| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 11:59 | |
| | Ahojte.
Nehnevajte sa že takéto niečo sem dávam, ale zaujíma ma Váš názor. Robím prieskum čo človek očakáva od platenej scenérie letiska.
1.) Dáte prednosť scenérii letiska ktoré má vybavený interiér terminálu s modelmi ľudí v napr. 4K kvalite a modelmi rolovacích dráh, ale celková presnosť spracovania letiska slabá?
2.) Alebo, letisko ktoré bolo osobne na mieste zdokumentované. Osadené vlastnými modelmi s fototextúrami. Kreslené v SDK pomocou satelitných dát. RWY, TAXI, Aprony, značenia, stojánky pomocou AIP - airport charts. Funkčné frekvencie a podobne. Ale zas bez 3D modelov rolovacích dráh a s chudobnejším interiérom terminálu, alebo žiadnym?
Ďakujem Vám vopred veľmi pekne za konštruktívne odpovede
Martin / FPS |
| |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 12:08 | |
| | | |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 12:40 | |
| | Interiér letišťních hal mne vůbec nezajímá. Stejně z letadla nevystupuju. Jednoznačně 2. |
| |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 13:10 | |
| | - Dokud nám simulátory nebudou podporovat First Person předletový brífing, kdy sinulace začne před letištěm na zastávce autobusu nebo pakrovišti a přes letištnjí halu se bude nutno propracovat k letadlu, tak mě detailní interiéry fakt neberou. Nicméně určitá plasticita terminálu, tak odkud je do něj vidět z letadla je fajn. Ale to je individuální letiště od letiště.
- Rozhodně se mi nelíbí letiště, které neodpovídají AIP, ale zase na velkých se nějaká ta chybička v podobě špatně označené pojížděčky, nebo chybného osvětlení ztratí. Už několikrát jsem narazil na letiště co mělo třeba ILS pod 3°, i když v AIPU bylo uvedeno např. 4,4°. To se pak člověk nesmí divit, že má na přiblížení problém dohnat GS, i když drží výšky na přiblížení jak má.
- Z pohledu simulovaného letadla strávíme na letišti nejvíce času na pojíždečkách a stojánkách, plochy jsou ale u dost scenerek hodně odfláknuté. MSFS má proti XPL plochy a čáry obecně tragické, resp. vypůjčené z nějakého veselého duhového rastashopu, a to už vůbec nemluvím o editoru. Ale i přesto, že XPL má na plochy naprosto super WED, málokdo si s nimi vyhraje. Gateway výtvory jsou někdy doslova tragické. Je to jakoby ten kdo to dělal měl na letiště max hodinu a půl. Prostě natahám jeden draped polygon pojížděčky přes celé letiště a hotovo. Osobně si s polygony povrchu hraju dost dlouho než jsem spokojen. ze satelitních snímků jsou většinou dobře patrné různé barevné variace ploch, starý beton, nově zálatované díry tmavým asfaltem atd. Výchozí knihovna XP11 má tuším 10-12 různých asfaltů a stejný počet betonů, takže použití jednoho povrchu na celé letiště je jen shnilost tvůrce. Selským rozumem pak používám i HDG textury ve směru ve kterém byl povrch logicky kladen. Nic mě nedokáže na virtuálním letišti vytočit tak jako asfaltová pojížděčka s vektorem válcování textury 45° k směru pojíždění.
- Další věc co mě pak irituje jsou ostře řezané hrany mezi pojížděčkou a trávou. Tady jsou Gateway tvůrci z obliga, protože XP11 nemá žádné přechodové linky, které by okraje ploch realisticky rozostřily.
MSFS pak profituje z efektu 3D trávy, takže tam to tak nebije do očí.
Takže jak vidíš Martine úplně se nedokážu ztotožnit ani s jednou variantou, kterou jsi dal. |
| |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 13:36 | |
| | Varianta 2, jen nevím co myslíš tím 3D model pojížděcích drah. Jakože asfaltové záplaty vystupují, nejsou jen textury, ale vystupjí třeba 0,5cm nad ostaní povrch? |
| |
|
| | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 14:11 | |
| | Já si myslím, že Martin myslí na hojně užívanou metodu vývojáři letišť v FSce ještě z dob placatých letišť.
DD, FlyTampa a další to používali i u svých letišť do XPL. Prostě pojížděcí plochy neděláš draped polygonama na default mesh, ale vymodeluješ je jako objekty u nichž máš potom možnost si vyhrát s texturama. Např. zatáčky betonových pojížděček, tak mohou mít hezky realistické kruhové výseče dlaždic podle poloměru zatáčky. Metoda to byla dobrá, ale hodí se jen na plochá letiště. Obě metody podle mě mají svá pro a proti, ne všude je draped polygon optimální a ne všude se dá použít metoda texturovaného objektu. |
| |
|
| | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 17:32 | |
| | Ahojte.
Presne to som mal na mysli ako píše Willhelm. Ospravedlňujem, že som to pred tým viac nerozvinul.
3D modely Taxi, RWY a podobne môžu vypadať veľmi realisticky, ale podklad pod tým musí byť absolútne rovný čo tiež vo veľa prípadoch nie je podľa skutočnosti. Letiská nebývajú veľká placka, ale kopírujú terén. Riešili sme to s mnohými developermi na SDK fóre. Požadovali sme aby SDK podporovalo vyššie rozlíšenie textúr, ktoré môžeme používať pre polygony. No zatiaľ nám SDK tím nevyhovel. Snáď ale aj to bude.
