FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kochat se a slintat Jeden příspěvek | Celý strom
Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 16:34
orl
https://www.youtube.com/watch?v=A6Tzy8xR5Gs&t=7s

https://simulators.cz/x-plane-12-airbus-a330-oficialni-trailer/
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 17:07
Willhelm   
Sem si lehce cvrnknul do textilu, to je trochu jiná káva než JAR A330 v XP11. Ty noční záběry s loužema jsou boží! Taky se mi zdá, že jsou tam nějaké lepší světla, nebo to možná jen něco líp zobrazuje.
No ještě čtyři týdny musíme vydržet...
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 17:21
xWing   
Niektore zabery vypadali ako render a ne ingame
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 17:24
orl
Hlavně v noci na mokru, to se jim povedlo
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 17:32
Willhelm   
I ta voda na oknech vypadá IMHO líp než (od Vulkanu nefunční) Librain.
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 17:55
OndraT
OT: ad librain - on spíš nikdo není schopen vzít opensource zdrojáky z Githubu a zkompilovat je pro Vulkan. Nebo se prostě asi v XP komunitě nenajde nikdo tak šikovný (o čemž na 100% pochybuju). A že spojení slov librain a Vulkan rezonuje XP komunitou už pěkně dlouho.
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 18:18
Willhelm   
No tak Saša Kiselkov na to hodil bobek, a než by dělal pro nevděčnou komunitu zadarmo, šel dělat šaška (XA) Cameronovi za peníze. Já přešel na Vulkan a kdybych si někde nepřečetl že je problém, tak jsem si ani neuvědomil, že se mi za deště nedělá na oknech voda. Jak to nějaké éro mělo a nějaké ne, tak jsem tomu nepřikládal důležitost. Bude fajn to mít nativně.

Jinak s tím cukáním a takovým pikosekundových prapodivným chováním odrazu souhlas.
Co se týče odrazu - to už funguje i teď pod Vulkanem a dokonce i na dost starých strojích.
Všiml jsem si toho u Bensena B-8 od VSL, jak jsem teď modeloval jeden otevřený hangár.
Při testu B-8 jen zapneš baterku, otočíš klíčem, odbrzdíš a jedeš, - pro testování není v XPL jednodušší mašina. Jsem z hangáru vyjetý ven a skoro na dráze a všímám si, že v panelu na odrazu mi fust svítí interiérová textura z mého hangáru. On si odrazovou mapu bere z věcí kolem, ale tam bude šíleně dlouhý interval, protože ten odraz hangárového stropu zmizel až notně dlouho potom co jsem byl v luftě.

Nicméně to jsou maličkosti.
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 18:28
OndraT
Jj realtime odrazy fungují snad od první bety XP11, ale jak píšeš, ta reflexní mapa se počítá jednou za nějaký interval. S vyšším nastavením reflections se do nějaké verze XP11 prakticky jen zvyšoval ten interval, u nejvyššího nastavení to pak mohlo být třeba 5fps. Na screenshoty fajn, v pohybu se na to nekoukalo dobře.

V tom XP12 videu to vypadá jako že celý výpočet dost laguje a vykresluje se třeba až s několikafrejmovým zpožděním, ale kdo ví jak to je doopravdy, protože zase odrazy na zemi mi přišly že se chovají přirozeně.

No a ad librain atd. - ono je to tím, že jsme léta zvyklí to v XP nemít. Tak teď bude příjemná změna. Co myslím nikde nepadlo je to, jestli se dočkáme i vizuálních efektů třeba namrzání křídla, ale snad jo. Jednou LR prezentoval krásně zamrzlá skla defaultního Austinova Lancairu Evolution, tak snad to rozšířili třeba i křídla, potažmo i trup.
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 23:04
JBr   
Zkompilování je nejmenší problém. Ale integrace v letadle, aby to pod Vulkanem fungovalo, jen neskonale složitější, proto to nemá v XP11 nikdo jiný krom Hot Start.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 07:50
biblbrox   
Předem se omlouvám za možná blbej dotaz, ale tomuto tématu moc nerozumím.

