FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnešní hotfix MSFS Jeden příspěvek | Celý strom
Dnešní hotfix MSFS   2. 3. 2021 / 18:41
PZu
Po dnešním hotfixu se po půl hodině testování zdají fyzikální vlastnosti lepší.
 

Dnešní hotfix MSFS   2. 3. 2021 / 20:24
PZu
První půlhodina testu VFR DA 62, další hodina IFR A320 FBW stable v., fyzikální model ucházející, obvyklé bugy zůstávají.
 

Dnešní hotfix MSFS   2. 3. 2021 / 23:11
kutak
jojo... toho sekání kolem Prahy se asi jen tak nezbavíme... snad aspoň opraví tu IFR navigaci/autopilota příští týden
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 07:19
PZu
Kolem Brna a Ostravy se to seká trochu méně.
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 08:32
Luděk Ch.
Bohužel kousek severně od Brna taky sekanice jak prase. Nechápu, co to dělá, žádná náročná scenérie tam není, ale až několikasekundové záseky. Ale fakt, že kolem Prahy je toho víc. Je potřeba, aby to co nejvíc lidí reportovalo, jinak se toho asi fakt nezbavíme. Bohužel když tak poletuju různě po světě, tak nikde jinde jsem asi tak brutální záseky nepozoroval, máme smůlu, že to je zrovna u nás
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 09:13
kutak
no máme pěknou smůlu.. nikde jinde jsem si toho taky nevšiml.. poslal jsem na to za ten půl rok asi 3 reporty a udělal vlákno na fóru pro hlasování bugu, ale je to marný. Support odepisuje jen návod jak zvýšit výkon počítače
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 10:51
kutak
mimochodem taky se špatně načítaj STAR na příletu do Prahy... VLM3S je úplně blbě.. možná to má spojitost s navigací to sekání, podobně se mi FSka sekala ještě na zemi, když Navigraph vydal nějakou chybnou revizi Airacu.
Nejvíc se to seká zrovna směrem kudy vede VLM3S, která se jako jediná blbě načítá do RNAV navigace
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 09:17
Tragédie v JRD
a nedela to nejaka scenerie z domacich luhu a kraju? seka se to ... i ve vanilkové verzi (bez scenerii)?
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 10:24
xWing   
Ano
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 10:59
Luděk Ch.
Právě že bohužel nedělá. I když z community vyhodím naprosto vše, tak to tam pořád je. Je to dost nepochopitelný problém. Musí mít nějakou krpu v globální scenérii. Ale zatím jsem ani nepřišel na to, co se vlastně zasekává. Chování vypadá jako nějaký únik RAM, ale ta nijak zvlášť zatížená v tu chvíli není. A mezi těmi záseky to jede normálně 40-60fps, pak se to najednou třeba až na 2 sekundy úplně zasekne (jen zvuk jede dál), zase odsekne a takto nepravidelně to blbne třeba minutu, než odletím dál z té oblasti. Nejvíc na to narážím, když letím od Brna a někde kousek za VLM klesání, tam to drhne úplně nejvíc.
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 11:07
OK-EUU46   
Me se to ted sekalo i v Rakousku . Nejvetsi zasek cca na 10s.
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 16:34
Luděk Ch.
To je dobře, čím víc míst, kde to dělá, tím větší šance, že to bude někdo řešit. Jinak by se na nějakou ČR mohli z vysoka vykašlat
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 11:08
kutak
PR522 ve FL120, tam co zhruba začíná... největší hnus je to ale před prahem rwy24, tam jsem FSku už z naštvanosti celou vypnul... je to škoda třeba i pro online lítání, pokud to asap neopraví, lidi se budou Praze vyhýbat. Jistá naděje je, až přijde komerční scenerka LKPR, velcí výrobci scenerek s Asobo přeci jen líp vykomunikujou tyhle bugy.
50787 B / 717 x 550 / msfs .jpg
 

