| | | XP11 nový WED 3. 4. 2021 / 11:50 | |
| | Pro ty co nejen rádi lítají, ale občas se v XPL i rádi rýpou - pár dní je venku nové verze WEDu 2.4 - zatím ve fázi bety, ale už teď je to docela zajímavé a pravděpodobně definitivní tečka za důvody proč dnes stále ještě používat OE.
- Ve WEDu teď jde editovat net (autogenové cesty a silnice) a samotný autogen.
- Svůj výtvor si nově můžete prohlídnout v plnohodnotném 3D pohledu a nejste tak odkázáni na půdorys (mě osobně udělala radost už ve verzi 2.3 možnost zapnout 2,5D perspektivu). 3D pohled má nějaké omezení ale subjektivně mi přijde lepší a intuitivnější než prostředí OE.)
- Nový mřížkový náhled knihovny usnadňuje hledání objektu.
Za mě jedna z nejzásadnějších aktualizací WEDu a velký díky Michaelovi, který se o něj stará.
https://developer.x-plane.com/tools/worldeditor/ |
| |
|
| | | XP11 nový WED 3. 4. 2021 / 14:35 | |
| | Pozdravujem Willhelm.
Kiež by existoval takto dobrý a intuitívny nástroj aj do FS-ky
Včera pro tvorbe LZIB. Vytváranie Gate a Ramp v SDK pre Bratislavu. Osadíš Gate, ale musíš k nej pridať ešte jeden sim, alebo scenery objekt. Napríklad schody. Inak ti vypisuje chybovú hlášku a nevytvorí ti balík. Následne ešte treba ku Gatu pridružiť taxi way. Pri 12 gatoch mi to fungovalo následne. Z hlavnej apron taxi som naťahoval taxi ku jednotlivým bránam. Kiež by to ale bolo tak jednoduché ako som napísal No nechcem sa rozpisovať. Pri 13-tej už tento postup nefungoval. Tam bolo nutné kresliť taxi po jednotlivých taxiway points ku hlavnej taxi. Asi prekliata trinástka, neviem V tutoriáloch na nete to ide chlapcom tak pekne. Ale u mňa... Mne ani nezobrazuje v reálnom čase niektoré veci ako napr. center line, či hold short. Zobrazí sa mi len modrá linka, ale nevykreslí sa mi textúra. Takže neviem ako mám hold short otočený voči RWY. Musím vytvoriť a uložiť projekt. Vypnúť a zapnúť FS-ku, nechať sa načítať na danom letisku a skontrolovať si to po sebe.
A čerešnička na torte. Keď sa SDK niečo nepáči, vypíše síce chybu v okne Console. Ale v tom sa ani divá sviňa nevyzná. Skláda sa to napr: N8xPj5415 - invalid child - ERROR a podobné ičoviny
Vo WED-e klikneš na chybovú hlášku a zobrazí sa ti jednak sporný objekt, či línia aby človek vedel čo má ten zatracený program na mysli a vieš podniknúť nejaké nápravné kroky. Vymazať, či posunúť sporný objekt. SDK nie. Tá ti po kliknutí na chybu skočí v stromovej štruktúre na hlavný adresár celého projektu ( a že v LZIB je na boha objektov od taxi way points, svetlá , gate a podobne ) v celom projekte. Asi že ako celý projekt je na iču a ty si to nakresli od znova
Tak zálohujem a zálohujem. Po každom vytvorené čohokoľvek dám vytvoriť projekt, uložím a zálohujem celý folder s projektom Nič iné mi nezostalo, nakoľko som sa takto šeredne popálil a dvoj dňovú prácu robil odznova.
Zlatý WED
|
| |
|
| | | | XP11 nový WED 3. 4. 2021 / 14:49 | |
| | Lenze WED ma za sebou niekolko rocny vyvoj uz od XPL10 a SDK MSFS je len proti tomu v plienkach. Zial |
| |
|
|