Jako chápu kam tím oba s Tragédem míříte, ale podle mě to není tak jednoduché.
Dejme tomu, že XP11 si koupilo 200.000 zákazníků a FSXX 1 milion zákazníků.
To je základní teoretická množina maximálního potenciálního prodeje jakéhokoliv addonu na tu kterou platformu.
A teď už jen odečítáš:
- lidi co na 3rd party produkty neutratí ani korunu - prostě ze zásady, nebo proto, že si hrají s vlastní tvorbou.
- lidi co nekoupí airliner, protože je baví lítat jen GA, Heliny, Větroně atd.
- lidi co by koupili, ale ze zásady raději nakupují v zátoce, kde je ve srovnání s oficiálními prodejními kanály bez diskuze lepší cena. (Mimochodem DC-6 do XP10 nebyla do dnešního dne prolomena (ne, že by snahy nebyly), mezitím co FSXX verze DC-6 se v zátoce objevila druhý den po vydání.)
- lidi co mají homecockpit a specializují se na jeden typ éra (a DC-6 to většinou není)
- lidi co si občas koupí nějaký ten extra addon, ale mají omezený rozpočet a u nichž dostanou přednost jiná lákadla v oficiálních obchodech.
- a další
Bohužel v případě DC-6 pro XP10 PMDG přešlo z Precision Manual Design Group na Proximity Machine Design Group což jen více utvrdili v FSXX verzi. Ale to bude právě tím, že potřebují prodat co největšímu počtu z té potenciální skupiny a ta chce jedno - aby to lítalo na gamepadu. Nikdo z nich nebude studovat jestli DC-6 lítala 350KIAS nebo 650KIAS...
Bohužel všechny další pokusy o zvládnutí XPL platformy zařízli hlavně nároční zákaznící, kteří PMDG doslova zavalili seznamy co vše je špatně, není simulované a nechová se podle reálných manuálu. Na tohle na MS platformě nikdy nebyli zvyklí, protože tam byli vždy za hvězdy. Někdo je rád za zpětnou vazbu a někdo potřebuje jen adorování. U šéf pasáka PMDG je to myslím jasné... |
|