| | | OK-EUU46 - dotaz na FS VFR létání tak jak se to má dělat 11. 10. 2023 / 18:03 | |
| | Ahoj Karle (ale klidně kdokoli jiný co takto lítá), můžeš sem pls do několika odrážek uvést jak probíhá VFR lítání v FS2020, když teď lítáš okolo zemegule dle pravidel?
Jde mi o to, že pokud to chci vzít zcela vážně, a opravdu letět zcela dle VFR pravidel, respektovat zony, plnit patterny přiblížení atd. tak:
- jak probíhá tvoje příprava na danou fázi letu - zdroje, tvorba flightplanu, volba trasy, plánování doletu atd...
- jak to probíhá za letu - komunikace s řídícím, jestli podle mapy nebo podle toho co ukáže flightplan, jak ofiko řešíš řešit např. bouřku a nutný oblet, kdy a dle čeho přelaďovat frekvence atd...
- jak probíhá přiblížení a přistání - opět jestli mapa, řídící, dle čeho se řídíš pro přiblížení atd...
- a pak třeba i pojezd na stojánku, tankování, nutný odpočinek....
Tj. co si máme představit pokud chce člověk VFR letět ne na drzouna jako většina z nás, ale naopak dodržovat vše tak jak to má být, a jak to FS umí nabídnout.
Předem díky M.
|
| |
|
| | | OK-EUU46 - dotaz na FS VFR létání tak jak se to má dělat 11. 10. 2023 / 20:26 | |
| | Ahoj, to je dost rozsáhlý dotaz Zkusím to:
1. vyhledám si na internetu - načtu si pravidla VFR dané země (pokud je seženu a jsou v Aj). V nějaké zemi jižní ameriky byly jen ve španělštině, takže jsem měl smůlu. Pak jsem se tam choval jako v jiných zemích. Třeba v USA.
2. příprava: do mobilu, nebo tabletu si vyfotím dostupné mapy, co seženu na netu. Načtu si skutečné NOTAMy a vyhýbám se aktivovaný prostorům. Pokud o dotyčném prostoru nejsem schopen nic zjistit (aktivace, výšky), tak ho oblétám. Palivo moc neřeším. Dělám většinou krátké lety a TBM má obří dolet. Tankuju pouze na letištích, kde se mi podaří z netu zjistit, že skutečně palivo A JET1 nabízejí. Bohatě to stačí. Za celé 2,5 roku jsem se vracel kvůli palivu jen jednou.
Počasí zjišťuji předem odtud:
https://www.windy.com/cs/-Dohlednost-visibility?visibility,-31.607,140.372,6,m:cRiajZW
dokonale to sedí na MSFS asi používají stejná data.
Létám jen podle mapy (GPS), letové plány nevyplňuji pokud to nevyžaduje daná zěmě a prostor. Většinou létám a co nejvíce si vybírám prostory třídy E-G, kde toto neřešíš.
Když hrozí nějaké průserové počasí neletím, nebo se vrácím zpět.
Více zítra...Musím běžet do práce |
| |
|
| | | | OK-EUU46 - dotaz na FS VFR létání tak jak se to má dělat 11. 10. 2023 / 21:48 | |
| | díky, aha já jsem právě myslel že většina věcí o kterých píšeš je v FS přímo implementována, tj. moc externích zdrojů není potřeba, ok, tak třebas v FS2024 překvapí a posunou to i v tomto na vyšší level.
Jinými slovy, jsem už starší pán, rá bych létal dle VFR tak jak se má, ale jsem už línej dělat tuto přípravu mimo sim z externích zdrojů. |
| |
|
| | | | | OK-EUU46 - dotaz na FS VFR létání tak jak se to má dělat 12. 10. 2023 / 10:28 | |
| | No tak to bohuzel. To uz ani asi nema cenu popisovat jak to resim s ATC, to uz je uplne mimo sim. Obavam se, ze co se tyce VFR, tezko to bude implementovano jinak v MS2024. |
| |
|
| | | | | OK-EUU46 - dotaz na FS VFR létání tak jak se to má dělat 12. 10. 2023 / 11:00 | |
| | Ahoj, jestli chceš lítat VFR tak jak se lítá v reálu, tak se té offline přípravě nevyhneš. Ani v reálu nesedneš do éra, nepustíš navigaci a letíš... Ostatně u toho IFRu ta offline příprava je dost podobná. Ale jinak doporučuji se to naučit, je to super! Klidně můžeš začít lítat po čechách a až to zvládneš, tak lítat kdekoli je už jen o tom dohledání podkladů... |
| |
|
|