FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Taky simulátor Jeden příspěvek | Celý strom
Taky simulátor   19. 11. 2022 / 16:03
jazan
https://youtu.be/tjWcrDUmj5w
Pro zájemce video trochu jiného simulátoru.Takhle sem oslavil 17.11. v Mošnově.
30845 B / 750 x 422 / 20221117_140030.jpg
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 17:03
airacobra
jo,líbilo se mi to,takhle jsem si před lety půl hod.lítal v Brně s Albatrosem ... na kolik tě to přišlo ?
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 17:44
jazan
Nemůžu odpovědět,bývalí kolegové a video omezené pouze pro ty,co mají odkaz.
 

Taky simulátor   20. 11. 2022 / 05:14
airacobra
ano,chápu a respektuju ...
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 17:40
Willhelm   
Super! Palec hore.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 17:46
jazan
Willeme škoda že se tam nedostaneš prolítat si Beskydy.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 18:09
Willhelm   
No já v první chíli tipoval, že to běží na DCS a jak jsem tam pak viděl jak letíš na Frýdlant, tak mi padala čelist. Full kokpit je boží a ten vizuál to má taky moc pěkný. Musel to být zážitek.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 19:40
jazan
Mají velmi čisté mapy v absolutním rozlišení.Autogen nic moc.Říkal sem,dát tam autog. z AFS4,bylo by to nepřekonatelné.Víc říct nemůžu,bohužel.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 19:46
xWing   
Takze sa nedozvieme na com to bezi ?
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 19:51
jazan
Bohužel nemůžu,nemám svolení.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 18:20
ulitej
Je to asi pohyblivý že?
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 18:42
PavelVejda
Ten kdo leta mi-8 v DCS je schopen s tim letet, vzletnout, zavyset, ptistat?
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 19:50
jazan
No,zkus si sednout do skutečného éra a dostaneš odpověď.DCS jako povšechné povědomí o funkci řízení-dobrý.Skutečnost je jiná.Určitě ti potvrdí ti co lítají skutečnou mašinu,že vrtulník tě vždycky překvapí,když si myslíš jaký si borec a jak to umíš.Když ti to pujčí v horizontu-tak jo.Zaviset a vzlétnout a potom přistát to je jiná.Jak se přibližuješ k zemi pod 50m,tak je to pěkný adrenalin.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 20:49
OK-EUU46   
ON se neptal na skutečné éro. Ale na porovnánií profi simu s DCS. Třeba v profi simulátoru Alky ve Vodochodech jsem létal vcelku normálně - bez havárií (to jsem ještě reál neletal). Zkrátka profi simi jsou blíže herním simulátorům, než reálu. Ale to je řeč pouze o letadlech, proto by i mě zajímali jak je to u helin - respektive u tohoto simu...
 

Taky simulátor   20. 11. 2022 / 08:31
jazan
V podstatě si můžeš představit,že to jede na stejný softv.jako DCS.Já už DCS používám velmi málo.Nejsem válečník (v lednu mi bude 69) a spíš mě baví lítat to co jsem lítal v práci,toulat se po vlastech českých.Tak jednou za měsíc si dám 1/2 hoďky visení,bočení,couvání atd,pár okruhů,autorotaci a pod,prostě normální udržovačky.Na tom profi tě zaskočí už jenom síly v řízení.Nejhorší je tlačítko vyvažování,je moc tuhé a používat ho musíš neustále.To co lehce zalítám v DCS,jde na simu ztěška a na skutečné mašině bez minim.náletu 50hod bych si nedovolil,jako třeba 45°zatáčky nebo souvraty.V každém případě tam chybí ten základ-cítit tu mašinu v zadku.
 

Taky simulátor   20. 11. 2022 / 09:11
OK-EUU46   
Ano to je přesně ono, taky na tom simu Alky mě nejvíc překvapily sily v řízení a nutnost neustále vyvažovat. Jinak pocit rychlosti a výšky byl podobný jako u tehdy mnou létaného simu FS2004. Takže jsem na poprvé s Alkou přistál.
 

