| | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 12:36 | |
| | Má ještě někdo tohodle krasavce? Mám dva problémy se kterými mi neporadil manuál ani support fórum na které nemám díky zabanování na orgu už roky aktivní přístup.
- Vím, že to dlouho nemělo implementovaný autoland, domnívám se že poslední verze už by to podle jistých indicií na fóru Rotate měla mít, ale nedošel jsem na správný postup jak ho aktivovat a manuál mlčí. (Pořád velká šance, že se snažím zprovoznit něco co Rotate furt nedodělali...)
- Jak vypínáte AP/AT? Tlačítky to nejde, na support fóru jsem si našel, že je nezbytně nutné to mít namapované na tlačítku. Obětoval jsem dva čudlíky na HW ovladači, AP i AT to odpojí, ale výstražné světla na panelu autopilota (Autopilot+Throttle) furt blikají jak divé. V reálu je to na beranech dvouklikem (prvním vypnu, druhým zruším annunciator) - to jsem zkoušel, ale nefunguje. (Jako na fukci rostlináře to vliv nemá, dá se to ignorovat a pokračovat ve flow, ale kdyby to šlo trochu více přiblížit realitě, byl bych rád.)
Zatím jediné dvě mušky co jsem na MD-80 našel. |
| |
|
| | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 12:54 | |
| | ad autoland: Pamatuji si z nějakého FCOMu, a což fungovalo i u Leonarda, že pro funkci autoland musí před vzletem proběhnout autoland test. Ten se prováděl naladěním nějaké ILS frekvence na letišti vzletu na NAV1 i NAV2 a stisknutím tlačítka autoland na FCP. Když se to úspěšně dotestovalo, šlo autoland použít. Pokud jsi neudělal autland preflight test, nešel pak za letu aktivovat. Zkus, jestli to rotate MD80 takhle umí. |
| |
|
| | | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 14:28 | |
| | Díky ta tip, to zní přesně jako MD procedura. Bohužel nefunguje a to proto, že jsem si spletl dva příspěvky o implementaci čehosi v posledním patchi a měl jsem zo to že to je autoland. Dal jsem si tu práci a prošel dnes pořádně a v klidu support fórum - chybějící autoland slibovaný od roku 2017 komunita naposledy vytáhla v roce 2021, Rotate na to odpověděli, že priorita je MD-11 ale, že to je každopádně pořád na ToDo listu MD-80. Tak snad po žních, nebo pod stromeček. Valentýna ani první máj už letos evidentně nestihneme.
Nicméně jako byeffect při tom pokusu otestovat Autoland před odletem na zemi, jsem zapl AP a kupodivu se mi annunciator podařilo dvouklikem zrušit. Takže podezírám, že problém je v tom, že jak já to vypínám po sobě, tak to je špatně, tak teď při dalším letu zkusím vypínat dvouklikem než přejdu k vypnutí druhého kanálu dvojklikem a snad to bude OK.
Moje nadávné přirovnání k Yak-40 mimochodem není tak od věci i v kokpitu. V té MD-80 tam taky po nějakém logickém flow zprava doleva, zleva doprava, nebo shora dolů, není ani památky. To je tak boží muset se opravdu umět orientovat a vědět co kde je. Konečně jsem našel ten správný checklist pro xChecklister, který je dělaný podle reálných checklistů a ne nějaký komunitní pokus o implementaci logického flow do téhle šílené mašinky. |
| |
|
| | | | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 14:43 | |
| | Výhoda MD A/T je v tom, že ho necháváš - nebo můžeš nechat - zapnutej od země zase až na zem. Při vzletu, na dráze přidáš plyny, necháš stabilizovat otáčky, cvakneš A/T, ten zaroštuje kolik je potřeba a kolik máš nastaveno na TRP. Při přistávání ti to drží požadovanou rychlost a podle výšky ti pak stáhne plyny a když udeříš Zeměkouli podvozkem, tak se A/T odstaví. Co mi sám říkal známý, který to v reálu lítal, není většinou vůbec potřeba to ve vzduchu odstavovat. To až při nějakých Abnormal Procedures. |
| |
|
| | | | | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 15:26 | |
| | Odzkoušeno dvouklik funguje, ale musí být ty stisknutí dvě po sobě než se přejde k dalšímu tlačítku. A odzkoušel jsem i metodu tvého známého a je to tak jak píšeš - akorát, že v XP11 to trochu trpí na moc silný přízemní efekt, tak je s tím třeba počítat, že se ten podvozek nezatíží tak brzy jak by jeden čekal a v tom jednom dvou metrech si to pár pikosekund poplave. Zkusím to příště zkompenzovat nastavením rychlosti o 1-2KT míň než mi propočítá FMC na app ref stránce.
Za mě boží éro. Škoda, že mě ty počáteční trable v XP11 betě odradily a na disku mi leželo ladem tak dlouho... |
| |
|
| | | | | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 15:38 | |
| | | |
|
| | | | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 20:37 | |
| | Tohle video asi znáš, co?
https://youtu.be/7R0CViDUBFs
Jinak MD8x je podle mě ideální letadlo do všech simulátorů. Proseděl jsem v Leonardovi v FSX strašné stovky hodin. A navíc ta jejich multicrew mezi dvěma uživateli byla seznační, ve dvou to byla ještě o to větší sranda...
PB |
| |
|
| | | | | | Rotate MD-80 autoland a AP/AT disc. 10. 5. 2022 / 22:00 | |
| | JJ tohle znám, dával to sem myslím Pips a na základě tohodle videa jsem si vzpomněl, že MD-80 bylo po Tu-154 moje druhé kupované éro do XP11. Když sem to teď nahodil, první bylo, že jsem podle toho videa zkoušel ty fíčury co tam popisuje. Něco je - jako ten pohyblivý sluneční štít, něco zas ne. (Třeba animovaný mechanismus okna z Appolo space programu nebo PERF tlačítko či zrcátkový kompas.)
Začal jsem si o tom něco číst a ono tohle éro bylo v tolika věcech mnohem lepší než 737 - vzalo to o pár lidí míň než Bulík, ale pasažéři tam měli podstatně více místa a raději lítali MDčkem. Velmi nízký podvozek a dvoje svoje vlastní schody dělaly tohle éro celkem dost nezávislé na infrastruktuře letiště. Nikde jsem zatím nenašel srovnání provozních nákladů a časové náročnosti údržby. Tam by mohl ležet zakopaný pes, proč souboj s Boeingem soudruzi z MD nakonec projeli o prsa dvanáctileté školačky.
Rád bych se potkal s konstruktérem toho okenního mechanismu a potřásl mu pravicí. Mám podezření, že jeho dcera emigrovala z USA do SSSR a tam pak navrhovala podvozek Mi-23. |
| |
|
|