| | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 20. 3. 2023 / 23:34 | |
| | Ahojte,
môj starý monitor 27 BenQ G2750 vypovedáva v poslednej dobe službu. Budem ho musieť časom nahradiť. https://www.alza.sk/27-benq-g2750-d280001.htm
Mám grafiku: MSI GeForce GTX 1660 SUPER VENTUS XS OC: https://www.alza.sk/msi-geforce-gtx-1660-super-ventus-xs-oc-d5702196.htm#popis
Komplet hardware mám uvedený v popise účtu.
Vyhliadol som si nový monitor 31,5 AOC Q32V4: https://www.alza.sk/315-aoc-q32v4-d6424425.htm
Čisto teoreticky. Ak by som musel kupovať nový monitor, utiahla by mi moja graf.karta ten nový ktorý má vyššie rozlíšenie, ale zas aj väčšiu uhlopriečku?
Ja som si o tom niečo študoval, pozeral videá, testy a podobne.
No napríklad porovnanie: 27 1920×1080 verzus 31,5 2560×1440 som nikde nenašiel.
Ide mi v podstate aj o to, že či má vlastne ten nový monitor adekvátne rozlíšenie vzhľadom na uhlopriečku. Pretože mám obavy že moja grafika by vyššie rozlíšenie pri 27 asi nezvládala.
Snáď som sa vyjadril zmysluplne
Máte s tým prosím niekto skúsenosti?
Ďakujem vopred za akékoľvek informácie.
Martin
|
| |
|
| | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 00:35 | |
| | - uhlopricku do toho, jestli to grafika “zvladne” vubec netahej - ta na to nema vliv (tady trosicku nechapu ty myslenky, ze by hrafika nemusela zvladnout danou uhlopricku)
- grafika jako takova zvladne nove rozliseni bez problemu (bez ohledu na uhlopricku)
- ve hrach pak cekej prislusny propad snimkove frekvence (vice bodu, vice prace ->nizsi vykon) |
| |
|
| | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 07:33 | |
| | Vďaka za odpoveď.
K tej otázke ma priviedla tabuľka v Alze - ako vybrať monitor.
https://www.alza.sk/ako-vybrat-monitor-art17355.htm
Vyššie rozlíšenie znamená pri zachovaní rovnakej uhlopriečky jemnejší obraz a vyhladenejšie hrany, zároveň však množstvo detailov zvyšuje nároky na výkon počítača. Z uhlopriečky monitora sa však veľmi dobre stanovuje, aké rozlíšenie je ideálne
Moja grafika zvláda v pohode Full HD v hrách na celkom slušné detaily. MSFS mi beží vo Full HD na Hight. Monitor mám teraz 27 Takže prepad FPS by som pri hrách pri rovnakom 27 monitore, ale s rozlíšením 2K počítal.
Ten nový monitor má síce 2K, ale aj väčšiu uhlopriečku - 31,5
Tak som myslel, že by prepad FPS nemusel byť moc veľký.
Ale je dosť možné že tomu celkom dobre nerozumiem Venujem sa tomuto po prvý krát.
|
| |
|
| | | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 07:54 | |
| | Pixel nemá predpísaný rozmer.
Veľkosť pixela záleží na type monitora. LCD obrazovky majú počet fyzických pixelov (tzv. natívne rozlíšenie). Zdroj wikipedia.
Takže tie moje doterajšie otázky sú zodpovedané
|
| |
|
| | | | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 08:20 | |
| | Vykon ovplyvnuje pocet pixelov, nie uhlopriecka.
Rozdiel fullHD na 27 a 31 palcovom bude len vo velkosti pixelu, nie pocte.
Takze dolezite je vediet, z akej vzdialenosti na ten monitor pozeras.
Cim blizisie, staci mensia uhlopriecka, cim si dalej, tak vacsia uhlopiecka.
