FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A Jeden příspěvek | Celý strom
Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 13:51
ChudobaDesign_Filip
Ahoj!

Projel jsem celou včerejší diskuzi ohledně scenerky na MSFS a P3D a objevil jsem, že tu o nás ještě někteří nevědí. Rád bych tedy využil příležitosti a něco napsal k našemu vývoji scenerky Prahy na X-Plane 11.

Vývoj probíhá už od Října, a byť se aktuálně nacházím v Portsmouth v Anglii (shodou okolností máme za kopcem Havant, kde vyvíjí scenerku ORBX) Prahu znám jak svoje boty. Moje cíle byly jasné - zbořit prokletí a mít na Praze skvělé FPS na počítači jakéhokoliv druhu, mít funkční jetways a zařídit takový ten pocit, když přistanete, že jste opravdu dosedli v Praze. Kromě perfektní optimalizace máme v rukávu vlastní PBR textury, autentické noční textury, celá scenerka je narvaná různými easter eggy a hlavně máme různé features reagující na datarefs - tzn. objeví se třeba jen za určité viditelnosti, teploty... Pro příklad uvedu speciální holding pointy, které svítí jenom když je viditelnost pod RVR.

Každopádně tohle a všechno víc (jak jsem již avizoval v předchozím vláknu) se dozvíte na našem discordu. https://discord.gg/H9VBHh9Mh4 Toto vlákno bych spíše využil pro vaše dotazy, které velice rád zodpovím a popř. jestli máte nějaké nápady nebo podněty, rád si je vyslechnu

Ještě než začnete, zodpovím dvě klasické otázky na začátek - cenu zatím nevím, nicméně bude se to pohybovat v číslech jako za standartní velkou scenerku. Release date by měl být někdy na přelomu května/června, nicméně neříkám, že to nemůže být o pár dní dříve nebo později, u developmentu nikdy nevíte, co se může pokazit.

Těším se na vaše otázky, nápady, podněty a přeji Vám hezký den!

Filip - Zakladatel Chudoba Design
http://chudoba.design/
16703 B / 750 x 310 / 122739140_382765579742498_5310190584927764630_o (1).png
 1x  

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 14:18
xWing   
Podpora Vulkan bude ?
Diky.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 15:31
ChudobaDesign_Filip
Určitě ano, to by mělo být nativní.

S tím i souvisí, že pokud by se stalo, že by vyšel X-Plane 12 a měl by jinak udělaný texture model (aktuálně využívá glosiness a reflectivity a změnilo by se to třeba na roughness a metallic), tak jsme schopní na to velice rychle reagovat a podpora by tam byla třeba do 3 dnů od vydání ☺
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 15:17
Willhelm   
- Jak se ti Filipe daří řešit mesh, protože LKPR má poměrně komplikovanou topologickou situaci, kdy jen výšková diference u T2 je tuším kolem 2,5 na půlce délky celého terminálu (pokud si dobře vzpomínám), pak různé náspy, vyvýšený kopec mezi RWY31 a dálnicí na Karlovy Vary. Na diskordu jsem koukal, že zářez meshe pro dálnici na Slaný pod prahem RWY24 máte a chybí jen domodelovat most a na něj přibližovací světla. Taky jsem tam viděl nějaký nepovedený pokus s dírou do terénu mezi terminály a parkovacím domem, takže mi je jasné, že se s meshem nějak zkoušíte pracovat.
- Počítáte i s patchem pro Ortho4XP?
- Řešíte si to sami pomocí MUXP, remeshe, nebo vám to dělá Mapx2XPlane, Aviotek případně další firma, která nabízí lokální úpravy meshe pro komerční letiště?
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 15:45
ChudobaDesign_Filip
Hehe, mesh je hodně náročná otázka, a věnuju se mu aktivně a vracím se k němu. Já tomu nevěřil, že ten apron je z kopce a pak když jsem v Praze přistál v reálu na Vánoce a viděl jsem to na vlastní oči, tak jsem málem brečel. V tu chvíli mi na mysli vyvstalo - levitující terminály, problém s jetways...

Budu zcela upřímný, ale dělat to s dostupnými programy tak, aby ten apron byl opravdu sklopený by bylo strašně náročné, skoro si až říkám, že lajk by si toho nevšiml. Takže jsem vytvořil takový terénní hybrid/kompromis, aby byla zachovaná zakřivená dráha, ale já si zároveň nemusel u terénu trhat vlasy. Apron je tedy zploštělý, nicméně všechno ostatní vypadá tak jak má - zapuštěná silnice (na mostu pracujeme), okolo apronu co je u prstu D je takový to vyvýšení, stejně tak jako u terminálu 1, kde se na letadla díváš z kopce. Abych to tedy shrnul, pokud je tam nějaká viditelná estetická změna (val, kopec, podjezd) nebo změna v terénu která má vliv na simulaci letu (zakřivená dráha), bude zanesena do terénu.

