FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosba o pomoc s lua scriptem Jeden příspěvek | Celý strom
Prosba o pomoc s lua scriptem   25. 10. 2021 / 23:35
Willhelm   
Chtěl bych naučit Jak-40 v XP11 používat zvuky posádky volně dostupné k Supronovově Yak-40 pro FS2004/FSX. Ideální by bylo použít logiku Xchecklistu, ale to by musel nějak podporovat funkci přehrávání wav souborů. Sparker se mi neozývá, takže nezbyde než to zkusit přes FlyWithLua a nějaký skript.
Je to 60 zvukových souborů, které bych chtěl přehrávat na základě datarefů postupně v pořadí 1-60.

Přehrání jednoho nebyl tímto kódem problém:

if PLANE_ICAO == YK40 then

local S1 = load_WAV_file(SCRIPT_DIRECTORY .. Yak-40_crew/Sd6015_02_007.wav)

local S1_played = false

dataref(parkingbrake, sim/flightmodel/controls/parkbrake)

function avionics_sound()

if parkingbrake > 0 and not S1_played then
play_sound(S1) S1_played = true
end
end
end

do_often(avionics_sound())

Ale jakmile jsem se snažil přidat druhý, tak už mi to nefunguje, debug mlčí a FlyWithLua se ukončuje:

if PLANE_ICAO == YK40 then

local S1 = load_WAV_file(SCRIPT_DIRECTORY .. Yak-40_crew/Sd6015_02_007.wav)
local S2 = load_WAV_file(SCRIPT_DIRECTORY .. Yak-40_crew/Sd6015_01_002.wav)

local S1_played = false
local S2_played = false

dataref(parkingbrake, sim/flightmodel/controls/parkbrake)
dataref(door, sim/cockpit2/switches/custom_slider_on[4])

function avionics_sound()

if parkingbrake > 0 and not S1_played then
play_sound(S1) S1_played = true
end
if door == 0 and not S2_played then
play_sound(S2) S2_played = true
end
end
end

do_often(avionics_sound())

Pérák nebere uvozovky, ale v kódu je mám. Na první pokus jsem jedny zapomněl, ale to mi debug napsal - na jakém rádku a za jakým výrazem je čeká. Teď to mám v Notepad++ a syntaxi jazyka nastavenou na lua, tím se snažím eliminovat problémy které bych v obyčejném notepadu přehlédl.

Poradil by mi s tímto programátorským oříškem prosím někdo, kdo je v tom zběhlejší než já?
Potřebuji hlavně blbuvzdornou principiální logiku přehrávání jednoho wav za druhým, když nezvládnu dva po sobě, nemá cenu se snažit cpát do kódu 60 wavů a 60 datarefů. V Excelu mám připraveny proměnné, datarefy, teď jen přijít na to jak to rozchodit.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 07:43
ulitej
Jen tak uvažuji na základě svých pokusů s arduinem , neměl bys mít spíše ten druhý wav zopakovaný jako celý blok asi takto ?

if PLANE_ICAO == YK40 then

(tvůj funkčníblok S1 s 007.wav)

(druhý blok tedy S2 s 002.wav)

jinak řešíš tam v tom druhém případě dvě podmínky - jak říkám lua neznám- ale má tam být mezi nima opravdu END dle mě nesplněná podmínka jde buď na ELSE nebo program běží dále třeba i na další pdmínku v řadě.
To jsem se asi ztrapnil, ale nevadí třeba se i přiučím tak ať to dořešíš.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 08:55
Willhelm   
Hele já mám po třech dnech marných pokusů a studiu jiných zvukových scriptů hlavu jako střep, zkoušel jsem toho už více a asi budu rád za každý kopanec který mě posune o chlup kupředu, kde mě tuším čeká další problém.

Tu logiku jsem si vybastlil podle: https://www.tutorialspoint.com/lua/lua_decision_making.htm a domníval jsem se, že by to mohlo být OK.

