| | | A319 airshow 1. 6. 2005 / 15:35 | |
| | | |
|
| | | Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 15:42 | |
| | No to teda bolo zaujimave. Najprv som si myslel, ze sa zosipe ked to ne a ne zvihnut a este s tym tak trepotal. Ale ta vyvrtka ma mierne zaskocila. Celkom fajn . Kto vie ake ta pretazenie. |
| |
|
| | | | Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 15:46 | |
| | Me ani nezaskocilo, ze tam zadna vyvrtka neni |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:05 | |
| | Ale skoro bola .Jej nemozem pouzit hiperbolu |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:05 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:16 | |
| | Airbus přestavěný na lesní těžební stroj.
Jinak to snad byla , pokud si dobře vzpomínám, neúspěšná zkouška autolandu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:26 | |
| | Jo - někde psali, že startoval jako normální linka,někdo mu vlezl na dráhu, dostal přetížení, a padl do lesa. Zázrakem nepřežili jen 4 lidi - no myslete si o tom co chcete, ale mně tenhle komentář příjde divnej. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 16:35 | |
| | Lidi, nedelejte drby Vedle jsem daval odkaz na clanek o tehle udalosti. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 21:52 | |
| | Presne tak. Jednalo se o predvadecku Airbusu. Nizky prulet pri leteckem dni. Duvody - viz odkaz vyse... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 17:15 | |
| | ja nevim, ja vidim zase jen tu A319ku, ktera dela po startu ostrou bojovou pravotocivou zatacku zase zadna vyvrtka, nebo nedejboze "hiperbola" |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 17:33 | |
| | | |
|
| | | Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 17:19 | |
| | em.....nechci bejt za blbce, ale vsichni vidime ze to je model ze? |
| |
|
| | | | Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 17:33 | |
| | Že by opět pokus o ostrou diskuzi? Obávám se, že to model není. Všechny proporce (stromy, letadla kolem dráhy) mě přesvědčují o reálném letadle. Ostatně proč by A319 neměla umět takovejhle obrat? Bez lidí, nákladu a sminimem paliva .... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 17:35 | |
| | Mne prave taky pripada ze to model neni, proto jsem to sem dal. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 18:21 | |
| | mno, me prave prijde kvuli tem proporcim ze to model je sice je draha chvili mimo zaber, ale prijde mi ze startuje z ty drahy pred tema zaparkovanejma letadlama a pak sou proporce ve prospech modelu. Ale mizi to mimo zaber, takze muze startovat i zpoza nich. Ale podle me se to letadlo stejne chova nejak podezrele zive/rychle a podezrele hloupe to by se udelalo blivno i pilotovi ( hlavne na konci jak najednou zmirnuje to prudky stoupani )
Ale ja bych fakt rek ze je to model
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 18:24 | |
| | Opravdu by počítač, kterej do všeho kecá dovolil Airbusu takovej manévr? Je to model? A kdo ho řídí? Že by Swordfish? Nebo Jan Tleskač? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 18:43 | |
| | Tohle by dokázal jen Tragéd... )) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 18:26 | |
| | díval som sa na to niekolko krát, ale nenašiel som nič také, na základe čoho by ma napadlo tvrdiť, že je to model |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 18:40 | |
| | Vypada to spis jako kdyby startoval za tema letadlama, pred nima je pojizdecka. Navic vypada to jako kdyby ten """model""" mel smerovku skoro stejne vysokou jako ty stromy za nim )))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 18:48 | |
| | Co se týče tý dráhy, tak je na 95% na té za letadly. Jinak za povšimnutí stojí i detail landig a taxi lights, kdy se jejich intenzíta mění podle toho jak jsou nasměrovány a to podle mého skromného úsudku souhlasí s realitou (na předním podvozku jsou vytočeny i do stran). Na modelech pokud vím se používají maximálně vysokosvítivé diody a ty nemají výraznou směrovou charakteristiku.
Taky je potřeba si uvědomit, že se jedná o předváděcí let a tak je to letadlo dost lehký. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 19:48 | |
| | Plus ten zvuk...modelarske turbíny kvília vyšším tónom. Toto je na 99% real. To húpanie sa podľa mňa dá vysvetliť takto. Ak mal pilot trim nastavený na štart resp. pristátie tak to mal určite ťazké na ocas.