Dnešní hotfix MSFS   3. 3. 2021 / 16:36
Luděk Ch.
Zakreslils to dobře, to je ta oblast. Máš pravdu, že to dělá i na finále 24, ale tam mi to nedělá ty záseky až tak dlouhé, že by se to s nadáváním nedalo doletět Mě to nejvíc seká od Brna kousek za VLM
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 09:58
zoldnier
Rád lietam po Čechách (máte tam krásne scenery), tak ma prekvapilo, že sa tu sťažujete na sekanie. Včera som letel s Diamond DA62 z LKKV do LKPR RWY24 ILS, a ani raz mi to na trase neseklo a celý aproach aj finále úplne hladké. Často lietam LZIB - LKTB a tiež to neseká.
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 11:05
xWing   
Ake mas nastavenia MSFS by mohlo dat nejake vysvetlenie.
Mas zapnuty aj Rolling Cache ?
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 11:52
oldboy
Ahoj Peter, dnes som sa pokusil zaletiet tu trasu zo Kbel smerom na O2 arenu, Hlavnu stanicu, Tocna, Bekvi a potom na rwy 24 LKPR. Poprve to trosku (asi na 1 sek.) cuklo u Tocnej potom az tesne pred prahom drahy 24 LKPR (viz prepad na obrazku). Mam Ultra nastavenie a zapnuty Rolling Cache 64GB na klasickom HDD 3 TB.
27361 B / 750 x 422 / LKPR 24.png
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 12:41
zoldnier
Mám nastené High, okrem clouds tam mám Ultra, Bandwith Unlimited, rolling cache 64GB (E:\Cache), Delete rolling cache file - DELETE, manual cache som neskúšal (tam sa dajú priamo nastaviť mestá, napr. Berlin 6,4 GB).
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 14:05
JirkaK
Já to už nemám kde ověřit a ani jsem kolem prahy nijak zásadně nelítal, párkrát jsem si akorát zaletěl z kladna na prahu na 06 ale abych tam měl stutter jak tady někdo psal 10s, to bych si pamatoval, a já se právě nepamatuji že by se to chovalo jinak než kdekoli jinde.
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 17:46
Luděk Ch.
Zkus si schválně letět přibližně od VLM směr LKPR kolem 6000ft. Tam to dělá kousek za VLM krutě.
 

Dnešní hotfix MSFS   4. 3. 2021 / 23:02
JirkaK
Nemůžu vyzkoušet, PC je prodané a Apple to nedá a bohužel MSFS přes cloud zatím není
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 16:12
oldboy
Ahoj Ludku, tak jsem to vyzkousel. Start z LKVL, nahoru na 6000 ft a primo na Ruzyn kurzem 310 st. Zadny problem. Na Ultra nastaveni, jasno bez oblacnosti, se zapnutym Rolling Cache 64 GB na klasickem HDD. Postupne blize ku Praze maly poklas fps z prumernych 42-49 na 40-42, akurat nad LKTC na 37 fps.
Dal na Ruzyn se to zase zacalo zvedat na prumernych 45. Pristani na rwy 24 bez poklesu anebo zasekavani.
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 16:23
xWing   
Skus vypnut Rolling Cache, ci to bude sekat.
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 16:29
oldboy
Ahoj Peter, mozem to vyskusat, ale nemalo by to mat vliv na to sekanie. Dam vediet.
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 16:31
xWing   
Skus LKTB - LKPR
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 17:49
oldboy
Asi to bude zbytocne, ale skusit to mozem. Teraz mi raz cuklo (vypnuty Rolling Cache). Jinak priemer zostava rovnake 42-48 u tych Cercan to cuklo ale fps islo dole iba na 32 a trvalo to mozno 1 sec. Potom az po Ruzyn ziadne skubnutie.
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 20:15
happypetr   
Zítra to brubnu, sám jsem zvědavý protože zatím mi to léce bez záseků...
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 20:58
kutak
https://www.youtube.com/watch?v=havNhXRs7Io
tady to někdo dal na Youtube.. docela by mě zajímalo, když to někomu nedělá co je teda jinak...
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 21:18
OK-MSS
Dělá mi to taky. I když ne tak výrazně. Let po ose Liberec, Mladá Boleslav, Kbely, Točná. Začalo to až za Mladou Boleslaví. Dál než kousek za Prahu jsem to nezkusil. Nedalo se na to koukat. Zítra zkusím bez addonů ČR.
 

Dnešní hotfix MSFS   5. 3. 2021 / 21:30
kutak
s malýma letadlama při nižších rychlostech je to lepší... ale TBM nebo A320 je znát hodně.. dělá to i bez addonů.. pokud ale někdo ten problém nemá, dalo by se na to přijít stačí se hodit na finále 24ky
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 20:01
PZu
Zdá se, že z 80% pomohlo tohle:https://forums.flightsimulator.com/t/solution-for-stutters-pauses/198328/27 , test TBM LKPR RWY 24, levý okruh. Na finále RWY 24 pár cuknutí, ale předtím to nebylo vůbec použitelné. FPS odpovídající mému železu.
Intel I5 7600k ,32Gb RAM, GeForce GTX 1060, poslední driver.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 14:10
JirkaK
Tak takhle mi nikdy MSFS neběžel.