Každopádně díky za tip, vyzkouším uvidím.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 11:10
Willhelm   
Vyzkoušeno slil jsem to do jednoho bloku, nějaký posun nastal, protože mi aspoň začal pát debug, že na posledním řádku očekává end na ukončení otevřené funkce. Doplnil jsem jej tedy a jsme zase tam kde jsem byl, lua padá, debug mlčí...

Člověk fakt začne obdivovat práci jiných skutečně až si sám zkusí alespoň demo toho co to obnáší.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 13:00
ulitej
LUA - mám dojem , že používal tvůrce DC9 a MIG21 z reaál sim tady ve Vratislavicích , třeba by se tam mohla najít pomoc ? zkus kouknot na jejich stránky jestli tam je nějaký bližší kontakt , no a třeba se objeví i rada od PB.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 14:49
PB   
Ono u LUA vždycky dost záleží jak se na to ten příslušný VM dívá. Např. LUA v FSX/FSUIPC byla dost jiná než LUA v XPL/SASL, a než v XPL/AirManager (kde je podle mě vůbec nejlepší). Nevím v čem je tahle tvoje logika napsaná, možná nějaké FlyWithLua? Podle toho registrování datarefů mi to nic nepřipomíná z toho co znám.

Nicméně tipuju to na problém, že máš celou funkci avionics_soud() vnořenou do podmínky if PLANE_ICAO == YK40, kterou máš pak uzavřenou endem, a pak na konci voláš do_often(avionics_soud()) - tam mi přijde, že pokud ta podmínka PLANE_ICAO nebude splněna, tak callback funkce do_often bude volat funkci avionics_sound, která ale v takovém případě neexistuje. Tak třeba se tomu kompilátoru nezdá tohle?

Asi bych ten poslední end přesunul hned pod ty dva datarefy, tzn funkce avionics_sound by existovala vždy (a případně pokud nechceš aby běžela při jiných letadlech, tak bych na konci udělal ještě jednu podmínku PLANE_ICAO a do ní dal ten do_often).

PB
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 15:13
Willhelm   
Pavle je to pro FlyWithLua
s těmi pochybnými endy už jsem na to přišel studiem jiného vrorového scriptu a mám to opraveno
Zase funguje debug a problémem a příčinou lua stopped je custom dataref:
FlyWithLua Error: The DataRef 'sim/cockpit2/switches/custom_slider_on[4]' does not exist.

To éro má na sim/cockpit2/switches/custom_slider_on celkem 24 sliderů - čtyřka ovládá pilotní dveře.
Ověřoval jsem to v datareftool, hledal překlep, pro jistotu ctrl+c v datareftool a ctrl+v do skriptu, ale mám to OK.

Můj automatický checklist pro Xchecklister na takto definovaný dataref reaguje bez problému, takže absolutně nerozumím proč ho FWL vyhazuje jako neexistující.

Nechci se na tom zaseknout, tak zkusím dveře přeskočit na třetí zvuk ať si aspoň ověřím tu logiku přehrávání dvou a více zvuků a pokud bude vše OK tak se k tomu vrátím.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 16:07
PB   
S těmahle polema v datarefech je vždycky pain, než člověk přijde na to, jak se s tím vlastně zachází. Fakt neznám FWL a nemám to teď jak vyzkoušet, ale třeba v AirManageru se čtení dělá tak, že do čtecí funkce musíš dát do hranatých závorek celou délku toho pole, a pak k jednotlivým hodnotám přistupovat až v nějaké následné funkci. Tzn tam bych to řešil takto:

function nějaký callback(custom_slider_on)
nějaká proměnná = custom_slider_on[4]
end

xpl_dataref_subscribe(sim/cockpit2/switches/custom_slider_on, INT[24], nějaký callback)

Co jsem se rychle díval po příkladech polí ve flywithlua tak jsem narazil na tohle, kde to používá přes funkci dataref_table https://github.com/X-Friese/FlyWithLua/blob/master/FlyWithLua/Scripts%20(disabled)/DataRefAccessSpeed.lua

A další věc, zkontroluj si, jak FWL indexuje ty pole - jestli od nuly nebo od 1 Protože třeba datarefeditor to má jinak než AirManager, a vždycky na to zapomenu a čtu něco jinýho než si myslím.

