FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKPR pro X-plane vydáno Jeden příspěvek | Celý strom
LKPR pro X-plane vydáno   27. 6. 2021 / 18:51
Viper
Pokud by to někomu uniklo, tak LKPR pro X-plane je venku.

https://www.chudobadesign.com/
 

LKPR pro X-plane vydáno   27. 6. 2021 / 21:11
ChudobaDesign_Filip
Děkuju za prosdílení! Byl jsi rychlejší než já!

Tak doufám, že se scenerka bude líbiti!
 1x  

LKPR pro X-plane vydáno   28. 6. 2021 / 08:33
Willhelm   
Díky Filipe tobě i celému týmu.
Tak dlouho se člověk těšil a teď se k tomu asi chvíli nedostanu, tak jen rychlá zpětná vazba:
+ Vyhnutí se org store a prodej přes vlastní obchod a inistore z mého pohledu jednoznačné VELKÉ plus
- exe instalátor pro XPL vnímám spíše negativně, mám v živé paměti bordel ve Windows z dob FS2004 a desítek instalátorů a uninstalátorů jen pro addony. Technická poznámka - po spuštění instalace chce vyplnit e-mail, jméno a poslední kolonka PRODUCT KEY - po nákupu zákazník obdrží LICENCE KEY a PRODUCT KEY, když vyplním PRODUCT KEY instalátor zahlásí chybu protože očekává LICENCE KEY. Tohle by měl Tomáš co nejdříve opravit.
Samotná fáze instalace na dnešní dobu dost nezvyklá, člověk by měl mít nějakou zpětnou vazbu - info o % nebo co to dělá. Abych musel do task manažeru jen kvůli tomu, abych se přesvědčil, že tam je traffic a aplikace žije, mi přijde jako dost přitažené za vlasy.
 

LKPR pro X-plane vydáno   29. 6. 2021 / 00:08
me2d
Mne se libi, diky za LKPR.
Instalace pres exe asi jak pise Willhelm, ale dulezity je vysledek .
Prohanim po letisti Bella a prima.
Kdyby nekoho pro predstavu zajimalo jak LKPR vypada tak za chvili bude zpracovane https://youtu.be/Ra2zJPnHVgw. Jen nudny zaznam, bez nejakych uprav a serepeticek.
 

LKPR pro X-plane vydáno   30. 6. 2021 / 00:19
Willhelm   
Video super nejen kvůli scenerce, ale i tomu jak máš tu 407 v ruce.
Dnes jsem měl půl hodiny čas si to konečně vyzkoušet, ale bohužel mám nějaký problém. Schválně jsem vypnul ortho protože jsem neměl času nazbyt si aplikovat ten Ortho4XP patch. Vzal jsem si EC135 a startoval z policejní stojánky. Při každém pokusu o změnu kamery se mi XPL na chvíli úplně zasekl. Zapl jsem tedy ukazatel fps - stabilně 60+, ale jakmile pohnu pohledem tak je tam pokles až na 1-2fps. V podstatě nelítatelné. Nevím co dělá ten plugin - ale dělal jej JBr tak nepředpokládám žádné sviňstvo typu Gigmo nebo XJet DRM pluginů, které mi vždy spolehlivě dokázaly navodit CTD.
Všiml jsem si, že v adresářích je dost bordelu z tvorby - Maya štětce, různé dočasné adresáře atd.
Pojížděčky na sobě mají nějaký zvláštní opakující se pattern - plus nějaký bílý pruh - nevím jestli nenačtená textura nebo špatně definovaný draped polygon.
Při dalším testu vypnu všechno kromě téhle scenerky a uvidím jestli se někam nepohnu.
43179 B / 750 x 382 / ec135 - 2021-06-29.jpg
 

LKPR pro X-plane vydáno   30. 6. 2021 / 07:41
PB   
Hm toho patternu jsem si nevšiml, ale osobně mi dost vadí celkově ne uplně povedené textury pozemních ploch. Buď mi přijde že vůbec nezapadají do scenérky a na první pohled je vidět že je to polygon (např. taxiway Q1 a navazující manipulační plocha směrem na severovýchod), nebo ty betonové čtverce na rwy 30 jsou dost přehnané, takhle výrazné v reálu fakt nejsou. Nemluvě o použití generických textur třeba na vrata policejního hangáru a jiných objektů. A dost mi vadí ty stromy tvořené dvěma kolmými texturami, to je jak z FS2004. Přemkova payware LKPR pro FSX/P3D se mi vizuálně líbila mnohem víc (a to jsem zastánce XPL).

PB
 

LKPR pro X-plane vydáno   30. 6. 2021 / 09:45
Willhelm   
Moc jsem se těšil a jak to bývá o co větší těšení o to větší zklamání.
Do doby než Filip a jeho tým vydali LKPR jsem používal nesmrtelný XPL konvert v2.2.3 původní Marky Parkyho LKPR pro FS2002.
Taky jsem si koupil MegaAirport Prague od Petra a Přemka pro FSX a udělal si konverzi.
Dle mého názoru XHT scenerka zatím zůstává nejpěknějším zpracováním LKPR - bohužel za cenu flatten letiště, což je u LKPR hrozná škoda.
Zpět k Filipově verzi:
Mikro cukání přetrvávalo i po deaktivaci všech ostatních scenerek a pluginů. Dalším prokem bylo vypnutí CHD pluginu abych vyloučil že na vině je on. Tady jsem se dočkal nepříjemného překvapení - viz. screenshot. Nicméně cukání bez aktivního pluginu je stejné jako s ním, takže plugin asi primárně na vině není.
Jako chápu, že to stálo stovky hodin práce a tvůrci nestojí o to, aby se to hodinu po vydání válelo na ruských torrentech, ale tohle je podle mého názoru sviňstvo co do XPL nepatří. Kdo bude chtít, odstraní DRM určitě za kratší čas než tvůrci strávili na jeho vymýšlení a implementaci do scenerky.