Ono co je jinak při stejném nastavení...

Počítač, systém, sw v něm, potažmo SW který běží.

Takže prve bych začal třeba konfigurací počítače, zda není pattern v HW konfiguraci, 16 nebo 32 nebo více GB RAM? Swap zapnutý? vypnutý?

Jaká grafika a kolik paměti, jak je vytížený buss interface když to jde ok a když se to kouše?

Jak jsou na tom při běhu MSFS systémové prostředky, kolik je využito RAM, jak je využitý disk, jak je využíváno CPU a GPU.

Lidi mají spoustu možností jak diagnostikovat nějaký problém ale nedělají to a myslí si že mám to rozbité, proč někdo umí zodpovědět, tedy, nevím o nikom kdo má funkční křišťálovou kouli.
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 08:27
Luděk Ch.
Že by byl zakopaný pes v rolling cache? To samozřejmě zkusím, mám ji totiž úplně vypnutou. To by byl dobrej gól
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 08:34
Luděk Ch.
Hmm, tak omyl. Rolling cache jsem měl kdysi vypnutou, ale nejspíš nějaký update mi ji zapnul na default 8GB, takže ted byla zapnutá a sekalo se to.
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 09:29
OK-MSS
Seká se i vypnuté rolling cache.
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 09:32
Luděk Ch.
Jj, už jsem to ověřil, rolling cache na to nemá vliv. Úplně nejvíc se mi to seká v místě viz. screen.
24280 B / 750 x 392 / sekání MSFS.png
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 09:35
Luděk Ch.
Je to prd vidět na screenu, ale je to na spojnici od VLM k bodu PR522 kousek severně od LKVL ve 6000ft.
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 09:49
Rumperstross
Mě pomohly dvě věci: vypnul jsem V-sync, a nechal jsem zapnutou a výrazně zvětšil rolling cache. Zlepšení bylo markantní, ale stejně se tam nějaké to seknutí občas objeví. Jinak úroveň nastavení na tohle zakoktávání měla vliv v podstatě nulový, většinu mám na Ultra.

Další co mě překvapilo je fakt, že lepší to je s fps limitem 60 (a jede mi to na cca 45), zatimmco když jsem to omezil na 30, jelo to jen na 21-23fps...

Já tomuhle simulátoru nějak nerozumim :-/
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 11:45
Luděk Ch.
Já s fps žádný problém nemám, i v tom místě to jede >45fps se vším na Ultra, akorát se to v tom místě nepravidelně úplně zastavuje. Mezi těmi úplnými záseky je fps stabilní. Musí to vážně být nějaká chyba ve scenérii, ale netuším jaká.
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 15:34
Maidens
Nedalo mi to, zkusil jsem to taky. S B787, 1440p stabilně cca 32-37fps. A přesně v tom místě za VLM mám ty záseky také. Rolling Chache 100GB, nastavení High, v Community mám jen to podstatné, tj. nějaké liverky, CZ Revival, Památky, Průmysl. Taky by mě zajímalo, v čem může být zakopaný pes, protože tam, kde se to zadrhává nejvíce, není ani žádný členitý terén, města..
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 17:13
Luděk Ch.
No právě, nic zvláštního ani náročného v té oblasti není, takže to musí být nějaký bug ve scenerii, který není vidět, ale zabrzdí počítač
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 14:17
JirkaK
A ty víš že tam nic náročného není? Ty porovnáváš jen to co vidíš, neporovnáváš co nevidíš, například můžeš mít více vrstev objektů kdy samozřejmě jedna překrývá druhou, ty vidíš tu horní ale 100 vrstev pod tím ne. Třeba v té scenérii něco takového je.

