Jakože jedeš prakticky bez zásahu do řízení s bočákem a jakmile se odlepíš, škubne to s tebou do strany, jak bys urval jedno okolo? To je fakt... FSX na zemi neskutečně plaval (jak na ledu) a pokud si dobře vzpomínám (nemám na něm moc nalítáno), tak při bočáku neměl tendenci klopit na stranu. To, co popisuje tragéd bylo způsobeno tím, že dával velké vychylky nožního řízení (protože to na zemi jelo jak na lyžích a s větší rychlostí se řízení otupovalo, což je přesně naopak oproti reálu) a když člověk hodně zatáčel, tak ho to snadno překulilo na bok. To ale nemělo s aerodynamickým vlivem větru vůbec co dělat. Tohle třeba umocnil Accu-Feel, který dodával na zemi nějakou větší trakci. To chování letadla bylo na zemi stejné, jako v luftě, jen se to na zem vždycky trošku jakoby přisálo. Tady se ale po dosedu na cessně prakticky vypne aerodynamika (a nebo je to přisání stejně jako u FSX, jen výraznější).
Kdyby to tak totiž nebylo, tazatel by se nahoře ani nemohl ptát, na co se ptá. Takže Luďku, sundej už ty růžové brýle nahoď cessnu, dej si 15kt bočák a dokaž, že se mýlím a letadlo se bude mírně naklánět s větrem a bude mít tendenci se natočit proti větru ještě, když bude sedět na zemi. FSX umělo to natáčení čumákem proti větru. Náklony už ne, takže jsi na bočáky nikdy křidélka nepotřeboval. |
|