- Instalátor bych jestě překousnul i když jsem skřípal zubama.
- Scenerka s DRM pluginem je pro mě při množství dalších pluginů, které používám, z hlediska potenciálních konfliktů nepřekonatelný problém.
- Prudké poklesy fps při pohybu kamery k budovám letiště pro mě dělají tuto scenerku nepoužitelnou. Můj zatím největší žrout fps je placená scenerka CYVR (tuším od Canada4XP) - mimochodem velmi pěkná s efekty mokrého asfaltu a betomu při a po dešti, 3D trávou a mnoha dalšími fíčurami které LKPR nemá. Tam mi padají fps s FF B767, dopravákovými pluginy a netscenery kolem 20, ale simulace zůstává plynulá, ať se rozhlížím jak se rozhlížím, žádné sekání jsem tam nezažil. Vlastně jsem u žádné scenerky něco podobného nezažil.
- Pojížděčky a aprony působí subjektivně příliš uměle - tady se shodnu s Pavlem. Free v2.2.3 je možná nemá tak vymakané co do správnosti čar a popisů, ale aspoň vypadají reálně.
- Budovy rozhodně lepší než má v2.2.3 ale Petrovy budovy z Mega Airport Prague subjektivně vypadají mnohem lépe, vypíchnu např. XHT prosklený T2.
- Default americké cisterny TEXACO po celém letišti vypadají nepatřičně. Obě mé dosud užívané výše zmíněné scenerky LKPR používají evropské typy cisteren. Vozítka a letištní clutter má XHT scenerka zatím stále bezkonkurenční.
- K subtilnějším funkcím letiště jako SAM fíčury, vánoční eventy atd. jsem se bohužel vzhledem k výše uvedenému ani nedostal.
-/+ Traffic na letišti jako ano, ale tady je problém v zběsilé a špatné funkci této fíčury v samotném XP11, nehledě na to, že Lamba a Ferrari jsem na LKPR nikdy neviděl.
+ Terén a převýšení typické pro LKPR je tady suprovní.
+ Stojánky a jejich kategorie A-B-C-D-E hodnotím také velmi kladně, s tím si v XPL málokdo u větších letišť pohraje a u malých to většinou není potřeba.
+ Ortho sedne pěkně jak k default landclass XP11 texturám, tak na Ortho4XP ortha z BI a ARC zdrojů.
+ Mesh patch pro Ortho vnímám také velmi kladně.

Takže: Rád jsem finančně podpořil tvorbu domácí scenerky, ale už je z disku a dál budu střídat v2.2.3 a XHT LKPR FSX osobní konverzi, minimálně do doby než bude primárně vyřešeno cukání a sekundárně odstraněna nutnost DRM pluginu (tento problém bych ještě zvládl eliminovat sám, už jsem si vypreparovával X-Jet plugin z KAWO scenerky).
35959 B / 750 x 374 / LKPR-CHD-DRM.jpg
 1x  

LKPR pro X-plane vydáno   30. 6. 2021 / 19:51
Viper
Na to sekání už jsem si stěžoval hned v neděli Filipovi do SZ, protože jsem netušil, jestli je chyba u mě v kompu nebo ve scenérce. Přeci jen mám nově RTX 3080 a nebyl jsem si jistý nějakým špatným nastavením v ovladačích.
Každopádně na žádné jiné náročné scenérce mi to nedělá. Vídeň, Zurich, Berlín apod. Filip netuší čím by to mohlo být, protože u něj je to prý OK. Zmínil možný bottleneck u mě v PC na procesoru, ale sestava Intel i5-10600K@ plus 20 procent, grafika RTX 3080 SUPRIM od MSI a 64 GB RAM a všechno na SSD asi nebude ta pravé příčina.

Dalším zkoumáním jsem zjistil toto - seká se to při otáčení pohledu i v případě, když vyhodím úplně vše z Custom scenery (mimmo Global Airports) a nechám tam jen LKPR a z veškerých pluginů nechám jen to DRM. Z X-plane je potom pustá zem a seká se to stejně i na 1-3 sekundy. Přitom jinak mám v tomhle případě nějakých 80-120 FPS.
Pak mě zaujala ty světla. Jestli tam nedělá bordel ta složka LightOptimalisationLKPR. Tak jsem jí vyhodil a nic. Pak jsem jí začal zkoumat a tady je nějaká bota. Ve složce hdr je další složka Lights a v ní šest souborů a složka misc, kde jsou další dva.
Nicméně ve složce non-hdr a dále Lights je opět šest souborů, ale už tam nemám složku misc , ale složku s názvem Nová sloºka (ano, takhle se to jmenuje, s tím divným znakem) a v ní nic není.

Další krok bylo zkusit nakopírovat do scenérky všechny soubory HD osvětlení ze složku hdr. A vida - sekání zcela zmizelo a rozhlížení bylo zcela plynulé. Tak jsem naházel do X-plane zpátky všechny scenérky a pluginy a zkusil to pustit. Bohužel sekání bylo zpět akorát s menší intenzitou.