A on sa to snažil udržať v rovnom lete čo najdlhšie aby nabral rýchlosť na ten manéver. A pritom zrejme trochu bojoval aj s tým trimom... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 20:24 | |
| | tak jo, asi mate pravdu... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 2. 6. 2005 / 22:58 | |
| | Hele.. nic proti .. ale prihrat k videu jinej zvuk je to nejmensi to zvladnu i ja .) a to je uz co rict .)
prijde mi, ze startuje zpoza tech letadel a ze je to celkem realny letadlo
PS: a nebo mimozemstani |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 1. 6. 2005 / 23:35 | |
| | Hosi, to ero bylo uplne prazdny, minimum paliva. Kouknete se na to poradne. Start, celkem normalni rozjezd, stoupani do cca 15m zatazeni podvozku a vydrz s max plynem na horizontalnim letu. V tu chvili tam mohl mit tak 220-280. Pak za to veme (nekdy se tomu rika dynamicke nastoupani) trosku to zakrupe v kridlech (odhadnul bych to na 2-3G coz musi vydrzet) dojde ke strmemu stoupani. Jakmile zacne padat rychlost pod 180, zacne to razantne srovnavat, v te chvili bych odhadoval neco mezi -0.5 - 0.5G. Skoda ze to neni videt dal, protoze bych odhadoval, ze bude mirne klesat aby opet nabral rychlost. Jsem presvedcen, ze je to real, ero to zvladne bez problemu, ale cestujici by se zeblili hned v prvni minute letu. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 2. 6. 2005 / 14:57 | |
| | ...jen bych dodal, že při testech jakýhokoli dopravního letadla před uvedením do normálního provozu je éro zkoušeno při takových manévrech se kterými se tohle nedá ani srovnávat, tenhle manévr je proti tomu brnkačka... nějak přeci musí vzniknout "letová obálka" toho či onoho letadla... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 2. 6. 2005 / 15:06 | |
| | To asi ano, ale rekl bych, ze letova obalka vznika v pocitaci jeste driv, nez letadlo vubec vyjede z haly.Nejsem teda na toto zadny expert a ani se o to nijak zvlast nezajimam, ale rekl bych, ze zalety jsou pak asi spis jen kontrola vsech tech uz davno propoctenych zalezitosti.Bylo by asi smutny a hodne drahy delat obalky na zaklade zkusenosti typu : "fajn, jeste si to kridlama nezatleskalo, zkus to jeste rychlejc" .Pokud to tak neni, rad se necham opravit a uvest na spravnou kolej. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow 2. 6. 2005 / 23:05 | |
| | ...já taky na to nejsem expert... určitě máš pravdu, že počítače dneska vypočítají kdeco, na simulátoru se to odzkouší a ve vzduchu "kapánek" doladí... přeci jenom simulátor není real... Ne nadarmo se několik let testuje, než se uvede éro do plnohodnotného provozu... Čas od času na Spektru nebo Discovery běží zajímavý dokumenty... viděl jsem dokument o vzniku B747 kde byly zachycený i testy a nestačil jsem čumět co s tím vyváděj...
Takový letadlo je doslova opíchaný senzory který na základě právě předvypočtených hodnot sledují a vyhodnocují stav a hlídají buď omezení nebo povolení jít ještě dál...
Taky se zkouší zátěž celého draku, kde se doslova éro celý rozláme na stolicích, samozřejmě dneska zase za sistence počítačů...
...o tom by se dalo hodně dlouho povídat, co všechno předchází a jakým složitým vývojem projde letadlo než se zařadí na pravidelný linky nějaký společnosti... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow - DO TOHO !!! 2. 6. 2005 / 16:49 | |
| | Tak borci dost řečí, a brzi tady chci vidět video z FS, jak to někdo pěkně zmákne také !!!! Na co máte stejný --model--- skoro všici v kompu ne? Jsem zvědav, jestli tahle výzva padne na ůrodnou půdu .. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow - DO TOHO !!! 2. 6. 2005 / 18:33 | |
| | ???- to urobim s Airbusom 310 Eurowings v FS hocikedy.....wo co go ?
akurat, že Fraps video ma 29 sec a 133MB (!?) takže tu mam iba fotky |
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow - DO TOHO !!! 2. 6. 2005 / 20:23 | |
| | se musi prevest do divx,nebo wmv ... mel si k tem obrazkum pridat pristani na LKCM a uz by to bylo dokonale )) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow - DO TOHO !!! 2. 6. 2005 / 20:35 | |
| | bite šén ...