Dokud to nevidíš v nějakém nástroji kde uvidíš co to všechno v jakém pořadí dělá, tak nemůžeš hodnotit podle toho co vidíš
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 18:25
Tragédie v JRD
Tohle fakt bolí...
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 21:37
Luděk Ch.
Je to prostě krajina, jako všude okolo, nevidím žádný důvod, proč by tam najednou mělo být neviditelných sto vrstev buhví čeho. A jestli je, tak to je chyba scenerie, protože zrovna tam není nic takového potřeba
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 21:43
OK-EUU46   
Ježíš, tam může být věcí. Co třeba rozhraní dvou načítaných bloků a práve v tom míste dochází třena k načítání toho dalšího bloku krajiny a to způsobuje to zaseknutí. Nedělá to jen v ČR. Stalo se mi to nedávno v Rakousku. Nejdříve to cukalo asi 1min a pak se to zaseklo na 10s, myslel jsem že dojde k pádu hry, ale pak se to rozběhlo zas úplně normálně. Podle mě se něco načítalo z internetu, nebo se to prostě jen nějak natahovalo. Pozor, nespecifikuji odkad kam se to natahoval, aby jste mě HW-dáři nechatali za slovíčko!! Jen sjem chtěl uvést příklad, že vše je možné..
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 21:51
Luděk Ch.
Načítání z internetu to rozhodně není, zkus si vytáhnout za letu kabel od routeru, poletíš pořád dál, jen ti vyskočí hláška, že nejsi připojený a postupně se zhorší kvalita zobrazené krajiny, ale žádný zásek se neodehraje. Jinak ano, už jsem to zažil i někde jinde, tuším někde kolem Zell am see a nebo dnes dokonce poblíž LGSK nad mořem, ale je toho hodně málo. Bohužel zrovna u nás máme dost velkou oblast, kde se to děje. Kromě okolí Prahy i kousek severně od Brna atd. Mají tam každopádně nějakou krpu. Doufám, že na to časem přijdou, protože je dost blbé, že nemůžu ani letět LKTB->LKPR.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 14:15
JirkaK
A jak moc do toho mluvil V-Sync? Máš zapnutý Freesync nebo Gsync a FPS jsou v rozsahu v kterém FS/GS umí monitor ovládat (u plnohodnotného GSync monitoru ho ovládá v plném rozsahu)?

A pokud ti FPS limit zlepšil výkon, tak je to jednoduché, chtěl si po tom počítači příliš. On to sice dává ale dává to na hraně možností, jakýkoli jiný proces může znamenat výrazný dopad na frametime v době kdy běží a V.Sync tomu ještě přidá, FPS limit to netlačí na max a zbývá prostor pro ostatní procesy.

A jsem zase u toho co jsem před chvílí napsal o kousek vedle, co to je za počítač, co na něm běží, jak jsou na tom systémové prostředky když to dělá problém a když to běží ok.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 15:49
Rumperstross
Přijde mi, že ten V-sync na to měl u mě poměrně velký vliv, po jeho vypnutí se to zlepšilo výrazně. Ale víc ti k tomu nepovím, protože tomuhle zrovna moc nerozumím, jen jsem se někde dočetl, k čemu to je a co to dělá.

Jinak s tím limitem fps je to naopak. To co popisuješ mi dobře fungovalo u FSX a vcelku jsem rozuměl tomu, proč se limit dává. Tady u MSFS je divný právě to, že bez ohledu na limit mi to stlačí skutečný fps zhruba o 25% pod limit. Jestli mi to při limitu 60fps běží na cca 45, čekal bych, že to za jinak stejných podmínek poběží na tomtéž místě s limitem 30fps právě těch 30. Tak mi to fungovalo u FSX. Ale tady to klesne na cca 22....
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 09:53
Peter HK
Asi jo nastavil jsem 64GB a vypadá to dobře, tak nevím
 