Takže za mě problém ve světlech.

Co mě ovšem akorát teď rozpálilo doruda je pokus o reinstalaci LKPR, jestli prostě nebyla nakoplá ta instalace hned od začátku. Viz. ten divný název složky a chybějící soubory.
Takže jsem vyhodil celou LKPR mimo Xplane a spustil znovu ten podivný installer. A on na mě po zadání údajů a licence vyhodil hlášku WARNING! It seems this product key has beewn allready used once! Activating this product more than once can results in blocking the key! Do you wish to isntall LKPR?
To si dělá srandu??? Jak mám sakra udělat reinstalaci? Od každé jiné scenérky mám zip soubor, který si mohu z krámu stáhnou kolikrát chci a scenérku jednoduše rozpakuji do Xplane. Nebo mám knihovnu OrbX, kde si to zase nainstaluji jak potřebuji. A jak to mám udělat tady?

A navíc mě dostala hláška, když jsem se rozhodl ten installer raději zavřít Are you sure you want to close this app? Closing the application may require new activation of the product! It is also not recommended to quit the application while installation.
Jak nová aktivace, když nová aktivace mi může zablokovat licenci? Nechápu.
Tohle je podle mě typický případ šikany legálního uživatele, který zaplatil a teď s tím má jen starosti narozdíl od někoho, kdo to sosne z torrentu a nic neřeší.

Jako sorry Filipe, se sekáním nemám problém, když bude opraveno a scenérka aktualizována, ale s tím šíleným instalerem je to průser. V neděli při první instalaci jsem v něm neviděl problém, ale teď je to šílenost kteá by se měla buď změnit, nebo zmizet.
 

LKPR pro X-plane vydáno   1. 7. 2021 / 18:37
ChudobaDesign_Filip
Kluci, děkuju převelice za feedback, kritiku, pochvalu.

V prvé řadě - pokud je nějaký problém s aktivací, dejte mi prosím vědět na mail support@chudobadesign.com . Sem na Flightsim chodím sporadicky.

Ano, installer šílený je, na druhou stranu zabraňuje jakémukoliv leaknutí scenerky na pofidérní servery, což se zatím daří. Pokud máte nějaký problém, opět se na mě obraťte na emailu. Na installeru pro mě pracuje student, stejně tak i já jsem student, což nás na jednu stranu neomlouvá, na druhou stranu mějte pochopení. Rád vám pomůžu, klíče resetuju na počkání, pokud zrovna nespím.

Co se samotného installeru týče - ta UI feature s tím license/product key je dobrý nápad, to ještě nadhodím, do teď jsme primárně řešili problém se stahováním v Německu. Když jsme to testovali, fungovalo to, dávali jsme to na test iniBuilds - fungovalo to, dávali jsme to na test beta testerům - fungovalo to. Samozřejmě, dovedu si představit, že by to mohlo fungovat veseleji, na druhou stranu když vidím do toho kódu, co všechno musíme ošetřit, aby byly data v bezpečí, věřte tomu nebo ne, není to tak jednoduché.

Co se optimalizace týče - hodně jsem se snažil, já osobně mám 60 FPS stabilně, kluci co jim to běží na 1060 a starších procesorech jsou taky naprosto v pohodě. Každému v tomhle pomáhá něco jiného, někomu pomůže vypnout XEurope, někomu zase sundat stíny, co sim to jiné řešení. I já jsem měl pod rukami scenerky, které někomu fungovaly lépe, někomu hůře a jiné, u kterých to zase bylo naopak. Každopádně rady které jsem vyzískal, jsem aplikoval.

Co se modelů týče a textur. Textury jsou koncipovány jinak než u XHT-Labs. Netvořili jsme pouze dvě textury (barva a noční), ale tři (barva, noční a PBR). Zároveň jsme řešili dynamická světla a jetwaye, + featurky jako slavobrána a jiné.

Na závěr řeknu - omlouvám se, pokud to tak bylo pochopeno, ale rozhodně nemám v plánu šikanovat uživatele, pouze chci aby ten produkt byl co nejvíce v bezpečí. Installer máme do budoucna v plánu vylepšovat, určitě si poznamenám, že by bylo dobré, aby člověk nemusel aktivovat produkt víckrát na jednom počítači.

Díky kluci za podporu, a kdyby něco, mail - support@chudobadesign.com , odpovídám asap.

Filip
 

LKPR pro X-plane vydáno   1. 7. 2021 / 23:46
Viper
Ahoj Filipe.

Omlouvám se, že jsem se nechal trochu unést. Fakt to bylo trochu o nervy.

Tu snahu ochránit scenérku před pirátěním chápu. Jen mi ten installer připomněl děsivou zkušenost s Lagem v dobách FS2004, ochranami DVD a potom games jako bylo StarForce a Denuvo.

Nicméně, ten installer ať tvůj kolega prosím trochu poladí. Když už mám v pluginech uloženou licenci z jedné aktivace, tak by tam měla být možnost reinstallace a nikoli další aktivace. Dále by bylo fajn, když už se to ověřuje přes nějaký váš server, tak aby se při první aktivaci udělal otisk kompu a při další instalaci/reinstalaci se to automaticky ověřilo. Nebo jako to dělá Gizmo. Pamatuje si otisk a povolí ti maximálně pět různých otisků. Když chceš další, tak musíš nějaký předchozí navždy zmrazit.
A nebo když už máš těch svých letišť víc a k tomu vlastní installer, tak udělat jednoduchou zákaznickou knihovnu. Něco jako Orbx.

