| | | X-Plane, zima, snih a ortho 2. 12. 2021 / 16:58 | |
| | Vim, ze existuji SAM seasons, myslim, ze jsem to i kdysi zkousel ale ve spojeni s orthofoto scenerii me to myslim neuspokojilo.
Nepouzivate to nekdo, tak ze vam to funguje dobre?
Jak jsem si zkousel drive predelavat hromadne ortho letni textury na tmavsi a s upravenymi barvami, tak jsem zkusil i neco, co by vypadalo jako zima.
Akorat je pak potreba upravit stromy z Xeurope (a nebo vybrat z jejich SAM variant), upravit stromy z R2 library, ktere scenerky hojne pouzivaji. A upravit i pripadna ortofota ve scenerkach letist. Takze to neni uplne na jeden klik.Ale dalo by se to udela jako varianty a mit to samostatne ulozeny a akorat na to prehazovat linky ve scenery slozce.
Jak ted zima zase zacina, tak jsem to zase zkusil nahodit, zatim jen na omezeny prostor kolem jednoho letiste. Jak by to vypadalo. Aby misto deste snezilo, je potreba mit pocasi nastavene aby bylo pod nulou ...
|
| |
|
| | | X-Plane, zima, snih a ortho 2. 12. 2021 / 18:34 | |
| | Mně to všechno řeší xenviro. Mimo volumetrické mraky se mi postará i o sezónní vzhled i s ohledem na počasí, takže pokud nesněžilo, tak tam bude spíš do hněda a když sněžilo, tak bude bílo. Není to stopro, ale funguje to suprově. |
| |
|
| | | | X-Plane, zima, snih a ortho 2. 12. 2021 / 18:35 | |
| | Jo a udělá to na orthu nebo jakýchkoliv jiných texturách. Nevýhoda, že to ovlivní i baráky. Ale je to nastavitelné tak, aby to bylo koukatelné. |
| |
|
| | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 2. 12. 2021 / 19:08 | |
| | | |
|
| | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 2. 12. 2021 / 23:58 | |
| | do Xenviro se mi kvůli ceně taky dlooooouho nechtělo a přemlouval jsem se, jestli to fakt potřebuju....ale podlehl jsem a ani chvilku toho nelituju |
| |
|
| | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 08:58 | |
| | Jako jo, ale pokud xenviro nekdo nema, tak ted bych ho uz nekupoval.
Tech 70e, nebo kolik ted stoji, bych si nechal na XPL 12. |
| |
|
| | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 10:04 | |
| | Bohužel zrovna sezóny a volumetrická světla od letadel fungují jen v OpenGL. Já jsem na xE dávno zlomil hůl, jako obvykle se mi potvrdilo, že z Ruska nikdy nepřišlo nic dobrýho. Navíc xE nebere v potaz jakýkoliv další injektor počasí a pokud nemáš funkční připojení k netu, tak jsi komplet bez počasí, protože xE nebere v potaz ani počasí nastavené v XP.
Zato Enhanced Skyscapes, byť má svoje mouchy, tak je parádní, podle mě vypadá o dost líp než bublaninové mraky z xE, můžeš si nastavit vlastní počasí nebo použít libovolný injektor. Aktuálně navíc vývojář EC komunikuje s HiFi a měl by se objevit update ASXP, díky němuž uvidíme různé počasí s ASXP i v EC (jedním z nešvarů XP je, že počasí z METARu nastaví globálně po celém XP světě, ASXP tohle umí obejít, ale už ty data nepublikuje ven, tím, že je bude publikovat ven, tak budou ta data využitelná i pro EC a tedy uvidíme odlišné počasí i s EC). |
| |
|
| | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 11:44 | |
| | Tak pro změnu můj názor na xEnviro je spíš pozitivní.
Když to vezmu úplně od začátku, tak xE vyšlo už na XPL10.
Nevím, jestli jsi do XPL nasedl až od v11, ale v10 byla co se týče oblačnosti naprostá tragédie.
Overcast nebyl žádný overcast, ale pouze velká poklička držící se nad letadlem, tudíž veškerý horizont jsi měl vždy bez oblačnosti. Zároveň tohle počasí bylo totální zabiják fps, taže ses mohl rozloučit s plynulým chodem simu i při velice solidním hw.
Placené addony na tom byly víceméně stejně.
No a potom se naprosto náhle objevilo xEnviro.