Taky simulátor   20. 11. 2022 / 10:06
jazan
Tak tady by to bylo 50/50.Možná tak asi až 3. přistání a to spíš s dojezden.
 

Taky simulátor   21. 11. 2022 / 21:08
MasakP
V Mošnově jsem na simulátoru nebyl, ale mám zkušenost s několika certifikovanými simulátory, včetně plně pohyblivého v Hangelaru a musím bohužel konstatovat, že mi připadá, že lítají blbě. Ani na míle se neblíží pocitu z letu v DCS ve VR. Tam si připadám opravdu jako ve vrtulníku. Zřejmě to dělá to 3D vnímání prostoru.

Takže, podle mě, ten kdo umí opravdu dobře lítat vrtulníky v DCSku, by zvládl hned, nebo po velice krátké době přežitelné , základní lítání (včetně visení ) i v opravdovém vrtulníku. Zvlášť s velkým vrtulníkem se SASem, nebo něčím podobným.
 

Taky simulátor   22. 11. 2022 / 17:40
Vita Zenisek
Musím tě Petře plně podpořit. Kdysi dávno, když jsem ještě dělal výcvik, jsme se domluvili a vzal jsem jednoho místního létavce a strčil ho cca na hodinu do mašiny.

Instruktor to odlepil, odletěli do prostoru, ale zpátky už se vrátil cvičenec sám. Tuším, že tehdy trénoval hlavně na X-Plane, ale to je asi jedno. Jak říkáš, důležitý je, jestli to člověk v tom simu lítá dobře.
A to byl Pan Vrtulník, který nejen, že nemá SAS, ale dokonce nemá ani governor
 

Taky simulátor   22. 11. 2022 / 19:25
me2d
Taky jestli ma k simu dobry ovladace.
No ale jak to popisujes tak to zni easy, to bych zvladnul taky
 

Taky simulátor   22. 11. 2022 / 20:31
jazan
Jen si fanděte,posadit vás do skutečné osmy a řekne ti dělej,rozklepeš se a zadek ti bude cvakat 5 drát.Přišli piloti z trubek k nám a v průměru potřebovali 5hod na visení.Za letu zvládali všichni.
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 12:23
Vita Zenisek
Z čeho se mi rozklepou kolena a z čeho ne, nech prosím na mě

Ale zkus mi nějak vysvětlit, jak lítání na rourách člověku pomůže v ovládání vrtulníku víc, než stovky hodin strávené metodicky správným lítání na simu vrtulníku?

Jasně, nemají už ten pocit:Maminko, tatínku, já letím!, protože si ho odbyli jinde, ale jinak?

Třeba kdyby ti kluci měli možnost simulace, netrvalo by jim uvisení stroje 5 hodin, ale třeba taky jen 20minut, jako kolegovi broxovi, me2dovi nebo mně.
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 12:49
jazan
Ber na vědomí,že se jedná o 70.-80.léta kdy nebyly žádné simy.A chceš mi říct,že bys byl lepší pilot než chlapi,kteří měli 2000hod nálety?Nikdy nepoznáš tu skutečnost,kdy sedneš za knipl skutečné velké mašiny.
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 15:05
Vita Zenisek
Já si to uvědumuju. Jen pořád nechápu, proč to sem taháš a jak můžou tisíce hodin na trubce pomoct někomu řídit vrtulník. To je celý.
 

Taky simulátor   22. 11. 2022 / 20:38
Tucano
Nemôžem sa síce vyjadriť k vrtulníku, ale lietam na normálnom malom lietadle. (nie UL) a lietam na tom istom v X-Plane. Viem teda porovnať. Pokiaľ mám všetky hodnoty, návyky a lietadlo v ruke, tak je lietanie v oboch prípadoch veľmi podobné. V mojom lietadle v X-Plane je len jedna chyba. V X-Plane je prechod zo stúpania do vodorového letu po stiahnutí prípuste trocha kostrbatý.

