No, ony tam nějaké síly působit budou, ale takováto divočina to nebude.
Skutečné chování by ti stejně řekl jenom reálný pilot 407, takže vše tady řečeno ohledně Bell 407 bude jen teorie.
Já mám v současné chvíli zkušenosti pouze z R-22, což je takřka čtvrtinový vrtulník.
Tudíž bych to bral tak, že víc RAW vrtulník už asi sedlat nemůžeš (když pominu ultralehké komáry, které ovšem rád přenechám odvážnějším). Díky tomu se všechny působící síly a aerodynamické efekty v tomto drobkovi projeví intenzivněji než ve větších vrtulnících.
No a abych se dostal k věci- při zatáčení s R-22 si neuvědomuji, že bych musel kompenzovat zdvihání přídě při zahájení levé zatáčky, potažmo klesání při pravé. Netvrdím, že tyto síly tam nejsou, jenom jsou nejspíš tak malé, že je nevnímám a pravděpodobně je pouze podvědomě kompenzuji.
Je pravda, že všeobecně nelítám jak prase a lítám defenzivně a v klidu. Pokud bych se chtěl vyloženě zaměřit na tyto síly, musel bych jít do náklonu poměrně ostře, aby se projevily výrazněji. I tak ovšem nevěřím tomu, že by nabraly takové intenzity.
Tudíž bych souhlasil s názorem, že Bell 407 v MSFS má tento efekt hodně přehnaný.
Všeobecně ohledně zatáčení s vrtulníkem je to tak, že v průběhu zatáčky (nehledě na jakou stranu) má tendenci sklápět čumák.
Díky tomu pro udržení rychlosti a letu v horizontu musíš při zahájení zatáčky trochu přidat na kolektivu.
Někdy v budoucnu bych si rád vyzkoušel Bell 206, což už je vrtulník poměrně blízký k 407.
Díky tomu by se určité letové vlastnosti mezi reál mašinou a simulátorem nejspíš daly porovnat.
|
|