| | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 09:04 | |
| | Letim IFR napr. s C172 vo FL080 s vybavenim G1000.
Podla STAR by som mal byt na oznacenom bode na screene vo FL120.
Nie ze by FL120 C172 nedala, ale ako sa to riesi v reale ?
Maju GA nejaku vynimku na vysky ?
Nad tym bodom neni ziadny vysoky teren ani prekazka.
Dakujem
|
| |
|
| | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 10:12 | |
| | Pokud jsi IFRový, žádnou výjimku z výšek mít nemůžeš. Je tam pro tvoji ochranu. Když se ti to nelíbí, leť si tam za VFR. |
| |
|
| | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 10:40 | |
| | Cize aj ked mam v letovom plane FL080, proste nahodit kyslikovu masku a ist na FL120
|
| |
|
| | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 10:51 | |
| | | |
|
| | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 10:55 | |
| | To mi pripomina ten vtip: Rozkaz znel jasne....
Je to na moju ochranu aj ked sa udusim
No ale vazne teraz.
V reale to asi bude na VFR, pokial su teda splnene podmienky VFR na letisku, inak asi divert ?
|
| |
|
| | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 12:09 | |
| | Nesmysly. A nebo tě jenom víta trolí.
Ty, když přiletíš ve FL80, tak prostě přiletíš ve FL80 a řídící ti nedá star, který nejsi např. schopný zaletět. V takovém případě tě z nějakého bodu bude vektorovat na přiblížení.
|
| |
|
| | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 12:13 | |
| | Krom toho - tyhle výšky platí jen v případě, že ti řídící řekne, že se jimi máš řídit.
Nicméně řídící může (pokud ty výšky nejsou vynuceny např. terénem) tyhle restrikce přebít a pokud nebude např. konfliktní provoz, tak te může poslat po té příletovce třeba ve FL60. |
| |
|
| | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 20:11 | |
| | Ta omezeni tam budou kvuli separaci (odlety EPKK) + kvuli Vysokym Tatram co jsou vice na jihu od letiste (tam je MRVA dokonce FL140 ale pak to pomerne rychle zklesne.
V zasade na ne lze kaslat (ve virtualu), nepodklesal bych akorat MSA, tam uz hrozi, ze neco sejmes. |
| |
|
| | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 20:17 | |
| | Jo real...no v realu ve FL80 pres Tatry nepreletis, takze si to budes muset naplanovat jinudy, treba pres MAPIK, kde je MSA 7600, 3000, 3200...a ATC si tam s tebou bude muset nejak poradit. Stoupat nad cruise level sam od sebe pocitam nemuze, a netlakovanou kabinu pres FL100 stopro ne. |
| |
|
| | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 20:37 | |
| | Ano, letel som prave z Tatier so SID na UMARY a STAR od MEBAN, takze FL080 uplne pohoda.
|
| |
|
| | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 20:41 | |
| | To jsem Vám chtěl říct, pane šikovateli.....Nechoďte ještě! |
| |
|
| | | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 20:47 | |
| | Aaale, to je daaalekooo
Mna zaujimali vysky na jednotlivych bodoch a jedine iba na KT761 je FL120 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 21:01 | |
| | (to je ale sektorova vyska, plati v celem ctverci )
Altitude Restrictions:
Pilots navigating on, or navigating a published route inbound to, a STAR procedures must maintain last assigned altitude until receiving authorization to descend so as to comply with all published/issued restrictions
This authorization will contain the phraseology DESCEND VIA. If vectored or cleared to deviate off a STAR, pilots must consider the STAR canceled, unless the controller adds expect to resume STAR; pilots should then be prepared to rejoin the STAR at a subsequent fix or procedure leg. If a descent clearance has been received that included a crossing restriction, pilots should expect the controller to issue an altitude to maintain. If the STAR contains published altitude and/or speed restrictions, those restrictions are canceled and pilots will receive an altitude to maintain and, if necessary, a speed
The phrase: Descend VIA authorizes the pilot to:
Descend at pilot's discretion to meet published restrictions and laterally navigate on a STAR
When cleared to a waypoint depicted on a STAR, to descend from a previously assigned altitude at pilot's discretion to the altitude depicted at that waypoint, and;
Once established on the depicted arrival, to descend and to meet all published or assigned altitude and/or speed restrictions
When otherwise cleared along a route or procedure that contains published speed restrictions, the pilot must comply with those speed restrictions independent of any descend via clearance
ATC anticipates pilots will begin adjusting speed the minimum distance necessary prior to a published speed restriction so as to cross the waypoint/fix at the published speed. Once at the published speed, ATC expects pilots will maintain the published speed until additional adjustment is required to comply with further published or ATC assigned speed restrictions or as required to ensure compliance with 14 CFR Section 91.117
The descend via is used in conjunction with STARs to reduce phraseology by not requiring the controller to restate the altitude at the next waypoint/fix to which the pilot has been cleared
Air traffic will assign an altitude to cross the waypoint/fix, if no altitude is depicted at the waypoint/fix, for aircraft on a direct routing to a STAR
Air traffic must ensure obstacle clearance when issuing a descend via instruction to the pilot
Minimum en route altitudes (MEA) are not considered restrictions; however, pilots must remain above all MEAs, unless receiving an ATC instruction to descend below the MEA |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 13. 11. 2021 / 21:05 | |
| | Ale ano, uznavam, ze v reale by som isiel na kobercek nejakeho leteckeho uradu |
| |
|
| | | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 14. 11. 2021 / 11:08 | |
| | No, jenže to není sektorová výška ale jeppesnovská gridová MORA. A když se podívám na AIP mapy, tak vidím že na MEBAN je ze slovenské strany MOCA 6800ft, a na polské straně je grid MORA 80, tudíž to podle mě je naplánovatelné v 80. To, že je na KT761 hladina 120 určitě není kvůli překážkám (když např. jen MSA v tom místě je 3200, a tudíž bych očekával, že mu tam ATC v pohodě nechá výjimku na let v těch 80 třeba. Celý důvod té hladiny 120 je křížení se SID (tipuju že tam odlety stoupou 110 do vykřižování, a přílety dřží nad nimi ve 120). Případně kdyby s tím čistě formálně ATC nechtěl mít vnitřní konflikt, tak ho může buď vektorovat nebo zkrátit tak, aby se tomuto bodu vyhnul, a v tu chvíli se na něj bude vztahovat ATCSMA, která v tom místě bude tipuju taky okolo 3000ft (poláci jí bohužel nemaj v AIPu narozdíl třeba od CZ).
Spíš mi k celému tomuto přijde kuriozní, že poláci nemaj na STAR publikovanou MOCA/MEA, narozdíl od CZ.
PB |
| |
|
| | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 15. 11. 2021 / 11:04 | |
| | Dalsim faktorom je, ze v reale ti letovy plan z Tatier do Krakova na FL080 neprejde cez Eurocontrol. |
| |
|
| | | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 15. 11. 2021 / 11:16 | |
| | A v akej vyske chces letiet s C172 ?
A navyse, tie Tatry som predsa oblietal, neletel som priamo cez najvysie vrcholky.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | C172 - STAR - dodrzxanie vysky 15. 11. 2021 / 12:42 | |
| | No ako IFR let musis mat FPL podany tak, aby ti presiel. Takze bud letiet v FL120, alebo skusit od ATC vyziadat nizsiu hladinu. Ten ta vsak nepovoli nizsie ako pod MRVA alebo pod AMA, ak by ti dal nejaky direct. Cize za urcitych okolnosti taky let nemusi byt ani uskutocnitelny. |
| |
|
|