FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Yak-40 XP11 v3.5 English mod Jeden příspěvek | Celý strom
Yak-40 XP11 v3.5 English mod   31. 10. 2021 / 12:51
Willhelm   
Než tomu ještě udělám nějakou pořádnější dokumentaci, tak kdo chce a lítá Yak-40 v XP11 může vyzkoušet moje modifikace:
https://drive.google.com/drive/folders/1zc5TI5BUoK7O37pnr4AoQqwUXzNpGN4W?usp=sharing

- panel.png řeší hnusný průhledný lem kolem Menu tlačítka na hlavním panelu (funkce klickspotu zůstává)
- menu_panel.png Anglická verze bočního menu
- payload_panel.png Oprava umístění z v3.5 ENG patche do:
..\plugins\SASLFree\data\modules\Custom Module\images\
- clist.txt Z 98% automatický datarefy řízený checklist pro Sparksův Xchecklist plugin
- yak-40_v11_prefs.txt přepínání pohledů na důležité sekce kokpitu ve stylu Felisova Tu-154M ergonomicky a intuitivně namapované na numpad 1-9 klávesy
- Yak-40_Cold_and_Dark.lua Skript o který si tady řekl Milo (byefekt tvorby následujícího skriptu)
- Yak-40_ENG_Crew_sound.lua Skript který implementuje Jeffův english crew soundpack ze Suprunovovy Yak-40 do Yak-40 XP11 v3.5
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 08:47
biblbrox   
Willhelme a nestálo by za to, abys zkusil vytvořit něco vlastního?

Ty už máš tolik zkušeností s tvorbou, že by tě snad už nic překvapit nemělo


 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 11:44
Willhelm   
Pravda, tohle je tak nějak přidaná hodnota XP11.
Jak je snadné se v tom rýpat.
Od prvních pokusů udělat si vlastní dům v sketchupu a osadit ho pomocí Overlay editoru, přes modelování v Blenderu, komplexnější scenerky ve WEDu...
Tvorba a retušování ortha ať už pro letiště nebo celé regiony...
Tvorba repaintů, lovení datarefů a tvorba automatických cheklistů pro Xchecklister...
Rovnání parametrů DC-6 v planemakeru...
Teď programování lua scriptů pro FWL...

Teoreticky by mě tedy nic překvapit nemělo, prakticky všude narážím na limity své vlastní nedostatečnosti.
- u scenerek se hrozně trápím s texturama, v modelování zatím nezvládám animace, v planemakeru je ještě dlouhá cesta od editace nějakého éra ke komplexnímu éru co zvládá třeba Milan nebo Tibor, i v tom FWL jsem jen u těch jednoduchých věcí - můj třetí script pro Yak-40 který má simulovat činnost druhého člena posádky po přistání mi funguje jen z 90% protože nedokážu manipulovat transponderem a světly ani jedním z dokumentovaných způsobů manipulace s datarefy a dataref array.
Ale i každý nedokončený projekt, který skončí ve slepé uličce je nějaká zkušenost.

Snadné něco začít, otevřít dveře, těžké vytrvat a překonat sám sebe.

Ale nápadů na projekty by bylo - třeba LKHN ve stylu Emma Field od Lago pro FS2004 (kdo měl koupenu tuhle nejen na poměry FS9 nepřekonanou scenerku GA letiště?):
https://www.youtube.com/watch?v=O3Zfc2h3hsM
Connie, B377 by byly taky fajn, ale to rozhodně nejsou jednomužné projekty a jednodušší cesta by byla kdyby své FSX verze využili kluci z A2A, snažil jsem se je upozornit na absenci komplexních poválečných airlinerů v XPL a ukecat ať zkusí zužitkovat zkušenosti z FSX projektu a udělat aspoň jedno éro pro XPL, ale naprosto realisticky - stačí porovnat ceny top letadel pro XPL a ceny kdejaké srágory do FSXX, dosadit do množiny potenciálních zákazníků počty lidí co zakoupili XPL a FSXX a jasně vychází kam jejich úsilí bude směřovat. Nepomohlo asi ani kontrovat tím, že s jejich zaměřením na hardcore simptáky jich poměrově více najdou mezi XPL uživateli než mezi FSXX casual klientelou orientovanou spíše na kochání se orthem a autogenem z gauče pomocí gamapadu.
Takže B377 jsem si zkusil rozdělat v planemakeru - alespoň jak se bude chovat základní model bez kokpitu, bez externího 3D modelu. A je to celkem fuška. Nehledě na to, že čím je éro starší, tím hůř se budou shánět podklady pro systémy, textury, 3D model...
Jednodušší by možná byly nějaké éra z Those Magnificent Men in Their Flying Machines (1965)... Teda alespoň ty co nakonec ten závod doletěly, a ne ty šílenosti ze začátku filmu do kterých investoval Ponticelli. Tam ještě žádné systémy nebyly, protože přípusť paliva, magneto, knipl a plyn těžko nazývat komplexním systémem (v porovnání s třeba palivovým systémem B377).
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 16:45
milo   
Ahoj Wille,
paráda. Za seba ďakujem veľmi pekne za modifikácie, ktoré si zvládol a podelil sa o ne.
Spínače na AZS sú u mňa stále pri naloadovaní éra hore/zapnuté, treba reloadnuť sript(Reload all Lua script files), potom už AZS su vypnuté.
Inak všetko funguje ako má, ešte raz, za mňa veľké dík.
m.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 17:01
Willhelm   
A stáhnul sis tu druhou verzi scriptu? Mělo by to začínat:
-- Yak-40 XP11 3.5 Cold and Dark preparation v 1.1
používám tam jinou metodu manipulace s datarefy než ve verzi 1.0 a ta už mi fakt bezpečně funguje bez znovuloadování skriptu.