PS: zatiaľ ďakujem všetkým zúčastnením za odpovede.
Martin |
| |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 16:50 | |
| | zdravím- zajímavý téma ... jelikož lítám výhradně VFR GA ( MSFS2020 ),tak mne nezajímají interiery term.,zajímá mne akorát vizuální shoda virt.LK s reál.LK - takže dávám ,,dvojku |
| |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 5. 7. 2022 / 23:57 | |
| | Určitě 2)
Od scenérie letiště čekám hlavně co nejrealističtější AFCAD, tedy správnost rozměrů pojížděček/ranvejí a jejich správné označení. Aktuální radionavigační zařízení - rozmístění/kmitočty. |
| |
|
| | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 14:29 | |
| | Ja by som este nieco doplnil.
Mozno nedavat staticke modely lietadiel na stojanky. |
| |
|
| | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 14:37 | |
| | Ano .. někteřým tvořičům scenerek by to měli opakovat za trest 24 hodin denně. |
| |
|
| | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 16:02 | |
| | No já bych řekl , že by spíše mělo být napsáno - ´´některý´´ tvořitel - napíše za trest stokrát.
Nebudu už dávat neodebiratelné letadlo na stojánku.
|
| |
|
| | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 15:46 | |
| | Klidně ať dávaj ale nechat možnost, aby si je uživatel mohl libovolně zapnout nebo vypnout. Někomu to vadit může a někomu ne. Každý ať si pak vybere variantu sám. Pro autora by tohle neměl být žádný problém, pouze že by se nechtělo. |
| |
|
| | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 21:00 | |
| | Máte konkrétny prípad?
A doplňujúca otázka. Ak je k dispozícii 12 stojánok, tak ani jednu neobsadzovať statickým modelom? |
| |
|
| | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 21:36 | |
| | Tak napriklad na LZPT: Ak tam (skoro) stale stoji Wilga alebo Cmeliak, tak by som tam jedno z toho aj dal. Rovnako by som na luku posadil 1-2 vetrone + 1-2 privesy na vetrone. |
| |
|
| | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 21:43 | |
| | Mohlo by to dělat aspoň náhodné rotace, aby pořád na tom jednom místě nestálo stejný letadlo. |
| |
|
| | | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 09:46 | |
| | Tak toto veru neviem ako v SDK naprogramovat. |
| |
|
| | | | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 29. 8. 2022 / 10:40 | |
| | na 2020 neexistuju veci ako SODE?
ja to nemam, nemam na to pocitac a s upgradeom cakam kym klesnu graficke karty na MSRP aspon, ale zbezna kontrola SDK ukazuje, ze ta ista metoda co som pouzil v objectPlaceri by mala fungovat... |
| |
|
| | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 21:51 | |
| | Na IFR letišti ne, online je to strašná pruda. Zákon schválnosti praví, že tě ATCo pošle právě na tu jednu obsazenou stojánku a navíc se blbě odlišuje online a static provoz. |
| |
|
| | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 09:47 | |
| | Ja to robím tak, že keď osadím statický model na stojánku, tak samotnú stojánku ( RAM, GATE, PARKING a pod ) v SDK nenakreslím. Presne z toho dôvodu, aby ATC nepriradilo stojánku obsadenú statickým modelom. |
| |
|
| | | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 09:48 | |
| | Bavime sa o realnom ATC na IVAO/VATSIM |
| |
|
| | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 22:04 | |
| | treba dubrovnik . a pak treba innsbruck.
jinak neni duvod jentam davat - ty staticky modely jsou vetsinou dost seredny.
a kdo tam chce nejaky traffic, tak si tam frine treba aig nebo mytrqffic |
| |
|
| | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 20. 7. 2022 / 22:45 | |
| | Martin, je to kvoli online lietaniu na IVAO/VATSIM.
Jednak ta moze poslat ATC na stojanku so statickym modelom, alebo bude na stojanke so statickym modelom iny online pilot a to tiez nepridava na zazitku
Ale staticke modely mimo stojanok neni ziadny problem, myslim muzea, alebo cast plochy, ktora sa nepouziva ako stojanka. |
| |
|
| | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 08:12 | |
| | S posledni vetou souhlasim, treba v Praze by nejake staticke modely na 22/04 klidne byt mohly a asi by to nevypadalo spatne. |
| |
|
| | | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 09:55 | |
| | Nuž teda dobre
Chcel som na pripravované LZKZ na stojánku č.5 osadiť celkom pekný statický model B737-800 Ryanair so schodmi, cesťákmi a pod. Odkomunikoval som si to dokonca s riaditeľom letovej prevádzky Košického ATC, že tam skutočne 738 môže stáť
Ale ok. Vymazať je najmenej. IVAO piloti asi využijú každú voľnú stojánku. Ja to nelietam, tak neviem.
Vďaka za názory
Martin |
| |
|
| | | | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 09:57 | |
| | ivao pilotu je tak malo, ze tem staci dve stojanky v EDDF ...
... ale ten zakon schvalnosti, ze te ATC posle nekam , kde stoji staticky letadylko .. je naprosto jasnej .) |
| |
|
| | | | | | | | | Čo očakávate od scenérie letiska? 21. 7. 2022 / 10:27 | |
| | Martin, bezne sa to riesi dvoma BGL.
NO STATIC alebo STATIC
A mas to vyriesene |
| |
|
|