Hele P3D je do velké míry skutečně out, mě to už nebralo a v4 mě trápila s microstutteringem, jako dalo se to, ale X-Plane byl proti tomu naprosto smooth experience. v5 jsem pak už ani nevyzkoušel. XPL se s verzí 11 hodně posunul, a teď neřešme ani tak vizuál a možnosti, ale z geekovského naprosto neintuitivního UI dostal de facto nejmodernější a přívětivé uživatelské rozhraní, které v té době letecké simulátory nabídly. To byla u XP10 obrovská propast pro uživatele co se v tom nechtěli hrabat.
Ale třeba na statistikách Steamu jde vidět že release MSFS snížil základnu uživatelů X-Plane cca o třetinu Z denních průměrů 3000 konkurenčních hráčů klesl na 2000.
Pokud vezmu poslední známou informaci o 100 tisících prodaných kopií XPL11 celkem, tak teoreticky odešlo 33 tisíc lidí a zůstalo nějakých 66 tisíc, z toho je ale 38 tisíc uživatelů Apple a 2 tisíce Linuxářů, Windows userů tak zůstalo asi 26 tisíc, tzn, majorita teď budou jabkaři a ti nemají alternativu |
|