Případně ten opravený cold and dark skript je součástí i toho celého mého balíku na google drive. Teď jsem ještě dělal změny checklistu, protože mi tam po přistání chybělo vypnutí boostru předního kola. A mám už konečně funkční i ten skript druhého pilota po přistání, takže od touch down se PIC stará jen o reverzy, ve stovce vypíná a brzdí, stahuje klapky a pak na stojánce hodí mašinu na parkovací brzdu. Vše ostatní (transponder stb, vypnutí WX, GPS, pitotek, přepnutí režimu podvozku, atd.) je automatické.

Zjistil jsem, že některé věci mají dva datarefy a ne vše co je OK pro Xchecklist který jen detekuje a nemanipuluje, je v pořádku pro lua skript pomocí něhož člověk v letadle něco dělá.
Zítra zkusím nové a upravené věci nahodit na ten google drive. Od středy mě zase čeká moje kvartální kolečko po všech možných felčarech, tak budu mít na chvilku pauzu od všech hobby kokotin...
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 17:23
milo   
Stiahol som si celý balík z google drive.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 17:36
milo   
Som to check-ol, ano začína to takto:

-- Yak-40 XP11 3.5 Cold and Dark preparation v 1.1

Ale nevadí, to nie je problém.
Všetky zvuky fungujú parádne a to je dôležité.
Dobrá práce!!! Vďaka.m.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   2. 11. 2021 / 21:04
Willhelm   
Hele Milo, tak se mi dnes povedlo zreplikovat tvůj problém.
Já sice dal do skriptů dle rad na developerském fóru FWL kód pro odložené spuštění skritpu a fungovalo mi to. Jenže když něco bastlím, tak mám Xorganizer nastavený jen na čistý XP11 s developerskými nástroji podle aktuální potřeby (datarefeditor, Flywithlua, 3Dlight konfigurator apod.)
Dneska jsem si chtěl dát kompletní let LKMT-LKPR a aktivoval jsem si svou standardní konfiguraci pro lítání nad ČR, tedy s orthem, XE, všemi scenerkami letišť, průmyslovými objekty, památkami atd. a s pluginy jako avitab, ground handling apod.
Že je něco jinak (a špatně) jsem si uvědomil hned po nahrání simulace na stojánce před starou věží v LKMT. V momentě kdy se mi zobrazilo éro, zahrál zvuk (Parking brake set) na který jsem při debugování scriptu musel vždy čekat 10s po spuštění simulace. Až mě to někdy štvalo, ale ze strachu, že to zapomenu do ostré verze vrátit zpět, jsem to nechtěl snižovat jen pro pár ušetřených sekund.

Každopádně ty nahrávací časy se budou dost lišit - pravděpodobně v závislosti na HW a taky typu a množství věcí co XPL musí nahrát. Zatím jsem to řešil jako ty - (Reload all lua scripts) - tam se resetnou loadovací parametry a pokud to člověk udělá, když simulace už běží, tak se to nebije s nahráváním éra.
Šlo by řešit asi zvýšením těch časových parametrů odloženého startu, ale obávám se, že to je zase situace, co když bude fungovat na mém HW a konfiguraci sceneker/pluginů, nemusí fungovat na dalších 6-8 PC z deseti.