Dále ty záseky. Jak vidno nejsem v tom sám. Dneska jsem zkoušel kde co, včetně odebírání různých částí scenérky. Nakonec pomohla jedna věc - v nastavení X-plane stáhnout Texture Quality z Maximum na High. Pak se mi to přestalo zasekávat. Ale je to fakt divné, protože to mám na Maximum celou dobu a žádná jiná scenérka s tím nemá problém.

A musím opět zmínit ta světla - opravdu je v pořádku mít v non-hdr lights tu divnou prázdnou složku s názvem Nová sloºka? Navíc jsem dneska objevil ve složce Lights zip soubor OPTIONAL-LightOptimalisationLKPR. Takže ono je to tam dvakrát. Jednou rozpakované a jednou zapakované. A v tom zipu už jsou ty soubory správně. Žádná Nová sloºka.
Takže ten installer zjevně instaluje poškozené soubory LightOptimalisationLKPR.

Plus v manuálu by to chtělo použití těch optimalizovaných světel popsat. Kdo to nezná, tak nebude tušit co s tím a kam to dát.

Ale jinak scenérka vypadá suprově. Terén, osvětlení, textury, odstavené Maxíky na 22...

Akorát ty stromy mi přijdou takové historické.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 00:08
ChudobaDesign_Filip
Čauky čauky!

V pohodě! Hele zamakáme na tom ještě, ať to máme tip ťop, ale už takto ti povím, že ten installer je zatím Beta a takto to zůstavat nebude. Teď je to ve fázi, kdy je to otravný, ale chrání to, časem bychom tam i rádi implementovali třeba tu funkci na tu automatickou úpravu terénu, automatické aktualizace, takže neboj, pracujeme na tom, pak už i ty lidi co to sosali na torrentech budou muset přejít na legální obchody

Dneska jsme sedli s jedním týpkem, kterej se pro mě obětoval přímo aby mi ukázal ten problém s tím zasekáváním, protože jsem nevěděl, co má na mysli a po dvou hodinách zkoušení jsme problém našli, takže hurá! Funkci dohodím jako optimální tweak jako jsou ty světla, nicméně budu se to snažit udělat ještě tak, aby to fungovalo jak má. Jediné co jsem teda nenašel je ta nová složka, ta je někde u těch světel?

Měj se fajn a kdyby cokoliv piš na mail! Podívám se ti na to!

Filip
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 08:01
Willhelm   
Předpokládám, že až bude nějaká aktualizace, tak o tom budou zákazníci upozornění e-mailem spolu s instrukcemi jak aktualizaci provést. (Vzhledem k poznatkům kolegů, jenž se aktuálně pokoušeli o reinstalaci a narazili na problém se seklou licencí.)

A Filipe můžeš tedy prozradit co je viníkem toho zasekávání?
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 08:14
Viper
Ahoj.

Super! Díky za dobré zprávy a vysvětlení. S těmi světly se to pokusím nějak rozumněji popsat.

Po instalaci scenérky mám v základní složce Lights zip soubor s názvem OPTIONAL-LightOptimalisationLKPR.zip. V tom jsou zapakované dvě verze světel. HD a non-HD. Tady je to v pohodě, zip soubor OK, obsahuje vše co má.
Jenže mě ten váš instalátor vytvoří v té samé základní složce Lights ještě mimo ten zip soubor další složku, která se jmenuje LightOptimalisationLKPR. Zdálo by se, že je to ten již rozpakovaný zip soubor, jenže nesouhlasí přesně název a když se do té složky začneš nořit, tak v non-hd světlech by měla být složka Misc a v ní dva soubory. Teď nevím jak se přesně jmenují. Myslím že něco s taxi nebo runway lights. Jenže já tam místo složky Misc mám prázdnou složku, která se jmenuje Nová sloºka.
A jak už jsem psal, ten divný znak místo ž tam opravdu je.

Bylo by fajn, kdyby někdo další mohl potvrdit, jestli to má taky tak, nebo je je to jen moje lokální záležitost.

Michal.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 09:00
Willhelm   
Obrázek někdy vydá za sto slov...
11630 B / 588 x 185 / Screenshot_8.jpg
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 10:07
Viper
Jů, von to tam má taky.

Já nechtěl obrázek riskovat, protože si pokaždé lidé stěžují, že na něm není nic vidět.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 10:17
Willhelm   
No proto jsem nebral screen celého Total Recall Commanderu, ale jen výřez cesty a obsahu té inkriminované složky.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 12:30
ChudobaDesign_Filip
A! Jasný, tady! už to vidím! Díky borci, dám to pryč, jestli chcete tak tuhle složku si můžete vymazat, ono je to stejně v tom zipu

Jinak problém v zakousávání je s Orthem. Byli jsme požádáni, ať seženeme to nejkvalitnější, tak jsme učinili, prozatím řeším optional tweakem bez ortha. Tzn. pod letištěm teď nebude nic a můžete si to přeplácnout vlastním Ortho4XP a nebo nechat.

