| | | aero 45 ovládání vrtulí 28. 7. 2023 / 10:48 | |
| | Zdravim všechny.
Protože nejsem schopen najít manuál poprosím o vysvětlení ovladače vrtulí ma obou typech - viz obrázky
Předesílám popisky a vypinače kapitola sama pro sebe, ale airovka je srdcová.
Jak se používají tyto vypinače a tlačítka
aero 45 - Pérové spinače vrtule
aero 145 - celý panýlek - MAKO
- CPAPT
Děkuji za rady |
| |
|
| | | aero 45 ovládání vrtulí 28. 7. 2023 / 11:04 | |
| | Otvor si v sime adresár Official, tam nájdi Aero 45, klikni naň aby sa rozbalil a tam nájdeš PDF súbor s manuálom. |
| |
|
| | | | aero 45 ovládání vrtulí 28. 7. 2023 / 12:35 | |
| | Děkuji Jožo.
Nikdy jsem to nehledal a takových míst bude v simu asi ještě mnoho.
Moc bohatě to nepopsali. Zatím asi stačí. První skoky jsem zvládnul i bez něj. Spíš e mi líbí ae 45 i zvukem.
Děkuji |
| |
|
| | | | | aero 45 ovládání vrtulí - aj celý postup štartu - video 30. 7. 2023 / 12:17 | |
| | | |
|
| | | aero 45 ovládání vrtulí - aj celý postup štartu 30. 7. 2023 / 10:00 | |
| | | |
|
| | | | aero 145 ovládání vrtulí - aj celý postup štartu - video 30. 7. 2023 / 12:13 | |
| | | |
|
| | | aero 45 ovládání vrtulí 30. 7. 2023 / 22:11 | |
| | Nevím jak u Ae-45, ale Ae-45S a 145 to mají stejné, jako L-200A, což znamená:
vrtule jsou sice elektricky stavitelné, ale nikoliv automaticky. Neumí tedy udržovat konstantní otáčky. V každé poloze, po nastavení úhlu stoupání, se tedy vlastně chovají jako pevné vrtule.
Kostičky na ovládání jsou buď sdružené pro obě vrtule do přednastavených poloh (to jsou ty menší uprostřed, odspodu s polohami Start (CTAPT), stoupání (šipka) a hrubý úhel (MAKC). Tzn. pilot danou kostičku zmáčkne, listy se přestaví na předdefinovaný úhel a je to.
Dva páry větších kostiček po stranách (se symbolem menšího a většího úhlu) slouží k plynulému doladění přesného úhlu listů (což v kombinaci s dopřednou rychlostí a příslušným plnícím tlakem dá požadované otáčky), což lze dělat jak souběžně dvěma prsty jedné ruky, nebo individuálně každou vrtuli zvlášť. Nad tím, což zde moc dobře vidět není, jsou pod průhlednými odklěcími kryty dvě tlačítka pro zapraporování říslušné vrtule. Malá kostička s křížkem úplně nahoře je na rozpraporování.
V praxi to funguje tak, že před vzletem se zmáčkne kostička Start, vrtule se nastaví na jemný úhel. Jak se éro rozjíždí, vrtule se odlehčují, točí víc, a aby se nepřetočily, dojde po vzletu nejprve ke snížení plnícího tlaku (plynovými pákami) a pak se zmáčkne stoupací úhel (šipka). V horizontu, po rozjetí letounu (či v průběhu rozjíždění) se s dalším odlehčením vrtule roztáčejí, a je potřeba zvyšovat úhel nastavení vrtulí na hrubší. Rámcově se to dělá tak, že se nastaví požadovaný plnicí tlak, a pomocí těch postranních kostiček se doladí potřebný úhel. Někdy to vyžaduje poměrně hodně klikání sem a tam, než se člověk trefí. Každá změna rychlosti vyžaduje jiný úhel, takže je celý let o poměrně častém dolaďování. Před přistáním se opět mačkají malé kostičky na nastavení předdefinovaného úhlu, tam už si to přeně nepamatuju, myslím že po 3. zatáčce se dávalo stoupání a po přistání, na pojíždění, jemný úhel (start).
Tlačítko Max na hrubý úhel se moc často nepoužívalo, snad jen při klesání na velké rychlosti.
Tohle je postup z réalu, ale předpokládám, že simulátor do bude mít věrně |
| |
|
| | | | aero 45 ovládání vrtulí 1. 8. 2023 / 19:49 | |
| | Děkuji velmi pěkně. Teď už jsem to pochopil i já. To znamená, že teď už to zvládnou všichni. Díky moc. |
| |
|
| | | | aero 45 ovládání vrtulí 15. 8. 2023 / 16:41 | |
| | Nezdvořile jsem Rumperstrosovi nepoděkoval. Tím, že jsem postarší tak mi nedošlo, že popisky na krabičce je ruské slovo psané latinkou !!!
Každopádně děkuji za obšírnou odpověď |
| |
|
|