Nejdříve je potřeba zkontrolovat, jak máš v FSce nastavenu funkci AUTO COORDINATION ( ON / OFF ) :
a) pokud je nastaveno OFF, tak se letadlo chová jako v reálu, to jest pedály ovládají směrovku, která způsobuje zatočení a ne klonění. Ovšem vlivem různých fyzikálních principů se vzápětí po zatočení začně letadlo i naklánět a to směrem do zatáčky. Ovšem toto ( setrvačné, nevyvolané křidélky ) naklonění je se zpožděním a pozná se to tím, že se vychýlí kulička ( na příčném sklonoměru - v zatáčkoměru ) směrem ze zatáčky. Pokud se toto stane, je vše v pořádku a pedály fungují jak mají. Vtipem řízení letadla je současně zatáčet a odpovídajícím způsobem i naklánět letadlo tak, aby kulička byla pořád uprostřed a to i př vypnutém AUTOCOORDINATION
b) pokud je AUTO COORDINATION na ON je softwarově propojena funkce směrovky a křidélek, takže je jedno, zda letadlo nakloníš křidélky nebo zatočíš směrovkou, výsledkem bude vždy správná ustálená zatáčka.
Vše platí pro Cessnu a podobné mrchy.
U Boeingů ( zvl. addonů ) je potřeba ještě vypnout funkci YAW DUMPER, která zapnutá působní stejně jako AUTOCOORDINATION na ON ( nevím jak u default a různých addonů - může to fungovat různě ).
PavelS
|