PB
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   26. 10. 2021 / 16:34
Willhelm   
Mám to a už hraju oba zvuky.
Je to tak jak píšeš, tohle není obyčejný dataref, ale dataref table a musí se úplně jinak definovat i s ním pak zacházet.

door = dataref_table('sim/cockpit2/switches/custom_slider_on')

a pak 4. index pro XPL je třeba zvednout o jednu:
if door[5] == 0 and not S2_played and S1_played then

Mega zásek vyřešen. Posunuju se dál, protože mi ty wav soubory hrají přes sebe, takže už se nořím do studia timeru, nebo jiné metody jak definovat, aby druhý wav začal přehrávání bezpečně poté co ten předchozí dohraje.

Pro mě pole neorané, jestli tenhle strom bude číst nějaký programátor co má lua v malíku, tak se asi bude řehtat dva dny.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   27. 10. 2021 / 16:31
Gaston
Kdysi sem vytvořil něco podobného a taky mi hrály zvuky přes sebe, vyřešil jsem to tím, že se ten předchozí zvuk pauznul. Tady je odkaz, pouští to zvuky podle frekvence rádia, jde to použít i jinak.

https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/39147-tunable-vhf-radio-lua-plugin-with-atc-sounds/
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   27. 10. 2021 / 19:00
Willhelm   
Děkuju, základní logiku už mám. Aktuálně už mi hraje 18 zvuků z 60, z datlování blázním a každý kousek kódu výrazně prodlužuje testování.
Mám tam pasáže, kdy mi zvuky jdou přes sebe, ale zatím jsem to neřešil, i když vlastně trochu jo - experimentoval jsem s kouskem kódu co na FWL fóru doporučovali na ovládání pauzy:

starttime = os.clock()
Execute after 5 seconds
timer: if os.clock() > (starttime + 5) then
-- Do stuff here
end

ale tohle není řešení, tak jsem tenhle problém zatím odložil.
Nejprve chci mít logiku všech zvuků a návaznost na datarefy a checklist. Na tvůj kód s díky mrknu a zkusím si z něj vzít ty pauzy.

 

Prosba o pomoc s lua scriptem   27. 10. 2021 / 21:21
Willhelm   
Tak skript mi už šlape až na konec nahazování prvního motoru, ale bije to některé zvuky mezi sebou, občas více občas méně. Nikde jsem nenašel žádné uspokojivé řešení tohodle problému, ale ten tvůj skript vypadá nadějně.
Chvilku mi trvalo najít v tom ten fígl a logiku, ale snad už tu smyčku chápu.
Je to krok zajímavým směrem, ale nevím jestli je ok pro můj případ. Ty tam pauzneš lastsound a začneš přehrávat nový.
Ta logika je asi ok, ale já bych spíše potřeboval něco co buď bude pokračovat ve zpracování kódu až po tom co přehrávaný zvuk dohraje (nevím ale jak ve FWL identifikovat zda zvuk ještě hraje a na support fóru většina dotazů na tohle téma zůstává bez odpovědi), nebo definovat pro bezpečné přehrání pauzu zpracování kódu v sekundách, protože časy těch zvuků mám.

Řešení jsem našel v pauze celé lua, jenže pauzy lua jsou problém a nedoporučují je, protože script zastaví lua komplet - a to by byl problém u letadel co používají pro svůj běh lua scripty. Ta Yak-40 pro XP11 je už skoro celá předělaná z původního SASL na lua scripty, takže tady musím být hodně opartný abych to nerozhodil, tak jsem tohle řešení raději ani nezkoušel.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   27. 10. 2021 / 22:03
ulitej
Dotaz - LUA skrip může běžet jen jeden ? nebo mohou běžet dva souběžně ?
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   27. 10. 2021 / 22:25
Willhelm   
Zatím jsem osobně nenarazil na nějaký limit, ale jak teď procházím titulky FlyWithLua vývojářského fóra, tak jsem viděl někde titulek FWL nemůže zpracovat více než 5 skriptů? (FlyWithLua can not handle more then 5 scripts?)
Ale protože tohle mě aktuálně netlačí a nezajímá, tak jsem to vlákno nestudoval.
Osobně teď jedu tři scripty a bez problémů.
Nicméně jsou tam omezení - pokud autoři těch skriptů použijí náhodou stejný název proměnné, tak to FWL ukončí...