Pracuju už na zvucích s letuškama a pasažéry. Dnes se mi povedlo najít několik zajímavých free zvuků ambientního pozadí cabiny malého jet letadla při nástupu pasažérů, mám namapovanou logickou mapu, co kde a jak by se mělo spouštět. Texty letušky bych asi zkusil prohnat přes svou Amy v Ivona2 TTS, protože ty je třeba obsahově uzpůsobit letadlu a na tytrubko se nikde nenachází vhodný let v Yak-40 kde by tohle bylo nahráno. Mašel jsem pár věcí, ale vše v ruštině a ještě jen fragmenty... Budu mít při práci na paměti i ten problém s ne úplně 100% funkčním odloženým startem, zkusím najít jinou metodu, nebo použít nějaký jiný dataref pro zahájení odpočtu než os.clock()

Zaboha nemůžu najít datarefy na kterých jsou tlačítka hodin AChS-1, ale když jsem to už v zoufalosti hledal pod timer, tak jsem si tam všimnul nějakého odpočtu, co ukazuje jak dlouho už simulace běží. Možná by to šlo přes něj.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   3. 11. 2021 / 16:33
milo   
Ahoj Wille,
tak som si na skúšku takisto vypol v xOrganizery všetky scenerky, plugins...atd.
Ten prvý zvuk(parking brake set) sa mi teraz ozve až po keď simulácia beží, lietadlo na stojánke, teda tak ako má.
So zapnutými scenérkami a plugins(veľa ich síce nemám), sa zvuk prehrá ešte počas úvodnej obrazovky(preparing world...)
Bude to asi mojím pomalým železom.
Každopádne po reloadnutí Lua scriptov je to OK.
Vďaka za ochotu!!!
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   3. 11. 2021 / 19:34
Willhelm   
Díky za zpětnou vazbu. Tak to u tebě je to ještě horší než u mě, mě se ani s plnou konfugurací zvuky nikdy neozve ještě během nahrávání. Fakt budu muset zkusit najít nějaký jiný a bezpečný způsob jak zařídit, aby se skript spustil až když je vše nahráno. Vývoj FWL se bohužel zastavil před dvěmi lety. XP11 od té doby ušel kus cesty. Jen předpokládám, že se nějak změnil systém nahrávání celé simulace. Parametr os.time() evidentně zahajuje v některých případech ještě před zmizením obrazovky jak dokládá tvá zkušenost.
Bohužel nasráním X-Frieseho některými hloupými a hulvátskými uživateli před dvěmi roky, znamená, že FWL je podobně jako OE, Autogate a další odsouzena k pomalému zániku. Jako entry level pro programování maličkostí v XPL to přitom je super.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   9. 11. 2021 / 13:55
PB   
Tak si tam udělej podmínku, která bude kontrolovat nějaký dataref ze simu, podle kterého poznáš, jestli simulace běží. Například porovnávej sim/time/zulu_time_sec buď jeslti je nenulový, nebo jestli se posouvá (např si do nějaké proměnné ulož jeho hodnotu, a při změně datarefu porovnej jeslti se to změnilo o jednu sekundu - pokud ano, tak víš že sim běží, není zapauzovaný, atd).

PB
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   9. 11. 2021 / 14:34
Willhelm   
Je trochu problém, že od prosince 2019, kdy komunita nasrala X-Frieseho, FWL stojí.
Ve všech tutoriálech a vzorových skriptech se používá pro určení zahájení startu funkce os.clock()
Jenže to možná tak bylo pod OpenGL, pod Vulkanem jak se to nahrává několik vlákny tak mi oc.clock() zahajuje při holém XPL cca 2s před nahráním simulace, při XPL se scenerkama, orthem a pluginama cca 14s. před nahráním simulace. To proto, že XPL tuhle funkci aktuálně pouští brzy - prakticky ještě v load menu.

S úspěchem jsem použil pro detekci startu a odložené spuštění scriptu dataref:

sim/time/total_running_time_sec

ten se mi podle DataRefEditoru bezpečně spouští opravdu až je XPL ven z menu. Při nastavení podmínky

if (proměnná s výše uvedeným datarefem) > 10 then

to opravdu spustí až když je éro 10s nahrané.

Nicméně díky za tvé tipy a fígle, dobrá inspirace pro další hraní a pokusy. Všeho jde docílit více způsoby. Někdy člověku udělá radost jen to, když najde nějaký elegantnější...
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 17:50
Willhelm   
Tak to je divné, testuju všechny svoje sktipty spolu - pro případ, že bych si někde neohlídal jména proměnných. Ten updatovaný cold nad dark skript pro jistotu žádné proměnné nepoužívá, vypínám to pomocí set fukce která přistupuje přímo k datarefu a mění jeho hodnotu.
Navíc v crew skriptu používám delay aby měl cold and dark čas proběhnout...

Ale jasně co funguje u mě, nemusí nutně fungovat na jiné mašině.
Každopádně je tu aspoň záchrana v té FWL funkci reload all scripts. Přidám ještě poznámku do potenciálních problémů v readme...