Jak je to tedy v situaci, kdy si přepnu XPL11 na Vulkan?

Vždy, když jsem Vulkan zkoušel, tak byl patrný microstuttering i přesto, že grafická karta byla vytížená míň než při OpenGL.
To je tedy právě to projevování se nekompatibility konkrétního letadla s Vulkanem?



 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 08:31
JBr   
OpenGL vs. Vulkan je v tomhle ohledu docela černá magie. Vím o lidech, u kterých není poznat rozdíl, u mě osobně s Vulkanem mám na mobilní RTX2070 krásně plynulé změny pohledů atp. a hlavně stabilní FPS, u OpenGL mi to ve srovnatelných místech lítá klidně o 10-15 dolů. Na druhou stranu znám taky lidi, kteří tvrdí, že jim Vulkan jde mizerně a lítají v OpenGL, kde mají prý větší a stabilní FPS.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 08:47
biblbrox   
Já jsem zkoušel OpenGL vs Vulkan minimálně na dvou hw konfiguracích.

První byla 9600K s RTX3080.
Druhá byla 12600K s RTX3080.

Lítám s vsync na 60fps.
U obou konfigurací byl vždy výrazně menší frame time na gpu při zaplém Vulkanu (např. 0,008 vs 0,011).
I přesto, že sim vykazoval stabilních 60fps, tak s Vulkanem byl na obou sestavách velice znatelný microstuttering.
Díky tomu jsem radši vždy přepnul zpět do OpenGL i přesto, že frametime byl o něco vyšší.
Ovšem 60fps, navíc krásně plynulých, udržel taky.

Díky tomu jsem teď hodně zvědavej na XPL12. Když už tam OpenGL nejspíš nebude, tak fakt doufám v odlazený Vulkan.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 08:34
Pips   
Taky jsem byl z Vulkanu trochu zmaten. Než jsem reinstaloval XPL, tak mi to zabilo FPS úplně všude. Po reinstalaci jsem přišel na to, že letadlo, které asi není stvořeno pro Vulkan, postupně snižovalo FPS z velmi dobrý na velmi bídné. Letadla udělaný i pro Vulkan měly FPS super, ale téměř vždy to končilo po chvíli simulování havárií XPL z komických důvodů, že XPL a Vulkan dohromady zapomněli, kde mám grafickou kartu (Device loss). Tak jsem se rozhodl, že se k Vulkanu už nebudu nikdy, nedej bože, vracet. A teď pln obav sleduju, že XPL 12 už bude mít JENOM tuhle vymoženost.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 08:49
biblbrox   
Jo, nejsi v obavách sám
Doufám, že naše obavy jsou zbytečný.

Teoreticky by se k tomu mohl Artoo nějak vyjádřit...
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 10:05
Pips   
Taky se naděje nevzdávám a doufám, že když nebylo v novém XPL zbytí, že je ten vulkán už jako fakt hotovej a odladěnej. Ale přesto, než utratím několik svých pětisetkorun, budu to nějakou dobu bedlivě sledovat!
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 11:08
biblbrox   
Asi seš silnej jedinec
Já bych možná taky vydržel chvíli vzdorovat, jenomže oni si nachystali tu zákeřnost v podobě default R-22
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 11:01
Vita Zenisek
Na Vulkanu jedu od začátku a nemám s ním problém.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 12:05
OndraT
Jsem na tom úplně stejně (Nvidia).

