FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stav nouze - co dělat Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Stav nouze - co dělat   1. 6. 2005 / 10:08
Rychlokvaška
Pro úplnou správnost bych doporučoval provozní příručku "RADIOTELEFONNÍ POSTUPY A LETECKÁ FRAZEOLOGIE A TERMINOLOGIE PRO POSKYTOVÁNÍ LETOVÝCH PROVOZNÍCH SLUŽEB A PROVÁDĚNÍ LETŮ" vydanou Ministerstvem dopravy ČR pod Leteckou Informační Službou (LIS). Tísňové volání má v radiokomunikaci velmi přesné a striktní předpisy a protože má ze všech volání nejvyšší prioritu musí být také náležitě provedeno. V uvedené příručce je sekce nazvaná "Tísňová radiotelefonní korespondence", kde najdeš vše potřebné. Dovolil bych si malý výtah i zde:

3.1.1. Kromě toho, že před tísňovou zprávou vysílanou letadlem
v tísni předchází třikrát opakovaný tísňový radiotelefonní signál
MAYDAY, musí být tísňová zpráva :
a) vysílaná na kmitočtu „letadlo-země“, který je v dané době
používán,
b) sestavena z nejvyššího možného počtu následujících částí,
zřetelně vyslovovaných a pokud možno, v následujícím pořadí:
1) název stanice, které je zpráva adresována (jestliže to čas a
okolnosti umožní),
2) identifikace letadla,
3) povaha tísňového stavu,
4) úmysl velitele letadla,
5) současná poloha, hladina (tj. letová hladina, altitude atd., dle
potřeby) a kurs letadla.


Ja jen doplním že zase jiný nadřízený předpis specifikuje i bod č. 6 a to je informace o dalším předpokládaném hlášení (kdy, kde)
 
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