Jinak jsem našel i zvuky startující, běžící a dobíhající APU, takže by se ten crew skript mohl rozrůst o další zvukový set, ale to bude challenge, protože se budu muset naučit sound loop a ovládání hlasitosti podle toho jestli jsou okna zavřené nebo otevřené. Taky bude muset sedět úplně přesně zvuk startu se spuštěním smyčky běžící APU. Pro mě zatím pole neorané...
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 21:55
Willhelm   
Tak šlo to lépe a rychleji než jsem čekal.
V upravené verzi Yak-40_crew.lua mi teď nově hraje zvuk GPU a to tak, že nabíhá, pak běží a při vypnutí dobíhá.
Navíc se síla zvuku mění v závisloti na tom zda jsou otevřené obě okna, nebo je pravé (blíže ke generátoru) zavřené a levé otevřené.

Nahodím novou verzi zase ke stažení i s tím třetím skriptem. A to bude z mé strany pro Yak-40 asi vše.
Alespoň do doby než někde objevím nějaké vhodné ambientní zvuky pasažérů a hlášky letušek...
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 22:50
milo   
Paráda, opäť niečo čo to éro posunie ďalej.
Za mňa veľké vďaka!!!
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   1. 11. 2021 / 23:42
Willhelm   
Tak jsem dopsal nějakou průvodní dokumentaci a updatoval na verzi 1.1
Taky jsem tomu změnil domov na mega.nz protože na pracovním googlu mi dochází místo a úložiště na mega mám teď odlehčeno o nějaké ortha, takže tam je pár GB volných:

https://mega.nz/folder/xg9ijDjB#4JciQnrxs-3zWQKvdSprOQ

v1.1:
- přidány zvuky GPU do Yak-40_ENG_Crew_sound.lua
- nový skript Yak-40_First_Officer.lua
- aktualizovaný clist.txt
- přidána dokumentace yak-40_v11_prefs.txt.pdf
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   9. 11. 2021 / 11:28
Willhelm   
Práce zase o něco pokročily, chystám se přidat další hlas a zvažuji sloučení všech svých tří skriptů do jednoho. (Pokud zase nenarazím na nějaké limity množství proměnných atd.) Protože se z FlyWithLua asi na tvorbu plnohodnotného pluginu se svými schopnostmi neposunu, bude možnost si funkce Cold and Dark, zvuků FO a letušky vypnout/zapnout zakomentováním příslušné funkce skriptu.

Pro letušku bych použil některý z dostupných TTS hlasů firmy Nuance, jen je jich tolik, že se nemohu rozhodnout který. Demo úvodní věty po otevření zadní rampy se schody a dveřmi různými hlasy zde:

https://mega.nz/file/gxt12CRS#986Oz0FSgXmDSFgDc-VwOr6QoVQm4D02YXt14SpDGf0

Dětské hlasy nebo ty co byly nějak divné či moc strojové už jsem vyřadil. Pořád mi zůstává 10 asi použitelných...

Jeden hlas přijde na cca 1500 Koňůr, tak budu rád za vaše preference.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   10. 11. 2021 / 20:14
milo   
Ahoj,

je to subjektívne, ale keď si mám predstaviť nejakú sexi letušku tak by mala mať hlas ako Allison, Karen alebo Kate.
Allison a Karen znejú najprirodzenejšie...podľa mňa.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   15. 11. 2021 / 13:56
Willhelm   
Zdar Milo i ostatní co je Jak-40 XP11 mod v3.5 zajímá.
S hlasy jsem to nakonec udělal tak, že jsem nahrál všechny věty a nechal je předčítat a do tabulky jsem si dělal poznámky a abnormalitách. Můj konečný výběr pak byl z těch co měly nejméně abnormalit.
Výběr z mých poznámek:
Ava (US) - natahuje,
Fiona (Scott) - zkracuje, spěchá,
Samantha (US) - úsečný, lehce seká slova,
Susan (US) - syntetický až robotický, lehce seká
Lee (AU) - silný přízvuk, polyká O
Daniel - strojový, polyká C
Oliver - příliš dlouho natahuje A, ty co zbyly jsem hodnotil z celkového dojmu textu subjektivním hodnocením na stupnici od 1 do 10 kdy 1 = líbí asi jako ježek v prdeli po 10 = líbí jako cesta kolem světa s Natalie Portman.

Takže volba nakonec padla na Malcolm (UK) v roli FO Clostermanna, Tom (US) v roli kapitána Exupéryho a Zoe (US) na vedoucí kabiny Adriannu Daniels.

Trvalo mi týden než jsem všechny zvuky předaboval a přečísloval a dal skripty dokupy. Dnes první test sloučeného skriptu a opět jsem narazil na limity FWL. (Jak nečekané.) V jednom skriptu může být definováno maximálně 200 lokálních proměnných. Já jsem po sloučení na 299 a fakt nemám šajn jak je o třetinu ořezat. Paradoxně XPL v sloučeném skriptu by zpracovával méně proměnných než jich je dohromady ve třech skriptech, protože se někde prostě dublují. V nějakém ze skriptů co jsem se v nich kdysi vrtal jsem našel obezličku, kdy proměnné autor definoval do tabulky a všude pak volal příslušný tabulkový index. Ale ten kód je pak šíleně nepřehledný.

