|  |  | OH-58D pro X-Plane 31. 8. 2021 / 16:41 | |
|  | | |
|
 |  |  | OH-58D pro X-Plane 1. 9. 2021 / 09:23 | |
|  | Našel jsem si v noci trochu času a trochu to očíhnul. Létá to hezky, ale nastartovat to byl docela oříšek. Ne, že by to snad bylo nějaké úplně jiné, ale stačí přehlídnout klíček a spínací skříňku pod kolektivem. Když se to povede roztočit, stroj začne akusticky připomínat všechno, co není připraveno, nebo není v pořádku. Vše se pak podaří umlčet páčkou REC a ACK v poloze ACK. Pak se dá přijít na to, že se toho dá ještě dost nastavovat v hlavním displeji, ale jelikož jsem neměl čas pročíst 700 stránek příručky, rychle jsem se na to vybodl. Jak se zprovozňuje ten MMS kulich, na to jsem náhodným působením na páčky v kabině nepřišel. Vybodl jsem se na něj taky a nechal ho koukat kamsi vzad a přikročil k letu. Používá to nějaké stabilizace, takže samostatný let není až takové dobrodrůžo, jako s Lamou, ale letí to určitě příjemně a troufl bych si říct, že i líp, jak ec-135. Po vypnutí stabilizací to letělo taky parádně. Neodolal jsem a zkusil jsem si i autorotaci. V manuálu jsem měl nalezeno, že nejlepší klouzák to má při 80kts a klesat by to mělo 2200 ft/min. Po stažení plynu se opět rozezněly ty varovné houkačky. Podchytil jsem otáčky, ustálil na 80, akustická pouť utichla. a padalo to jako šutr, leč přesnou hodnotu klesání jsem z toho displeje neuměl vyčíst. Přistát se s tím dá ale hezky, obešlo se to bez úderů o zeměkouli, jako v případě lamy, která to má trochu jinak. Pak jsem se musel zase věnovat migraci exchange, takže Kiowa šla stranou. Určitě ale stojí za vyzkoušení. |
| |
|
 |  |  |  | OH-58D pro X-Plane 1. 9. 2021 / 11:07 | |
|  | Díky za pěkný report. Popravdě jsem si dal pár dní zpět jednu misi na CVARS s EC-135 po několika letech s Lamou a EC-135 mi už prostě nepřijde tak snesitelná jako dříve. Nevím zda něco pokakali při posledním letní aktualizaci, nebo je to prostě jen proto, že ta Lama je tak dobrá, že to pak degraduje zážitek z EC-135.
Taky jsem zkoušel tu free 206 a u té jsem byl nadšený z akustické stránky, z letového projevu tak napůl. Ale taky stojí za zkoušku. |
| |
|
 |  |  |  |  | OH-58D pro X-Plane 1. 9. 2021 / 12:11 | |
|  | Lama nasadila lať hodně vysoko, to je pravda. EC by se mohlo zlepšit, sledoval jsem diskusi, kde někdo nabídl řešení takových těch nehezkých vlastností, když třeba například opouštíš heliport couváním a přecházíš pak otočkou do dopředného letu, EC udělá takovou tu velice nepěknou ... ošklivá věc! Autora EC se to nějak dotklo, pak se asi na den urazil, načež pak oznámil, že uznává své chyby, že to procházel a našel je. Takže snad v nějakém dalším vydání? Kiowa tímhle, jak se zdálo, nejspíš netrpí. Ale ta bude zase vyžadovat trochu studia k ovládnutí palubního vybavení. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OH-58D pro X-Plane 1. 9. 2021 / 13:09 | |
|  | Jestli se nepletu, tak tvůrce OH-58D s nickem KarIL Kiowu lítal v armádě, takže tam by letové vlastnosti měly být doslova z první ruky.
A taky by už konečně mohli vydat Kiowu i pro DCS... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OH-58D pro X-Plane 1. 9. 2021 / 13:39 | |
|  | I další z jeho testerů, Marc, to lítal a dával k dobru související vzpomínky a historky. Bylo to zajímavé číst. Zejména mě překvapily jeho screenshoty z testování, které prováděl v Praze. Vývoj a testování byly tedy asi ve správných rukách. |
| |
|
 |  |  |  | OH-58D pro X-Plane 3. 9. 2021 / 19:33 | |
|  | Souhlas,moc příjemný polítání.Pokud si chcete jen zalítat a nemáte zájem se naučit všechny systemy,pak stačí nainstalovat a lítat.Líbí se mi i ten pohled kamery na displeji,i když to pro obyč.polítání nemá žádný přínos.Velmi pěkné zpracování 3D kabiny pro VR. |
| |
|
|