Dnešní hotfix MSFS   6. 3. 2021 / 11:44
Luděk Ch.
Řekl bych, že určitě ne. Už jsem to ověřil, že to nemá vůbec vliv na ty záseky. Jinak rolling cache nemá žádný smysl, jen zbytečně opotřebovává SSD.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 00:17
ondrys   
Ta posledni veta neni zcela pravda spis naopak. Kdyz si rolling cache vypnes, tak naopak budes casteji stahovat znova a znova to same, takze tezko lze rict, ze zapnuta cache zbytecne opotrebovava ssd. Co page file woken?
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 06:45
xWing   
Uz to tu bolo spominane davnejsie, ze Rolling Cache je dobra, ked casto lietas nad rovnakou oblastou.
Ak ne, tak je to nejak jedno, ci je zapnuta alebo ne.
Ale to opotrebenie SSD je pravda.
A pagefile nepouzivam, mam to vypnute, kedze v mojom pripade mam 64GB RAM.
Z toho mam 8GB Ramdisk, kde mam nasmerovane veskere TEMPy zo systemu a internetovych prehliadacov alebo aplikacii.
A ked uz je nutny pagefile pre nejaku starsiu hru alebo aplikaciu, tak 1GB alokujem prave v Ramdisku, ale urcite ne na SSD.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 14:23
JirkaK
Hlavně to nemá smysl řešit, 2TB disk který jsem měl na letecké simulátory měl za dva roky jen několik TBW celkem, Systémový 250GB disk měl několikrát více, pořád nějakých 24GB/3 roky. Při dnešních TBW mi to třeba u systémového disku dávalo garantovanou životnost 18 let na systémovém disku a na tom datovém zhruba jedno století a to měl na tu kapacitu velice nízkou garanci, jsou disky které by mi tím tempem měly vydržet zhruba 3-4 století. Navíc dosažení garantovaného TBW neznamená smrt disku, některé zátěžové testy co se někdo snažil dělat prokázaly že některé disky vydrží 10x více, takže se bavímě o několika tisících let? Fakt to řešíš?
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 14:30
xWing   
No predstav si, ze to riesim, ked to riesenie ma.
A presne elegantnym sposobom, ako som popisal vyssie.
RAMku neopotrebujem tak tychlo, ako SSD.
Strata dat v RAMke je urcite menej bolestna ako na SSD.
A ano, zalohujem.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 15:30
JirkaK
RAM disk nepopírám, ale řešit životnost běžných SSD je naprosto zbytečné, i u levnějších 2TB SSDček bys musel ukládat cca 400GB/denně opravdu každý den po dobu 5 leté záruky aby ses na tu hodnotu dostal a to jsou tady SSDčka které jsou konstruované na denní zápisy rovné nebo dokonce i převyšující svou kapacitu. Pak bys byl v pohodě na 20+ letech při té zátěži a při běžném používání na 200+ letech.

SSDčka jsou velice spolehlivé, a pokud umírají, tak je to primárně kvůli selhání řadiče, nikoli samotných čipů úložiště, sám mám zkušenost se dvěma SSD které nejsou v kondici, jedno uživatelsky v pohodě, ale SMART 3%, o 15 stupňů vyšší teplota než brácha o pár cm vedle, navíc v něm bzučelo. Zapsáno asi 11TB za 3 roky, garance 256TBW - endurance na 60 let při té zátěži. Drýhý, identický model po 5 letech a 7TBW stále funguje, občas ale vypadne, řadič ho nevidí, stejně se to chová v různých USB rámečcích - endurance při té zátěži asi 110 let.

Mám tu třeba 7 let starý laptop který byl dlouhodobě provozovaný s 4GB paměti, takže to swapovalo pomalu už při zapnutí, je tam 128GB SSDčko, dnes je běžné 50-75TBW endurance na tyhle disky, ten disk má 170TBW a 100% smart, teoreticky tak je 3x po smrti.
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 17:55
Zaremba   
Ráno jsem něco podobného rozepsal a pak smazal. Někdo se o SSD holt bojí...
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 21:42
Luděk Ch.
Page file mám vypnutý, s 32GB RAM ho nepotřebuju A Rolling cache je tam spíš proto, aby šetřil datový provoz serverů MS. Zapnutá rolling cache by měla smysl snad jen v případě, kdy by člověk lítal opravdu jen v jedné malé oblasti. Pokud ale lítáš všude možně po světě, tak je to k ničemu, protože když letíš v nové krajině, ukládá se ti do rolling cache, jenže tím že příště poletíš jinudy, data z rolling cache nevyužiješ a jen je neúčelě přepisuješ zase novými a novými daty a bez užitku.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 18:50
lulinak
ale pro lidi s pomalejsim netem je moznost cashovani dobra, napr. nad Londynem mi jede nez stale naplno a nestiha to nacitat, takze konkretne pro velka mesta neni od veci si to nastahovat do cache (netusim kolik napr. Londyn a velmi blizke okoli cekme muze mit) a pak to timto nebude brzdeny, pro ostatni krajinu je to v poho
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 14:18
JirkaK
Optotřebovává SSD? TO jsi frikulín který řeší jestli mu SSD vydrží 100 nebo 150 let?
 