Na to už jsem narazil omylem i já a není lepší školné než vlastní nabitá huba - zvláště když to v tomto případě stálo jen trochu času.
Další nabití huby na které jsem přišel v praxi - nepoužívat v názvech proměnných pomlčku.
engegt je sice nepřehledné, ale OK
eng-egt je v kódu hezky čitelné pro oči tvůrce, ale nečitelné pro FWL..
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   27. 10. 2021 / 22:40
milo   
...sa opytam, YAK je prerobeny na lua scripty? Sa pytam ako blbec, programator nie som...len ma to zaujima.
Ved ero bezi aj bez FWL.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   28. 10. 2021 / 07:58
Willhelm   
Éro sice běží bez lua scriptů, ale dej si vyhledat *.lua - 180 skriptů hlavně ve složkách /plugins/SASL Free a /Custom Avionics.
Než jsem udělal ten skript na cold and dark start, tak jsem hledal nějaký konfig nebo skript co ty stavy AZS řídí, ale nenašel. Na druhou stranu bych si musel pamatovat co jsem modifikoval a dělat to znovu až třeba někdy vydají v 3.6
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   28. 10. 2021 / 11:12
Willhelm   
Tak zvuky až po druhý motor OK, ale při přídávání zvuků pro start třetího motoru jsem narazil na limity FWL: error on line 250: function at line 122 has more than 60 upvalues

Co jsem zatím našel: Voyoz (Aerobask) se s tímto potkal s tím, že lua je limitována na nějakých 35 proměnných. S tím, že přehrání každého zvuku potřebuje dvě proměnné jsem přirozeně na tento problém narazil v cca půlce z 60 zvuků, které potřebuji přehrát.

Tohle asi bude zásek na hodně dlouho...

 

Prosba o pomoc s lua scriptem   29. 10. 2021 / 17:03
Willhelm   
Tak o 24h a jednu probdělou noc mám problém s upvalues vyřešen. Při hledání řešení jsem se zaměřoval i na nějaký zůsob jak účinně kontroloval aby se mi zvuky nebily přes sebe. Zkoušel jsem asi tři, ani jeden mi nefungoval.
Nějaké poznatky:
- FWL je lua, ale není lua jako lua. Lua kód co se používá v letadlech je xLua a používá prvky z C. Věco co jsou elegantně řešit v xlua nefungují v FWL. Kód co člověk najde jinde než na FWL fóru na 99% fungovat nebude, protože FWL je hodně ořezaná lua.
- Tvůrce FWL X-Friese, projekt opustil v roce 2019, dost starších skriptů do FWL nefunguje, protože samotná FWL s každou aktualizací XPL od roku 2019 prostě zaostává. (Prokletí nových simulátorů jako XPL a FSXX je v tom, že tvůrci free obsahu musí pořád držet krok s neustále se měnícím prostředím simu...)
Jednou z nefungujících věcí je způsob jak na časovač z FWL tutoriál - třetí lekce. Další pluginy co by nám do XPL umožnily dělat si jednoduché programy nemáme. Python for XP je komplikovaný jak psychika sousedovic holek jenž jsou v pubertě. Tak nějak doufám, že by nám LR do XP12 nadělil nějaké nativní skriptovátko.

Každopádně časovač jsem si vymyslel nakonec svůj, napadlo mě to ve chvíli kdy už jsem ve 3h ráno usínal, ale ideu jsem udržel v hlavě i po probuzení. Nefungovalo to hned ze startu tak jak jsem chtěl a trochu jsem s tím musel dnes dopoledne bojovat, ale už zvučím Yak-40 v3.5 celkem 43 zvuky z celkem 62.

Ještě mě čeká nějak vymyslel logiku světel, podvozku a reversu - protože to jsou věci co se mohou opakovat a do mojí aktuální logiky kódu nebudou pasovat. Tak snad brzy budu moct hledat betatestery - Milo asi jeden a kdysi mám pocit Yak-40 lítala i Vačice, nebo se pletu?

