Tak jsem si vyhradil trochu více času ať se v tom více porýpu a musím si nasypat popel na hlavu před nastoupenou jednotkou.
Problém s rychlým naložením je způsoben výchozím nastavením, pokud se člověk pošťourání v nastavení EFB tak dost problémů zmizí.
- Výchozí stav je s nahozenými panely a tady pak opravdu nakládání letadla funguje bleskově. Při nastavení Panel States na Cold&Dark a uložení jako výchozího stavu, to u příštího letu nabídne relistický čas (cca kolem 25 minut), urychlený čas (8 min) a bleskové naložení. Nicméně dost uživatelů pak řeší problém s nefunkčním Pushbackem. (Nebyl zatím můj případ.) Fenix už psal, že to je problém na jejich straně a pracují na tom. Příčinou je, že to éro se s nahozenými panely natáhne vždy - tady automaticky připojuje pushback tug a pak se teprve povypíná do C&D. Dobré je, že se o problému různých startovacích scénářů ví a bude to snad brzy opraveno. Zamrzlý pushback jde zatím obejít ovládáním EFB z browseru (jedno zda PC, NB nebo tablet).
- V MCDU je nastavení kalibrace joysticku, kde si to potřebuje ověřit polohy plynové páky, případně pokud má někdo klapky na ose, tak ještě klapky. Po téhle proceduře hláška o vadné kalibraci zmizne. Celá tahle kalibrace tam byla přidána kvůli Thrustmaster Airbus TQ, ale příjemným bonusem pro neuživatele tohoto zařízení je možnost nastavení reverzu i na osu která nemá reverzní polohu jako třeba Saitek TQ. Jak jsem těch pár stránek napoprvé rychle proletěl, tak jsem krátkou poznámku o tom, že kalibraci je nutno před prvním letem provést přehlídnul.
- Stěrače mi začaly fungovat normálně a to i za sucha. Možná byl problém prvního letu po inicializaci letadla. Na AVsim fóru doporučují komplexní letadla (Leonardo, Fenix, PMDG) nahrát do simulace pro inicializaci, pak vypnout FSXX a pak teprve spustit a letět znovu. To jsem neudělal a hned po instalaci šel lítat.
- Překvapení největší, když jsem dnes ráno sedal v LKPR tak jsem brzdil úplně normálně přes půl dráhy. Nevím ale proč, protože přes veškeré snahy najít nějaké nastavení, které by ovlivňovalo brzdnou sílu na tlačítku jsem nenašel. Je možné, že to mohlo být způsobené i tou neprovedenou kalibrací joysticku v MCDU. Další příčinou mohlo být naložení podle špatných parametrů, kdy duše sice byly, ale kg (tedy spíše tuny) se do simulace koretně nedostaly. V prvních letech jsem používal výchozí SimBrief A320 profil, ale na AVsimu jsem včera večer našel že je nutno používat pro korektní hmotnosti Fenix A320 profil, který vznikl spoluprací mezí SimBriefem a Fenixem. Při dnešním letu už jsem používal tento profil.
Takže zůstavají čudlíky, zvuky, slabá dokumentace (k samotné A320) a nově přibývá problematické nastavení C&D jako výchozího stavu (ale na tom už se pracuje a věřím, že to Fenix brzy opraví). Fakt zamrzí ten manuál.
Pořád platí, že přes všechny drobné výhrady je tohle pro mě nejlepší simulace Áčka (320/319 typu) co jsem kdy potkal. Hodně by mě zajímalo co by na ni řekl Tomino, který tady s námi na začátku století začínal lítat v FSce a dneska lítá A319/320 reálně. |
|