Je to zajímavý jev, já ho třeba nemám, pokusím se vyzjistit, čím to je, ale prozatím takto a jak říkám, pokud používáte Ortho4XP, o nic nepřijdete
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 13:16
Willhelm   
Tak to ti řeknu čím to je. To ortho není korektně převedené do dds.
Když děláš Ortho ve WEDu, tak po usazení pngček na správná místa, při prvním uložení scenerky WED vytvoří pol soubory a překonvertuje png na dds. Tak nevím čím jsi to tvořil. To samé Ortho4XP - po stažení surových dat to vždy v posledním kroku konvertuje do dds...
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 13:23
Willhelm   
Jinak co jsem si všiml u jiných komplexních scenerek - většina z nich používá extra scenerku jen pro ortho.
Struktura jsou pak tři scenerky:
- letiště
- ortho
- mesh
Výhoda - ortho se dá v XOrganizeru snadno vypínat a zapínat, případně měnit za sezónní.
A je docela možné, že to XPL i lépe schroustá, ale k tomu by se ti asi nejlíp vyjádřil Triplemon na org fóru.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 13:46
ChudobaDesign_Filip
Hele u Hurghady to mám stejně a problém není, jen pravda, Ortho se tam dá vypnout mimo
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 13:47
ChudobaDesign_Filip
Konverzi do DDS jsem právě včera taky zkoušel a výsledek byl stejný
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 14:14
Willhelm   
OK, tady prší a na kolo nemůžu, a ten problém mě začal zajímat.
Když vím na co se soustředit, tak zkusím nejprve dát ortho úplně pryč a pokud sekání zmizí, tak potvrdím, že je problém tam. Pak zkusím provést konverzi ortha ve WEDu, pokud to nepomůže, tak poslední věc co mě napadá je neprve úplně vyjebat pryč ten decal maquify_1_alpha_key.dcl jestli to není v něm - osobně vytšinou používám některý z kombinovaných grass-asphalt/concrete decalů.
Zkusím si taky udělat pořádek v té scenerce a vymazat maya štětce, archivy se zálohama a ty duplicitní adresáře. Taky jsem se minule neměl čas podívat do logu, jestli to tam něco nepíše.
Přišli jsme na to jak Pavlovi Brodskému na LKKB snížit NDB anténu, dojdeme i na tohle.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 18:51
Willhelm   
Takže odzkoušeno vše co jsem psal, ale chová se to pořád stejně.
V logu hlásí dva objekty problém - jeden má zdvojenou hlavičku a druhý nějaké divné limity animace.
Tu zdvojenou hlavičku jsem si opravil, s těmi animacemi jsem nepochodil.
Pak mě napadlo snížit detaily textur, protože to tady někdo psal, že mu to pomohlo.
A tady jsem si všimnul, že asi po poslední aktualizaci mi XPL vypnul Vulkan a já si toho nevšiml. Tak jsem ho zpět zapnul, restartnul XPL a cukání je pryč.
 

LKPR pro X-plane vydáno   2. 7. 2021 / 23:47
ChudobaDesign_Filip
Hele říkám, fakt jsem zkusil všechno a nejvíc pomohlo ortho vypnout úplně Té zdvojené hlavičky jsem si ani nevšiml, nicméně taky si udělám ten housecleaning ať to lidem chodí bez toho

Každopádně díky za testing a jsem rád, že se nám pořešilo ty bugy nějak rozlousknout! Měj se fajn a kdyby jsem tu nereagoval tak piš na mail a klidně něco vymyslíme!

Filip
 

LKPR pro X-plane vydáno   11. 10. 2024 / 12:53
ChudobaDesign_Filip
Zdravím pánové (a případně i dámy),

chtěl bych se vrátit k tomuto vláknu, včera přes noc se mi povedlo odstranit po třech letech chyby v kódech modelů, které bránily plynulému běhu scenerky. Poděkování patří zejména X-Codr, borci mi poradili úplně v topu.

Bylo to nenápadnou hláškou attr_shiny v modelech, si tam exportovací program přidává z nějakého důvodu sám, každopádně je to pryč, trošku jsem ještě optimalizoval textury, jsou tam nové stromy co se hýbou do větru, L1 tam je i s upraveným terénem... takže pokud máte někdo chuť zaletět v XPL ať už na 11 nebo 12, je to ready ke stažení!

A kdybyste někdo chtěl nějakou slevu ať už na Prahu nebo na něco jiného z arsenálu, klidně dejte vědět, ať neplatíte plné kuželky

Mějte se!

Filip
 

LKPR pro X-plane vydáno   11. 10. 2024 / 13:09
xWing   
Je to len LKPR alebo aj LZIB ?
Diky.
 

LKPR pro X-plane vydáno   11. 10. 2024 / 14:10
ChudobaDesign_Filip
Primárně jsem teď řešil LKPR a všemu ostatnímu se budu věnovat v průběhu LKPR byla priority no.1
 

LKPR pro X-plane vydáno   12. 10. 2024 / 13:02
Willhelm   
V čem to Filipe exportuješ?
Ofiko exportér mi u scenery objects dává jen
GLOBAL_specular 1
Textury si musím definovat v exportním okně manuálně a pro XP12 je nutné zatrhnout v dialogovém okně NORMAL_METALNESS

Mě naopak štve, že u skel nebo průsvitných záležitostí neumím přímo v modelu nadefinovat exportní parametry:

ATTR_layer_group blended

a

GLOBAL_no_shadow

Zkoušel jsem to přes add model property, ale bez úspěchu. Do *.obj file se to prostě nezapíše.
Parametr attr_shiny to je relikt tak z dob XP7-9, který přežíval ze setrvačnosti snad ještě v desítce, v jedenáctce to už používali snad jen rusové co modelařili na upirátěných 3D studiích a používali StepToSky (Flight Factor) exportní plugin, který je tuším dodnes dostupný ke stažení.
 