To KONEČNĚ způsobilo, že při overcastu se oblačnost táhla od nevidím do nevidím a přitom toto všechno mělo na fps velice malý vliv, takže ses už nemusel bát husté oblačnosti.
Troufnu si říct, že jediný opravdový must have addon pro XPL10 bylo právě xEnviro.
Bohužel tady byla i dvě poměrně velká negativa.
První byla cena, kdy spousta lidí řvala, jak si někdo může dovolit prodávat pouze počasí dráž, než je simulátor. To, že X-Aviation prodával Skymaxx včetně dalšího modulu (bohužel už nevím, jak se jmenoval) snad i dráž a navíc to byl v jejich případě jen vylepšený default za velký peníze, to už tolik lidí neřešilo.
Druhé negativum byl termín vydání, kdy xEnviro pro XPL10 vyšlo pouze krátce před vydáním XPL11.
V tomto případě se musím zastat vývojářů, kteří zdarma převedli licenci na XPL11 těm, kteří si koupili xE ještě na XPL10- což by ne každý vývojář udělal.
Ve vývojovém cyklu XPL11 už to bylo trochu horší.
Tempo updatů xE bylo fakt pomalý a teď nevím od jaké verze se rozhodlo (1.1?), že se nebude pokračovat v 2D zobrazení oblačnosti, ale přejde se na volumetriku.
Takže celý vývoj reset a znova od začátku.
Trvalo to zase strašně dlouho a několik updatů, ale troufnu si říct, že xE 1.15 je už vcelku pěkně odladěná a defakto bezproblémová. Akorát jede stále na OpenGL.
To mně ovšem nevadí, protože Vulkan u mě stejně není tak plynulý a tudíž jsem ani další verze xE, které jedou na vulkánu, už pořádně nezkoušel.
Zároveň ten, kdo jako první pomocí shaderů dokázal měnit podkladovou texturu včetně ortha na zasněženoý povrch, bylo právě xEnviro a ne MSFS2020.
Věci jako nutnost online připojení v dnešní době rozhodně nevadí.
A aktuální počasí mně nikdy taky nevadilo, protože si v případě potřeby můžeš dát CAVOK.
Ale chápu, že to někomu může přijít limitující.
Takže toť můj názor a taková malá obhajoba xE.
Ale samozřejmě každý má nárok na vlastní pohled.
Enhanced Skyscapes jsem vzhledem ke spokojenému užívání xEnvira nezkoušel a už to ani nestihnu |
| |
|
| | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 12:51 | |
| | XP lítám od 10.45, xE mám od prvního dne vydání (dokonce jsem měl i nějakou starodávnou verzi, kdy se to ani nejmenovalo xE, nějaká taková pre-alfa a k tomu ještě jen jako 32-bit plugin ještě než xE vůbec vyšlo). Souhlas s tím co píšeš, v době vydání to bylo zjevení, mně třeba fascinovalo, jak mraky díky implementovanému scatteringu krásně přecházejí do atmosféry jako v reálu, to žádný jiný addon neuměl. A jakožto po několika létech zklamaný majitel SkyMaxxPro jsem po xE po vydání sáhnul opravdu okamžitě a byl z něj nadšený.
Jenže už v té době se začal ukazovat přístup vývojáře (který je mimochodem prý velkým kamarádem se Sun Dog alias Johnem Spahnem alias vývojář SkyMaxxPro - nějaká souvislost tam zřejmě je, protože jak Andrej tak John jsou neskutečně arogantní a vztahovační). I na konstruktivní kritiku bylo buďto ticho nebo pak podrážděné reakce, mazání příspěvků apod. a hlavně nekonečně se táhnoucí vývoj.
Do toho problémy s xE že i třeba na velkých letištích nebylo počasí (xE tým to nám asi chybí METAR v databázi letišť na serveru, tak nám napiště a my ho tam dodáme) nebo bylo počasí úplně mimo než mělo být, dlouholetá absence údajů o větru ve vyšších let. hladinách (winds aloft), chyby v údajích o větru nebo vítr o nesmyslných silách apod., ale hlavně všudypřítomná arogance při odpovědích na dotazy kolem řešení uvedených věcí.
xE bylo v začátcích super, ale tím, jak ten vývoj (ne)pokračuje a přístupem týmu mě to prostě celé odradilo a xE je jen z dalších digi lapačů na mém disku . K tomu to, že spousta věcí po příchodu XP11 není funkční ve Vulkanu dodnes, tomu už řikám vyloženě ignoranství. Co jsem zachytil třeba na .org fóru, tak tam už těch lidí co xE dnes používají asi moc nebude. Obecně postup vývoje xE drhne od momentu, kdy byla první verze s volumetrickými mraky.