Aktuálně mám 130 zvuků, 23 nahrazuje původní ruské crew_* zvuky, zbývá 107 pro přehrání skriptem na základě stavu datarefů což je 214 proměnných jen pro definici zvukové tabulky a sledování toho zda daný zvuk už hrál nebo ne.

Zkusím tedy jestli bych tuto metodu nějak zvládl a nezbláznil se z toho, případně to budu muset nechat jako extra skripty a pohlídat si abych neopakoval názvy proměnných což, jak už jsem zjistil, bezpečně způsobí v lepším případě zastavení FWL pluginu, v horším případě CTD celého XPL.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   18. 11. 2021 / 18:57
milo   
Pekne si tie hlasy vyselektoval. Je to predsa len synteza, takze vzdy sa najde nieco co nebude uplne priprodzene...s tym nic nenarobis.
...130 zvukov je naozaj neurekom. Ked to nejako das dokopy, bude to parada.
Na druhej strane, zblaznit sa z toho netreba . Ale kazdopadne, drzim palce.m.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   18. 11. 2021 / 19:26
Willhelm   
Přesně tak, když to čte všechny texty, tak každý hlas má nějakou slabinu. Ale na profesionální dabing nemáme, že. Takže šlo o to vybrat ty hlasy co těch problémů mají nejméně.

Dnes už jsem testoval celý let, mám tam tři hlášky letušek po dosažení letové hladiny v rozestupech po 15 minutách. Ale jako na potvoru jsem měl chybu v podmínkách hlášek na finále před přistáním.
Velký skript jsem vzdal, takže jedu a testuju tři skripty najednou. FWL nepadá, takže jsem si snad pohlídal názvy proměnných napříč skripty. Teď vyvenčím psa a až se vrátím a rozmrznu dám další testovací let. Snad už to bude v pohodě a zůstane jen ladění mušek.

Kdyby se našel někdo, kdo by poradil jak v Audacity upravit nahrávku hlasu tak aby zněl jako zpoza dveří, nebo přes intercom, tak to bych mu byl povděčen za radu. Hlášení letušek jako vítejte na palubě, a satefy demonstration by potřebovaly takovou úpravu jako sůl. Zatím jsem to co hraje za dveřmi jen skriptem ztlumil cca na úroveň ambientních zvuků v kokpitu, ale není to úplně ono.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   18. 11. 2021 / 19:49
milo   
...som profesionalny muzikant...aj ked sa profesne momentalne vdaka covidu venujem bohuzial niecomu inemu...V nahravani, editacii audia sa slusne vyznam.
Pouzivam..., pouzival som, profesionalne DAW studio SONAR...takze sa na to idem hned pozriet.
Cize potrebujeme nahravku upravit - spoza dveri, a intercom.
Dam vediet ci na to najdem vhodne filtre.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   18. 11. 2021 / 20:32
milo   

OK, takze som to skusil prehnat EQ, na skusku FA_Allison-US.wav

https://drive.google.com/file/d/1AQVrf5tcltn4kUzPAnoINBn5ck81Zgjm/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1zKOhOoYKAw4oir1LY3fv_SVSK-xMpwVA/view?usp=sharing
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   18. 11. 2021 / 22:54
Willhelm   
Už jsem požál o přístup. Prý budu vyrozumněn e-mailem.
Jsem na to celkem zvědavý.

Jinak večerní test skončil z nejakého důvodu CTD.
Naštěstí to po sobě nechalo poznámku v FWL error logu:

.../Resources/plugins/FlyWithLua/Scripts/Yak-40_2_FA_CA.lua:186: attempt to compare table with number

Na inkriminovaném řádku mám:

play_sound(FAX1)

žádná podmínka ani porovnávací oprace tam není. Divné je, že tahle sekce dopoledne byla úplně v klidu a po ranním testu jsem do ní nesahal.

No optimismus, že to do neděle dotáhnu mě pomalu opouští...
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   19. 11. 2021 / 00:46
milo   
...tak nejak v Audacity sa to da urobit tiez.
33534 B / 750 x 422 / AUDACITY_intercom.jpg
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   23. 11. 2021 / 20:26
Willhelm   
Nejdřív Jak-40 neměl žádnou GPU, pak někdo v datech od Felise našel nepoužitý 3D model takové jednoduché přívěsné GPU a nějak to do modelu dodal. No a já myslím, že můj Jak-40 bude snad brzy dostávat šťávu ze SUEZ M2.