Scenerka bude mít v rámci letiště vlastní Ortho od zeměměřičů, s tím nejlepším rozlišením (dají se tam počítat pampelišky), které na trhu je. Pro úpravu využijeme terénu využívám MUXP, které pro ty kteří nepoužívají ortho4xp bude fungovat automaticky. Pro ty, kteří využívají toto Ortho https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/70083-eu-region-ortho-czech-republic-slovakia-hungary-region-3/ bude přiložen speciální soubor, který bude obsahovat konfiguraci pro terén a pro ty kteří mají vlastní Ortho4XP bude přiložen návod, jak si ortho upravit tak, aby bylo scenerkou podporováno. (Jsou to asi 3 kliknutí a chvilku počkat).

Ještě jedna věc, která se hodí říct, která s terénem souvisí je tráva. Zatím jsem nenašel způsob, jak udělat trávu tak, aby byla pěkná, protože každý kousek trávy má jinou barvu. Rád bych si na tohle napsal plugin, který by dovedl to, co umí MSFS - upravit barvu trávy podle podkladu. Tráva tedy v první release nejspíše nebude, ale do budoucna nad ní přemýšlím a snažím se něco dát do kupy tak aby to neovlivňovalo FPS a neničilo kvalitu scenerky a tím i požitek z letu.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 16:31
Willhelm   
Tak zvolili jste zlatou střední cestu a myslím, že s ní neurazíte. Sám teď používám takovou polokonverzi LPKR s objekty z Mega Airport Prague pro FSX (XTH/Aerosoft) a mám celou LKPR plochou aby to sedělo.
Ale přiznávám, že když člověk z reálu ví jak je prohnutá 24 a 31 vyboulená přes kopec a jak se tam svažuje ten terén tak mu to pak trochu chybí.
Ale minulý týden jsem si už srovnal i LKMT, protože tam sklon sice byl, ale v takových divokých schodech a vadilo mi jak je to vidět při pojíždění.
S tím MUXP mám zatím jen první pokusy, ale jen u scenerek kde klasický flatten dělal bordel a MUXP to zvládl srovnat lépe. K sekci extrakce a úpravy meshe se prokousávám. Mám v podstatě hotové LKCDUB na kterém to trénuju, ale zatím bez větších úspěchů. Ale je to posun, protože na remeshe jsem si ani netroufnul to začít aspoň zkoušet.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 16:43
ChudobaDesign_Filip
S tím souhlasím Ty ceny, co nám za úpravu terénu nabízely, byly neskutečné, jakože to by se nám fakt nevyplatilo a radši jsem to investoval do podpory SAM jetways, vehicles a tak... To mi přijde, že to má vyšší prioritu.

Zároveň jak říkáš, ta prohnutá 06/24 a vyboulená 12/30 tam prostě musí být. A tím, že ti co už nějaké zkušenosti s Ortho4XP mají, tak úpravu terénu pomocí vybrání připravené souboru v programu MUXP podle natočeného video návodu (v angličtině a češtině) rozhodně dají
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 17:02
Willhelm   
No úprava ortho meshe není nic extra náročného, poprvé jsem si upravoval Luklu co se prodává v rámci 3D Himalayas.
Co se týče 3D trávy to je trochu oříšek, tady trochu doufám v nějaké nativní řešení ze strany LR, protože ty 2,5D trsy přes FlyAgi dělají na velkých plochách znatelný pattern, který ale bohužel nejde nijak ovlivnit. Mě to dost vadí. Subjektivně nejlíp má trávu řešenou Gaya u LOWW. Minulý týden jsem si s ní s úspěchem pokryl LKMT a je to snad první tráva co dobře odladila tu křivnu náhodnosti a ten patern u ní není skoro vůbec znát. Na trávě tak zbytečně neztrácejte čas, kdo bude moc chtít nakliká si tam ve WEDu podle svého gusta z FlyAgi nebo nějaké placené scenerky kterou má k dispozici a lahodí jeho oku.

Filipe ty máš nějaké indicie, že by v XP12 mohl být opuštěn ten koncept Über normálové/spekulární textury? Jsou to spekulace vývojářů nebo je to podloženo i někde v developer blogu LR?
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 17:11
ChudobaDesign_Filip
Já si taky myslím... ale určitě se na to LOWW podívám, oni vůbec tam mají některé věci moc hezky řešené, takže tyhle inovace já vítám, děkuju za tip!