ES každému doporučuju zkusit demo, je tam 15 minut limit, má to svoje mouchy, ale přijde mi reálnější a ne tak náročné na FPS, narozdíl od xE, které je inejktor+renderer počasí je ES jen renderer a navíc stojí méně než čtvrtinu toho, co stojí xE. Parametrů k nastavení má sice míň a navíc se to všechno nastavuje přes datarefs (něco je v presetech, ostatní si člověk musí vydolovat v Dataref Editoru/Toolu), ale celkově je to pro mě koukatelnejší, funguje to pod Vulkanem a počasí je tam takový, jaký je v XP (díky čemuž funguje i WXR). |
| |
|
| | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 20:14 | |
| | xE fórum jsem sledoval jenom na Thresholdx, ale tam mně přišlo, že spíš zbytečně prudí někteří uživatelé a ten, který poskytoval informace, byl vcelku v pohodě. Už si nevzpomenu na nick, ale byl to někdo jiný než Andrej. Andreje jsem pořádně vystupovat nikdy neviděl.
Zato právě nad X-Aviation jsem zlomil hůl mimo jiné kvůli vyjadřování na jejich fóru.
Tam ta porce arogance už byla nastavená fakt hodně vysoko.
Ohledně toho xE počasí, které bylo mimo- mně se to nikdy nestalo, ale netvrdím, že někteří uživatelé se s tím nemohli setkat.
Za mě, když to shrnu, tak se jednalo o revoluční počin v oblasti počasí jak v XPL10, tak v XPL11.
Až na ten strašně pomalý vývoj během života XPL11, kdy se muselo na funkční verzi čekat hodně dlouho.
No a ten ES už zkoušet nebudu, i když věřím tomu, že co do poměru cena/výkon na tom bude líp než xE. Teď už počkám na XPL12. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 20:28 | |
| | Prosim, co j ES ?
Nejako som sa stratil.
Diky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 20:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 23:38 | |
| | funguje to pod Vulkanem a počasí je tam takový, jaký je v XP (díky čemuž funguje i WXR).
Pardon, tohle je pro mě trochu matoucí... Znamená to, že při užívání XE nefunguje u addonů WX radar? Už delší dobu uvažuju na pořízením XE. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 4. 12. 2021 / 05:45 | |
| | U Ziba, který používá default WXR to funguje normálně. Obecně XP ukazuje na WXR méně, než by měl, tak možná proto si někdo myslí, že to nefunguje. |
| |
|
| | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 4. 12. 2021 / 07:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 4. 12. 2021 / 10:35 | |
| | dufam ze to bude ako XE a budem kludne moct poletovat aj nad orto mapou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 5. 12. 2021 / 15:23 | |
| | Sid z LR týmu to potvrdil - sníh v XP12 je aplikovaný procedurálně a funguje tedy úplně na všem, ať už jsou to stromy, budovy (obj i fac), auta, lodě nebo ortho terén. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 5. 12. 2021 / 15:30 | |
| | Takze budu zasnezene drahy a rolovacky Ako v MSFS
Radost lietat v zime a hladat nejake letiste |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 5. 12. 2021 / 17:40 | |
| | Neboj, nebudou Teda aspoň ne ty defaultní. Ty budou jakože uklizené, jen tu a tam bude náznak sněhu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 12:44 | |
| | Dnes jsem koukal na nové screeny z XP12 letišť a nechybělo moc, abych si cvrnkl do textilu.
Za sebe Artoo rozhodně díky za ty louže - to byla fíčura co se mi hrozně líbila na Bostonu a Hakodate od Mr.X což jsou jediné dvě letiště jenž registruju, že by tohle měly. Dále za ty popraskané povrchy s prorůstající trávou. Ten kanál kolem stojánek mi přišel úplně plastický, ale nevím zda tady nehraje roli kompozice screenu.
Ještě nějaká přechodové *.lin mezi asfaltem/betonem a asfaltem(betonem)/trávou by nebyly ať si je člověk pořád nemusí půjčovat u Mr.X v knihovně?
Už aby byl únor... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:09 | |
| | Unor?
