| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 13:03 | |
| | Tak já sem teda něco frknu, at tu neni nuda..
Pokud nekdo litate s PMDG 737-7 (asi je jedno kde, ale v mym pripade teda MSFS - a ono je asi i jedno, jestli je to PMDG nebo jiný výrobce) ... resite nejak vic profil stoupani/klesani ktery tam vyplvine FMC?
Kdyz clovek planuje treba v simbriefu, tak ten pocita s profilem 250/280/.78 (a klesání totéž, ale naopak) ... nicméně v pocitaci 737 vyplivne (hlavne teda pro stoupání) profil typu 250/320/,80 apod... (pro CI 100 .. pro nizsi CI jsou ty hodnoty malinko nizsi)
ne ze bych to nejak specialne resil .. ale tak nejak me to .. vrtá hlavou |
| |
|
| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 13:36 | |
| | a co ten MIG21 zatím se nikdo nechlubí , že to lítá nebo raději o tom nepíše |
| |
|
| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 13:47 | |
| | Osobně předřazuji FMC před simbriefem, ale Zibova 737 co si tak pamatuji háže spíše údaje jako 250/270/.78 a to lítám většinou taky na CI 100. Stoupání na .80 to už by snad nad FL330 nemělo žádnou VS+. |
| |
|
| | | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 13:51 | |
| | Dyk |
| |
|
| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 14:46 | |
| | Možná blbost, jen střílím ale není to taky trochu závislé na cost indexu? Když už se tu zmiňuješ o stoupání? |
| |
|
| | | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 14:47 | |
| | vzdyt to taky pisu v tom dotazu |
| |
|
| | | | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 14:49 | |
| | až napodruhý sem si toho všim, tvl sem pičus |
| |
|
| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 14:52 | |
| | ono reálně se CI používá kolem 13 (aspon teda u Smartwings)... kolem .77 (záleží na hladině). Klesání na Eco je pak reálně pomalejší, jen kolem 260kt. Což si ale piloti dost často upravujou.
Simbrief neumí upravit ty profily podle CI.
Podle OFP na Simbriefu je běžně rychlost stoupání vyšší než potom cestovní rychlost, což je blbost. |
| |
|
| | | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 14:59 | |
| | Dik ... jo, ten jev rychlejšího stoupání než cestovka mě... malinko pobavil |
| |
|
| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 15:40 | |
| | Sice nemam odpoved na Tvoj dotaz, ale mam dotaz
Cost Index si nechas generovat od Simbrief, alebo si ho urcis nejako sam podla nalady, pocasia alebo vysky letu ?
|
| |
|
| | | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 15:48 | |
| | No .. cece, s timhle jsem stravil dva dny na dovoleny ...
Pokud vyberes CI AUTO, tak simbrief se snazi nastavit CI podle toho, jaký čas (doba letu) jen nastavena ve fieldu scheduled time (kdyz vytvaris let, tak si tam simbrief sam hodi nejakou dobu letu .. ktera je vetsinou celkem nadsazena) tak, aby jsi to bud stihl (pokud je ten cas krátky) a nebo aby jsi v cili nebyl moc brzo (pokud je ten cas nastaveny na dlouho) .. takze z toho padaly celkem nizky cost indexy.
ne ze by to na kratkych letech byl nejaky rozdil, ale virtuální ropa je zadarmo, tak tam davam CI 100, to v podstate vzdy (az na par vyjimek) vede k tomu, ze z toho vypadne crz speed M.80 .. a vic to neresim |
| |
|
| | | | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 10. 6. 2022 / 23:21 | |
| | virtuální ropa je zadarmo, tak tam davam CI 100, to v podstate vzdy (az na par vyjimek) vede k tomu, ze z toho vypadne crz speed M.80 .. a vic to neresim
detto... |
| |
|
| | | (PMDG) 737 stoupání / klesání 12. 6. 2022 / 09:01 | |
| | CI 100 vygeneruje rychlost, která je na NG zbytečně velká, ve všech fázích letu. Soudobé CI , které kvůli drahému palivu jsou v nízkých hodnotách, zase vygenerují rychlosti příliš malé, hlavně na klesání, letí to jako Orlík na dokluzu. Vypozorované optimum je CI 40 pro NG a 30 pro CL, což se tak nějak používá v těch případech a u těch provozovatelů, kteří se hodnotou cost indexu moc nezabývají. A pořád takoví existují |
| |
|
|