LKPR pro X-plane vydáno   17. 10. 2024 / 20:13
ChudobaDesign_Filip
Protože modeluju v Maye, používám pro export ModelConverterX, který funguje rychle a spolehlivě, jen jsem nečekal tuhle boudu Nicméně zkouším teď i export z Blenderu a není to špatné, jen zdlouhavé..
 

LKPR pro X-plane vydáno   17. 10. 2024 / 20:54
Willhelm   
Je to sice zdlouhavé, ale máš nad tím lepší kontrolu. Animace, světla atd. I když u animace mě teď Blender taky vypekl. Rotační součást mi exportoval s podmínkou, že se zobrazí pouze při zapnutém HDR. Půl hodiny laborování s modelem než mě napadlo otevřít obj v notepad++
 

LKPR pro X-plane vydáno   30. 6. 2021 / 00:04
mirda   
Jak sem psal. Vyjde to, kupuju.
Díky je to nádhera. Fakt to potěší když se dá dokonce ohledně payware scenerky komunikovat řečí mého kmene
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 16:00
ChudobaDesign_Filip
Hoši, máme tu slibovaný update, který by měl vyrušit otravné kousání na finále a zlepšit optimalizaci pro všechny. Další hodně žádanou feature byl apron na jihu, ten už je v novém updatu taky přidaný. No a pak tu jsou drobnosti - změna reklamy na skyportu, pojížděcí zelená světla reagují na počasí (pokud je špatná viditelnost, svítí všechny, jinak pouze každé druhé), opravili jsme některé světla dle aipu, takže teď to všude svítí přesně podle reálu...

No a dál mě nic nenapadá. Brzy budou Vánoce, tak sledujte jestli tam náhodou něco nepřibude, před terminálem... (ano i takové legrace tam máme)

Ti z vás, co si koupili přes iniBuilds a chtěli by jste se zbavit toho ošklivého installeru (bohužel iniBuilds nám řekli, že jej musíme udržovat dokud nebude iniManager a ošetření souborů), tak mi dejte vědět na mail support@chudobadesign.com, přesunu vám klíč do nového systému antileak, který funguje mnohem jednodušeji.

Pevně doufám, že se vám nový update bude líbit!
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 16:02
ChudobaDesign_Filip
Jo a ještě jsem zapomněl, podpora pro MAC a LINUX, jen tady prosím kdo ještě nězakoupil, tak opět, nekupovat přes iniBuilds, zatím tam není přímá podpora. Takže buď naše stránky nebo simMarket/x-plane store
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 17:11
Willhelm   
Filipe díky za info, takže když teď zajdu na svůj org store účet a stáhnu to znova, tak už budu tahat novou verzi jo?
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 20:04
ChudobaDesign_Filip
Úplně teď nerozumím otázce, na org, jsme to dali až 2 dny zpátky
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 20:37
Willhelm   
Přesto, že nerozumíš mé blbě položené otázce, jsi mi dokázal odpovědět tak abych tomu rozumněl já.
To že má LKPR pro XPL aktualizaci jsem si přečetl až dnes tady.

Org store neumí ani základní věc, jako poslat info o tom, že jim někdo ukradl data tvé debetní karty. Chtít po nich informační e-mail o tom, že některý z 88 produktů, které u nich máš zakoupeny má dostupnou aktualizaci, by bylo opravdu bláhové.

