Omlouvat se netřeba, mě to přijde k tématu. Reálně nás asi bude více jak jedenáct, já to s trochou snahy o nadsázku podhodnotil. XP12 je podle vášnivých diskuzí uživatelů na Thresholdu a orgu na spadnutí, ale LR drží plánované fíčury pod pokličkou, což je podle mě dobře. Raději nic nevědět a být příjemně překvapen, než mít více jak rok zcestné představy vymaxované hype marketingem.
Grafika MSFS se mi už okoukala a taky mě omrzelo stahování desítek GB znova a znova aby byly dvě chyby opraveny a tři přidány. I když nemám nic extrémně závislého na XP11, tak u mě je rozhodujícím faktorem to, že jsem se v tom celkem naučil rýpat, předělávat si to k obrazu svému a můžu lítat bez problémů vše od ultralightů přes heliny až po dopraváky a nadzvukového Concorda a ke všemu komunita stále udržuje hardcore simulace ruských mašin jako Tu-154M, An-24 a Yak-40.
Co se týče spekulací o tom co XP12 přinese nového, jsem spíše realistou a očekávám, že Austinovy zkušenosti s vývojem xAvion aplikace se promítnou i v XP12 a snad se dočkáme velké předělávky počasí. Myslím, že bude pokračovat Vulkan optimalizace, možná se vylepší pozemní provoz na letištích. Naopak neočekávám kopírování FSXX scenérie v oblasti globálního ortha a bohužel ani přeřešení systému meshe s možností lokálních úprav topologicky náročných letišť nějakou uživatelsky přívětivou formou, což jsou věci asi nejvíce očekávané (vizuál uživateli a ten mesh vývojáři).
V XPL je spousta pluginů super, akorát, že tak nějak nespolupracují spolu - např. Traffic Global hodnotím velmi vysoko, stejně jako XChatter a 124thATC, ale kdyby tyhle tři samostatné věci fungovaly spolu, to by bylo super - a v podstatě věc co uměl Flight Unlimited nebo FS2002 před dvěmi dekádami.
Kupodivu více lidí napadlo, že super by bylo do nové verze XPL integrovat geniální pluginy typu Better Pushback, ale nedávno jsem na toto téma četl pěknou rozborku v časopise Laminar a Research Mládeži od někoho z LR, že vzhledem k aktuálním zákonům o intelektuálním vlastnictví je tohle neskutečně rizikový podnik, ono to ostatně je pěkně vidět na NAPS library, která už je opět více jak rok nedostupná, protože jejího tvůrce něčím nasrali po orgu i na Thresholdu, kam se v poslední době stěhuje více a více tvůrců i uživatelů nespokojených s tím, že Nikolas a jeho parta zamindrákovaných cenzorů už jen sosá peníze a snaží se vyvíjet dojem jak je vše růžové.
Ale kde jsem to... jo pluginy - Ground Handling je taky super plugin, ale bohužel nerespektuje scenerky. Je prostě moc neflexibilní a někde pak (stejně jako better pushback vozítko) projíždí scenerkou, což působí dost rušivě. Mě by se líbilo, kdyby to bylo zkombinované s nedotaženou myšlenkou pozemního (zběsilého) provozu v XP11 - tedy mám ve scenerce definovány stanoviště cateringu, cisteren, traktůrků atd, umíme definovat i cesty po kterých mají vozidla jezdit a GHD zase umí pěkné animace, reálné rychlosti vozidel a definovat kolem éra, kde má co jaké místo. To by teda mě udělalo větší radost než implementace Bing/Google/ARCgis ortha do XP12. |
|