ked mám fuel na 10% a payload na 100 kg tak sa dajú robiť divy
|
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A319 airshow - DO TOHO !!! 2. 6. 2005 / 20:37 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 09:18 | |
| | No uz aj ja zamachrujem. Povodne som chcel urobit vivrtku ale mala vyska je na to. A co hovorite na toto: |
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:00 | |
| | No borci teda moc pěkné, vidím, že se nenecháte zahambit. Taky jsem si hrál, a je pravda, že s prázným érem se dají dělat divy!! Je to prostě paráda, když to můžeme roztřískat na padrť a pak se za to znovu posadit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:06 | |
| | obzvlaste kdyz default 747 leta jako velka cessna to se pak daj delat tuplen divy... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:17 | |
| | No to jo. Jak som spomynal chcel som povodne urobit vyvrtku alebo ako sa tomu hovori chcel som urobit O ale akosi som trirazi stratil vstlak a padol som potpom ako tehla. Potom som dvarazi havaroval koli pretazeniu. Tak som sa rozhodol urobit len polku vykrutu a to som urobil na prvi raz.
Este je srada ked s takou B747 podlietavas mosty ale nesmie by nisky. Este som skusal odstartova Lietadlovej lodi ale akosi bola kratka ale B737 sa mi to tusim podarilo. Ale vtedy ma este nenapadlo to ze sa da znizit vaha lietadla.
Vcera som dostal mailom taku sradu ked sa budete velmi nudit aj to lietanie ked vas omrzi skuste toto: http://www.saab-stuff.com/pop.swf Je to sranda Samozrejme so zvukom |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:19 | |
| | vyvrtku umi v FSce jenom par modelu ....(a defaultni, pokud me pamet neklame, mezi nimi nejsou) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:25 | |
| | Pokial hovorime o tom O (vyvrtka) tak viem ze sa to zo B747 parkrat podarilo. Ale vo väcsej vyske. Jak som zacal klesat hned som dal letecku brzdu aby sa to moc nerozcertil a este aj klapky naplno aby nestratil vstlak. A pekne som urobil vyvrtku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:28 | |
| | otzka z ni jestli jsi mel po celou doby "vyvrtky" letoun plne pod kontrolou nebo ne... Jestli se "vejvrtaval" sam od sebe nebo si ho v manevru musel udrzovat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:37 | |
| | Pkial si spominal tak som ju mal celi cas pod kontrolov. Ale treba mat dobru rychlost na zaciatku okolo 360knots a na vrckolu ma vecsinou okolo 180knots a toje este dobra rychost na ovladanie. Len ked zacnem klesat vtedy dost akceleruje. Kto vie preco?
Vsimni si tie obrazky pred tym co som poslal. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 14:02 | |
| | Pocuvaj Brendon....mozes mi vysvetlit co je podla Teba vyvrtka ???
Ja mam z teba pocit ze Ty hovoris o LOOPINGu a ne o vyvrtke.
S defaultom v zivote vyvrtku nemozes urobit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:32 | |
| | aha.... hmm.. vyvrtka je neco trosku (hodne) jineho, nez O |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:38 | |
| | Opise mi ju ako ma vypadat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:44 | |
| | To co jste delali po startu bych spis nazval "bojovou zatackou", ta je totiz stoupava a je asi o 180°.
Jinak vyvrtka je podle me rotace kolem svisle osi l, pri niz letadlo klesa a NEZVETSUJE se mu rychlost. Nepouzivaji se v ni kridelka, jenom smerovka a vyskovka.
Takhle by to bylo podle me, presny definice uz si nepamatuju. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:47 | |
| | nevim, jdu tam |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 10:50 | |
| | vyvrtka neni zadny "okouzlujici" manevr pro letecke dny, ale (nekdy i dosti nebezpecna) forma padu letadla...
Vývrtka je neřízený, ustálený autorotační pohyb letounu kolem svislé osy, způsobený nesymetrickým odtržením proudění na křídle. Vyznačuje se poměrně vysokou úhlovou rychlostí otáčení a velmi rychlým úbytkem výšky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:04 | |
| | Ehm. Mozno viem co mas na mysli. Nemas link na nejake take video ale nech nema viac ako 5mb. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:05 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:11 | |
| | NO to s asi B747 tak lahko nepojde. Budem musiet vyskusat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:27 | |
| | Nebudes muset.))) vyvrtku v FSce umi jenom nekolik malo modelu letadel (a defaultni mezi nimi nejak nejsou) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 15:28 | |
| | Pozor - pro FS 98 byl první českej Blaník (repaint myslím Jirka Masník a Vláďa Stoje - nemýlím-li se) a ten uměl vývrtku jak víno. Jen mu při tom blbě ukazoval rychloměr. Už nevím, kdo byl autorem modelu, ale myslím, že byl odněkud z Jižní Afriky. Pochopúitelně bez pedálů to nešlo a ty tenkrát hned tak někdo neměl....