Dnešní hotfix MSFS   7. 3. 2021 / 21:46
Luděk Ch.
To v žádném případě, ale nevidím jediný důvod, proč zapisovat zbytečně hromadu dat, kterou už nikdy nevyužiju a jen ji budu dokola přepisovat Jinak to samozřejmě neřeším a používám SSD jak potřebuju, ale nenapadá mě jediný důvod, proč mít rolling cache zapnutou, když mi nic nepřinese.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 09:05
David75
pokud lítáš z několika letišt tak přinese.... anvíc ten disk pořád stejně jede kvuli jiným aplikacím a myslím že morální životnost disku bude nižší než technická....

to je jako bys řekl mám sportovní auto ale nebudu to točit na 3 tis otáček pze to žere víc paliva...
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 10:28
Luděk Ch.
Znovu opakuju, nemám problém s používáním SSD, běžně na něj instaluju, kopíruju i méně důležitá data a vůbec to neřeším. Ale u rolling cache jsem nenašel žádný smysl používání. Jestli ušetřím něco málo stažených dat ze serveru, to je mi celkem jedno. Aby mělo používání rolling cache nějaký smysl, tak by musel být obslužný algoritmus natolik chytrý, že by si dělal nějakou statistiku, jakou část scenérie používáš nejčastěji a tu si uložit a nepřepisovat ji ničím jiným, ať letíš kamkoliv. Ale obávám se, že tak to není a už z názvu to bude fungovat jednoduše tak, že se do ní neustále ukládá to, co se ti načítá během letu pro zobrazení a přepisují se nejstarší záznamy. Pokud se dostaneš znovu na stejné místo opakovaně dřív, než je ten záznam už přepsaný, tak se použije a místo aby se natahoval znovu ze serveru, tak se třeba část načte z cache. Věřím že to může fungovat u lidí, co lítají převážně malými letadly mezi pár blízkými letišti. Ale pokud se lítá dál nebo obecně se prozkoumává svět, tak je úplně zbytečné, aby se do rolling cache něco ukládalo, protože už to nikdy nevyužije a jen se to bezúčelně přepisuje. To srovnání se sportovním autem je nesmyslné, protože když auto budu točit jen do 3000rpm, tak nevyužiju jeho výkon. Kdežto u MSFS mi to jeho výkon nijak nesníží. V nejhorším případě jen stáhnu o kousek víc dat z netu, ale na funkčnost MSFS to nemá žádný vliv.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 10:57
ondrys   
Tohle uz je spis jak debata o tom zda je zeme plocha nebo ne. Kdyz Vas tu nekdo konfrotuje s cislama, pripadne nabada k debugovani, tak odpoved je, ja si myslim. Obcas do te cache koukam a i kdyz objevuju svet drzi se tam stabilne Praha, kde poletuju nejcastejc a nikde mi to nepada necuka tak jak popisujete. Mam pritom vcelku prumerne zelezo a podprumernou grafiku, ktera je hlavni brzdou.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 11:10
David75
Jak zjistím co v té cashi mám? Jen ze zajímavosti, jinak je to asi jedno. 50G na SSD můžu obětovat...
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 11:23
Tragédie v JRD
Ono je to spíš debata o tom, jestli volíš losnu nebo mažňáka....

Už jenom tohle vlákno https://forums.flightsimulator.com/t/do-not-turn-off-the-rolling-cache-people/310278 to potvrzuje, takže ..

.. jediná validní rada je, at si každý individuálně udělá následující:

* vyzkouší si pár dnů lítat s vyplou rolling cache
* vyzkouší si pár dnů lítat se zaplou rolling cache

a to, kde mu to bude fungovat líp, at si nastaví, protože je to zjevně další z mnoha každýmu to funguje jinak nastavení, jehož vliv a efekt je ovlivnovan spoustou dalších aspektů (krouza promine).

tvrzení rolling cache je musthave je irelevantní úplně stejně jako rolling cache je zbytečnost .)
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 12:15
spagros
Já zkoušel i stáhnutí regionu ČR ručně a chová se to stejně. U Prahy cukačka všude jinde ve světě v pohodě, ale samozřejmě těch lokalit musí být více. Sledoval jsem i výkon jednotlivých komponent a RAM zaplněna na 50%, CPU jedou jádra na max 80% celkem tak 40%, grafika 85%. Při škubnutí se objeví propad, zub dolů jak u CPU tak u GPU jinde ve světě to jede krásně stabilně. V hardware to asi nebude.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 12:23
Tragédie v JRD
Ono to je to dost náhodný ... celý

o víkendu v sobotu jsem letěl z Heathrow na LCY (poslední world update + payware LCY) a bylo to ... v podstatě nepoužitelné, FPS nevylezlo nad 15, a kazdy dve tri sekundy zásek na sekundu ..