A teď si zaryju sám do sebe: Problém je s mou pamětí, protože LKPR jsem na orgu nekoupil, jak jsem teď zjistil.
Zaboha to nemůžu nikde v e-mailu najít, ale když jsem si našel své první reakce tady na fóru tak je jasné, že na orgu jsem nekupoval neb jsem kvitoval jinou možnost. Vím taky, že na disku mám hledat exe instalátor, ale v downloadu ani na záložním disku kde zálohuju placené addony to nemám. Já si to fakt budu muset někde začít nějak evidovat kde a co mám koupeno...
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 20:45
ChudobaDesign_Filip
A nekupoval jsi to náhodou skrz e-shop CHD? Zkus v emailu (pokud si je nemažeš) najít v předmětu You've bought A to už ti něco vyhodí
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 20:46
ChudobaDesign_Filip
každopádně jak pak klíč najdeš, hoď mi ho na support@chudobadesign.com, já už tě pak navedu jak dál, ať to máš co nejjednodušší a nemusíš se do budoucna vázat na žádný store s našimi produkty
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 21:16
David75
No škoda že to není i pro MSFS....
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 21:26
Willhelm   
Pro FSXX jsou dvě LKPR ve vývoji, pokud dobře pamatuji. Ale už měly pomalu a jistě být venku. Jedna byla 100% od ORBX. Filip dokonce zmiňoval, že ti vývojáři co to pro ně dělají, sídlí kousek od něj.
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 22:38
ChudobaDesign_Filip
Přesně tak, jedno dělá Tailstrike pro MSFS, to jsou Italové, jejich vývoj malinko stagnuje a vůbec mi trošku přijde, že se na to nějak vykašlali, možná usli na vavřínech nevím... Pak je tu ORBX ti říkali, že na konci prázdnin už to bude a taky nic... Právě tohle ORBX studio sídlí ve městě vedle, v Havantu, ale vůbec se nekontaktujeme nebo tak... Takže nedovadu říct
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 09:18
PeBr
ORBX inzeruje, že má LKPR ve vývoji již déle než rok, ale ten je pro Prepar3D
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 10:11
Willhelm   
Původně to oznámili pro P3D, ale pak tam přidali i malým textem že se počítá i s FSXX verzí.
Problém spíše to jak píše Filip - je to po termínu a žádné nové info, takže se jen můžeme dohadovat na čem se kousli...
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 21:24
Willhelm   
Ano napadlo mě hledat výraz Chudoba a už mám e-mail, i pdf, i adresu i 1.1 staženo. Kupoval jsem to přímo z tvých stránek, akorát nevím proč na pracovní e-mail...
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 22:38
ChudobaDesign_Filip
Tyjo, tak to už ti nepovím, ale důležité je, že se to našlo!
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 21:39
Willhelm   
Každopádně díky Filipe za odstranění exe instalátoru a DRM pluginu, i za to, že se o to i po vydání staráš a vylepšuješ.
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 22:39
ChudobaDesign_Filip
Hele nám šlo jednoduše o to, aby to nešlo přenášet a aby se to všem co to chtějí cracknout co nejméně dařilo, což ve finále, kdo chce, si cestu najde... Takže jsme se na to vyprdli a vymysleli o něco jednodušší a pro zákazníky přijatelnější řešení, které bude fungovat pro obě strany Jsem rád, že se to líbí! Jinak FPS lepší?
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 08:44
Willhelm   
Filipe super, fps u mě 60+ a stabilní. Přiznám se, že po koupi jsem odložil. Vadil mi ten plugin i když to vypadalo, že mi to s ničím nekolidovalo. Ale na to jsem měl nalítáno málo hodin a otestovánu jen jednu Xorganizer configuraci simu - pro VFR lítání. Opravdová brzda pro mě byly ty fps a cukání. Takže jsem odložil a dále používal free 2.3 verzi s úpravama od Vačice.

Akorát mi levitují sloupy severního konce T2 cca 2m v luftě, ale to se musím podívat jestli jsem já udělal vše OK a mám korektně aktivní LKPR mesh.

Z mých původních připomínek tak zůstávají asi jen Americké TEXACO kamiony. Možná si tam časem ještě olepím kolem RWY, APP a TWY nějakou přechodovou linku mezi trávou a betonem/asfaltem. MrX má pěknou, kterou jsem si nedávno upravoval pro tunění Ivošova Mošnova, vypadá to líp než ty ostře řezané linky. Olepit LPKR ale bude časově náročnější než LKMT. Takže už jen najít ten čas. Ty fuel trucky si zkusím odmazat a nahradit konvertovanýma autíčkama z XHT scenerky kterou mám pro FSX.
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 10:21
Willhelm   
Nevšiml jsem si napoprvé, že mi LKPR mesh xorganizer nezařadil mezi meshe, ale dal mi to pod airport ortohphoto, takže jsem to neměl aktivní. Přesunuto a aktivní, ale subjektivně se pak ta levitace budov spíše zhoršila.
Takže klasika, pokud něco nefunguje jak má RtFM!
Jdu MUXPovat, protože mám vlastní Ortho4XP.
21336 B / 750 x 422 / yak-40_v11-2021-10-24-LKPR1.jpg
24779 B / 750 x 422 / yak-40_v11-2021-10-24-LKPR2.jpg
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 10:50
Willhelm   
Tak po MUXPování sedí jak prdel na hrnec a Filipe smekám za to jak jsi/jste pořešili všechny ty terrénní záludnosti LKPR - a že jich není málo.

 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 10:58
Pips   
Co je to MUXPování? Dělá se to jenom v neděli dopoledne a třeba jenom v městských bytech?
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 11:51
Willhelm   
Pipsi to není nic pro tebe zapřísáhlého odpůrce zvrhlých praktik, ke kterým je třeba pičítač.
Tato nezvyklá praktika je způsobem jak zneuctít a znásilnit XP mesh, takže zcela mimo tvé fetiše.
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 13:40
Pips   
Děkuji za vysvětlení, kolego. Jsem nyní mnohem klidnější a již zcela bez nervozity si chladím pivo. Na samotě u lesa jsem drobné terénní úpravy předevčírem násilnil rýčem a krumpáčem, ale říkal jsem tomu zasraná, zkurvená práce, ale v koutku duše jsem byl rád, že k tomu ději nebyl nutný počítač
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 12:30
ChudobaDesign_Filip
Ty kráso, tak to mám fakt radost, že se terén líbí. Jakože neříkám, že je to dokonalé, k tomu to má hodně daleko, ať už se bavíme o nedokonalostech od MUXP a nebo pár kompromisů v tom terénu, ale snažili jsme se, aby to vypadalo co nejvíce přirozeně a hlavně aby dráhy byly zakřivené 😊
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 13:08
Willhelm   
Fakt u terénu jsem zaregistroval zatím jen jedno divné místo s takovými nepřirozenými zuby a je to na tom terénním náspu na jih od T2, jinak všude jinde super. Jak jsem se kdysi pokoušel o transfer Mega airport Prague z FSX do XPL tak mám ještě dost v paměti, kde všude to bylo problematické. Tohle je zatím nejlépe zpracovaný terén LKPR ever. V to počítám i LKPR v FSXX - protože tam LKPR vypadá jako v XP11 s Orthem - ty subtilní terénní zlomy a zářezy tam také nejsou.
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 13:17
ChudobaDesign_Filip
Jo, no tam se to právě sbíhá všechno dohromady. Je tam nerovnost na RWY, nerovnost na TWY a pak tam je ten zásyp a po tom vede cesta k hasičárně, takže tam už to bylo asi trošku moc, takže to jsou právě ty nedokonalosti o kterých mluvím
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 12:27
ChudobaDesign_Filip
Výborně, to mám radost hele fuel trucky tam máme custom trucky, ale chce to SAM vehicles (který mimochodem za ty peníze fakt doporučuju)
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 22:11
Viper
Díky Filipe. Funguje to perfektně. Takhle stažený kompletní soubor se scenérkou je super řešení.
 