Verze pro FS 2k2 už to bohužel neumí (!!) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! vývrtka s Blaníkem - OMLUVA 3. 6. 2005 / 16:45 | |
| | Fuj, sem hnusnej sklerotik, MOC SE OMLOUVÁM Milanu Lisnerovi - že jsem na něj zapomněl a Jirkovi Masníkovi, že jej vláčím mimo souvislost.
Pokorně jsem si to našel zde:
http://flightsim.periskop.cz/clanky_cl.php?id=29
Ještě jednou se omlouvám! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:06 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT 100xRe: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 12:34 | |
| | no jo, toto sa stane, ked sa pristava so silnym vetrom v chrbate, nejeden clovek sa uz tak zabil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 13:58 | |
| | Len mna stve ze nemam obraz |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 11:38 | |
| | Jeste bych dodal, ze ne kazde letadlo v praxi je schopne vyvrtku prezit. Dochazi pri ni k silnemu torznimu namahani trupu, ktere konci vetsinou utrzenim ocasni casti letounu. (to plati zejmena o velkych letounech od 50t vyse). Nektere typy zase maji skon spadnout do "proche vyvrtky" coz je podle mne ta nelblbejsi smrt, zvalste, kdyz se do ni dostanes ve velke vysce. Mam pocit, ze na to byl nachylny Sumak nebo Sohaj paklize byl spatne vyvazeny (starsi vetrone). Z ploche vyvrtky totiz neni uniku, na pilota pusobi pretizeni cca 3G tak ze ani nema sanci dostat se z kabiny a klesani je velmi, velmi velmi pomale. (okolo 5m/s) coz je na 100% smrt, ale z kilometru si to pekne dlohou uzivas. Jsou take stroje, ktere do vyvrtky nespadnou nikdy......
A jak poznat, ze jste opravdu ve vyvrtce? Letite drzkou kolmo k cemi a nezvysuje se rychlost, coz je celkem zvalstni ukaz. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 13:09 | |
| | Je to vsechno hezky popsano, ale ty 3G mi moc nesedi.Kde by se vzaly ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 13:16 | |
| | Me to taky pripada divny, zvlast kdyz to letadlo pada dolu, tak by te to melo spis vytahovat ze sedacky (i kdyz pri te rychlosti 5m/s asi taky moc ne). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 13:41 | |
| | Preco by to malo byt divne. Sedel si cetrifuge ked sa toci. A kam ta to tlaci? Ked si pozres to video tak vidis ze to lietadlo rotuje tak ze zatlaci pilota do sedadla. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 13:59 | |
| | V centrifuze jsem nikdy nesedel, kdyz si chci hnout se zaludkem tak jdu do letadla. Pokud chapu dobre princip centrifugy tak ta by te prave mela docela tlacit do sedacky, ale u plochy vyvrtky nevim, tam proste padas a to letadlo si myslim pada rychleji, takze podle me by se tam snad i dalo viset v popruhach. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 14:02 | |
| | Ono to je hlavně o Fyzice. Nezdá se to ale těch sil, co působí na letce v letadle je mnoho a proto to tak jednoduché není, co se týče jednoduchého stanovení G. Ale je fakt,že pokud se rovnováha sil nemění, nemělo by se ani zvyšovat G. Ale to asi moc s reálným létáním zase tak nesouvisí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 15:20 | |
| | Centrifugu chapes dobre, tam neni co resit, ale kdyz jsi v letadle pri ploche vyvrtce, tak padas uplne stejne rychle jako to letadlo.Nemas zadnou jinou setrvacnost, diky ktery by te to tahalo ze sedacky.Takze tam normalne sedis na sedacce a dle meho nazoru vetsi pretizeni, nez klasicky 1G tam nemas.Otazkou zustava rychlost rotace kolem svisle osy.Pokud by se to tocilo jak ventilator, tak te to primackne na bok kabiny a mas problemy, ale takovahle rychlost rotace v ploche vyvrtce se mi nezda prilis pravdepodobna.Zajimalo by mne, jestli je tu nekdo, kdo ma s timhle zkusenosti a nebo by to dokazal rozebrat jeste jinak |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 15:00 | |
| | Je to jednoduche, u ploche vyvrtky rotuje letadlo v podlene ose (jako osikovy klistek) a problem je ze pilot neni v ose rotace. Proro na nej pusobi stejne sily jako na centrifuze.