Uz je to nekde oficialne napsano? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:33 | |
| | Blázníš? Nepamatuješ aféry kolem vydání Cyberpunku? V dobré víře něco oznámíš oficiálně, pak dvakrát posuneš a už ti chodí do schránky v obálkách anthrax a náboje do devítky, firemní server je přetížen výhružnými maily, členové vývojářského týmu ze strachu ani neopouštějí budovu firmy, protože venku by čelili ubití a mnohočetnému znásilnění. Další fanoušci tě navštíví doma, oběsí podpálí a pak pomočí tvého psa/kočku, vytlučou ti okna, neserou do bazénu atd. Dnes žádné termíny oficiálně dávat nemůžeš.
Proti práci herního vývojáře mají dnes špioni v terénu v podstatě nudnou a bezpečnou práci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:41 | |
| | A tak proc tedy unor? Odhad? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:43 | |
| | Austin je fandou Cimrmanovy knihy History and Memory, takže XP12 12.2.2022 nebo 12.12.2022 to jistí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:48 | |
| | Clovece, Vileme, ja bych myslel, ze Mistr Jara by spis byl spokojenejsi s datem 22.02.2022 - to je krasne zrcadlove Nicmene myslim, ze 22.12.2022 je realizstictejsi |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:59 | |
| | Případně únor bílý, pole (nejen v XP) sílí. Přeci zima, sníh v XP12 a tak |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:14 | |
| | K těm loužím - já jsem už před docela dlouhou dobou zaregistroval, že default XP knihovna má věci jako mokrý asfalt, beton apod. a jak jsem tak pochopil, tak bylo na vývojáři letiště, aby tuhle featuru využil. Když ji nevyužil, tak bylo pořád sucho. Na moc letištích v XP jsem to neviděl, nikdo to podle mě moc nevyužíval.
A další věc je ta, že tahle fíčura samozřejmě díky tomu, že XP doposud neumí dynamicky měnit textury za letu, že morký povrch fungoval jen buďto při startu letu v dešti nebo pak při změně pořasí do deštiva byl nutný reload scenérky, aby se načetly nové, adekvátní textury.
Tak doufám, že tuhle omezenost pánové z LR už vyjmuli a potud bude vše dynamické |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:44 | |
| | já jsem už před docela dlouhou dobou zaregistroval, že default XP knihovna má věci jako mokrý asfalt, beton apod - nevím kdes na tohle přišel,a le default knihovna nic takového nemá.
Nové efekty počasí jsu plně dynamické, jak mokro, tak sníh. Textury se načítají pouze v okamžiku loadingu DSF do paměti. Tedy při startu a pak průběžně při načítání dalších DSF v průběhu letu. Pokud ale strávíš na jednom místě třeba měsíc času, tak se pochopitelně žádná sezóna nezmění a žádná nová textura nenačte. To prostě bez reloadu nejde. Nikdo ani nepředpokládá, že bys odstartoval a točil okruhy tejden v kuse, aby se ti v průběhu změnila sezóna. Ale můžeš odstartovat někde kde je léto a přistát o tisíce mil dál, kde už je třeba podzim. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 14:07 | |
| | Tak to se omlouvám za mystifikaci ostatních, ale když jsem to psal, dal bych obě svoje ruce do ohně, že jsem kdysi přímo ve WED viděl nějaké wet asfalty a betony. Tak kdoví, co to bylo, protože teď to vůbec nemůžu najít, takže to opravdu musely být nějaká knihovna třetí strany.
Za mystifikaci se omlouvám.
Pokud jde o počasí, tak mezi jednotlivými geo čtverci to asi funguje, ale myslím to nefunguje v rámci jednoho čtverce, protože XP si, jak píšeš, drží v paměti stále stejné textury.
Snad tu moc nešířím fámy, pravda je, že za poslední cca rok mám v XP (jiný sim nemám) nalétáno asi tak 10 hodin :/, tak se omlouvám. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 14:45 | |
| | Tady bych věděl já, wet asfalt a beton je v knihovně MrX od verze 2.0 mám to implementované ve scenerce Mošnova, ale tak jako v jeho Hakodate nebo Bostonu mi to bohužel nefunguje. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 13:46 | |
| | neboj, na nějaké ty přechodové lin se taky myslelo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 14:57 | |
| | Super. Koukám teď ve zvětšení na ty screeny Stewart a Bella-Coola a tam už možná nějaký malý pokus přechodové linky vidím. Ono se to zdá, ale ty dlouhé linky jako když střelí působí celkem nerealisticky. Dal jsem si závazek že s XP12 asi poletí všechny knihovny z disku. Už teď mám jen R2, MrX a HandyObject. Ale vývoj XPL tomu celkem utíká a některé starší objekty z dob XP7-9 prostě spíše scenerku kazí než by ji vylepšovaly. Pošli poděkování z CZ celému týmu. Myslím, že to vedete správným směrem a i když budeme dva měsíce po vydání brblat, že by to chtělo ještě tamto či ono stejně to bude zase krok kupředu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 15:27 | |
| | Jeste by me zajimalo, jestli mensi reky uz konecne budou vypadat jako normalni vodni toky a nebo budou stale jenom vyschly koryta. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 16:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 19:23 | |
| | Mas pravdu- na screenshotech to fakt vypada, ze reky budou konecne bez tech strasnych brehu.