 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 07:34
jazan
Souhlas,ale vrtulník není letadlo.Nechci vám brát iluze ale mohl by se vyjádřit někdo kdo lítá vrtáky?A asi tu není mnoho,kteří lítali nebo mají zkušenost se skutečnou Mi-8.A je hodně velký rozdíl mezi Mi-8 a 17.
Kamarád mi půjčil své éro a taky sem s tím neměl problém i když sem byl hodně nervózní.Je rozdíl být rozlétaný a jenom si to zkusit.
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 09:21
biblbrox   
Kvalitní simulátor určitě může pomoct.
Nejde ovšem jen o simulátor samotný, ale i o přístup k letu na simulátoru.
Když bude člověk lítat jak hovado na kvalitně zpracovaném simulátoru, tak si do reálu vezme pouze hovadský návyky a nijak mu to nepomůže- spíš naopak.
Kombinace kvalitního simulátoru s kvalitním sim výcvikem určitě může dopomoci k usnadnění některých prvků nutných ke zvládnutí reálného vrtulníku.
Zároveň to ale nechce zbytečně přeceňovat- žádný simulátor se nikdy nebude chovat úplně stejně jako reálná mašina.

Jenom pro zajímavost dávám odkaz na článek o VRM Switzerland, kteří jako první na světě obdrželi certifikaci od EASA pro vrtulníkový simulátor (mimochodem běžící na Aerofly), kdy se ti určitý počet nalétaných hodin počítá i do náletu při výcviku na skutečném vrtulníku.
https://www.helisimmer.com/news/easa-certifies-vrm-switzerland-vr-training-aerofly-fs2

Mi-17 (popř. 171) tu létá například DeMonteur, nebo člen rodiny Mavericka24.








 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 09:51
MasakP
Co jsem slyšel, tak Mi-8 má opravdu z pilotního hlediska některé spíš nepříjemné vlastnosti, ale nechce se mi moc věřit, že by se s ní (v běžných režimech a s nějakou rozumnou výkonovou rezervou) lítalo výrazně jinak než se 17kou, která mi přišla jako velmi příjemný a stabilní vrtulník.

Než jsem začal lítat vrtulníku v reálu, nalítal jsem určitě stovky hodin na MSFS a X-Plane (i pod volacím znakem Czech Rescue 059). A stejně jako asi spousta sim pilotů jsem si vždycky hýčkal myšlenku, že je to naše lítání aspoň trochu podobné tomu opravdovému a že bych se v reálném vrtulníku úplně neztratil.

Teď mám zatím zkušenost s osmi typy vrtulníků, většinou poměrně intenzivní. Dva z nich (109 a 17 jsem si vyzkoušel každý asi jen hodinu). Kromě R22, který je kategorie sama pro sebe, lítají všechny vrtulníky co jsem zkusil podobně, samozřejmě s tím, že čím větší, tím jednoduší to je. Měl jsem kamaráda který lítal UH-60 a věřil jsem mu, že to lítá skoro samo.

Můžu tedy po 17ti letech lítání a 3500 hodinách v různých vrtulnícícch všem sim-pilotům vrtulníků říct, že pokud dobře a s dobrými ovládacími prvky lítají DCSko nebo X-plane, jsou opravdu blízko opravdovým základním dovednostem potřebným k nezabití se ve vrtulníku. Není tu řeč o nouzových situacích nebo letech na hranici výkonu, nebo počasí, ale o manévrech ve visu, vzlety, přiblížení a přistání apod.

Stále víc instruktorů už se přestává dívat na domácí lítání s despektem a místo úžasu z toho, že je jejich žák schopný uviset vrtulník během první hodiny, se ho zeptají na kterém simulátoru doma lítá.



