak to na té druhé straně smazat. Když to zkouším překreslit bílou barvou, tak se mi to pochopitelně překresluje i na té přední části. Poradí mi někdo, prosím? |
| |
|
| | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 17:27 | |
| | | |
|
| | | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 17:33 | |
| | Jojo, jedu podle toho... když přes ten trup udělám jen čáru, bez zapnuté symetrie, tak se mi stejně někde (ale jen někde) propíše...
Nějaký tip, jak upravit to mapování? Ale jsem v tom fakt začátečník... budu hledat, zkusím najít jinou Cessnu, uvidíme. Díky |
| |
|
| | | | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 18:19 | |
| | Možným riešením je výslednú mapu/DDS upraviť vo Photoshope/Gimpe... |
| |
|
| | | | | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 19:44 | |
| | To mu nepomůže, protože pokud tvůrce sloučil UV islands do jedné grupy a obě strany používají stejný texture space, tak i přímá editace textury bude mít stejný problém. Jenže předělávat UV mapu není úplně úkol pro Blender začátečníka. |
| |
|
| | | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 19:55 | |
| | | |
|
| | | | | Blender - stencil mapping 12. 10. 2023 / 20:53 | |
| | V Blenderu v object módu si vyber trup.
TAB - do edit módu
A - vybrat všechny vertexy, hrany, nebo plochy (podle toho kde máš přepínač)
Nahoře se přepnout do UV Editing - otveře se ti okno s texturou a na ní UV Mapy.
Konkrétně tento model má neskutečně překryté a zprasené UV mapování - bez jakékoliv optimalizace UV mapy - 1px ostrovů atd.
Nehledě na to že má některé UV mapy ustřelené někam km mimo texturu, takže vlastně vůbec nemáš kontrolu nad tím kde jsou. (Viz druhý obrázek) |
| |
|
| | | | | | Blender - stencil mapping 13. 10. 2023 / 08:05 | |
| | Pěkný, vidím to. Funkce Unwrap mi pomohla, alespoň zdánlivě. V těch UV mapách se udělat jakžtakž pořádek, ale je tam velké množství malých objektů... to je asi to, čemu říkáš ostrovy.
Každopádně teď už na ten trup mohu normálně malovat, ale asi to znamená, že v tom MSFS budu muset změnit i ten model, že jo? |
| |
|
| | | | | | | Blender - stencil mapping 13. 10. 2023 / 09:39 | |
| | Pokud šáhneš do UV mapy musíš uložit model. Bohužel import MSFS modelu funguje jen pro mesh - nenaimportuješ světla, animace a další MSFS fíčury. Při repaintování lezu do UV map jen abych třeba našel kde se jaká plocha na textuře nachází. Základní UV unwrap v Blenderu je moc málo - model se ti nerozbalí pořádně, pokud nemáš korektně definované švy (seams) pro rozbalení. |
| |
|
| | | | | | | | Blender - stencil mapping 14. 10. 2023 / 15:53 | |
| | Děkuji, už tomu rozumím, jsem v pěkný pr.... Tzn., že liverku udělat můžu, ale musím se vyhnout problematickým místům. Takže všechny ty liverky, které se pro origo C152 nabízejí to mají stejně, co?
No nic, nějak se s tím poperu. |
| |
|
| | | | | | | | | Blender - stencil mapping 14. 10. 2023 / 18:37 | |
| | Lépe bych to neřekl. Asobo ty éra kontraktovalo externě, není tam jednotná kvalita, nikdo nekontroloval jestli to nemá overlap UV mapu atd. Na jednoduché repainty bez zrcadlových prvků OK, Imatrikulace mají svou vlastní overlay plochu. Načítal jsem si ze zvědavosti pár letadel do Blenderu, abych se podíval jak je co udělané. Tady vidíš jak jsou nápisy na textuře roztrhané. |
| |
|
|