| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Volačka 18. 5. 2005 / 07:53 | |
| ![](img/nic.gif) | Jakou volačku mám vyplnit při připojení v SB3. Je to jedno jakou si zvolím ? |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Volačka 18. 5. 2005 / 07:56 | |
| ![](img/nic.gif) | Mno..v zásadě asi jo, ale vzhledem k hrdému češství a hraní si na realitu volačky typu RUM01 nejsou moc vhodný. Spíš třeba OKMIR, v tvém případě![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Volačka 18. 5. 2005 / 08:05 | |
| ![](img/nic.gif) | Dík za radu. Jedná se o to, aby už takovou někdo neměl. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Volačka 18. 5. 2005 / 08:16 | |
| ![](img/nic.gif) | Huh..tak to je asi náročnější a jak to funguje na VATSIMu nevím. Ale na IVAO jsem se nesetkal s ničím, co by kontrolovalo duplicity. Asi to chce něco zkusit, a když dlouho nepotkáš nikoho se stejnou, tak to funguje![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 09:33 | |
| ![](img/nic.gif) | Na IVAO jsou duplicity volaček testovány následovně:
a) Na síti nesmí být v jeden okamžik současně dvě stejné volačky.
b) Pokud je člověk členem virtuální aerolinky, může mít jednu volačku blokovanou pro sebe (tedy nikdo mu s ní nemůže létat).
Jinak k volačkám bych měl ještě jeden apel. Volačky společností mají všichni většinou dobře. Ale volačky privátní "imatrikulace" mají někteří dost divoké. Samozřejmě je kvůli tomu nikdo nebude ze sítě vyhazovat, ale když už si hrajeme na "as real as it gets", chtělo by to včetně volaček.
Takže pro jistotu připomenu alespoň to základní pravidlo a to že pro česká motorová letadla krom UL, jsou přiřazeny volací znaky začínající OK a dále třemi písmeny abecedy. U zmiňovaných UL to je pak kombinace znaků a čísel a u větroňů pouze čísla.
Tedy shrnutí:
OK-FNH je správně,
OK-A57 je už na hraně, ale s přimhouřením oka to považujme ještě za snesitelné
OK-543 už je hodně špatně, ale pořád to může se být přerostlý větroň (přivírám obě oči)
G861 je na zavření obou očí a hodně velkou představivost že je to letadlo z anglie
VEVERKA je na infarkt když to jako řídící vidím
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 09:37 | |
| ![](img/nic.gif) | "VEVERKA je na infarkt když to jako řídící vidím "
))))) hehe
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 09:43 | |
| ![](img/nic.gif) | Pokud se nepletu tak v CR plati nasledujici pravidla:
GA letadla a privatni registrace: OK-XXX (OK a 3 pismena)
ULL (ultralighty): OK-XXX 99 (OK, 3 pismena a 2? cisla)
Vetrone: OK-9999 (OK a 4 cisla) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 11:15 | |
| ![](img/nic.gif) | Ano pane, jen první formát jsou nejen GA a priv letadla, ale všechna CIVILNÍ letadla. ULL a kluzáky jsou správně. Protože se jedná (v reálu) o mezinárodně respektované rejstříkové značky, duplicita (živých) letadel je nemožná kdekoliv ve světě. Ale pozor - stejnou imatrikulaci může mít současné letadlo "v provozu" a historické letadlo, které zapsáno do rejstříku o 27 let dříve, ale bylo již z rejstříku vymazáno - například OK-WHA, WHB - může být jak poválečná DC-3, tak současný A310).
Lze asi přidat prototypy (např. OK-142) - volačka ale (v reálu) může být různá.
Armáda, bezpečnost a záchranka (Kryštof 18) je kapitola sama pro sebe. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 13:59 | |
| ![](img/nic.gif) | je to trochu chytani za slovo, ale ta pomlcka je nutnost nebo OKFNH je taky mozne? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 14:36 | |
| ![](img/nic.gif) | Pozor při vyplňování Flight Planu na Ivao se ta pomlčka nepoužívá - ani nesmí! |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 14:49 | |
| ![](img/nic.gif) | ani nejde napsat ![](images/smile/06.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 18:10 | |
| ![](img/nic.gif) | A ve FS 2k2 (nevím jak ve fs9) jí automatický dispečer čte "dash" - takže se pak z věže ozývá: "oskar kilo dash alfa kilo alfa" - a to je na budku. U živých IVAO dispečerů lze ale přece jen očekávat více inteligence, než u americké AI určené pro hloupého Evropana )) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 19:31 | |
| ![](img/nic.gif) | Je potřeba rozlišovat formu, jakou se imatrikulace zapusují u nás v čechách lokálně ( OK-RKY ) a formu kterou uznává ICAO a vyžaduje ve svých letových plánech (OKRKY). V obou případech jde o stejné letadlo.
BTW ja myslel že to je "oskar kilo majnus romeo kilo jenki", ale možná to je evropskou mutaci voicepacku + FS9 a nebo taky faktem že už jsem to neletěl sto let a tak si to nepamatuju. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 15:29 | |
| ![](img/nic.gif) | "G861 je na zavření obou očí a hodně velkou představivost že je to letadlo z anglie "
A co třeba "G-SPOT 69"? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačka - IVAO 18. 5. 2005 / 15:42 | |
| ![](img/nic.gif) | To by tě pak mohl ATC volet: "Erotoman ..........." D |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Volačka - VATSIM 18. 5. 2005 / 10:57 | |
| ![](img/nic.gif) | Na VATSIMu - dotaz byl podle zmínky o SB3 směřován na VATSIM :
* není žádná restrikce pro použití volaček
* volačky mohou mít max. 6 znaků (povoleny písmena, čísla, znaky mimo plus a hvězdičky )
* kontroluje se online duplicita připojených volaček ( chyba : Callsign in Use )
======================================
Pro všechny - jsou dva přístupy k online volačkám :
* dotyčný si zvolí svoji volačku , nebo ji dostane přidělenou od svých VA a pod tou létá pořád
* dotyčný volí volačku podle toho co letí za trať neo s čím letí.
Druhý způsob je mně osobně bližší, ale jak říkám, je v tom absolutní Svoboda. Předpokládám, že toto platí plusminus pro obě sítě.
Pavel Svoboda |
| |
|
|