Ale je fakt, že napříč komunitou pozoruju lidi, co neustále trpí chybou VULKAN_DEVICE_LOSS (nezažil jsem to ani jednou) nebo jinými problémy s Vulkanem, někdo dokonce tvrdí, že má s Vulkanem stuttering a až nesmyslně rozmazané textury, ale podle mě všechny tyhle problémy se dají hodit do pytle problém mezi klávesnicí a židlí, ať už jde třeba o ovladače grafiky nebo že prostě chtějí po svém PC přespříliš.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 12:22
Pips   
Jo, to byl můj základní předpoklad, že jsem někde něco nastavil blbě, nebo spíš jak se znám, nenastavil něco vůbec. A tak jsem Víťovi i ostatním klukům psal, oni mi trpělivě radili, zkusili jejich rady, leč, úspěch to nepřineslo, možná si to ještě pamatujou Nakonec, díky tomu meziksichtu mezi židlí a klávesnicí, který si neuvědomil, že má data i s x-plane na disku s optane memory v raidu, jsem ten raid zrušil a přišel o všechny data a došlo na reinstal celého simu, kam jsem vracel spíš jen letadla a vrtulníky, scenérky a další addony jen minimálně. I přes velmi málo addonů ten Vulkan chodí u mně mizerně. OpenGL běhá proti tomu krásně a stabilně. Takže já si už úplně nemyslím, že ten zdroj vulkan device loss se nachází mezi židlí a klávesnicí. Možná jen jako spolupůsobící příčina, která se z vlastní vůle rozhodne simulátor spustit!
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 13:11
OndraT
Nj, to jsi jeden podle mě z mála nešťastlivců .

Ale je pravda, že na padající simulátor je nejlepší lék ten sim nepouštět!

Tak třeba se dočkáme v XP12 větší a finální stability Vulkanu úplně pro všechny. I když ten svět PC je peklo, můžeš mít vedle sebe dvě identické PC ze stejných komponentů ze stejných šarží a na obojím mít software 1:1 jako na tom druhém a vždycky budeš na jednom PC řešit problémy, které na tom druhém nebudou a naopak.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 13:23
Vita Zenisek
Chápu. Na to, abych sim nepouštěl mi stačí i menší problém, než je vulkan device loss
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 14:31
biblbrox   
Taky samozřejmě nějakou uživatelskou chybu vyloučit nemůžu.

Jenomže:
Zkoušel jsem na zcela novém HW.
Čisté instalaci win10 bez dodatečných programů.
Ovladače aktuální (později vyzkoušeny i nějaké starší verze).
Defaultní X-Plane.
Při zapnutí Vulkanu a zvolené nastavení, měla GK ještě téměř 70% výkonovou rezervu.
CPU mělo rezervu asi 50%.
Přesto se microstuttering vyskytoval neustále.
Při přepnutí na OGL microstuttering úplně zmizel.

Nevím, co víc bych měl pro základní vyzkoušení schopností Vulkanu udělat.
Ale to je jedno. Nyní to už v XPL 11 zkoušet nebudu a počkám, co předvede XPL12.


 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 14:39
Pips   
Jsem tedy zvědavý na tvé dojmy. Budeš mít nový XPL jistě dřív, než já a o tom, jak v tom fungují vrtulníky a Vulkan si strašně rád přečtu!
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 10:05
orl
Vulkan má největší přínos na grafikách od AMD, u mě je to z 20FPS na 50-60.
Jenomže problém byl až do ovladačů z ledna 2022, že poslední funkci ovladače byli pro mou grafiku rok a půl staré, všechny novější totálně rozcházeli pluginy pro xpl a bylo to na vulkánu nepoužitelný. Takže do letošního ledna jsem musel jet na aktuálních ovladačích a OpenGL nebo na Vulkánu a starých ovladačích, kde zase kulhalo DCS.
Ale, že nVidia bude mít minimální nárůst FPS bylo známo už před vydáním.
Hlavní byl přínos ve výkonu pro AMD kde šlo i o 100% nárůst, jenom nikdo netušil, že ty volové zmrvej ovladače.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 11:04
biblbrox   
Vulkan na AMD kartách se asi projevil výrazněji než u nVidie, to je fakt.
Jenže ani u nVidie to není úplně zanedbatelný. Nevím jak u ostatních, ale u mě byl nárůst cca 40% (dle rychlosti renderu jednoho snímku 0,011s OGL vs 0,008s Vulkan).
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 11:32
orl
Tak to je pěkný, vím že známému to dělalo jen okolo 10-15%
Ale u AMD je to nutnost, tam už se ty chyby musí tolerovat pod OpenGL je to nehratelný alespoň v mém konkrétním případě
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 23:01
JBr   
To voda na oknech JE librain. Jedna z prvních informací o XP12 byla, že integrovali tuhle knihovnu přímo do simulátoru.
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 11:57
Tapi   
Pokud je to těsně před vydáním, tak mě v traileru zaráží absence jakéhokoliv pohledu na krajinu ve dne z výšky nižší než 10K. Pravděpobně tam bude velmi malý či žádný pokrok proti defaultní krajině XP11...
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 12:03
OndraT
Asi moc ne. Budou snad nějaké nové textury a možná upravený autogen, ale nic extra zásadního bych tam nečekal (nicméně v komunitě jsou lidi, kteří jsou klidně schopné pokládat lol dotazy typu a co textury terénu, dočkáme se něčeho tak super, že nebude potřeba ortho?).