 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 10:09
Pips   
My na letišti našim plachtařským žáčkům doporučujeme přes zimu trénovat na Condorovi. Na některé to má skutečně znatelný pozitivní vliv. Ale například nekoukání do zatáček, než tam pošlou letadlo, mají letečtí elévové úplně stejné, ať jsou zkušení (zkažení) simem, nebo domácím letectvím zcela nepostižení
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 10:31
biblbrox   
Já jsem tedy čerstvě po výcviku na R22, takže jeho průběh mám ještě v živé paměti.
No a ohledně toho visení je to přesně jak píšeš- po dvaceti minutách, když jsem byl schopen bezpečně viset, na mě instruktor koukal jak puk a myslel si, kdoví jak nejsem šikovnej.
Já mu říkal, že to je simulátorem , kde toho mám odlítáno docela dost, ale netvářil se, že by tomu věřil. Chtělo by to do výcviku víc sim rotorově postižených jedinců, aby měli instruktoři porovnání.

Jinak jelikož se létáním s největší pravděpodobností nehodlám živit, tak žádným sběratelem licencí asi nebudu. Časem si jen plánuju rozšířit kvalifikaci na R44 a když ta možnost bude, tak třeba i na Bell 206.

 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 10:54
Maverick24
Tu 206ku bych ti moc přál .

Rozdíl mezi Mi-8 a Mi-17 je hlavně výkonový (osmička má slabší motory) a fakt, že má vyrovnávací rotor na opačné straně, než 17ka, takže z toho některé letové odlišnosti asi budou plynout.

Piloti na ostravském simulátoru dostanou vždycky chvíli na to si na ten sim zvyknout, také to není úplně 100% shoda v letových vlastnostech.
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 12:56
jazan
Nemůžu s tebou než souhlasit.Tento hlas tu byl potřeba.Stále si ale myslím,že se dost lidí přeceňuje.Vzpomeň si na svoje první visení a hodiny.Myslím žes měl velkou úctu a pokoru k těm mašinám.A máš pravdu s tím rozdílem mezi 8 a 17.Jde o výkony,vrtulky a otNR.Jo,velké mašiny jsou stabilnější.
 

Taky simulátor   23. 11. 2022 / 13:42
Ctirad
A já si taky přihřeju polívčíčku, protože kdo mne kdy za něco pochválí? Nikdo, to musím udělat sám. Když jsem si krátce po revoluci 89 zaplatil vyhlídku na C172, tak hned po startu a vytrimování pro stoupání se zeptal pilot jestli si to chci zkusit a jestli už jsem něco řídil, povídám mu že chci a že neřídil. Ale šlo mi to skvěle, že mi do toho vůbec nezasahoval, jen mi řekl do jaké výšky vystoupat a jakou rychlost držet, jaké otáčky apod. Vodil jsem si ji, kam jsem chtěl a vzal si to do ruk až po čtvrté zatáčce na krátkém finále. Když mi řekl, že mi nevěří, že jsem laik, přiznal jsem, že létám se čtyřkanálovýma modelama. A on že, tak to je nejlepší průprava, protože umět to éro řídit ze země je víc, než když v něm sedíš a máš představu o poloze a vše cejtíš od sedačky. O simulátorech v té době nemohla být ani řeč...

Ps: já vím, že hornokřídlá Cessna je to nejjednodušší éro, nemůže se s trubkama a už vůbec s vrtulníkama rovnat, ale ten princip lze převést i na RC vrtulníky, kdo je létá akrobaticky ze země, musí mít talent i na skutečné létání.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 19:52
jazan
Jak vidíš na tom snímku,je to pevné ale jsou pohyblivé sedačky.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 19:54
jazan
Na hydraulice to není.
 

Taky simulátor   19. 11. 2022 / 20:53
ulitej
No právě při trochu větší fantazii , by ta červená - trubka - mohla představovat nějaký pohyblový úchyt
 

Taky simulátor   20. 11. 2022 / 10:53
biblbrox   
Super Jardo, díky za video.
Už jsem o tomhle simulátoru několikrát slyšel od lidí, kteří si ho mohli vyzkoušet a konečně vidím, jak vypadá. Pěkné to mají.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