Když se člověku daří, a program dělá co má, je to strašně zábavná a návyková činnost... Se mi úplně vrátily vzpomínky na mé první pokusy v basicu na PMD85.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   29. 10. 2021 / 20:34
PB   
No jsem rád, že jsi přišel na to co jsem psal, že není LUA jako LUA Nicméně co se zpětné kompatibility týká, tak se mi moc líbí SASL - i v nejnovější verzi fungují prastaré skripty z XPL10, a navíc je k tomu dost solidní dokumentace, umí to strašně moc věcí - můžeš v tom udělat skript který něco řeší na pozadí simu, nebo klidně celou avioniku nějakého airlineru. Nevýhoda je trochu složitější zápis LUA kódu, a neintuitivní názvosloví těch jejich property ve srovnání třeba s FWL.

PB
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   29. 10. 2021 / 21:06
Willhelm   
JJ to od tebe byla užitečná věta. Vzpomněl jsem si na ni hned, jak jsem zkusil prohnat přes FWL kousek kódu pro lua na pauzu mezi zvuky co jsem našel na stackoverflow. Dalších marných pokusů jsem tak zanechal a z téhle slepé uličky se vymotal poměrně rychle. Takže dodatečně díky za ušetřený čas.
Do SASL jsme taky zabrousil, ale tohle je na mě moc. Vnímám tam ty možnosti, ale to bych musel mít nadatlováno a nastudováno na víc než pár jednoduchých skriptů.

Našel jsem hezký a celkem promakaný kód na hlášení posádky pro ToLiSS áčka, a tam je právě vše přes property. Nakonec jsem pochopil že autor si tam přes FWL volá funkce dostupné normálně jen v xLua nebo SASL (to jsem našel až po zadáním specifických fragmentů kódu do googlu). Moc se v tom nevyznám, ale logiku, kde definuje vlastnost zvuku tak, aby se řadily do fronty a přehrávaly aniž by šly přes sebe mě tam fasinovala. Zkoušel jsem fragmenty z toho kódu replikovat u sebe, ale to se můj debug poměl... Bez hlubších znalostí tohle taky nebyla cesta. V konečném důsledku mě to ale asi inspirovalo k tomu řešení, na kterém mi to teď jede i s pomocí obyčejných FWL příkazů.

Jinak zatím 478 řádků a furt daleko u konce... hledat v tomhle něco už začíná být problém, a děkuji teď sám sobě, že jsem si to hned o začátku začal komentovat jak pro předškoláky.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   30. 10. 2021 / 09:49
PB   
487 není zas taková bída Když to člověk píše třeba v Notepad++ a má tam hezky vidět barvičky. Můj EFIS v L410 má momentálně 6893 řádků, a to je jen hloupá display unit, GPWS, TCAS, mapa, WX radar, ATIS, zvuky, letový model a spousta dalších pomůcek běží bokem v samostatných skriptech Ale uznávám že to je spíš prasárna a moje lenost, příště bych to rozdělil do knihoven podle jednotlivých funkčních celků, aby se v tom lépe hledalo.