Ale však je do vydání ještě nějaký čas a myslím si, že ještě pár trailerů uvidíme .
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 13:41
JBr   
Těsně před vydáním není ani náhodou. Navíc je dost pravděpodobné, že veřejně bude vydán jako beta verze, podobně jako XP11 (tohle zatím nikde nepotvrdili ani nevyvrátili), takže nějakou dobu prostě sim bude žít jako beta. Na druhou stranu, pokud to bude beta, tak to bude řečené explicitně. MFS je podle (ne)funkčnosti beta pořád a vydává se za finální produkt
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 13:48
OndraT
Veřejná beta určitě vyjde jako první, vždycky to tak v minulosti bylo. Veřejné bety budou vycházet i nadále po celý životní cyklus XP12 (u XP11 to bylo cca 23 verzí). Tedy pokud LR něco zásadního nezměnil na výše zmíněném letitém přístupu u všech předchozích majoritních (celočíselných) verzí, což si nemyslím.
 

Kochat se a slintat   16. 1. 2022 / 17:51
OndraT
Je to paráda, i když vlastně nic nového, tedy krom záběrů z kokpitu, ostatní věci byly k vidění už předtím, i když jen ve statické podobě.

Co mě trochu mrzí:

- odrazy na křídlech, např. 0:54 s liverkou Air Asia, spodek horizontálního stabilizeru, pak třeba 01:03 spodek křídla. Děje se tam jakési takové podivné mrcasení a navíc se tam odráží něco úplně nesmyslného. Otázka, jestli je to featura nebo jestli s tím LR ještě něco udělá. Neúplnou přesnost odrazů do určité míry oželím, ale proč se ty odrazy klepou jak drahej pes?

- stíny ... Soudě podle toho co je k vidění v podobě stínů třeba na levém křídle stín trupu v 01:40, tak LR se stíny neudělal nejspíš nic a tak budeme i nadále ladit vzdálenost vykreslování cascade shadow map anebo rozlišení samotné shadow mapy přes datarefs, tedy pokud to ještě vůbec půjde

- v 0:27 je vidět jakési doskočení, prostě náhlé vykreslení ve scenérce a není to nijak extra daleko, jde nejspíš o nějakou vodní plochu nebo tok (je tam takový soubor asi vodních ploch a pak tam jedna doskočí). Tak snad nebudeme mít doskakovací simulátor, tohle mi vadí u konkurence a vadí mi to i u světel autogenu v XP

Jinak to ale vypadá nádherně, hrozně moc tomu pomohl nový systém nasvícení scény, ale zároveň to nevypadá tak přehnaně super-hyper-realisticky jako FSXX (v angličtině se pro to vžil termín třeba v počítačové grafice jako overdone).

Už aby to bylo! Nemůžu se dočkat
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 08:51
PB   
Mě teda víc než odrazy a stíny drásá ten wx radar. To je jak z doby XPL9 nebo tak něco.

PB
 

Kochat se a slintat   17. 1. 2022 / 20:31
jožo
Tak také uslintané zhromaždenie som ešte nevidel. Vy musíte mať všetci sucho v hube...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