Napriklad F/A-18A mel znacne problemy s plochou vyvrtkou. Pekne je to popsano v http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_1140.html
Jo a co se tyce te rychlosti, tak zalezi samozrejme na pomeru hmotnosti a plochy kridel. 190kg tezky UL bude padat mezi 5-10m/s a F18 kidne 50-100m/s. Ale vemte porovnejte zkuste si vyhodit z okna kaminek a osikovy listek a porovnejte rozdil v delce letu..... Uprime receno, radsi bych sedel v tom kamenu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | : Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 14:09 | |
| | To je mi divné, pokud si vzpomínám, 5 m/s je pádová rychlost klasického kulatého padáku, záchranné pilotní mají udávané i 7,5 (podle typu a zatížení) a ještě nikdy jsem se nezabil... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: : Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 16:29 | |
| | Akdyz si nekdy skakal s padakem tahal si sebou par tun paliva a haldu dalsich zbytecnosti? A vetsiou sis teky moh aspon nejak vybrat kam dopadnes... )
Jinak co se tyka plochych vyvrtek tak to je mega hnusny svinstvo a to sem to zazil jen v bojovych simulatorech... Pada to pomalu, a neda se s tim nic delat... Je to dost fatalni agonie...
Co se tyka stripku z realu a historie tak napriklad z letadel ktera hodne inklinovala k padum do plochych vyvrtek byl napriklad F-4 Phantom a primo v predpisech bylo uvedeno ze pokud plocha vyvrtka tak nic neresit a ihned katapultaz...
Ale jsou i kurioznejsi pripady kdy pri preletu nad uzemim USA pri nacviku bojovych manevru velitel formace padl s letounem do ploche vyvrtky. Pilot se chvili marne snazi ziskat zpet kontrolu nad letounem ale vysky ubyvalo a proto se katapultoval... Jakmile letoun opustil a ustabilizoval se na padaku tak jeho wingman do vysilacky zavolal "joe radeji by sis mel zase nastoupit"... Po katapultazi se letoun "sam" stabilizoval a pokracoval dal v mirnem klesani... A po chvili temer hladce pristal na zasnezene pole s motorem bezicim na military thrust a centimetr po centimetru se po poli pomalinku sunul smerem k malemu mestecku.... A chvili pote dostala nedaleka letecka zakladna kuriozni telefonat od velice nastvaneho sheriffa z onoho mestecka ktery se ptal na to jak ma to pitomy letadlo vypnout protoze dela desnej kraval a leze jim do mesta! Sherrif dostal od sluzbu konajiciho dustojnika instrukce na nic nesahat a pockat az letadlu dojde palivo...
Kuriozni je ze letoun byl pozdeji prevezen na podvalniku zpet na zakladnu a po technicke prohlidce a nezbytne oprave pomackanych plechu byl uznan letuschopnym...
No i takove veci se stavaji... A kdyz si nekdo da praci tak urcite nekde vygoogluje originalni clanek popisujici tuto kuriozni udalost vcetne fotodokumentace |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: : Re: Re: Re: B747 airshow - DO TOHO !!! 3. 6. 2005 / 18:35 | |
| | No když už jsme u ploché vývrtky, tak o ní píše (a taky o jiných druzích vývrtek) velice hezky jeden z někdejších nejlepších československých akrobatů ing.Ladislav Bezák v časopise Letectví + Kosmonautika č.24 z roku 1991.
Je tam mimo jiné popsán i trochu kuriózní případ:
"Někdy kolem jedenašedesátého rokujsem měl v akrobatickém kurzu zajímavého studenta z Kolína, kterýsi během svých pokusů o originalituvzpomněl na moji radu, mnohdy chápanou jako žert.Doporučoval jsem nesnažit se vybírat nezvládnuté autorotační fáze letupod 200 metrů SQL (nad zemí),ale v případě největší nouze raději letadlu pomoci do ploché plným plynem a balancovanými křidélky. Intenzívnější rotace a zmenšená klesavá rychlost autorotace přemění kinetickou energii letounu během dotyku se zemí na destruktivní práci, tedy nedojde k nárazu, ale k rozložení sil do delšího časového úseku. On měl tehdy také "kniplu plnou kabinu", až si vzpomenul na popsanou radu. Jeho telefonické hlášení dispečerské službě bylo bráno jako vtip, neboť uváděl, že:"spadnul a aby se zachránil, tak udělal plochou vývrtku". Tuto metodu pochopitelně nedoporučuji jako výcvikovou rutinu, ale jako poslední alternativní řešení nezvládnuté situace v minimální výšce, tedy po překročení "AMH action min. hight 200m"."
Tolik tedy ing. L.Bezák. |
| |
|
|