Proste treba dosiahnut, aby si nevidel jednotlive pixely |
| |
|
| | | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 20:21 | |
| | Ne, uhlopříčka s tím fakt nesouvisí absolutně nijak. Pro grafiku tvoří zátěž rozlišení. A je úplně jedno, na jakou to promítáš uhlopříčku Rozlišením je dáno, kolik grafika musí spočítat pixelů a vůbec nezáleží na tom, jak moc jsou ty pixely potom velké na obrazovce. |
| |
|
| | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 20:02 | |
| | ...Toto presne som pred relatívne nedávnou dobou riešil. Mal som presne grafiku ako Ty teraz - 1660S. Po výmene monitora za 1440p to už nedávala... Ak teda chceš nejaké rozumné nastavenie grafiky a zároveň nemať slideshow ... Takže som bral RTX 3060Ti a zároveň vymenil aj Ryzen 5 za Ryzen 7 5800X, lebo už bol problém aj tam...
31,5 1440p je na pozeranie v pohode, ale aj keď má ten Tvoj Adaptive Sync, 75Hz je už dosť málo a radšej by som doporučil pozrieť niečo s vyššou frekvenciou, aj vzhľadom do budúcnosti. |
| |
|
| | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 20:21 | |
| | pokud to mas na FS tak bych zvazil ultrawide..... |
| |
|
| | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 21. 3. 2023 / 21:52 | |
| | Ďakujem všetkým za cenné info.
Áno mám to primárne na MSFS, resp. na tvorbu v SDK pre tento simulátor.
Veľkosť monitora som riešil hlavne kvôli tvorbe.
Do procesora a grafiky nemôžem teraz investovať.
V takom prípade ma zaujal: 29 Lenovo L29w-30 - https://www.alza.sk/29-lenovo-l29w-30-d7056448.htm
Ale ešte mám jednu otázku. Obnovovacia frekvencia hrá tiež rolu čo sa týka záťaže grafiky?
Myslím si že áno, ale radšej sa pýtam
Tento je super, ale nebude mi vzhľadom na vyššiu frekvenciu blbnúť grafika?
https://monitory.heureka.sk/msi-gaming-optix-ag321cr/#specifikacia/
Díkes moc, vážim si že poradíte.
|
| |
|
| | | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 22. 3. 2023 / 09:23 | |
| | Obnovovacia frekvencia je akesi maximum FPS ktore monitor zvladne.
Obe monitory maju FreeSync, co znamena, ze nizsie FPS nebudu sposobovat vizualne artefakty, co sa u monitorov bez FreeSync/G-Sync moze stat |
| |
|
| | | | | 27 1920×1080 porovnanie 31,5 2560×1440 22. 3. 2023 / 13:27 | |
| | ...Je to rozsiahlejšia téma. ... A ide aj o to, čo do budúcnosti ... Aj čo sa týka upgrade grafiky. Ak neplánuješ prejsť ku červeným, doporučujem prebehnúť kompatibilitu monitorov Nvidia:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors/specs/
--Ultrawide je fajn, ale koľko užívateľov ich má? Otázka aj vzhľadom na Tvoje optimalizácie pri tvorbe...
-Upgrade grafiky (a procesora) sa nevyhneš... určite časom... 1440p je o polovicu viac náročnejší na výkon zobrazovania pixelov, vynásob si tie rozlíšenia a porovnaj výslednú veľkosť. Bez ohľadu na to, môžeš monitor zhodiť z natívneho rozlíšenia. Ale určite by som sa pozeral už do budúcnosti, čo sa týka technológií FreeSync/G-sync. Variabilná frekvencia ponúka oveľa lepší vizuálny dojem, aj keď to teraz Tvoja grafika nepodporuje.
- Chceš meniť monitor, ale ostatné nie. Ak Ti funguje, možno zváž, či nepočkať a nedokúpiť už celý úzko súvisiaci reťazec Procesor- Grafika- Monitor |
| |
|
|