PB
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   30. 10. 2021 / 11:02
Willhelm   
No včera jsem to konečně dopsal a skončil na 569 řádcích po odstranění pracovních a nepotřebných komentářů, zbytků kódu co jsem testoval a nebyl s nimi spokojen.
S Notepadem++ jsem docela spokojen, nejen kvůli barvičkám, ale když třeba dvoj-kliknu na proměnnou, tak mi ji hezky vysvítí všude v kódu. Přesto nechápu jak někdo může pracovat skoro se 7t. kódem...
- To jsem se třeba divil, proč mi nehraje hláška o světlech - když jsem hledal co je špatně, kliknu na proměnnou datarefu, ale ta nebyla nikde v kódu použitá - geneze vývoje, původně jsem tam měl array dataref a v kódu monitoroval obě osy vysunování světel, ale dělalo to bordel, tak jsem zvolil navázání na jiný dataref - normální, v názvu proměnné ale zůstalo původní (landinglights) ale v kódu už bylo jen správně jednotné (landinglight).
- taky umí hezky sbalit na jeden klik jednotlivé funkce na jeden řádek a pak je zase na kliknutí rozbalit zpět. To se hodně hodilo, když jsem dělal poslední nezávislé funkce podvozku a světel a potřeboval se dívat co mám nebo nemám k dispozici za datarefy. Na to jsem taky přišel - tvrdou školou - pokud pojmenuji proměnnou stejně jako někdo jiný v nějakém jiném lua scriptu, tak FWL padá na hubu - a co je nejhorší bez jakékoliv stopy co vadí v debug logu, podobně jsem omylem navedl dataref, který už jsem měl v jedné proměnné znovu pod jinou proměnnou = lua stopped a zase bez debug logu. Člověk si prostě musí dávat bacha na všechny duplicity. Poslední případ, kdy mi nic nenapíše a padne je nedodržení syntaxe - když třeba chybí end tak to debug vypíše - line a expected end after (poslední tři znaky za kterými má problém), ale jakmile má člověk o jeden end navíc, tak je to bez zápisu do logu o pádu na hubu.

Dopsal jsem v 20:45 a jal se testovat. První fáze po nahazování motorů byly zmáklé, ale pak to začně být celkem dobrodružné. Dobrá zpráva je, že mi to funguje vše, trochu horší je, že něco funguje dvakrát a zatím jsem nenašel proč. Dvě věci sice fungují, ale ne úplně intuitivně jak to jedu v jednosekundovém cyklu, tak je přirozeně problém s detekcí krátkého stisknutí tlačítek což je třeba problém u trimování. FWL skripty dokáží být docela náročné na CPU výkon, zkušenější vývojáři proto doporučují co nejvíce se vyhýbat zpracování funkcí v one frame cyklu a doporučují spíše vteřinový, který je CPU friendly.

Musel jsem vzpomenout i na Dana Vávru, kterak na jedné přednášce vzpomínal, jaká osina v zadku je testování nelineárního RPG - hlavně ke konci příběhu, kde je hafo možností. S testováním je teď časový problém i u mě a to i přesto že jde o poměrně lineární skript, ale když mám chybu u např. 56. zvuku v posloupnostní řadě, musím zase celé éro dostat do C&D, udělat opravu skriptu a pak projet celou proceduru přes těch 55 zvuků co jsou v pořádku, abych zjistil, že oprava je ok, ale další chyba číhá na 57. zvuku. Až tohle dodělám, asi pár týdnů nebudu chtít žádnou klikfestovou mašinu ani vidět.
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   30. 10. 2021 / 14:46
ulitej
RPG to je co bigoši tahaj na rameni a nyní to je co chvíli vidět v TV společně s dlouhou sukní na chlapovi ?
 

Prosba o pomoc s lua scriptem   30. 10. 2021 / 15:22
Willhelm   
To už zase jinde jsme, je to jiná vesnice!
 

Prosba o pomoc s lua scriptem - Hotovo   30. 10. 2021 / 23:18
Willhelm   
Chybu v logice kolem posledních dvou hlášek jsem dnes lovil celý den. Ale konečně mám dva okruhy z cold and dark až po přistání a zaparkování bez chyby a skoro vše hraje tak, jak jsem si na začátku představoval.

Script je tedy hotov, zítra k tomu napíšu readme a zkusím to někam nahrát ke stažení. Kdo bude chtít, tak si Yak-40 v 3.5 v XP11 rozezvučí na 96% tak jako to uměl SD Yak-40 v FS2004.

Díky Pavlovi a Gastonovi za inspirace, rady a ušetřené trápení. Milovi a dalším zůčastněným za morální podporu.

V hlavě už klíčí myšlenka na další skript, který by trochu zautomatizoval procedury po přistání, aby se člověk mohl soustředit na pojíždění a nelovil spínače světel, pitotek, topení, transponderu atd.
Mám k Jak-40 už více věcí, tak to zkusím zveřejnit všechno jako nějaký modpack ve složce na google drive, ze kterého by si lidi vzali co se jim bude líbit.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