LKPR pro X-plane vydáno   23. 10. 2021 / 22:40
ChudobaDesign_Filip
Díky moc! Jsem rád, že jsem se konečně trefil do toho správného postupu pro instalaci! My tam potřebovali ošetřit nějakým způsobem, abychom mohli dohledat ty soubory, ale jinak je to v podstatě standard jako cokoliv jiného. Mám radost, že se to líbí!
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 12:41
Viper
Jo jo, líbí. A moc.

Takže ten DRM plugin v Resources už není potřeba? Já to pochopil tak, že ten Antileak tam něco zamixuje do souborů scenérky na základě klíče. Proto mu to taky celkem dlouho trvalo než vyplivnul odkaz na stažení. Akorát mě nenapadá jak by to mohlo fungovat, když není potřeba zadávat klíč přímo v Xplane.

Jo a taky jsem nepochopil proč má italskou doménu.
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 12:50
ChudobaDesign_Filip
Jak funguje Antileak ví jenom dva lidi na planetě, já jediné co mohu říct, že to v podstatě označí různým způsobem soubory, tak aby to nenarušilo zážitek ze hry a kdyby to náhodou někdo leaknul na nějakou pirátskou stránku, tak si jej můžeme dohledat s tím, že máme pro policii přímé důkazy a ta může zahájit vyšetřování za porušení autorského práva a nelegální šíření softwaru. Zároveň nám dává možnost toho člověka rovnou zablokovat, takže už si produkt nestáhne. Všechno běží online a člověk už dostane na míru aktivovanou scenerku, jenom to minutku trvá, záleží na vytíženosti serverů.

Abych odpověděl na další dotaz - ano, plugin můžeš vymazat, už není potřeba 😊

A proč italská doména - ono nejde ani tak o italskou doménu jako o tu zkratku “.it” anti-leak it v překladu ochraň to.
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 18:22
Viper
Aha. Díky za vysvětlení.

Tyhle programovací záležitosti jdou zcela mimo mě, takže mě zajímalo nějaké jednoduché vysvětlení, jak to vlastně funguje.
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 14:14
PB   
A už sedí nové stojánky a pojezdovky na Jihu, nebo to stále představuje x let starou neaktuální situaci? Pro mě je to třeba důležitější než parkoviště cisteren a nějaký reklamní banner, a bez toho aniž by to sedělo je to no-go.

PB
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 14:31
ChudobaDesign_Filip
Parkoviště na jihu sedí, už je tam na tebe čeká komplet nový apron Čekali jsme až budeme mít nějaké reference, ze kterých budeme moct tahat data
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 14:32
ChudobaDesign_Filip
A pojezdovky jsou tam už taky jako v reálu
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 14:38
PB   
34079 B / 750 x 422 / mte-screenshot-jihu-a-mohla-bych-ho-vidt.jpg
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 14:53
Willhelm   
27722 B / 465 x 550 / sorry.jpg
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 16:58
ONDR4cz   
29917 B / 750 x 422 / L410 - 2021-10-24 16.54.37.png
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 19:33
ChudobaDesign_Filip
Díky! Byl jsi rychlejší
 

LKPR pro X-plane vydáno   24. 10. 2021 / 22:07
Willhelm   
Teď jsem to posadil: http://www.cvars.cz/report-49145.html
Tak než to zase vypnu...
24718 B / 750 x 422 / yak-40_v11-2021-10-24-LKPR.jpg
 

LKPR pro X-plane vydáno   4. 11. 2021 / 05:12
biblbrox   
Jelikoz si po dlooouhe dobe chci opet obcas zalitat na vatsimu a udelat ridicim trochu netypicky provoz za vfr s vrtulnikem, tak jsem si LKPR do xpl taktez poridil.
Jeste jsem to nezkousel, ale predpokladam, ze heliporty jsou taky presne na svych mistech?
 

LKPR pro X-plane vydáno   4. 11. 2021 / 08:12
Willhelm   
Základna Kryštof jedna by ještě chtěla trochu dopilovat detaily, ale heliporty jsou aktuálnější než na všech ostatních scenerkách (pokud sis tedy nedělal dle AIPu, nebo osobní exkurze na LKPR úpravy nějaké scenerky svoje).
 

LKPR pro X-plane vydáno   4. 11. 2021 / 13:52
biblbrox   
Ok, díky.
Už jsem se tam trochu zorientoval, ale ještě mám nějaké dotazy.
Ty ovšem hodím do jiného vlákna, protože se netýkají scenérky, ale reálného provozu.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