Hned jak jí dotuním texturu, dodělám světla pro noční provoz, maják, kabely a pak hlavně najdu jak tomu posunout střed aby se to objevilo na správné pozici a ve správném vektoru.
21705 B / 750 x 476 / WIP2.JPG
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   23. 11. 2021 / 21:56
Charles   
Nezapomeň na kabely.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   23. 11. 2021 / 22:11
Willhelm   
JJ už jsou předchystané, ale nějak teď nemůžu najít fotky co kdysi byly na webu, byly to úplné žně. V nějakém autobazaru prodávali renovovaného žlutého a funkčního SUEZ M2 a já blb si to tehdy nepostahoval. Ale tam mohlo být tak 20-30 fotek, i detaily konektorů a tak. Já nevím odkud by měly z té nádstavby vycházet a padat na zem...

Nejprve chci udělat standardní XPL model a z toho pak udělám kopii pro Yak-40, i když to hýbání středu a natáčení modelu bude peklo, levituje to tak 60cm nad zemí, ale upravit to v ose Z nebude až takový problém jako rotace kolem Z a posun os X a Y.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 16:15
Stew
Já jsem s tím krámem jezdil v Plzni u vrtulníků jako obsluha kdysi na vojně. Kabely byly uloženy v těch dvou podelných skříńkách po bocich nástavby a vycházely vzadu volně dolů. Někdy se při startování Mi-24 ty kábly samy kroutily, jak na sebe působily magnetismem při velkých proudech
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 06:20
happypetr   
A bude i létací?
20547 B / 750 x 406 / 00005129.jpg
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 07:50
Willhelm   
Počkej cheš mi říct, že já se s tím seru a on už SUEZ někde je?
Klasika. No teď už to nemá cenu, protože včera večer jsem dodělal osvětlení a dneska už se chystám usazovat v XPL.

Létací nebude. Zobrazení je to ošetřené podmínkou nulové rychlosti. A protože Yak-40 není helina, tak nehrozí, že by to dopadlo jako na tvém screenu.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 09:06
happypetr   
Byla to součást té Miginy v FSX.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 09:46
Willhelm   
Pepkovy nebo Miginy slovenského týmu? Ono těch jednadvacítek pro FSX je celkem dost...
FSX období šlo trochu mimo mě. Moje škoda, třeba jsem si mohl ušetřit práci.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 10:43
Algy   
Je to Mig od Ivana Jurčagy: https://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=657&menu=
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 13:48
Charles   
Je smutný, že se už na Ivanovo věci zapomíná. Škoda že už nedotáhl toho Sokola. Byl skoro hotovej. Když končil, dal svoje data ke stažení v šanc pro toho, kdo by to dotáhnul do konce. Nikdo se nenašel. Ivan postupně všechno zrušil a dneska už nejdou ani jeho stránky kde to všechno bylo. Obrovská škoda to je.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 15:05
Willhelm   
Hele já koukal a Ivanovy stránky jedou - staré i nové.
Má to na freehostingu. To můžou roboti googlu udržet roky.
Já svoje dal na placený hosting. Umřu, tím pádem nezaplatím hosting a alespoň část digitální stopy vezme za své. Ale naposledy psal na fórum v roce 2013 do Přemkova příspěvku o Bombardování Malvín Vulcany.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 15:28
Charles   
Nemůžu nic najít, dáš odkaz?? Omlouvám se za částečnou dezinformaci.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 16:36
Willhelm   
http://migsim.ic.cz/
http://migsim.ic.cz/mfhome.html
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 16:42
Charles   
Děkuji ti
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   24. 11. 2021 / 08:28
Pips   
To je aerovlek, nebo tankování za letu? Každopádně je to parádní!
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   25. 11. 2021 / 11:59
Willhelm   
Tak první vložení SUEZu do YAK-40 celkem OK. Výška klapla na první dobrou - to se mi povedlo odměřit z toho původního objektu toho GPU vozíku. Svítí, bliká, po nastartování vrčí. Tak už jen to natočení a lepší poloha a dodělat ty kabely...
33500 B / 750 x 424 / yak-40_v11_a_SUEZ-2021-11-25.jpg
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   25. 11. 2021 / 14:03
happypetr   
Hezký!
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   25. 11. 2021 / 22:58
Willhelm   
Tak umístění je vyřešeno, kabel domodelovaný a snažil jsem se dodat trochu realismu natočením předních kol. Noční textura taky hotová, poslední problém jsou tak už jen zadní světla. Bohužel všechny tři tailights v XPL jsou orientované jen v ose Y a aby auto sedělo k Yak-40 musí být pootočeno o 55°. Provizorně jsem pořešil použitím světla inset_appch_r které umí držet směrový vektor podle definice spotlight v Blenderu, bohužel svítí i ve dne. Snad se mi zítra povede najít nějaké řešení.
35433 B / 750 x 405 / yak-40_v11-SUEZ-2021-11-25.jpg
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod   26. 11. 2021 / 19:03
Madvlk   
Sleduju tenhle vývoj...pro mě je cokoli,co tady napíšeš španělská vesnice,ale vypadá to parádně
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   26. 11. 2021 / 19:49
Willhelm   
Tak dnes se mi povedlo vyřešit poslední problém, který jsem měl se zadními světly SUEZu.
(Prdel - volá mi kluk z internátu, že si zničil myš jogurtem a co dělám - já, že se už druhý den trápím se světly u modelu a vysvětluju mu jádro pudla a on najednou říká: 'No a proč teda ten model nevytočíš do té osy Y tak, aby ti tam ty default taillight fungovaly?' a bylo to, model srovnaný čumákem do kladného směru osy Y, použité standardní tailights do pěti minut a pak deset minut otáčení a lovení nové polohy modelu GPU v acfku letadla. Někdy i člověk co neumí modelovat a XPL vůbec nezná může pomoci. Mě nenapadlo, že bych mohl to debilní natočení v acf změnit a tvrdošíjně jsem hledal řešení v nějakém vhodném typu světla.)