To ti vůbec nedovedu říct, nemám ani tucha, něco se asi šušká, ale z toho všeho jsem slyšel tak 0,01%, takže můžeme polemizovat. Ale kromě toho, že vývoj dělám jako business, tak zrovna Praha je i součástí mojí dizertační práce na univerzitě, a tam jsem právě v rámci research porovnával simy a pokud se bude chtít X-Plane 12 vyrovnat konkurenci, tak by na něčem takovém měli zapracovat a dokonce i v takovým tom request seznamu to mají jako prioritu, že na tom pracují. Nebojím se tvrdit, že když to kluci v LR zvládnou, a jakože mají dobře nakročeno, tak XP12 hravě přečůrá MSFS po většině stran. XEnviro je první vlaštovkou, tak uvidíme, kam to povede a ohromě se těším.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 17:57
mirda   
Pecka! Těším se!
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 18:01
ChudobaDesign_Filip
I já! Děkujeme moc za podporu!
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 19:53
Viper
Já se taky moc těším. Koupě jistá.

Jenom by to už konečně chtělo tu RTX 3080. Objednávka na EVGU má akorát dnes čtyřměsíční výročí. A furt nic.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 21:08
ChudobaDesign_Filip
To mě těší, děkuju za podporu!

Hele tuhle scenerku by mělo utáhnout kde co. Testujeme i na 1060, a běží bez problému 50FPS
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   25. 3. 2021 / 07:47
Viper
On to byl takový obecný povzdech. O tom že scenérka bude FPS friendly nepochybuji.

Spíš to ostatní kolem. Xenviro, vyšší rozlišení kvůli tomu že to honíš na velké 4K televizi atd. Moje GTX1080 to dává jakž takž.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 21:38
JirkaK
Na aukru a bazarech se jich válí spousta, pokud tě trápí cena, tak v době kdy nelítáš zapneš nějaký crypto miner, rozdíl ceny oproti MSRP máš do půl roku doma i po odečtení elektřiny, celou kartu to pak zaplatí za necelých 11 měsíců.
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 21:56
ChudobaDesign_Filip
Ono s postupnou těžbou to bude těžší a těžší, radši bych si počkal a pak si koupil tu samou kartu za poloviční cenu. X-Plane a mojí scenerku dáš hravě s jakoukoliv kartou
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 22:07
Tragédie v JRD
Olítanou, přepálenou kartu po nějakým magorovi, co to honil na 100% celý měsíce?

dobrá koupě... cca ve stylu jeeee, panee.. to je po duchodci .. vonavka... on tim jezdil pro duchod a zpátky...
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   24. 3. 2021 / 22:20
mano
v zabehu , ja som taku kartu kupil... nastastie este aj v zaruke.. ale nebol s nou ziadny problem
 

Nová scenerka Prahy na X-Plane 11 - Q&A   25. 3. 2021 / 02:03
JirkaK
Já mu neradím ať tu kartu prodává, naopak ať ji koupí. A tu koupí od lidí, kteří ji stihli koupit po naskladnění v krámech, nebo dostali vyřízenou objednávku z loňského roku apod.

Nedávno se třeba na Alze objevilo 10ks RTX 3060 s cenou 15800, během minuty/dvou byly pryč. Druhý den si našel přesně ten model na bazoši, celkem 5 ks od různých prodejců, všechny inzeráty byly nerozbalené, 3 letá záruka od Alzy, další exemplář dalšího prodejce se pak objevil na Aukru.

Nemálo těch karet se pak kupuje v zahraničí, například MindFactory má karet poměrně dost a pokud si zařídíš přeposlání z německé adresy (virtuální PO Box například), tak tu kartu sem dostaneš a dostaneš ji o něco levnější než na těch bazarech. Taky nejedna z těch nových prodávaných karet byla koupená právě tam. Kamarád tam nakupuje grafiky do mining rigů.


A graficy od minera, pokud nemá nahraný speciální bios bych se nebránil. Ty karty běží s konstantní zátěží, která není tak energeticky náročná jako herní, to samé se týká teplot. Těžaři to nechávají běžet na poměrně nízkých teplotách a ventilátory točí konstantní otáčky, takže se tolik nenamáhají.

Rád si takovou otěženou grafiku co běží 24/7 koupím raději než grafiku hráče, která půlku času běžela pasivně chlazená a pak dostávala zátěž na hranici svého power limitu, nebo i přes něj, pokud majitel taktoval, zvyšoval power limit a napětí, tedy přesně obrácené chování minera, který to podvoltuje aby to žralo co nejméně.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