| | | reálnost fyzikálních zákonů 28. 6. 2023 / 13:12 | |
| | zdravím všechny milovníky létání. Vy kteří máte zkušenost s MSFS a Xplane 12 dokázali by jste říci, který z těchto dvou simulátorů je reálnější ve vztahu letadlo a jeho chování? lze v xplane dostat éro do vývrtky či do volného pádu? Děkujiiii |
| |
|
| | | reálnost fyzikálních zákonů 28. 6. 2023 / 14:28 | |
| | Flame 1-2-3
ale ne, v tomhle asi bude x-plane dál, díky tomu, jakým způsobem spočítá aerodynamiku.
MSFS se od tabulek k víceméně výpočtům na základě modelu letadla blíží, některá z letadel, už by ho měla i podporovat, ale... hodnocení přenechám ostatním flame-bijcům |
| |
|
| | | | reálnost fyzikálních zákonů 28. 6. 2023 / 15:56 | |
| | Že je tohle na flame byla má první myšlenka.
Napříč všemi simy se najdou pěkně a uvěřitelně se chovající letadla a zprasené éro ani laminární systém simulace letového modelu v XPL nezachrání. FSXX má více zákazníků, logicky to více lákalo tvůrce rychloaddonů - koupit nebo i ukrást (na Tresholdu v poslední době oblíbené etické téma) pěkný 3D model éra z Turbosquidu nebo podobných tržišť s 3D modely, nalátat to na nějaké příbuzné default éro (a co si budeme povídat i mezi nimi jsou kvalitativní rozdíly) a něco jako srovnat performace table reálného letadla s výkony éra v simu je pro většinu typických uživatelů / sběratelů modelů zbytečné. A jak píšu na začátku, prapodivné éra se ale vyskytují v DCS, XPL i FSXX. |
| |
|
| | | reálnost fyzikálních zákonů 28. 6. 2023 / 15:01 | |
| | Asi zalezi od modelu lietadla, aspon v msfs urcite. Tie od Carenada lietaju podla mna uplne rovnako Uvidime s cim pride o par dni uz A2A s Comanche 250 na co cakam uz rok(y) a co msfs2020 vlastne dokaze. Dalsia verzia 2024 ma byt zase o kus dalej a viac pocitat drag. Ale taka upravena C152 od wbsim/jplogistic lieta podla mna slusne, aspon nemam pocit istoty ze to je ako na kolajnickach. |
| |
|
| | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 10:35 | |
| | Fyzikální zákony jsou zcela reálné, vědci je postupně v historii odhalovali a vhodnými pokusy dokazovali |
| |
|
| | | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 12:55 | |
| | Reálné, ale relativní... Ono takový L-13 SW, když se bude blížit rychlosti světla, bude se chovat opravdu trochu jinak. Ale to je zase na jiný flame |
| |
|
| | | | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 13:31 | |
| | No tazatel se ptal doslova na reálnost fyzikálních zákonů, tak jsem mu po pravdě odpověděl, že fyzikální zákony jsou reálné a ověřené staletími věděckého bádání A pokud mu šlo o flame ohledně simulátorů, tak to mohl klidně pokračovat v tom minulém https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=548812&lan=0 |
| |
|
| | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 14:38 | |
| | Kloudné odpovědi se tady asi nedočkáš. Na to si ale časem zvykneš. Nemohu mluvit za simulátory, které neprovozuji, ale pokoušel jsem se kdysi upravovat letové vlastnosti L-13 v FSX. Zjistil jsem, že FSX počítá vztlak z celkové plochy křídla, bez rozdílu pravá – levá část, natož nějaké rozdíly v různých částech, jako náběžná hrana, horní/spodní plocha, přechod křídla do trupu, různé výstupky, atd. Takže není možné generovat reálnou vývrtku, která vzniká utržením proudění na jedné straně křídla a přetáčením stranou křídla, která vztlak stále má. Tato celkem jednoduchá mechanika není v FSX možná. Takže letadlo v FSX je nadnášeno vzniklým vektorem v těžišti kolmicí k náklonu letadla silou rovnající se vztlakem generovaným celou plochou křídla.
Proto nečekej žádné fyzikální zázraky. |
| |
|
| | | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 15:46 | |
| | jj. nečekám zázraky a i jsem se o tom přesvědčil. je obrovský rozdíl mezi regulérním leteckým simulátorem a msfs. jen mě zajímalo jestli třeba xplane není přeci jen reálnější. |
| |
|
| | | | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 15:54 | |
| | | |
|
| | | | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 15:55 | |
| | Xplane je realnejsi a fyzika pro nej neni neznamy pojem Celkem pekne si to jde overit, kdyz se clovek malicko zacne hrabat v tvorbe letadel pro XPL, kdy je celkem jasny vztah mezi nastavovanyma parametrama, typu plochy kridel, vychylek, profily, uhly, hmotnosti a tim, jak se to pak v tom simulatoru chova. Proste chova se to tak, jak fyzika veli a ne nejak nahodne. Samozrejme ma to svoje limity, muzou existovat letadla co maji spoustu veci naklikano blbe a pak to vypada ze to nefunguje, ale proste ten zaklad je zalozenej na fyzice tak jak se uci ve skole |
| |
|
| | | | | reálnost fyzikálních zákonů 30. 6. 2023 / 08:41 | |
| | | |
|
| | | | reálnost fyzikálních zákonů 29. 6. 2023 / 15:54 | |
| | Jenže tady není řeč o FSX s jednobodovou simulací fyziky. MSFS je úplně jinde |
| |
|
| | | | | reálnost fyzikálních zákonů 30. 6. 2023 / 15:33 | |
| | | |
|
| | | | | | reálnost fyzikálních zákonů 30. 6. 2023 / 19:36 | |
| | Jj, pár bodů navíc tam bude Každopádně mám slušně ověřené, že při letu podél svahu někdy poryv větru kopne pěkně jen do jednoho křídla. |
| |
|
| | | | | | reálnost fyzikálních zákonů 1. 7. 2023 / 07:02 | |
| | Tohle se už moc neliší od možností nastavení vlastností éra v x-plane. Samozřejmě nebudu bazírovat na podle mě už zbytečných detailech, u kterých se Austin zasekne klidně rok - jako 0,08% thrust tvořený výfukem turbíny u turbopropu apod. A hned musím vzpomenout takový nešvar, kdy někteří vývojáři s přebujelým egem, se rozhodnou možnosti XPL i FSXX ignorovat a default kalkulaci letového modelu znásilní a obejdou svým proprietálním pluginem, aby se v tom nikdo nemohl šťourat. Ve výsledku pak např. čtyřvrtulový nebo dvoumotorový jet dopravák stoupá jako raketa a 40t éro na 4 pneumatikách zastaví z 270kmh na nulu během 150m a nekriticky nastavená komunita u toho uchcává blahem jak je to super realistické éro... |
| |
|
| | | reálnost fyzikálních zákonů 30. 6. 2023 / 17:29 | |
| | | |
|
|