Prošel jsem poslední poznatky betatesterů a prověřil si, že je mám v živé verzi ošetřené a rozhodl jsem se to vydat.
(Předchozí verze 1.0 a 1.1 + betaverzi 1.2 cca do hodiny mažu z úložiště.)

Anglický mod verze 1.2 pro XP11 Yak-40 (VK mod v3.5) je možno stahovat zde:

http://willhelm.info/download#Yak-40_ENG_mod

Těší se na vás nejen SUEZ M2 v roli nového GPU, ale i posádka kapitána Exupéryho, prvního důstojníka Clostermanna a letuška Adrianna Daniels. Dále přepracovaný checklist, oprava drobných chyb výchozí anglické verze (textury) a protože se mi podařilo editovat i fmod, tak se už anglické hlášky nebijou s těma ruskýma kompilovanýma v fmodu.

Extra díky Milovi za pomoc se zvuky i za extenzívní a důkladné betatestování.

Pro extra hravé jsem dodal i nějaké vývojové podklady a soubory, kdyby si třeba někdo chtěl udělat svoje hlášky s jiným hlasem nebo jiným textem...
7983 B / 750 x 480 / SUEZ-zadni_svetla.jpg
41174 B / 750 x 422 / Yak-40_ENG_mod12-01.jpg
15530 B / 750 x 422 / Yak-40_ENG_mod12-04.jpg
27396 B / 750 x 422 / Yak-40_ENG_mod12-05.jpg
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   26. 11. 2021 / 20:39
happypetr   
3583 B / 205 x 187 / palec-nahoru-zmenseny.jpg
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   27. 11. 2021 / 07:18
milo   
Super Wille,
parádna práca!!!m.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   27. 11. 2021 / 11:18
xWing   
Ty nám nejako ZIBOvytieš
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   27. 11. 2021 / 11:46
Willhelm   
Tak do ZIBO módu to má ještě daleko s kódem by ze ZIBO netrápil tak dlouho jak já a určitě by to bylo elegnatnější, ale inspiraci nepopírám - stejně tak jsem čerpal ze zkušeností z FS Passengers a některých fíčur An-24.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   27. 11. 2021 / 18:43
Madvlk   
Smekám klobouk,ikdyž ho nemám
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 vydán   28. 11. 2021 / 13:59
Willhelm   
Tak i když jsem si myslel, že jsou všechny chyby odlovené, včera jsem na rotaci LKMT-UMKK-LKMT objevil přece jen pár chyb:

- GPU (SUEZ) - jeho výškovou polohu jsem lovil v defaultním načtení Yak-40, při naložení, ale model cestuje s trupem, který se na tlumičích podvozku prosedne. Kabel tak zmizí pod zemí.
Dnes jsem už u sebe opravil tak, že výšku jsem vyladil při plně naloženém letadle - při menší zátěži to sice lehce levituje nad betonem, ale to není moc viditelné. (Bylo by jen pokud by XP11 dovolil dostat kameru úplně na úroveň země, což díky LR vývojářům naštěstí neumí.)

- Měl jsem blbě jednu podmínku v smyčce klapek - při plném vysunutí se tak resetuje status zvuku 'Flaps extending' a ten zahraje hned po vysunutí klapek, což je špatně. U sebe už taky opraveno.
Rychlá oprava i u vás - smazat ve skriptu Yak-40_1_FO.lua řádek 728 takže řádky 726-728 budou:

play_sound(FLP4) -- Flaps set for landing
FLP4_played = true
end

- V jedné hlášce FA jsem měl překlep (resp. zafungovaly autoopravy MS Word a já si toho nevšiml.)
budu muset opravit a doufat, že Milo si snad najde čas mi na tom zase udělat zvukový efekt.

