| | | Komíny praha 24. 5. 2005 / 17:42 | |
| | ahoj, ted jsem prohlížel krajiny na periskopu a napadlo mne jestli by tak y nebylo možné udělat komíny na scenérii Prahy, tak jako to má brno. (bohužel se tvorbou scenérií nezabývám) jestli by třeba nešlo vzít ten soubor komínu (asi nějaké bgl) a změnit u něho jen souřadni umístění a vytvořit tak třeba komín malešické spalovny nebo tak podobně... malešická spalovna je např dost důležitej orientační bod při letu do letnan z JV strany... Rikam ... pro mne by to bylo asi na dlouho ale ti co se zabívají scenerkama to maj určitě zmáknutý a zvládyl by to za chviličku.... |
| |
|
| | | Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 18:06 | |
| | Vytvorit komin v Gmaxu a umistit ho na souradnice je i pro absolutniho neznalce tvorby scenerii zalezitost na par hodin studia SDK a pak srovnatelnt cas prace. Vrele doporucuju nastudovat SDK, zkusit a pak rozsirit rady nas developeru |
| |
|
| | | | Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:02 | |
| | da se vzit i hotovej komin (bgl) a zeditovat jen souraadnice kde ma byt? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:03 | |
| | nebo ho udelat v autocadu? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:13 | |
| | bgl by MELO jit dekompilovat a zmenit souradnice by pak byla uz jen malickost. Muzes to klidne skusit neni to nic sloziteho. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:17 | |
| | ...pokud to ale budeš chtít zveřejnit, tak se souhlasem autora... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:19 | |
| | kdybych dodal hotovy 3D budovy v autocadu, byl by nekdo ochotnej to dodelat? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:23 | |
| | Udelat si komin v gMaxu neni nic slozityho, model mas za chvili a pak u jen texturu v PS a je to |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:25 | |
| | myslim že g-max by měl umět přečíst cadovskej formát ne? dělam v cadu 3D tak se mi nechce učit se gmax |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:28 | |
| | Udělat komín je vskutku dost jednoduchý. Dokonce nepotřebuješ ani textury pokud se spokojíš s šedou na komín a bílou a červenou na pruhy. Při známých rozměrech je to myslím dost rychlá záležitost. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 20:32 | |
| | ještě mi nikdo neodpověděl jestli to můžu dělat v cadu. V cadu je pro mne celá malešická spalovna včetně všech budov a plotu a popelnic a jinech blbostí zaležitost tan na hodinku.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | 11x Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 21:25 | |
| | Modelovat muzes v podstate v cemkoliv, pokud z toho pak udelas DXF nebo 3DS, to se pak da nacist do Gmaxu, tam pripadne otexturovat a animovat a pak vyexportovat do FS.
Tim CADem myslis co? Mozna AutoCAD, v tom pak je dobry delat to jako polygonovej model, ten pak se da snadno exportovat pres DXF. Teoreticky jde modelovat i v solidu, ale pak nemas takovou kontrolu na komplexnosti finalniho modelu, protoze to pak stejne musis prevest na 3D plochy - coz jde treba pres export do 3DS a pak do Gmaxu.
Takze pokud chces neco dostat do FS, stejne se ten Gmax budes muset naucit ovladat, aspon minimalne. ( a nebo dalsi moznost - FS Design Studio, ktery uz ale neni free ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: 11x Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 21:54 | |
| | No nevim co myslíš tim modelovat v solidu ale v acadu děláš klasicky 3d model jakoby polygonama pak ho pospojuješ do jednoho objektu. to jestli si dáš solid náhled nemá vliv na tvorbu. můžeš ho potahnout texturama i v Cadu ale asi je to v gmaxu lepší |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 11x Re: Komíny praha 24. 5. 2005 / 22:41 | |
| | Hm, osobne by som Ti radil naucit sa robit v tom gmaxe, da sa to aj cez dxf ale aj tak to budes musiet editovat a upravovat v gmaxe, viem o com hovorim ja som volakedy robil veci v Rhino3D a potom som to musel aj tak cele prerabat v gmaxe takze kasli na Solid(works/Edge), stiahni si gmax sdk a skus to robit v tom, komin mas urobeny fakt ihned.
Peto |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 11x Re: Komíny praha 25. 5. 2005 / 08:37 | |
| | AutoCAD umoznuje modelovat 3D modely bud jako 3D plochy ( polygonal mesh ) - to je to co znas. To jsem i kdysi taky delal. Treba L29, L39, L13 pro FS98/2000 byly udelany nejdriv v AutoCADu, a pak exportovany do AF99, pozdeji FS Design Studia a tam dodelany pro FS.
A pak muzes v AutoCADu modelovat i solid modely, resp. objemove modely - ty pak maji i objem a hmotu, a umoznuji i takove veci jako booleovske operace ( sjednoceni, rozdil, prunik ). Na jednodussi polygonovou sit ( kterou potrebujes pro model do FS, her, ... ) se ale musi nejak prevest, a to jde treba pres export do 3ds. Podobne bys to modeloval i v dalsich strojarskych CADech - UG, SolidEdge, SolidWorks, Inventor, ...
Treba takhle vypada muj historicky model v AutoCADu: |
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 11x Re: Komíny praha 25. 5. 2005 / 17:28 | |
| | tak to jsme si jen nerozumeli...pruniky ale muzes napriklad delat i tak ze vytvoris plochu kterou vytahnes, protnes ji s jinou vytazenou plochou, ale to uz jsou detaily.... nicmene muzes mi napsat co presne si teda mam stahnout? |
| |
|
|