Jeste by to chtelo videt nejakou mensi reku.
Dalsi vec, ktera me vcelku zajima, je prave kvalita vektoru vodnich toku. Ony ty zatacky udelany pomoci jednoho ostreho uhlu vypadaji fakt blbe. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 20:19 | |
| | Mám pocit, že ten breh rieky zobrali z OSM. Zajtra poreferujem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 11:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 12:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 12:43 | |
| | Máš pravdu. Všetky tie stromy sú naklonované, ale iba z jedného. Mne skôr išlo o toto:
Rovný, zalomený breh je bez akýchkoľvek úprav zobratý z OSM.
Tá metalická farba vody mi vadí.
Najmä keď už aj na XPL 11 s minimom námahy vidieť lepšie výsledky. A to som ešte nenainštaloval túto scenérku:
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/55745-cybd-bella-coola/ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 13:03 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 13:58 | |
| | To bolo prvé porovnanie, čo zadarmo ponúka XP 11 a XP12. Platené Add-ony sú niečo iné. CYBD pôjde z disku dole. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 13:34 | |
| | To je jen nešťastná schoda okolností - terén je v údolí placatej až k patám hor, polygony lesů jsou kam až oko dohlédne a záběr je nešťastně udělanej přesně v horní výšce korun stromů. A tím jak je to v zákrytu tak to dělá na té mase lesa dojem stejné výšky. Ale jinak ty stromy mají stejnou výškovou variabilitu jako staré 2D stromy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 15:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 15:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 16:37 | |
| | OK,tak to čo vidíme je iba XP 11+. Uvidíme, čo prinesie XP12 . |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 13:12 | |
| | S dovolením jsem to tedy dal dokupy:
http://willhelm.info/xp12
(bacha gif má 9MB pokud máte např. v Opeře zaplou VPN, tak to nenačte.)
Nechám to zatím tam dokud nebudu potřebovat těch 10MB místa.
Za mě teda více než dobrý. Ve vizuálu sakra skok kupředu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 9. 12. 2021 / 16:19 | |
| | No, ja doufám že ano, ale jsem si téměř jistý, že to bude až v průběhu vývoje v12 a ne při jejím vydání... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 5. 12. 2021 / 20:03 | |
| | O tomhle se Sid z LR nezmínil, takže čekám na odpověď od něj na v tomto ohledu přímo položenou otázku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 6. 12. 2021 / 08:29 | |
| | Odpověděl Ti už Artoo... |
| |
|
| | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 10:10 | |
| | Jj, sezóny v defaultu u XP12, byť potichu a bez dalšího komentáře (a pouze jaro/léto/podzim), ty byly naznačeny už v létě na videu s novými 3d stromy https://www.youtube.com/watch?v=yxLqU-NJhbE
Zatím se neví, jak přesně a zda budou sezóny fungovat i na 3rd party věcech jako třeba ortho nebo lesy, resp. LR zatím mlčí, je možný, že na tom teprve dělají. Austin sice na FSExpu řekl, že by rád veřejnou betu koncem r. 2021, ale kdoví jak to bude. |
| |
|
| | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 10:49 | |
| | Na XP12 si počkáme minimálně do 2/22, Austin je fanouškem Cimrmanovy knihy: History and memory... |
| |
|
| | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 10:39 | |
| | No a teď bez legrace , info od Triplemona (mj. autor WEDu):
IMO XP12/WED 2.5 submissions to the gateway for the general public are at least half a year or more out - as these require a final and released XP12.
Což by se při čtení mezi řádky dalo volně přeložit tak, že XP12 uvidíme nejdříve za půl roku. |
| |
|
| | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 11:17 | |
| | To sedí - v únoru open beta, v dubnu první RC, v červnu první finální verze.
Takhle nějak byla i časová posloupnost vydávání XP11...
