Vysoka teplota GPU by nemela zpusobit komplet vypadavani obrazu...grafika si sama teplotu hlida a s pribyvajici teplotou ubira takt a nikdy by nemela dojit do stavu ze se upece, pokud vetrak jede teda. Proto cim lip je grafika chlazena tim o trochu lepsi vykon, neni to nic zasadniho ale pocita se to.
Vypadavani obrazu sem pri pretaktovani nevidel nikdy, max graficky artefakty a zatuhnuti.
Pretaktovavat grafiku ale nema vubec smysl, mnohem lepsi je jit cestou undervoltu - zjednodusene snizis voltaz jadra o cca 0.075V pri nejakym konstantnim taktu, kterej si pro zacatek zvolis podle toho co grafika drzi na default nastaveni nejcasteji. Pri tomhle taktu pak najdes nejnizsi voltaz kde to zacne padat/je jeste stabilni a nad tohle pridas tak cca 0.015V a mas uspesnej undervolt. Na my 1080Ti sem sel z 1.050V na 0.975 a teploty sly dolu cca o 5°C, a zaroven se snizily automaticky otacky vetraku, takze i mensi hluk.
Vyhoda je samozrejme nizsi teploty a hlavne to pak drzi tu zvolenou frekvenci, takze nepreskakuje podle zatizeni/teploty a vysledek jsou o neco stabilnejsi frametimy.
Jde to relativne jednoduse udelat pres Afterburner, na YT sou navody jak to provest. |
|