Na IVAO jsou duplicity volaček testovány následovně:
a) Na síti nesmí být v jeden okamžik současně dvě stejné volačky.
b) Pokud je člověk členem virtuální aerolinky, může mít jednu volačku blokovanou pro sebe (tedy nikdo mu s ní nemůže létat).
Jinak k volačkám bych měl ještě jeden apel. Volačky společností mají všichni většinou dobře. Ale volačky privátní "imatrikulace" mají někteří dost divoké. Samozřejmě je kvůli tomu nikdo nebude ze sítě vyhazovat, ale když už si hrajeme na "as real as it gets", chtělo by to včetně volaček.
Takže pro jistotu připomenu alespoň to základní pravidlo a to že pro česká motorová letadla krom UL, jsou přiřazeny volací znaky začínající OK a dále třemi písmeny abecedy. U zmiňovaných UL to je pak kombinace znaků a čísel a u větroňů pouze čísla.
Tedy shrnutí:
OK-FNH je správně,
OK-A57 je už na hraně, ale s přimhouřením oka to považujme ještě za snesitelné
OK-543 už je hodně špatně, ale pořád to může se být přerostlý větroň (přivírám obě oči)
G861 je na zavření obou očí a hodně velkou představivost že je to letadlo z anglie
VEVERKA je na infarkt když to jako řídící vidím