v neděli jsem zkusil úplně to samé (bez jakékoli změny nastavení atd) ... a letělo to stabilně min 20 FPS bez výpadků...

nenaděláš nic
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 14:05
Zaremba   
Tady mě pak napadá jedině počasí a čas (textury např ráno vs. večer). Pokud bylo real, jsou to jediné proměnné, která mě napadají.
Sám jsem popisované sekání zatím nezaznamenal.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 14:18
Tragédie v JRD
Doba vicemene stejná, počasí taky ...

Nejspíš se zrovna PC rozhodl, ze na pozadi bude něco kutit ... jinak v mym pripade, ted akrom toho jednoho pripadu, nejaky vetsi zaseky v simu nepozoruju ... coz je pozitivni
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 14:28
ondrys   
Neco podobneho se mi stalo, kdyz jsem s F15 odstartoval z francie a nadzvukem se prihnal nad londyn a tam byla znat degradace. Co mi jeste prislo a mohlo by mit vliv, je zobrazovani okolniho trafficu, protoze tam bylo vylozene narvano a fps slo dolu a bylo to v podstate nepouzitelne. Bohuzel jsem to ale vic nezkoumal a prisuzoval to narocnosti scenerie a slabote pc. Kolem Phy a obecne po cr to nic z vyse popsaneho nedela.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 14:18
xWing   
Orto textury su len hdam jedny. Neni su vecerne ani ranne ani sezonne.
Mozno by bolo zaujimave skusit, ci to bude sekat, ked bude MSFS komplet offline.
Proste vsetko dat do OFF, vypmut AI prevdazku a letiet len s generickymi texturami, ktore su na disku.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 16:14
Luděk Ch.
Jen pro zajímavost, v AI trafficu to není, ten mám trvale vypnutý. Aspoň ten letecký. Ale asi stojí za to zkusit vypnout i ostatní věci a pak případně zkusit odpojit i internet.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 16:20
xWing   
Jo jo, idealne rovno vypnut PC a ist si zalietat real
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 08:20
Luděk Ch.
Zkoušel někdo v reálu, jestli se to za tím VLM taky neseká? )
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 10:22
Antonio
Vyzkouším, ale bohužel až v sobotu... 😉😂
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 11:10
xWing   
Super, ak to nebude sekat, tak posli nastavenia ake si pouzil
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 16:50
Luděk Ch.
Dík, pak dej vědět
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 12:48
spagros
To by ovšem spoustu věcí vysvětlovalo 😃.
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 12:56
spagros
Nebo rodilí Vlašimák by mohl říct, jestli tam není náročný objekt na rendering, že by jsme ho zbourali a byl by klid.
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 17:35
spagros
Tady pán měl asi hodně času.
Jinak se závěrem souhlasím.



https://forums.flightsimulator.com/t/solution-for-stutters-pauses/198328
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 18:29
Willhelm   
Tak tohle mě opravdu pobavilo. Nějak patřím k těm štastlivcům co tenhle problém s FSXX fakt nemají, nicméně jsem s velkým úspěchem aplikoval cca před měsícem pánovo řešení č.1 a za sebe musím konstatovat naprostou spokojenost.
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 16:12
Luděk Ch.
Vtip je v tom, že počasí v MSFS žádné textury nemá, na rozdíl od jiných simů
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 16:11
Luděk Ch.
Což je divné, že propad je změrem dolů. Pokud je propad dolů u CPU i GPU, tak by to mohlo váznout už jedině na disku, jinak mě nenapadá žádná jiná součást počítače
 

Dnešní hotfix MSFS   9. 3. 2021 / 10:07
kutak
já když to sledoval, ty záseky byly jen u CPU v kolonce Manipulators
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 16:10
Luděk Ch.
Každopádně na to cukání to žádný vliv nemá, nevědomky jsem měl rolling cache buhví jak dlouho zapnutou
 

Dnešní hotfix MSFS   8. 3. 2021 / 18:06
OK-MSS
Online functionality - off a seká se kolem Prahy stále.
 

Dnešní hotfix MSFS   10. 3. 2021 / 08:34
kutak
Po včerejším updatu s prázdnou community složkou se to netrhá... budu postupně přidávát věci, ale vypadá to nadějně
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