- Do checklistu bude potřeba pro vypínání dát ješte vypnutí kurzového systému aby nezůstával v GPK poloze. (Projevuje se jen po přistání a resetu skriptů k novému letu.) Nicméně uvažuju o celkovém přepracování tak, aby se při letech, kdy chce člověk vyložit pasažéry, naložit nové a pokračovat navazujícím letem, nemuselo shodit vše do C&D a pak zase jet vše komplet znova. Napadají mě dvě metody jedna v checklistu a druhá ve skriptu (který by se sám resetnul na začátek a ignoroval zařízení co jsou od prvního letu nahozené) - jak budu mít více času, budu muset vyzkoušet pár navazujících letů a udělat si poznámky do logické smyčky a mrknout jestli někde neuvidím cestu nejmenšího odporu.

Jinak Milo mi ještě psal, že ho šte jak se při přepínání trojcestného vypínače BATT-OFF-EXT POWER vypne avionika. Nevím jak to je řešeno v reále, budou tam nějaké kondenzátory nebo něco co na chvilku ignoruje středovou OFF polohu v případech, kdy se přepíná mezi koncovýma polohama.
Vyfiltoval jsem si 'power' datarefy a na ten spínač je toho napojeného strašně moc. Nicméně protože mě tohle nereálné chování štve taky tak bych to chtěl nějak opravit.
- řešení jedna přepracovat checklist a to přepínání na EXT POWER dát pryč. Všimnul jsem si totiž, že když je to na baterku tak se kapacita baterie vyčerpává, ale i když snínač zůstane na baterii a připojí se z ground menu pozemní zdroj, tak se baterie nevybíjí stejně jako když je éro přepnuté na EXT POWER.
- řešení dva, asi bych dokázal dát do toho jednoho ze scriptů funkci, která by udržela při přepínání mezi BATT a EXT parametr sim/custom/xap/power/power_mode na hodnotě 1 na 2s, najít ale tu správnou kombinaci datarefů bude chvilku trvat.

Je možné, že v praxi to piloti na EXT POWER vůbec nepřepínali - čudlík zůstal na baterce celou dobu. Uvažuji analogicky k tomu co mi Miloslav Votradovec napsal z praxe k přepínači malého a velkého úhlu přední podvozkové nohy.

- Poslední dlouhodobý problém trvající od mé tvorby první verze automatického checklistu - u Yak-40 zaboha nemůžu najít datarefy, které ovládají AChS-1 hodiny a stopky. U An-24 tento problém nebyl, ale u Yak-40 je Felis nemá ani pod stejným názvem, ani pod ničím alespoň rámcově podobným, ani pod obecným hledáním jako 'time', 'sec', 'clock', '_mode' a pod. jsem neuspěl.
U An-24 má Felis ačesy na an-24/clocks/sec_mode
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.2 napajeni   29. 11. 2021 / 17:53
Willhelm   
Milo budeme asi muset oba zatnout zuby a vydržet to přepínání mezi BAT a EXT POWER.

- Zkusil jsem to nahodit s tím, že bych to rovnou nahodil na baterku, která jak jsem si z datarefů všiml není po připojení pozemního zdroje vybíjená. Nedostal jsem se daleko - nefunguje pětistovkový invertor.

- Provedl jsem pokus o takovou smyčku která by podržela napájení na 4s, lua chybu neháže, běží to pěkně ale neseje. Protože datarefy které bych potřeboval přepsat jsou natvrdo read only a navíc kontrolované nadřazeným every_frame cykly dvou lua skriptů letadla.

Do úprav ruských battery_logic.lua a bus_logic.lua se mi moc pouštět nechce, protože to je dělané v jiném lua kódu než FWL a navíc tam už rukové mají nějaký zakomentovaný kód kterým se to pokoušeli řešit, ale mají to zakomentované, takže je možné, že to časem opraví oni.
 

Yak-40 XP11 v3.5 English mod v1.21 oprava   6. 12. 2021 / 17:25
Willhelm   
Malá oprava:
- FA08.wav a FA08_level.wav.txt
- výšky GPU (aby se při plném naložení letadla nepropadl kabel pod zem)
- vyšperkovány textury GPU (SUEZu)
- opravena chyba v logické smyčce klapek, která se projevovala při plném vysunutí.

http://willhelm.info/download#Yak-40_ENG_mod

Nechtěl jsem dělat patch, který by měl 26MB, přijde mi to uživatelsky nepřehledné instalovat v1.2 a pak ji přebíjet patchem 1.21, takže celý mod jsem povýšil na 1.21.

Kdo používá v 1.2, nemusí ji mazat - stačí stáhnout nový archiv a původní soubory v1.2 přepsat těmi z 1.21 archivu.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