Michael (Triplemon) a další členové LR týmu už musí mít nějakou pracovní verzi XP12, jinak by logicky nemohly být tak hezké screenshoty. Ono i tak pěkné a pečlivě udělané Gateway letiště není za jeden den.
S těmi skoky ve funkcích WEDu jsem zvědav jaké novinky proti 2.4 bude mít v2.5.
Michael z toho fakt postupně dělá uživatelsky velmi příjemný editor.
Vzpomínám na mé první WED letiště - podle videotutoriálů Jana Vogela, jen jaký oser byl než člověk začal pracovat - musel si připravit podklad, geograficky ho správně umístit atd.
Ta podpora přímého zobrazení satelitního podkladu je super, náhledy fasád, objektů a 2,5D zobrazení scenerky v editoru - všechno věci co WED v roce 2017 neměl - dnes je s tím radost pracovat, protože každá z těchto maličkostí výrazně usnadňuje práci.
Tak nějak tuším, že aktuálně LR tým řeší problém výkonu, protože volumetrické mraky, 3D stromy a další grafická vylepšení si nějaký ten výkon uzmou. Výrazně nový HW nemáme díky těžařům kryptoměn a obchodní válce s Čínou a myslím si, že valná většina uživatelů bude XP12 prozovat na stejném HW jako XP11. Já teda rozhodně 220t. za nové PC pro lítání nedám.
OT: Mimochodem včera jsem našel nějakou firmu ve Znojmě co prodává rok nedostupné PS5 za dvojnásobek doporučené prodejní ceny - ale jako jediní v republice se chlubí tím, že mají skladem. |
| |
|
| | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 11:33 | |
| | Necetli jste nekde, jak to bude s grafickym rozhranim?
Jestli bude XP12 Vulkan only, nebo se jeste paralelne pojede i OpenGL? |
| |
|
| | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 12:22 | |
| | Dobrý dotaz, vzhledem k tomu, že používám několik věcí co zamrzly na OpenGL a Vulkan kompatibilní verze se asi nedočkám...
Bohužel jsem na tohle nenašel nikde odpověď. Možná by Artoo nebo Přemek věděli... a pokud nemají explicitní zákaz o tom mluvit, tak nám to třeba i prozradí.
Osobně si myslím, že Vulkan bude nastaven defaultně a primárně a někde bude možnost kvůli zpětné kompatibilitě zapnout OGL, ale na druhou stranu Austin někde (nepamatuju už kde jsem na to narazil) prokvákl svůj odhad, že s XP12 nebude kompatibilní 80% XP11 free/pay věcí. Takže ani radikální se odříznutí od OGL by mě nepřekvapilo. Budeme kvůli pár věcem remcat a zvykneme si.
Já třeba používal librain, ale po přechodu na Vulkan jsem si pomalu ani nevšiml, že on pod Vulkanem nefunguje. Byl to příjemný detail v dešti, ale chápu že ne každému se chce ke svým výtvorům vracet a aktualizovat je. |
| |
|
| | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 10. 12. 2021 / 15:24 | |
| | Pravda, díky za připomínku s XP11. Pokud jde o nějakou pracovní verzi XP12, tak Triplemon zmiňoval alphas, tzn. veřejná beta teoreticky může být +- za rohem. |
| |
|
| | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 13. 12. 2021 / 17:19 | |
| | Ještě se tě zeptám- co by sis představoval za počítač za 220 tisíc?
Jen tak pro zajímavost jsem se podíval do Alzy a tam top mašiny stojí něco přes 100 tisíc.
Netvrdím, že je to málo, ale do 220 tisíc ještě pěknej balík schází, tak mě to prostě zajímá
Je tedy pravda, že cena top herních počítačů se neustále navyšuje a třeba pokud tomu dáš pár let, tak cenovka 200t bude i reálná...
Vzpomínám si, že pár let nazpět jsi měl top pc za 50-60 tisíc...
Takže vlastně jo, pokud se má nákup odehrát někdy v budoucnosti, tak je 200 tisíc možná i reálných.
Na druhou stranu si vzpomínám, jak se tady řešil nějaký monitor a JirkaK doporučil nakouslý jabko snad za 130 tisíc. Za podělanej monitor...
Takže vlastně v současné době je 100k za herní počítač asi ještě sranda.
Neměl bys meškat
|
| |
|
| | | | | | | | | | | X-Plane, zima, snih a ortho 13. 12. 2021 / 17:55 | |
| | | |
|
|